بازدید 65259
با بیست و هشتمین روز حمله روسیه به اوکراین

شوک به ناتو با شلیک موشک ابرفراصوت کینژال توسط روسیه/آماده شدن ارتش روسیه برای عملیات تهاجمی بزرگ در اوکراین/ خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری اوکراین از جنگ/ تحریم صدها نفر از اعضای پارلمان روسیه از سوی بایدن

بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 23 March 2022

خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری اوکراین از جنگ

بین الملل تابناک: بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

برلین: جنگ اوکراین آینده روسیه را نابود می‌کند
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۸:۴۷

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در پارلمان آلمان تصریح کرد که برلین تمامی اقدامات لازم را برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین انجام می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «دویچه وله» آلمان، شولتز در این خصوص گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زمانی که صلح دوباره در قاره ما حاکم شود».

شولتز به نمایندگان پارلمان آلمان تأکید کرد گرچه ناتو وارد یک رویارویی نظامی با روسیه به دلیل حمله به اوکراین نخواهد شد اما در عوض به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو ادامه خواهد داد.

صدر اعظم آلمان به درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکراین اشاره کرد و گفت که برلین از این طرح یا اعزام نظامی برای مداخله در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند.

وی همچنین به مسئله فرار اوکراینی‌ها به کشورهای دیگر نیز اشاره کرد و ادامه داد که آلمان در پذیرش پناهجویان اوکراینی با چالش بزرگی مواجه است اما کشورهای اتحادیه اروپا همبستگی زیادی در مورد حمایتشان در مورد این مسئله نشان داده‌اند و «پناهجویان در اینجا مورد استقبال قرار می‌گیرند».

شولتز سپس در ادامه گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه باید درک کند که حمله او به اوکراین نه تنها آن کشور بلکه آینده روسیه را نیز نابود می‌کند و از پوتین خواست تا فوراً جنگ را متوقف کند.

وی همچنین در ارتباط با طرح‌ کشورهای اروپایی برای قطع وابستگی به نفت و گاز روسیه گفت که اروپا به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان می‌دهد اما این کار یک شبه امکانپذیر نیست و صدها هزار شغل و کل بخش صنعتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی در این خصوص گفت: «تحریم ها نباید بیشتر از رهبری روسیه به کشورهای اروپایی آسیب برساند».

صدر اعظم آلمان در بخشی دیگر از سخنان خود به درخواست برخی کشورها برای پیوستن به اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: « اتحادیه اروپا باید به عنوان بخشی از راهبرد خود برای تأمین صلح منطقه‌ای، از کشورهای بالکان غربی که تلاش دارند به این اتحادیه بپیوندند، حمایت کند».

وی در این خصوص گفت: «در شورای اروپا که تاکنون به این اندازه مصمم نبوده است، فردا و پس فردا با یک راهبرد جدید امنیتی موافقت خواهیم کرد».

صدر اعظم آلمان همچنین در اظهارات خود مدعی شد که علی‌رغم حملات روزانه نیروهای روس در اوکراین، در حقیقت حمله پوتین به اوکراین متوقف شده است و تصریح کرد که «کی‌یف می‌تواند بر روی کمک ما حساب کند».

شولتز در این خصوص گفت: «تهاجم پوتین علی‌رغم همه‌ ویرانی‌هایی که هر روز به وجود می‌آورد، به بن بست خورده است و رهبر روسیه باید این حقیقت را بشنود که جنگ نه تنها اوکراین، «بلکه آینده روسیه را نیز نابود می‌کند».

صدر اعظم آلمان تأکید کرد علی‌رغم آن‌که آلمان در کنار کی‌یف ایستاده است اما درخواست‌ها از ناتو برای کمک به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین یا اعزام «نیروهای حافظ صلح» به اوکراین را تأیید نمی‌کند.

شولتز در این خصوص می‌گوید: «هرچقدر هم که سخت باشد، ما تسلیم آن نخواهیم شد» و افزود که آلمان خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای و ناتو را نخواهد پذیرفت.

شوک به ناتو با شلیک موشک ابرفراصوت کینژال توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۸:۴۲

یک رسانه چینی روز سه شنبه حمله اخیر روسیه به منطقه نظامی اوکراین با موشک ابرفراصوت را «شوکی به ناتو» خواند.

به نوشته وبگاه روسی «نیوایزو» یک نشریه چینی در این زمینه نوشت که استفاده دقیق و موثر از موشک ابرفراصوت «کینژال» در یک عملیات ویژه در اوکراین شوکی بر ناتو بود.

این نشریه چینی نوشت:«استفاده از موشک کینژال از اهمیت بالایی برخوردار است. این اولین بار در تاریخ بشر است که سلاح‌های ابرفراصوت وارد نبرد واقعی می‌شوند.»

به گزارش این نشریه چینی، موشک‌های روسیه مزیت غیرقابل انکاری نسبت به ناتو و ایالات متحده دارند، زیرا موشک‌های ابرفراصوت ارتش ایالات متحده هنوز در مرحله آزمایشی هستند.

این نشریه چینی نوشت که موشک کینژال واقعا منطقه تسلیحاتی ارتش اوکراین را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری اعلام کرد که برای نخستین بار در عملیات ویژه خود در اوکراین از موشک‌های ابرفراصوت استفاده کرده است. وزارت دفاع روسیه روسیه اعلام کرد که از جدیدترین موشک ابرفراصوت صوت خود برای اولین بار در یک درگیری برای هدف قرار دادن یک انبار تسلیحات در غرب اوکراین استفاده کرده است.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در جریان یک نشست خبری گفت که موشک‌های «کینژال» یک انبار موشک و مهمات زیر زمینی را در منطقه «ایوانو فرانکیوسک» در اوکراین منهدم کردند. این حمله که روز جمعه رخ داد و اولین استفاده از موشک های ابرفرا صوت از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه بود.

موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» می‌توانند اهدافی تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری (۱۲۴۳ مایل) را مورد اصابت قرار دهند. موشک‌های کینژال یکی از چندین سلاح راهبردی است که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در مارس ۲۰۱۸ از آن رونمایی کرد. موشک کینژال سرعتی بیش از پنج ماخ (سرعت صوت) دارد و به لطف سرعت بسیار زیاد خود می‌تواند به سادگی از سامانه‌های پدافند هوایی ناتو پیشی بگیرد. کلاهک این موشک ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند و می‌تواند تاسیسات زیرزمینی را هم منهدم کند.

آماده شدن ارتش روسیه برای عملیات تهاجمی بزرگ در اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۴:۵۳

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه در حال تجدید قوا پیش از عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ است.

 در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده که جنگ در شمال اوکراین تا حد زیادی ثابت مانده و نیروهای روسی احتمالاً پیش از عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ، دوره ای از سازماندهی مجدد را انجام می دهند.

بر اساس این ارزیابی، نیروهای روسیه هم زمان با پیشروی از سمت خارکف در شمال و ماریوپل در جنوب، در حال تلاش برای محاصره نیروهای اوکراینی در شرق کشور هستند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین عنوان کرد که نیروهای روس همچنان برای دور زدن میکولایف و حرکت به سمت اوکراین در تلاش هستند.

لهستان به دنبال اخراج ۴۵ دیپلمات روس از ورشو
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۴:۵۲

سخنگوی آژانس امنیت داخلی و مبارزه با جاسوسی لهستان با جاسوس نامیدن ۴۵ دیپلمات روس از وزارت امور خارجه این کشور خواست آنها را اخراج کند.

به گزارش گاردین، سخنگوی آژانس امنیت داخلی و مبارزه با جاسوسی لهستان با جاسوس نامیدن ۴۵ دیپلمات روس از وزارت امور خارجه این کشور خواست آنها را اخراج کند.

استنیسلاف زاریان در جمع خبرنگاران گفت: آژانس امنیت داخلی لهستان فهرستی از ۴۵ فرد تدارک دیده است که تحت عنوان فعالیت های دیپلماتیک در لهستان جاسوسی می کنند.

وی این افراد را به هدف قرار دادن لهستان متهم کرد.

زاریان افزود: فهرست افراد مظنون به وزارت امور خارجه تسلیم و از آنها خواسته شده تا این افراد را از خاک لهستان اخراج کنند.

همچنین آژانس امنیت داخلی یک تبعه لهستانی را به ظن جاسوسی برای سرویس های امنیتی روسی بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش سفیر روسیه در ورشو به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و تصمیم قطعی در این مورد بعد از جلسه وی و مقامات ورشو اعلام می شود.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز گزارش داده است که در صورت اخراج دیپلمات های روس از لهستان خود را برای اقدام تلافی جویانه محق می داند.

زلنسکی: مذاکرات با روسیه جنجال‌برانگیز است
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۳:۱۲

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صبح امروز (چهارشنبه) در یک سخنرانی ویدئویی در خصوص مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه گفت: «دشوار است؟ بله خیلی. گاهی اوقات جنجال‌برانگیز و افتضاح است اما ما قدم به قدم جلو می‌رویم. مذاکرات صلح تقریباً هر روز انجام می شود».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته (سه‌شنبه) در خصوص روند مذاکرات میان هیأت‌های روس و اوکراینی گفت که پیشرفت مذاکرات بسیار «کندتر از آنچه که ما انتظار داریم» است.

اظهارات پسکوف در پاسخ به زلنسکی بود که گفته بود که نکات کلیدی در خصوص تمامیت ارضی و به رسمیت‌ شناختن مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک را می‌توان به همه‌پرسی گذاشت.

شرکت توتال فرانسه از قراردادهای نفتی روسیه خارج می شود
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۸

شرکت فرانسوی توتال روز سه شنبه اعلام کرد قراردادهای عرضه گازوئیل و نفت خام روسیه را برای پالایشگاه خود در آلمان تمدید نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، شرکت توتال عدم تمدید قراردادهای عرضه نفت خام برای پالایشگاه لونا در آلمان را که با نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا (Druzhba) تامین می شود، در راستای سلسله تحریم‌های اروپا علیه مسکو است.

شرکت توتال با اشاره به خروج از قراردادهای عرضه نفت روسیه اعلام کرد که از این پس بنزین را از عربستان سعودی و نفت خام را از طریق لهستان تامین می کند.

شرکت توتال که در چندین پروژه روسیه سهام دارد، پس از اینکه از پیوستن به رقبای شل و بریتیش پترولیوم در برنامه ریزی برای واگذاری دارایی های نفت و گاز روسیه خودداری کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

پیش از این شرکت شل رقیب بریتیش پترولیوم نیز مانند غول انرژی ایالات متحده اکسون موبیل و شرکت دولتی نروژی، استات اویل، اعلام کرد که از تمامی ‌فعالیت‌های خود در روسیه خارج می‌شوند.

زلنسکی: اوکراین نمی تواند اولتیماتوم روسیه را بپذیرد
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۸

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت: ما نمی توانیم اولتیماتوم روسیه را بپذیریم، چگونه می توانیم؟ پس از کشته شدن مردم غیرممکن است.

به گزارش ایرنا، زلنسکی سه شنبه شب در مصاحبه با رسانه اوکراینی ساسپیلن (Suspilne) در مورد طولانی شدن جنگ اوکراین گفت: تنها زمانی سازش صورت خواهد گرفت که پایان جنگ باشد.

زلنسکی با انتقاد از مواضع پیمان آتلانتیک شمالی گفت: ناتو باید یا الان بگوید که ما را می پذیرند یا علناً بگوید ما را نمی پذیرند زیرا از روسیه می ترسند.

زلسنکی در توصیف روزهای اول حمله روسیه به اوکراین گفت: در روزهای اول همه اصرار داشتند که من باید کی یف را ترک کنم، بطوریکه هر 10 تا 20 دقیقه یکبار درخواست‌های جدید برای ترک پایتخت برای من ارسال میشد.

رییس جمهور اوکراین در مورد پیشروی های روس در خاک کشورش گفت: فرض کنید آنها خواستار گرفتن خارکف یا ماریوپل یا کی یف هستند، مردم این شهرها به آنها اجازه انجام این کار را نمی دهند. تنها راهی که آنها می توانند شهرها را تصرف کنند این است که همه را بکشند و شهر خالی را بگیرند.

تهاجمی تر شدن نیروهای اوکراینی
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۶

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا نشانه‌هایی را دیده است که نشان می‌دهند اوکراینی‌ها اکنون کمی به حالت تهاجمی روی آورده اند.

 جان کربی عصر سه شنبه در نشستی خبری در پنتاگون توضیح داد: در جنوب اوکراین و نزدیک خرسون، اوکراینی‌ها تلاش کرده‌اند تا قلمرو خود را پس بگیرند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: آنها بسیار هوشمندانه، بسیار زیرک و بسیار خلاقانه، در مکان‌هایی که معتقدند جای مناسبی برای دفاع هستند، به دفاع پرداخته اند و ما شاهد بوده ایم که آنها به‌ویژه در جنوب اوکراین نزدیک خرسون، سعی کرده‌اند قلمرو خود را پس بگیرند.

سخنگوی پنتاگون در ارتباط با حریم هوایی اوکراین گفت: حریم هوایی بر فراز اوکراین همچنان در مناقشه قرار دارد. این امر به این دلیل است که اوکراینی ها نمی گذارند حریم هوایی این کشور در اختیار روسیه باشد.

کربی اضافه کرد: نیروهای اوکراین همچنان جنگنده و بالگرد در اختیار دارند اما نیروهای روسیه در بخش هایی از حریم هوایی غالب هستند.

یونان: هدف تحریم‌ها براندازی نظام روسیه است
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۵

یک دیپلمات یونانی تصریح کرد که هدف تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه پس از عملیات نظامی این کشور در اوکراین تغییر نظام مسکو است.

«وارویتسیوتیس میلتیادیس»، دیپلمات ارشد یونان از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت هماهنگ‌ کردن مواضع کشورهای غربی جهت تحریم روسیه تمجید کرد و گفت که عدم همراهی ترکیه با این تحریم‌ها باعث تضعیف تلاش‌های جهانی برای تنبیه روسیه می‌شود.

او گفت: «اگر ما ترکیه را با این تحریم‌ها همراه نکنیم روسیه فشار سنگینی را به دلیل این تحریم‌ها احساس نخواهد کرد.»

تحریم صدها نفر از اعضای پارلمان روسیه از سوی بایدن
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۳

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد اکثر اعضای مجلس دومای روسیه را به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

روزنامه وال‌‌استریت‌ژورنال در این گزارش که بامداد چهارشنبه منتشر شده به نقل از مقام‌هایی که به نام آنها اشاره نشده گفته که تحریم‌های جدید ممکن است از همین پنجشنبه اعلام شوند. گفته می‌شود این تحریم‌ها ممکن است تا ۳۰۰ نفر از اعضای پارلمان روسیه را هدف قرار دهد.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند تحریم‌های مذکور با هماهنگی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه هفت که کشورهای صنعتی دنیا را شامل می‌شوند اعلام خواهند شد.

تحریم‌های اعلام‌شده علیه روسیه تا کنون تأثیری در مجاب کردن رئیس‌جمهور این کشور به متوقف کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین نداشته است. بر همین اساس وال‌استریت‌ژورنال نوشته اثر این تحریم‌ها بر قانونگذاران روسیه‌ای را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

یک مقام آمریکایی گفته بسته‌های تحریمی معمولاً قبل از آنکه به مرحله نهایی اعلام و انتشار برسند در مرحله بررسی‌های بین‌سازمانی در دولت آمریکا ممکن است تعدیل شوند و یا آنکه به تعویق بیفتند.

خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری اوکراین از جنگ

اولگ اوستنکو مشاور اقتصادی ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد که پس از هفته نخست جنگ، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصادی کشورمان آسیب وارد شد.

 اوستنکو که با شبکه "الجزیره" قطر سخن می‌گفت، گفت: پیامدهای اقتصادی جنگ بسیار گسترده است و نیروهای روسیه به تأسیسات زیربنایی حمله می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام بخش‌های اقتصادی اوکراین در نتیجه جنگ آسیب دیده‌اند، اما بخش کشاورزی، بخشی است که نتایج حاصل از جنگ در آن مشهودتر است.

مشاور اقتصادی زلنسکی گفت که تأثیر جنگ از اوکراین گذشته وحتی بازار جهانی را تحت الشعاع قرار داده است، چرا که ما جز ۵ صادرکننده گندم در جهان بودیم.

وی اعلام کرد که اگر نتوانیم حبوبات را صادر کنیم، قیمت‌ها در جهان سر به فلک خواهد کشید.

اوستنکو ادامه داد: متحدان اروپایی ما خواستار وضع تحریم‌های بیشتر بر روسیه هستند، هرچند ما بر این باوریم که تحریم‌ها باید فوری باشد و به مرحله آینده موکول نشود.

وی گفت که بر این باوریم که می توان از سرمایه‌های بلوکه شده و موجودی بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کرد.

صندوق بین المللی پول پیشتر نسبت به ضربه شدیدی که جنگ اوکراین و تحریم های مرتبط با روسیه بر اقتصادی جهانی خواهد گذاشت، هشدار داده بود.

ابراز تمایل روسیه برای مذاکرات معنادار با اوکراین 

سخنگوی کرملین روز سه شنبه گفت، روسیه مایل است مذاکراتی بسیار معنادار با اوکراین داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: اوکراین یک کشور مستقل است و روندهای داخلی دولت در آن وجود دارد اما در کنار این موارد، مفادی هم روی میز مذاکره دو طرف مذاکره کننده وجود دارد. من نمی‌توانم در جزئیات این مواد دخالت کنم. ما متقاعد شده‌ایم که علنی کردن آنها در حال حاضر تنها می‌تواند به روند مذاکرات آسیب برساند، که در حال حاضر بسیار کندتر و کم‌معناتر از آنچه ما می‌خواهیم پیش می‌رود.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا رفراندوم پس از بسته پیشنهادی که طرفین آماده ارائه آن به مردم هستند، برگزار می‌شود، گفت: این به دلیل مجموعه ای از پارامترها است که باید توسط تیم‌های مذاکره کننده مورد بحث قرار گیرد.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: هیچ مذاکره ای در جریان نیست. با این حال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همیشه برای شفاف سازی موضع مسکو در این مورد، به منظور توضیح اهداف و دلایل حمله به اوکراین، تماس‌ها در هر سطحی که بوده و هست را قبول می‌کند. در واقع او بارها آمادگی خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: روسیه چند روز پیش، پیش نویس اسناد را به عنوان بخشی از روند مذاکرات به طرف اوکراینی تحویل داد، کی‌یف به برخی از آنها پاسخ داده، اما برخی هنوز بی پاسخ مانده‌اند. موضع روسیه درباره مذاکرات به خوبی برای طرف اوکراینی مشخص است. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم.

سخنگوی کرملین همچنین افزود: روسیه هیچ ساز و کار ویژه‌ای در قلمروهای اوکراین که از دست ناسیونالیست‌ها آزاد شده، ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹۷
هر تیری که بسمت روسیه شلیک میشود انگار به قلب
شما فرو میرود شرم آور است این است اسلامی بودن شما
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
خب توده ای ها همین هستند دیگه قلبشان برای پوتین می تپه انتظار داشتی برای ایران نگران باشند؟
gk
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
مرگ بر بلوک غرب و غرب پرستان بی صفت...
ان شا الله تا ساعت 4 بعد از ظهر امروز پوتین تمام اوکراین به اضافه کل اروپا و امریکا را خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مرگ بر نوکران پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
حداقل از نام جلاله برای حمایت از پوتین استفاده نکنید
جان ناقابل غربگدایان فدای یک تار موی پوتین و هیتلر و چنگیز خان مغول
من نمیدانم برخی چرا به پوتین بد میگویند ؟ پوتین بچه خوبی است نمره انضباطش 19 شده تازه دستانش را هم با آب و صابون میشوید و همیشه با لیوان از آبخوری مدرسه آب میخورد !
به رسانه ملی توصیه میکنم برای خارج شدن از بن بست تبلیغاتی و اینکه برای سقوط کیف انتظار بکشد واقعیت مقاومت اوکراین را بپذیرد و مثلا از حالا به بعد بگوید اوکراینیها استقامت جنگی را از مقاومت خرمشهر یاد گرفته اند. اینجوری دست خبرنگاران 20:30 هم برای ارایه انواع تحلیلها بازتره. . .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اوکراین همیشه تو سازمان ملل خلاف ما رای داده و به نفع اربابش ما چرا باید دلسوز اوکراین بشیم علیه همسایه خودمون یعنی روسیه که کلی تو دور زدن تحریم ها کمکمون کرده؟
بزرگان و علمای ادیان برای نجات زنان و کودکان مردم مظلوم اوکراین تلاش کنند وتهاجم کور دل را محکوم کنند
چه پرو از پولهای بلوک شده را به ما بدند واقعا این مقام های اسرائیلی اوکراین بی شرم رو هستند
پوتین هر چی تو این ۲۰ سال اقتصاد روسیه رد بالا برده بود یا کلا اعتباره نظامی ارتش روسیه رو در جهان بالابرده بود اگر عمدا هم میخواست نمیتونست به این تمیزی بزنه همه چی رو نابود کنه.
حیف روسیه با اون همه منابع و وسعت که این آدم در راسش هست ،
واقعا مقاومت و وطن پرستی اوکراینی ها ستودنیست و در تاریخ ماندگار
درود بر زلنسکی قهرمان و مردم شجاع اکراین مرگ بر پوتین جنایتکار
پوتین با حمله به اکراین یه واکس مشکی ابدی به چهره کریه اش زده که پاک شدنی نیست.
آفرین به اکراینیهای قهرمان
مردم و نیروهای نظامی اوکراین باید تا سرحد مرگ مقاومت کنند. کشورهای غربی هم باید بدون ذره ای ترس و تردید به ادامه تحریمهای شدید و ارسال جدیدترین تجهیزات نظامی و تغییر موازنه نظامی بپردازند. باید پوتین را همین الان سرجایش نشاند که تاکنون موفق شده اند و از حرکات ایذایی یا هیستریک او هم نباید وحشت داشت و برای آن باید آماده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
دقیقا همین کار انجام شده و پوتین به شکست کامل در اوکراین رسیده
پوتین فکرش رو نمیکرد اینهمه ارتش پوشالیش تلفات بده و بخاطر همین از مذاکره صحبت میکنه.
اکراینیها از جان ودل دوستتون داریم ممنون که آبروی ارتش روسیه و پوتین جنایتکار رو بردین.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
طرفدارجنگ نیستم ولی یک مقایسه دو دو تا چارتا اینو نشون میده که آمریکا بیست سال افغانستان رو اشغال کرد که طالبان رو از بین ببره ولی آخر کار افغانستان رو دو دستی تقدیم طالبان کرد و پا به فرار مفتضحانه گذاشت و رفت. روسیه که هنوز یک ماه نشده به اکراین حمله کرده. تازه قدرت نظامی طالبان کجا و قدرت نظامی اکراین کجا….. اینجاست که میگن جوجه‌ها رو آخر پاییز میشمرن.
اوکراین در مقاومت علیه اشغالگران روس نباید ذره ای تردید به خود راه دهد. مذاکره با پوتین قلدر، برای اوکراین و حفظ تمامیت ارضی و استقلال آن هیچ دستاوردی نخواهد داشت. هر کشوری که مقاومت کرد، اشغالگران را خارج کرد و هر کشوری که ترسید تمام موجودیت، تاریخ و عقبه خود را از دست داد
دنیا باید بند این پوتین رو ببنده تا سر خود دوره نیفته این ور اون ور
کمی به حالت تهاجمی درآمدند با تهاجمی تر شدن تفاوت داره. قبلا صرفا دفاع می کردند
تابناک خسته باشی! چقدر میگیری؟
درود بر زلنسکی و ناوالنی قهرمان. درود بر مردم شجاع و با استقامت اکراین. مرگ بر پوتین و ارتش پوشالی روسیه.
خب تو منطقه پرواز ممنوع درخواست کردی رفیق های غربیت منطقه فرار آزاد بهت پیشنهاد دادن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
با همین وضع هم اربابت پوتین شکست خورده
خوشحالیم از اینکه اکراینهای قهرمان هزاران تن از افراد ارتش پوشالی روسیه را به درک واصل کردن. واقعا دستتون درد نکنه. ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
من خوشحال نیستم آنها هم قربانی جنایات پوتین احمق شدند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
جناب غربگدا اولا توجه داشته باشین که اوکراین چندین برابر روسیه تلفات داده
و همچنین اینکه ارتش روسیه پوشالیه یا ارتش آمریکا که با هفت از افغانستان فرار کرد؟!
این هم از افتضاح روسیه در اوکراین. عنقریب مجبور است از سلاح های ممنوعه استفاده کند و گرنه شکست می خورد. قابل توجه روس پرستان داخلی
حدود یکماه از حمله روسیه به اوکراین میگذرد و پوتین عملا هیچ غلطی نتوانست بکند و فقط دستش به خون غیرنظامین اوکراینی آلوده شد.
پوتین هم مانند جورج بوش و هیتلر، نامش بعنوان ملعون ابدی در تاریخ ثبت خواهد شد.
گمان می کنم ما بعد از خود روسیه جرأت پیدا کنیم که روسیه را متجاوز بنامیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
ما که به راحتی داریم می گیم پوتین جنایتکار و متجاوزه مسئولین جرات ندارند بگویند
اینجاست که ثابت میشود که اگر یک ملت دست به دست هم بدهند و برای دفاع از خاک وطن بجنگند، حتی قادرند دومین ارتش جهان را با شکست مفتضحانه روبرو سازند
درود خدا بر مردان و زنان اوکراینی که تک و تنها در مقابل ارتش متجاوز پوتین ایستادگی کردند و حماسه آفریدند و هیچ کمک موثری از آمریکای حیله گر و اروپای بی غیرت دریافت نکردند
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
عزیز دل برادر غربگدا

جبهه‌های جنگ ایران و صدام بهترین و مثال‌زدنی‌ترین صحنه‌های فداکاری یک ملت برای حفظ تمامیت ارضی کشورشونه. برای غربگداها همه چی باید وارداتی اونم از نوع غربی باشه. سرتونو از تو برف بکشین بیرون ببینین اربابتون تا به حال چند تا کشورم به خاک سیاه نشونده.
لعنت بر پوتین
این دومین کشوری است که او نابود کرده
هواداران از مردم بیگناه این کشور ها و مردم جهان خجالت بکشید
با افتخار غربگدا هستم. جانم فدای آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
غربگدا هستی یا به اصطلاح پایداری یا هم معتدل هیچ کدومتون ارزش یه کیلو پهن هم ندارید عرضه داشتید ایران رو اباد میکردید و مردمش رو از این بدبختی نجات میدادید شعار رو همه بلدن
آرمناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
نمیخواد جونتو فدای امریکا کنی بینوا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
لعنت بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
ناشناس 13:46
الهی آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
بدبخت وطن پرست باش و به خود افتخار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
. باش !!! خود باختگی و گداصفتی هنر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مستقل و آزاد مرد باش و شرفت رو به گدایی از کسی نفروشر
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اشگالی ندارد ادمهای بی مقدار جانشین فدایی غرب و شرق می کنند ،فقط سرزمين مادری ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
البته اونا تورو پشیزی حساب نمی کنند.الان هم بخایی بری امریکا ببین باهات چکار می کنند
گلادیاتور
| Turkey |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
آخه این چه طرز فکریه که مخالفان خودمون رو اینجوری خطاب کنیم - چرا باید گدای شرق یا غرب باشیم ؟ همه ایرانی هستیم - اختلاف نظر هامونو قبول کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
جان بی مقدار شما فدای خاک کفش بایدن خواب آلود و نفتالی جونتون!
ناشناس
| Romania |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
خخخخخ عربگداهای دیگه چه لایکی میزنن این فکر کنم مسخره اتون کرد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
این همون توده ای بدبخت نوکر پوتینه دیگه نمی دونه چی بنویسه
خاک بر سرت ای پوتین

نفهمیدی چه اشتباه وحشتناکی کردی

دقیقا تجربه شکست شوروی در افغانستان را تکرار کردی

اروپا منتظر افتادنت تو باتلاق اوکراین بود

پوتین عامل فروپاشی دوم روسیه و گورباچف ثانی .
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اوج توحش درقرن ۲۱ چه کسی تصورمیکردکشوری باداشتن امکانات نظامی پیشرفته به کشورضعیفی که هیچ قدرتی نداشت حمله کند وهزاران بیگناه راآواره ولت وپارسازد پوتین آبروی بشریت رابرد ودنیاهم فقط نظاره گراست بشرازبی تمدنی به تمدن رسیدوامروزروسیه باعث شدکه مجدداًبه قعربی تمدنی ووحشیگری بیافتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
برای ایران که بد نشد.
شما اگر طرفدار غرب هستی صبر کن ببین چه می شود.
اگر طرفدار روسیه هستی بدان پوتین بی گدار به آب نزده است.
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
آره پوتین با این همه مشاور و مغز متفکر نمیفهمه تو غربگدا با شلوار کردی نشستی گوشه خونه تو میفهمی
من ب جای زلنس بودم. کاری نمیکردم تا ی دیوونه ب کشورم حمله بکنه و زیر ساختهای من نابود نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
دیوونه تویی و زلنسکی و باقی غربگداها
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مثلا چی کار میکردی ؟ تسلیم میکردی کشور رو ؟ خوبه شماها کاره ای نیستید تو این کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
جدا ؟!!! الان خود ما چرا با هسته ای شدن کاری کردیم که چندین ساله داریم فشار تحریمها رو تحمل می کنیم وکشورمون رو سالها به عقب روندیم ؟!!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مثل غنی رئیس جمهورافغانستان فرارمیکری خوب بود؟ خودت درمیرفتی ومردم کشورت رابحال خودرهامبکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
امثال صدام و زلنسکی مردمشون رو بدبخت می کنند و خودشون فیگور قهرمان بودن می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
حالا فرض کن شما جای زلنسکی بودید، چیکار می‌کردید؟ کشور رو دو دستی تقدیم پوتین خونخوار می‌کردید؟ چرا همین نسخه رو برای بشار اسد نپیچیدید؟ تازه اونجا پای یک مهاجم خارجی در میان نبود. چرا به بشار اسد نگفتید بجای ویرانه شدن کشور و ریختن خون میلیونها سوری، به حرف مردمش گوش کند؟
یه نکته جالب و عجیب :

دقت کردید از روز اول جنگ تا الان نه آمریکا و نه هیچ کشور اروپایی کوچکترین پیشنهادی برای میانجیگری و صلح ندادن ؟! سازمان ملل هیچ نشستی برای بررسی قطعنامه برقراری صلح برگزار نکرده. در عوض کشورهای غربی با سرعت هرچه تمام تر در حال ارسال تجهیزات جنگی برای شعله ور تر شدن جنگ هستن


مقایسه کنید با جنگ های 22 روزه و 30 روزه اسرائیل ! همینکه 2 تا راکت به سمت اسرائیل پرتاب میشه برای جلوگیری از جنگ و ویرانی اسرائیل و برای جلوگیری از به خطر افتادن اسرائیل هزار کشور پیشنهاد میانچیگری میدن و نشست های سازمان ملل هم پشت سرهم برگزار میشه و کشورهای غربی هم مرتب برای آتش بس های چند ساعته میانجیگری میکنن تا سازمان ملل قطعنامه بده و صلح برقرار بشه مبادا آسیبی به اسرائیل برسه


مقایسه کنید با اوکراینی که چطور دارن به ویرانه تبدیلش میکنن و در حالی که میدونن اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی مقابل دومین ابر قدرت نظامی دنیا نداره با اینحال مرتب سلاح صادر میکنن تا جنگ طولانی تر بشه و بتونن خسارات بیشتری به روسیه وارد کنن حتی اگر به قیمت کشته شدن مردم اوکراین و ویرانی اوکراین همچون سوریه تمام بشه


خاااااک بر سر رئیس جمهور دلقک احمق اوکراین که در سوراخ موش قایم شده و هنوز داره برای غربی ها دم تکون میده و التماسشون میکنه و با خفت داره التماس غرب میکنه برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا

البته بعید هم نیست که اینم بخشی از پروژه غربی ها برای ویرانی منطقه باشه. بالاخره وقتی رئیس جمهور یهودیه حتما یه جای کار میلنگه

خاورمیانه به اندازه کافی تخریب شد. الان نوبت به روسیه رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
خاک بر سر پوتین که با این همه ادعای عقل وتدبیر سیاسی وابر قدرتیش بازی خورد وآبروی خودش رو در برابر بک کشور صعیف مثل اوکراین برد و در چشم مردم همردیف با حکام کودک کش اسراییل قرار گرفت و نام دیکتاتور متجاوز رو روی خودش گذاشت .
ناشناس
| Finland |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
ایکاش روسای جمهورکشورهای دنیانیمی ازشجاعت وشهامت وازجانگذشتگی رئیس جمهوربقول شمادلقک اوکراین راداشتند حالا چه کسی دلقک است آنکه شجاعت وشهامت دریرابرظالم رادارد یاآنکه به چنین انسانی انک دلقک میزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
این جنگ فعلا به نفع شرکتهای نفتی آمریکایی تمام شده بلومبرگ اعلام کرده تا بحال شرکتهای امریکایی ۲۶۰ میلیارد دلتر سود کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اولا نامیدن رئیس جمهور یک کشور با دلقک بسیار ناشایست می باشد، دوما گفتید که رئیس جمهور یهودی است در صورتیکه اسرائیل با تمام توان داره از روسیه حمایت می کنه چون روسیه و اسرائیل منافع مشترکی دارند از جمله حمله به نیروهای ایرانی در سوریه با چراغ سبز روسیه
ناظر
| United States of America |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
نکته‌ای که مطرح کردید بسیار دقیق و درست بود. اتفاقا توی رادیوی آمریکا مجری از یکی از مقامات وزارت خارجه همین سوال را پرسید که وقتی اوکراین شانسی برای پیروزی نداره و ما هم نیروهامون را به اوکراین نمی‌فرستیم چرا این همه سلاح به اوکراین میفرستیم که باعث طولانی‌تر شدن
جنگ بشه. مهمان برنامه هیچ جواب درستی نداد و فقط تلویحا گفت ما نباید بگذاریم روسیه راحت پیروز بشه.
غربگدا کودتای 28 مرداد غارت نفت و منابع ایران توسط آمریکا عزل و نصب پادشاهان توسط غربی ها در ایران. راه اندازی قحطی و کشتن 9 میلیون ایرانی. تحریم های مکرر و نابودی اقتصاد ایران و گرسنگی مردم ایران. ارسال خون های ایدزی از فرانسه به ایران. لو دادن عملیات کربلای 4 توسط آواکس آمریکایی و کشتار رزمندگان ایران , ارسال سلاح های شیمیایی از فرانسه و آلمان به عراق. محروم کردن ایران از تمامی حقوقش. به استعمار کشیدن کشورها و ملت ها و بدبخت کردن آنها توسط غربی ها را نمی بیند و کور است

اما تجریه ایران در زمان پدرِ پدر جد پوتین در زمان روسیه تزاری و قاجار را می بیند و از روسیه و پوتین و بابای پوتین طلبکار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
نه روس گدای عزیز ما از تاریخ درس می گیریم وفراموش نمی کنیم که روسها با ما چه ها کردند !! ما جدا کردن بخشی از سرزمینمان توسط روسها را فراموش نمی کنیم !! ما به توپ بستن حرم امام رضا ع را هرگز فراموش نمی کنیم !! ما زاده شدن صهیونیست از دل روسیه را از خاطر نمی بریم !! ما حمایتهای بی دریغ روس ها از صدام در جنگ ۸,ساله را از یاد نمی بریم !!!!! ما قراردادخرید اس ۳۰۰ از رده خارج شده وبازیهایی که تا زمان تحویلش سرمان در آورد را از حافظه مان پاک نمی کنیم !! ما از چشم بستن روسها بر حملات هوایی اسراییل بر مواضع رزمندگانمان در سوریه چشم پوشی نمی کنیم !! در ضمن روس گدای عزیز اگر بنا بر فراموشی تاریخ است شما چرا گناهان غرب ودر راس آنها آمریکا را فراموش نمی کنی ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
انقلاب ایران هم توسط همان غربی ها درست شد تا بتوانند سلاحهای ناریخ مصرف گذشته را به هربها بفروشند الان هم که تمام اموال ملت ایران و فرزندان مسئولین در کشورهایشان در حال هزینه شدن است
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
روسیه:
تجزیه ۱۷ شهر مهم و استراتژیک ایران
به توپ بستن حرم امام رضا (ع)
کشتن چند صدها هزار ایرانی در جنگ های ایران و روسیه
اصلی ترین تامین کننده سلاح برای عراق
بازی دادن ایران در ساخت نیروگاه هسته ای
نفوذی های توده ای که عامل حمله به سفارت آمریکا و خراب شدن رابطه ایران و غرب که در نتیجه منتهی به نابودی اقتصاد و روابط ایران با غرب شد.
استفاده مداوم از ایران به عنوان برگ بازی در برابر غرب
مانع انتقال گاز ایران به اروپا
مانع افزایش تولید و فروش نفت ایران
و...
بدتر از همه:همیشه به در لباس دوست خیانت میکنه.
کوروش کبیر
| Czechia |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
نخونده منفی دادم شرق گدای کمونيست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
شرق پرست عزیز، ژاپن بیشترین خسارت را از امریکا تا به حال دیده ولی عکس العمل اون کشور به جایی رسیده که الان غربی ها در مقابل ژاپنی ها تعظیم می کنند، سیاست گذاری ها است که یک ملت را بدبخت و در فقر نگه میدارد، یادمان باشه همیشه مقصر مظلوم است که ظلم را پذیرفته و تقصیر کمتری متوجه ظالم است
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
نه این که روسیه تاریخچه ی خوبی در قبال مردم ما داره.
حکایت غرب و غربگداها همون یاروئه که رفت با یه قلدری دعوا کرد و 6 تا مشت از قلدره خورد و له و لورده شد و این وسط یه سیلی هم خودش زد !

حالا همه جا میره و میگه من به فلان قلدره سیلی زدم !

حالا غربگداها هم همینن ! روسیه اوکراین رو لت و پار کرده و نصفش با خاک یکسان شده و میلیونها اوکراینی آواره شدن و ارتش اوکراین نابود شده بعد غربگداها حرف از نابودی روسیه و پایان پوتین میزنن خخخخخخخخ


وای ترکیدم خخخخخخخخخ :))))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پس چرا وقتی اسرائیل به غزه حمله می کنه شما آن را پایان اسرائیل می نامید ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مثل ایران که دهن مردم و محیط زیست و عمرمون را داریم هدر میدهیم ولی میگوییم سیلی زدیم به آمریکا
مرگ بر پوتین
| Czechia |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
تو برو بمیر شرق گدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مرگ بر شرق و غرب چه پوتین چه بایدن، فقط و فقط باید به فکر منافع ملی بود، البته نه منافع ملی سوریه و عراق و فلسطین و ……
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اینکه دقیقا حکایت ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
دمت گرم دادا. این غربگداها این چیزا رو هم نمیهمن. مغزشون
متعلق به دوران غارنشینی هستش! اون موقع فکر میکردن واقعیت همون سایه آتیشه که روی دیوار افتاده. خخخخخخخخ
با تحریمهای عجیب و غریب و بعضا بی سابقه ، غرب یک پیام واضح به جهان غیر غرب مخابره کرد " اگر منافع ما چه مشروع و چه نامشروع برقرار باشد ، هم دموکراسی داریم ، هم حقوق بشر داریم ، هم حقوق زنان و کودکان داریم ، هم ورزش و سیاست از هم جدا هستند و خیلی چیزهای خوب دیگر اما اگر منافع مشروع یا نامشروع ما به عنوان غرب به خطر بیافتد

نه حقوق بشر داریم ، نه حقوق زنان و کودکان داریم ، نه جدایی ورزش از سیاست داریم ، خلاصه دیگ دنیا فقط باید به کام ما غربیها بجوشد " . غربگداهای نامحترم به خط . بساط ماست مالی مهیا .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
روسیه باید با حمله اتمی کل غرب را نابود کند اگر در این راه ۷۰ درصد مردم کره زمین هم از بین بروند ارزش دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
این پیام فقط خاص غرب نیست الان روسیه هم همین پیام را میده فقط منافع ما وگرنه ان کشور را با خاک یکسان می کنیم وزنان وکودکانشان را تکه وپاره !!من نمیدونم چرا یه عده چشم بر جنایات غرب وعده ای چشم بر جنایات شرق بسته اند پس چه شد آن سعار نه شرقی نه غربی ما ؟!!
دوستان حتما سخنرانی "متمدن یا متجدد" دکتر شریعتی رو گوش کنید. در رابطه با تجدد در دنیای امروزه که اروپا چطور رهبری دنیارو برای متجدد کردن به جای متمدن کردن بر عهده گرفت و از مردمان جهان سوم به تعبیر دکتر شریعتی "شتر گاو پلنگ" ساخت . یعنی مردمی که همه چیزشون با اروپایی ها فرق داره اما دغدغه هاشون در راستای تجدد و تفکر اروپاییه و از خودشون و فرهنگشون بیگانه ان

با گوش کردن سخنرانی دکتر شریعتی میفهمید که چرا به یک مرحله ای رسیدیم از فلاکت و بدبختی که یک آمریکایی یا اروپایی اصلا نمیدونه ایران کجای دنیاست و هیچی از ایران نمیدونه اما مردم ایران دغدغه شون با دغدغه چشم آبی ها یکی شده و نگران منافع غرب هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
علی شریعتی سواد درست و حسابی نداشت.الکی بزرگش نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
کسی نگران منافع غرب نیست اما ظاهرا جماعتی که خود را انقلابی و مسلمان می نامند ای روزها به شدت نگران روسیه وچین یا به اصطلاح شرق هستند !! کسانی که به راحتی چشم بر جنایتها و طمع کاری آنها بسته اند‌ و هر کس اعتراض کند را غربگرا می نامند !! نه جانم اعتراض به دو قدرت شرق نشانگر تایید غرب نیست بلکه هشدار به کسانیست که متاسفانه امروز سکاندار سیاست مملکت هستند وچشمشان را بر روی جنایات روسیه و طمعکاری چین بسته اند و از مسیر انقلاب !!خارج شده اند!! و خود را به نفهمی زده اند !!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
ساندیسی های عزیز دستور دارین از روسیه حمایت کنین ، باشه ولی نه به این گشادی . قربون صدقه پوتین نشین . اگر بلدین کمی تو لفافه باشه . بخواین ستاد یادتون بده الکی بودجه تبیین رو حروم نکنین
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
شریعتی از کسانیه که خودش ........
پوتین بزرگترین جنایتکار دنیاست. اینقدری که پوتین آدم کشت هیتلر آدم نکشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
عه راست میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پوتین و هیتلر هر دو گیاهخوار هستند . کلا گیاهخوار ها علاقه عجیبی به آدمخواری دارند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
یکی یه چرندی میپرونه بقیه هم میان همینطوری مثبت میزنن. خدا این قماش چقدر عقب افتاده ان خواهش میکنم اینارو شفا بده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
عوام الناسی و بی سوادی و فلاکت از کامنت های قماش شما میباره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
جنایت کار اصلی ناتو و اربابت هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
این جنگ نفر و شخصیتها نیست نه ربطی به پونین پارد ونه بایدن این جنگ فراتر از خواسته های فردی است جنگ مرزبندی نوین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
الان 900 غیر نظامی زیاده؟
درحالی که بیش از 14000 روسی برای دفاع از آرمان های کشور خود کشته شده اند.
اگر اخلاق مدار نبودن باید مثل آمریکا در مقابل هر سرباز آمریکایی بالای 100 غیر نظامی کشته می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
رکورد ادم کشی لحظه ای دست روزولت هست. همشون هم ژاپنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
هم پوتین و نوکرانش من جمله سفیر بی آبروی روسیه در ایران در این جنایات شریک هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
تقصیر خودت نیست .مغزت آچارکشی میخواد
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
حالت خوبه باباجان؟
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
نه بابا ؟
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
دوست گرامی، اینکه پوتین انسانی جنایتکاری است درست اما در جنگ دوم جهانی بیش از 40 میلیون کشته شدند لذا اگر نمیمی از آن را بحساب هیتلر بگذاریم میشود 20 میلیون نفر!!!
کل جمعیت اوکراین 40 میلیون است یعنی میفرمائید پوتین 20 میلیون اوکراینی را کشت؟
اگر همین الان آمریکا به ایران حمله کنه من حاضر نیستم بجنگم البته با آمریکا همکاری هم میکنم! با اینحال حاضرم همین الان برم برای دفاع از خاک اوکراین بجنگم.
میدونم حرفم عجیبه ولی من با خبرنگار آمریکایی که گفت اوکراینی ها متمدن تر از خاورمیانه ای ها هستن کاملا موافقم. شما یه سفر برید اوکراین بعد یه سفر برید افغانستان!!! اونوقت بگید دفاع از دموکراسی اوکراین اشتباهه
شما یه سفر برو اوکراین بعد یه سفر برو یمن!!! بعد بگو جان مردم اوکراین ارزشمندتره یا مردم یمن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
آفرین تو به بالاترین درجه غربگدایی رسیدی نشان نوکری طلایی به شما تعلق خواهد کرد. البته من خودم تو 20 سالگی همین حرفها رو میزدم اما سنم بیشتر شد و شعورم بالاتر رفت فهمیدم غربها چه ها که نکردن با دنیا
سلام تابناک خوبی؟ ما لشکر منفی زن های آلبانی هستیم چرا کامنت ها امروز دیر تایید میشه ما منتظر هستیم لطفا زودتر تایید کن
ائتلاف "غربگدا آلبانی سعودی و یهودی" با تمام قدرت در حال پروپاگاندا و حملات مجازی به روسیه در راستای صیانت و پاسداری از منافع غرب و آمریکاست خخخخ
پاسخ ها
Ali
| Canada |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اعتلاف تویی با کامنتای تکراریت!!!
جان ناقابل غربگدایان ایران فروش فدای یک لنگه پوتین سربازان ارتش روسیه
کارگران فرودگاه ایتالیا از بار زدن محموله بشر دوستانه ایتالیا به اوکراین خودداری کردن و شروع کردن به تظاهرات و رسوا کردن دولت
چون به جای محموله بشر دوستانه اسلحه بار زده بودن بفرستن اوکراین !

اینم شعور غربی ها. اینم دموکراسی غربی ها. کرور کرور اسلحه میدن عربستان که باهاش کودکان بدبخت یمن رو بکشه و کرور کرور اسلحه میدن اوکراین تا اوکراین بشه گوشت قربونی غرب

و رئیس جمهور دلقک مفلوک بی آبروی اوکراینی که تا دیروز شلوارش رو درمیاورد و میرقصید (فیلم در اینترنت هست) کماکان در حال ویرانه کردن اوکراین
من یکی از دوستام توی اوکراین دانشجوئه. دیروز یه فیلم واسم فرستاد نشون میداد سربازای روسیه در 5 تا گروه 2000 تا کودک اوکراینی رو به صف کرده بودن و این کودک هارو گردن میزدن و با کله هاشون فوتبال بازی میکردن
پوتین داره روی چنگیرخان رو هم سفید میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اوکراین اینترنت ماهواره ای داره توده ای برو خودتو مسخره کن
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
ساندیسی نشر اکاذیب نکن .
ارتش روسیه به شدت از نظر امکانات لجستیکی نظیر سوخت و غذا دچار مشکل شده طوری که توی برخی مناطق سربازان روسیه از گرسنگی دارن توی بعضی شهرها مردم اوکراین رو میکشن و با گوشتشون غذا درست میکنن و میخورن.
لعنت بر پوتین
100 میلیارد دلار خسارت به اوکراین فقط در هفته نخست! پس الان رفته توی 400 میلیارد دلار خسارت
به نظرم هیچ چیز در دنیا ننگ آورتر و شرم آورتر و حقیرانه تر از غربگدایی نیست. کسی که به جای وطن خودش منافع غرب و ناتو و اروپا رو در نظر میگیره و وطن خودش رو میفروشه برای منافع غرب این آدم حقیر ترین آدم روی زمینه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
گوگول مغز مثکه یادت رفته این خسارت رو موشکهای روسیه دارن بوجود میارن... یه پنی ناتو خسارت نزده به اوکراین! ماهی چند روبل میگیرین اینقدر تابلو دلباخته پوتین شدین؟
تابناک چرا نظرات بدون مشکل را منتشر نمیکنی؟ نکنه نماینده سفارت روسیه را فرستادند تابناک برای کنترل نظرات مردم؟
این غربگداهای مفلوکی که به کنایه کامنت میزارن عوضش امنیت داریم؛ اوکراین رو ببین و بدون آمریکا تا الان صد بار تصمیم داشت همین بلارو سر ایران بیاره اما از ترس موشک های ایران و قدرت نظامی ایران بیخیال شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
به نظر من این ناشناس گرامی توسط سفارت روسیه استخدام شده تا هر نقدی بر تجاوز روسیه را با یک کلمه غربگدا به چالش بکشد جالب اینکه توی تمام کامنت های مربوط تجاوز روسیه همش با کلمه غربگدا اظهار نظر میکنه و هیچ واژه دیگری بلد نیست
حالا میفهمیم اون 100 میلیارد دلاری که اوباما داد ایران چه عدد بزرگی بوده و تعجب میکنیم اون پول چطوری با این سرعت ناپدید شد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
دولت حسن رحانی ناپدیدش کرد با حقوق های نجومی و اختلاس ها و اصلاح طلب ها دوباره اون پولهارو بردن آمریکا و کاناد خرج کردن
قابل توجه شرقگدا:
دكتر شريعتي ميگفت شرق و غرب هر دو غرب هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
شرق گدا نداریم فقط غربگدا و ضد غرب داریم اونایی ضد غرب هستن به خاطر جهانخواری و دیکتاتوری جهانی غربی هاست
لهستان دیگه روی تمام نوکرها و چاکرها رو سفید کرده اینقدری که برای غربی ها دم تکون میده و طرح و ابتکار برای تحریم و دشمنی با روسیه پیشنهاد میده

البته این کارشون هم دلیل داره. شوروی و لهستان در پایان جنگ جهانی اول و شروع جنگ جهانی دوم رابطه شون به شدت شکراب بود و روس ها و لهستانی ها همیشه باهم در جنگ بودن

البته مقصر لهستان بود که در سال 1920 چون دید شوروی ضعیف شده به شوروی حمله کرد و یه بخش از خاک شوروی رو گرفت و بعدها روسیه در جنگ جهانی دوم تلافی کرد
من اگر جای پوتین بودم تمام کشورهای غربی از ژاپن تا کانادا را بمباران اتمی می کردم و کل زرادخانه اتمی روسیه را روی سر انها می یختم هر چه بعد ان شود مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پوتین هیچ علطی نمیتواند بکند
علی
| Canada |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
کاملاً به مدافع پوتین بودم میخوری!!
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
غربی ها انقدر سر به سر این و اون میذارن که اخرش همینجوری میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
دوغتو بنوش. ساندیس تموم شده
خوبی تابناک سانسور چی

کلا همش نظرات منو پاک میکنیا
یعنی نظراتم همشون بده؟
بازی نخورید
همه‌این‌ویرانی،خون‌،بلا
کشت و‌کشتار
یه بازیه کثیفه افتصادیه
دنیا به یک‌خونه تکانی نیاز داشت
با تقویت ملی گرایی روسی از ۲۰۰۸ که‌وارد فاز نظامی شد این پروژه استادت خورده
و همیشه سربازهای جان برکفی چون‌پوتین و ... پیدا میشن
که این نقشه ها رو‌خواسته یا نخواسته اجرا‌میکنند

یه ذره دقیق باشید متوجه این‌نکته میشید
د که تموم جنگها در جهت خدمت به منافع اقتصادی
ایجاد میشن
آماده شدن ارتش روسیه برای تهاجمی بزرگتر قطعا عواقب جبران ناپذیری هم برای روسیه وهم ویران وکشته شدن مزدم اوکراین وشدت یافتن این جنگ وگسترش آن به اروپا وجنگی بسی خانمانسوز را برای جامعه جهانی در پی خواهد داشت ولی نتیجه چه خواهد شد را خدا میداند قطعا توسعه طلبی امریکا به شرق اروپا وگسترش ناتو به مرزهای روسیه پوتین دیکتاتور را به این جنایت بزرگ جنگی سوق داده است ولی بستن راههای ممکن دیپلماسی وروی آوردن پوتین به جنگ فراگیر روسیه را زیر این تصمیم غیر عقلانی دفن خواهد کرد که این خواست قلبی غرب است که هم روسیه را منفور در جامعه جهانی بکند وهم از نظر اقتصادی حریف را وزشکسته بنماید ولی این تراژدی خطرناک در کشوری آرام مثل اوکراین اتفاقی ناخرسند است که زیان فراوانی به صلح وثبات جهانی خواهد زد دریغا اگر تمامی نظامیان روس ومردم اوکراین در این جنگ کشته شوند کوچکترین حس ترحمی یا حس انسانی در پوتین را بیدار کند وچون ایشان در منصب بزرگترین کشور جهان جا خوش کرده از این تفکرات هیستریک وفاشیستی کوتاه بیاید ولی چنانکه عاقبت دیگران زورگویان را شاهد بودهایم پوتین نیز با این جنگ تیشه به ریشه خود وروسیه زده است که با هیچ عملیاتی در هر اندازهای به حالت اول باز نخواهد گشت وچهره روسیه در افکار عمومی بد وبدتر خواهد شد
آماده شدن ارتش روسیه برای تهاجمی بزرگتر قطعا عواقب جبران ناپذیری هم برای روسیه وهم ویران وکشته شدن مزدم اوکراین وشدت یافتن این جنگ وگسترش آن به اروپا وجنگی بسی خانمانسوز را برای جامعه جهانی در پی خواهد داشت ولی نتیجه چه خواهد شد را خدا میداند قطعا توسعه طلبی امریکا به شرق اروپا وگسترش ناتو به مرزهای روسیه پوتین دیکتاتور را به این جنایت بزرگ جنگی سوق داده است ولی بستن راههای ممکن دیپلماسی وروی آوردن پوتین به جنگ فراگیر روسیه را زیر این تصمیم غیر عقلانی دفن خواهد کرد که این خواست قلبی غرب است که هم روسیه را منفور در جامعه جهانی بکند وهم از نظر اقتصادی حریف را وزشکسته بنماید ولی این تراژدی خطرناک در کشوری آرام مثل اوکراین اتفاقی ناخرسند است که زیان فراوانی به صلح وثبات جهانی خواهد زد دریغا اگر تمامی نظامیان روس ومردم اوکراین در این جنگ کشته شوند کوچکترین حس ترحمی یا حس انسانی در پوتین را بیدار کند وچون ایشان در منصب بزرگترین کشور جهان جا خوش کرده از این تفکرات هیستریک وفاشیستی کوتاه بیاید ولی چنانکه عاقبت دیگران زورگویان را شاهد بودهایم پوتین نیز با این جنگ تیشه به ریشه خود وروسیه زده است که با هیچ عملیاتی در هر اندازهای به حالت اول باز نخواهد گشت وچهره روسیه در افکار عمومی بد وبدتر خواهد شد
آماده شدن ارتش روسیه برای تهاجمی بزرگتر قطعا عواقب جبران ناپذیری هم برای روسیه وهم ویران وکشته شدن مزدم اوکراین وشدت یافتن این جنگ وگسترش آن به اروپا وجنگی بسی خانمانسوز را برای جامعه جهانی در پی خواهد داشت ولی نتیجه چه خواهد شد را خدا میداند قطعا توسعه طلبی امریکا به شرق اروپا وگسترش ناتو به مرزهای روسیه پوتین دیکتاتور را به این جنایت بزرگ جنگی سوق داده است ولی بستن راههای ممکن دیپلماسی وروی آوردن پوتین به جنگ فراگیر روسیه را زیر این تصمیم غیر عقلانی دفن خواهد کرد که این خواست قلبی غرب است که هم روسیه را منفور در جامعه جهانی بکند وهم از نظر اقتصادی حریف را وزشکسته بنماید ولی این تراژدی خطرناک در کشوری آرام مثل اوکراین اتفاقی ناخرسند است که زیان فراوانی به صلح وثبات جهانی خواهد زد دریغا اگر تمامی نظامیان روس ومردم اوکراین در این جنگ کشته شوند کوچکترین حس ترحمی یا حس انسانی در پوتین را بیدار کند وچون ایشان در منصب بزرگترین کشور جهان جا خوش کرده از این تفکرات هیستریک وفاشیستی کوتاه بیاید ولی چنانکه عاقبت دیگران زورگویان را شاهد بودهایم پوتین نیز با این جنگ تیشه به ریشه خود وروسیه زده است که با هیچ عملیاتی در هر اندازهای به حالت اول باز نخواهد گشت وچهره روسیه در افکار عمومی بد وبدتر خواهد شد
آماده شدن ارتش روسیه برای تهاجمی بزرگتر قطعا عواقب جبران ناپذیری هم برای روسیه وهم ویران وکشته شدن مزدم اوکراین وشدت یافتن این جنگ وگسترش آن به اروپا وجنگی بسی خانمانسوز را برای جامعه جهانی در پی خواهد داشت ولی نتیجه چه خواهد شد را خدا میداند قطعا توسعه طلبی امریکا به شرق اروپا وگسترش ناتو به مرزهای روسیه پوتین دیکتاتور را به این جنایت بزرگ جنگی سوق داده است ولی بستن راههای ممکن دیپلماسی وروی آوردن پوتین به جنگ فراگیر روسیه را زیر این تصمیم غیر عقلانی دفن خواهد کرد که این خواست قلبی غرب است که هم روسیه را منفور در جامعه جهانی بکند وهم از نظر اقتصادی حریف را وزشکسته بنماید ولی این تراژدی خطرناک در کشوری آرام مثل اوکراین اتفاقی ناخرسند است که زیان فراوانی به صلح وثبات جهانی خواهد زد دریغا اگر تمامی نظامیان روس ومردم اوکراین در این جنگ کشته شوند کوچکترین حس ترحمی یا حس انسانی در پوتین را بیدار کند وچون ایشان در منصب بزرگترین کشور جهان جا خوش کرده از این تفکرات هیستریک وفاشیستی کوتاه بیاید ولی چنانکه عاقبت دیگران زورگویان را شاهد بودهایم پوتین نیز با این جنگ تیشه به ریشه خود وروسیه زده است که با هیچ عملیاتی در هر اندازهای به حالت اول باز نخواهد گشت وچهره روسیه در افکار عمومی بد وبدتر خواهد شد
آماده شدن ارتش روسیه برای تهاجمی بزرگتر قطعا عواقب جبران ناپذیری هم برای روسیه وهم ویران وکشته شدن مزدم اوکراین وشدت یافتن این جنگ وگسترش آن به اروپا وجنگی بسی خانمانسوز را برای جامعه جهانی در پی خواهد داشت ولی نتیجه چه خواهد شد را خدا میداند قطعا توسعه طلبی امریکا به شرق اروپا وگسترش ناتو به مرزهای روسیه پوتین دیکتاتور را به این جنایت بزرگ جنگی سوق داده است ولی بستن راههای ممکن دیپلماسی وروی آوردن پوتین به جنگ فراگیر روسیه را زیر این تصمیم غیر عقلانی دفن خواهد کرد که این خواست قلبی غرب است که هم روسیه را منفور در جامعه جهانی بکند وهم از نظر اقتصادی حریف را وزشکسته بنماید ولی این تراژدی خطرناک در کشوری آرام مثل اوکراین اتفاقی ناخرسند است که زیان فراوانی به صلح وثبات جهانی خواهد زد دریغا اگر تمامی نظامیان روس ومردم اوکراین در این جنگ کشته شوند کوچکترین حس ترحمی یا حس انسانی در پوتین را بیدار کند وچون ایشان در منصب بزرگترین کشور جهان جا خوش کرده از این تفکرات هیستریک وفاشیستی کوتاه بیاید ولی چنانکه عاقبت دیگران زورگویان را شاهد بودهایم پوتین نیز با این جنگ تیشه به ریشه خود وروسیه زده است که با هیچ عملیاتی در هر اندازهای به حالت اول باز نخواهد گشت وچهره روسیه در افکار عمومی بد وبدتر خواهد شد
آماده شدن ارتش روسیه برای تهاجمی بزرگتر قطعا عواقب جبران ناپذیری هم برای روسیه وهم ویران وکشته شدن مزدم اوکراین وشدت یافتن این جنگ وگسترش آن به اروپا وجنگی بسی خانمانسوز را برای جامعه جهانی در پی خواهد داشت ولی نتیجه چه خواهد شد را خدا میداند قطعا توسعه طلبی امریکا به شرق اروپا وگسترش ناتو به مرزهای روسیه پوتین دیکتاتور را به این جنایت بزرگ جنگی سوق داده است ولی بستن راههای ممکن دیپلماسی وروی آوردن پوتین به جنگ فراگیر روسیه را زیر این تصمیم غیر عقلانی دفن خواهد کرد که این خواست قلبی غرب است که هم روسیه را منفور در جامعه جهانی بکند وهم از نظر اقتصادی حریف را وزشکسته بنماید ولی این تراژدی خطرناک در کشوری آرام مثل اوکراین اتفاقی ناخرسند است که زیان فراوانی به صلح وثبات جهانی خواهد زد دریغا اگر تمامی نظامیان روس ومردم اوکراین در این جنگ کشته شوند کوچکترین حس ترحمی یا حس انسانی در پوتین را بیدار کند وچون ایشان در منصب بزرگترین کشور جهان جا خوش کرده از این تفکرات هیستریک وفاشیستی کوتاه بیاید ولی چنانکه عاقبت دیگران زورگویان را شاهد بودهایم پوتین نیز با این جنگ تیشه به ریشه خود وروسیه زده است که با هیچ عملیاتی در هر اندازهای به حالت اول باز نخواهد گشت وچهره روسیه در افکار عمومی بد وبدتر خواهد شد
جنگ روس ها هیچوقت قابل پیش بینی نبوده. ناپلئون حتی مسکو رو هم گرفت ولی روس ها چنان شکستی رو بر نابغه جنگ جهان رقم زدند که نگو. چندصد سال بعد هیتلر تا نزدیکای مسکو رسید و پترزبورگ را در محاصره کرد. مدتی بعد سربازانمدتی بعد جسد سربازای آلمانی رو تو نبرد استالینگراد کرکهای می‌خوردند و لهستان چک اسلواکی مجارستان و کمی از رومانی و بلغار امروزی از آلمان هیتلر جدا شدند. امیدوارم غرب اروپا و آمریکا و کانادا بررسی کرده باشن و بدونن چه برسرشان میاد با جنگ . اوکرایین که هیچ تمام اروپا رو هم بفرستین روسیه با خاک یکسانتون میکنه. ظاهرا سایت های انقلابی اطلاع نمیدن به مردم که تو آلمان و سوئد و غرب اروپا چه خبره. نمیگن که تو سوئد یه خانواده ۴ نفره اگه بخواد هر روز دوش آب گرم بگیرن هر کدوم فقط ده دقیقه،نصف درآمد ماهیانه پدر و مادر صرف هزینه انرژی میشه. بگین که اگه روس‌ها نخوان یا نتونن محصولات خانگی و اتومبیل ل آلمان رو نخرن بسیاری از مدل‌های معروف توانایی تولید ندارن. شاید ندونن ملت که تابستون نان و آرد و گوشت تو آلمان ۴.۵ برابر میشه و روغن خوراکی تا ۷ برابر.شاید مردم ندونن که آلمان بزودی گاز رو باید ۲۲ برابر بخره به قیمت جهانی. خوبه همینطور از ضعف روسیه و قدرت غرب و آمریکا بگین. اینجور شاید دلتون خنک بشه.
حمله روسیه به اکراین اگر برا اکراینی ها بسیار بد بود اما برای ما ایرانی ها یه خوبی داشت واون این بود که نفوذی ها وعوامل و عاشقان روسیه آشکارا به دفاع از او پرداختند ونقاب از چهرشون برداشته شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اتفاقا شما غربگدا ها هی از جهان خواری ناتو و قوی تر شدن غرب دفاع میکنید که چی؟ غربی ها هرچی قوی تر بشن تجریم ها بیشتر میشه اونا با تحریم ها سعی کردن مارو یک کشور فوق فقیر و قحطی زده کنن چطور میتونید از اونها که مارو تحریم کردن که ازگرسنگی بمیریم و جنگ داخلی راه بیوفته تو کشورمون دفاع میکنید؟
درود اکراین مرگ بر روسیه و پوتین و حامیانشان
مرگ بر پوتین ظالم کودک کش
تحریم نفت و گاز ایران + تحریم نفتی روسیه + جنگ یمن و عربستان
آیا بیشتر به نفع غربی ها تمام می شود و یا به ضرر آنها تمام می شود (بخصوص در زمینه تامین انرژی)

تحریم ها عملا وسیله و بازیچه سیاسی شده است تا عملیاتی شدن و زمینه را برای اجماع کشورهای ضد تحریم فراهم می کند که ایران باید از این موقعیت استفاده کند

مثلا در کشور خودمان با احیای برجام بعید است دلار که افزایش ۶ برابری داشته است زیر ۲۰ هزار تومان شود و اگر کاهش یابد موقت و گذرا خواهد بود
و بنظر می رسد که عامل این همه تورم و نابسامانی در اقتصاد به مدیریت بد اقتصادی برمی گردد و مقصر در مستقل نبودن بانک مرکزی به عنوان حافظ پول ملی است و تسلیم خواسته های نامشروع و کثیف دولت مبنی بر چاپ پول می شود
اما در کل جهان باید مجددا به جهانی شدن فکر کند و از قرار دادن موانعی مثل تحریم که بر ضد جهانی شدن است دست بردارد و از روش های مسالمت آمیز جلوی خشونت ها را بگیرد
اقتصاد جهانی / فرهنگ جهانی / بانک جهانی و ... همگی در بستر تعامل و گفتگوی دوستانه شکل می گیرد

ما به عنوان یک کشوری که همسایگان زیادی داریم باید متوجه باشیم که همسایگان ما یک موقعیت هستند که می توانیم بر اساس منافع مشتر سرمایه گذاری کنیم و از منابع همدیگر استفاده ببریم و رشد هر یک از همسایگان برابر رشد ما باشد و باید تا می توان مرزها را برداشت و فرا مرزی فکر کرد و از تعصبات قومی و منطقه ای دست برداشت
چرا مردم اکراین همچین ریس جمهور احمقی رو انتخاب کردن جای حیرت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
فقط مردم اوکراین رئیس جمهور احمق انتخاب میکنن ؟!!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مرگ بر پوتین جنایتکار. اسم جدیدش ادولف پوتلر هست. هههه
زلنسکی دست نشانده اسرائیل است فاسد و سهیونیست است باید ایران در این مناقشه از روسیه عزیز که خاکش به دست اوکراین افتاده و در حال آزادسازی است حمایت جدی بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
زلنسکی پیروز است پوتین نابود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مرگ بر پوتین جنایتکار. اخوی قرصهات پشت و رو خوردی
پوتین با حمله به اوکراین، گور خودش را با دست های خودش کند. خخخ. هر چی جنگ طولانی تر بشه، روسیه بیشتر و بیشتر وحشی میشه. به امید نابودی روسیه.
غربگدا کیست؟ فردی به شدت سطحی و کم عمق از تمام دنیا ناله میکند و خودش را تنها بی گناه دنیا میداند. فردیست که بشدت فساد اخلاقی دارد و زندگی انگل بار تمایل دارد اون هیچ درکی از معنویات شعور شرف غیرت و وطن ندارد. معمولا معتاد به مواد مخدر و مشروبات الکی. به همه چیز اعتراض و ناله میکند به جز خودش که جز نفرت انگیزترین اشخاص دنیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
صفات خودت رو خیلی خوب بیان کردی فقط به جای غربگدا بنویس شرق گدای توده ای بدبخت نوکر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
عالی بود
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
شرق گدا کیست؟
فردی به غایت احمق تر از غربگدا و نون به نرخ روز خور
تابناک
حقوق بگیر های سایبری سایتت را اشغال کردند این یعنی اتفاقیست
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
بله متاسفانه تروریست های مجاهدین خلق الان تو آلبانی هیچ کاری جز کانت بازی نمیتونن انجام بدن! اونا که نمیتونن به ایران حمله کنن واسه همین مجبورن کامنت ضد ایرانی ارسال کنن خود فیسبوک تایید کرد این موضوع رو با اکانت دخترهای جوان میان تو بی بی سی هم کامنت میذارن فحش میدن و این کارها
پوتین مثل .. توی باتلاق اوکراین گیر کرده علی برکت الله
پوتین در حال کندن گور خود است .
لطفا مزاحم نشوید
پوتین اقتصاد روسیه را نابود کرد
این کار فقط از عهده یک مستبد خودرای بر می آید
❤❤❤❤❤ اوکراین + زلنسکی ❤❤❤❤❤
پوتین با تجاوز به اوگراین توانست روسیه را ۸۰ سال به عقب براند
پوتین !
از دست زلنسکی عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
بعد از اوکراین نوبت ایران است …
فکر کنم چند نفر کامنت نویس روسوفیل استخدام کردین، آخه تا همین چند وقت پیش کسی از روسیه حمایت نمیکرد البته روسیه جنایت کار
پوتین جنایتکار جنگی دیکتاتور
دنیا بدون پوتین امن تر و ارام تر است .
پوتین روسیه را دلیل و خوار کرد
پوتین مایه ننگ روسیه
پوتین هیتلر کوچک
مهمترین صفت مشترک بین همه دیکتاتورها توهم دانائی و خردمندی است. آنها خود را بالاتر و باهوش‌تر از دیگران می‌دانند و همین خودباوری کاذب آنها را به مسیری سوق میدهد که خود و جامعه خویش را با خطر مواجه میسازند. پیروزی زودهنگام پوتین در جنگ با گرجستان و پیروزی بکمک نیروهای تحت حمایت خود در شرق اوکرائین در بحران 2015، توهم شکست ناپذیری او را قوت بخشید.
پوتین نه تنها به لحاظ نظامی نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود یعنی تصرف زودهنگام کیف و ساقط کردن دولت آنکشور دست پیدا کند، از دید افکار عمومی روسیه و مهمتر از آن افکار عمومی در سطح جهان با شکست مواجه شده است. تحریمهای سهمگین جهانی علیه روسیه و ضبط منابع مالی آنکشور همچنین توقیف اموال الیگارشهای آن کشور ماندگاری و یکپارچگی روسیه را مورد هدف قرار داده است. با این وضعیت بعید است ارتش روسیه بتواند اوکراین را بتصرف کامل خود در بیاورد. حتی اگرفرض را بر این بگذاریم که ارتش پوتین بتواند کیف را تصرف کرده و دولتی تحت حمایت خود را در اوکراین مستقر نماید در این صورت باید گفت دولت جدید جه بلحاظ اقتصادی و چه به لحاظ سیاسی دولتی وابسته به مسکو بوده و در کنار آن هیچگونه مشروعیت مردمی و بین المللی را نخواهد داشت. باید گفت روسیه حتی بلحاظ اقتصادی قدرت اداره خود را ندارد لذا با اولین تغییرات سیاسی – اقتصادی در روسیه، دولت دست نشانده فوق فرو خواهد پاشید.
به باور من شکست روسیه از زمانی کلید خورد که دست به این عمل اشتباه زد! آنها قدرت مردم اوکراین و افکار عمومی و بهمراه آن تحریمها جهانی را دستکم گرفته بودند. دوره دون کیشوتها بسر رسیده و معادلات جهانی نه بگونه دوران جنگ سرد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
پوتین در کشور خودش دیکتاتور اما آمریکا در تمام دنیا دیکتاتور و دیکتاتور جهانیه
طالبان ؛ پوتین رو به پرهیز از اعمال خشونت بر ضد غیر نظامیان اوکراین سفارش کرده
به عنوان یک ایرانی از پوتین متنفرم
امیدوارم که خدا وند مردم روسیه رو نجات بده از دست این جنایتکار مستبد
با وجود این ارتش فشل روسیه مطمئنم طالبان قادره ۳ ماهه کل روسیه رو تسخیر کنه
پوتین ، در حال تبدیل روسیه به کره شمالی دوم است
دومین قدرت نطامی دنیا ( البته روی کاغذ ) در حال گوشمالی شدن در کشور کوچک اوکراین است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
البته در رسانه ها فقط
مردم اوکراین در کنار دولت خودشون در حال مقاومت در برابر دشمن متجاوز هستند
مردم روسیه چه گناهی کردن که گیر این دیکتاتور افتادن ؟
تو تعطیلات کامنت های لشگر سایبری کم میشه خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
مگه تو آلبانی تعطیلات؟ یک مشت چیر مرد پیرزن اونجا نشستن کاری جز کامنت بازی ندارن
پوزه ارتش روسیه در حال به خاک مالیده شدن میباشد
موشک موافوق صوتش هم هیچ کاری از پیش نبرد خبر جدید نیست توده ای
جنگی که اینجا تو تابناک بین مخالفین و موافقیت پوتین هست، تو اکراین بین سربازای روسی و اکراینی نیست. خوبه مسلح نیستیم.
غربگداها اگه میخواهید باور کنیم دلتون واسه اوکراین سوخته پس چرا از جنایات ناتو و آمریکا که بسیار هولناک و غیر انسانی بوده حرفی نمیزنید؟ میخواهید لیست کنم؟ جنایات 200 سال گذشته آمریکا رو میخواهید لیست کنم؟ خیلی خیلی بیشتر از چیزی هست که فکرش رو بکنید
غربگداها اگه میخواهید باور کنیم دلتون واسه اوکراین سوخته پس چرا از جنایات ناتو و آمریکا که بسیار هولناک و غیر انسانی بوده حرفی نمیزنید؟ میخواهید لیست کنم؟ جنایات 200 سال گذشته آمریکا رو میخواهید لیست کنم؟ خیلی خیلی بیشتر از چیزی هست که فکرش رو بکنید
شرقگدا سال ها مردم و مملكت ايران را جهت منافعشان به گروگان گرفته اند و مثل پوتين در باتلاق گير كردهاند و وا اسلام و قران سر ميدهند
روسیه تا ۳۰ سال دیگه باید بدهی جنگی که راه انداخته را بدهد و دیگر نخواهد توانست قد علم کند.ایکاش حضرات راهشان را از پوتین جدا کنند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
روسیه زمان تحریم به ایران کمک کرد ایرانم باید کمک کنه
ما دوازده سیزده تا موشک ابرفراصوت یا همون هایپرسونیک که با سرعت بالاتر از 5 ماخ حرکت میکنن رو زدیم تو سر آمریکا سانسور خبری شدیدی شد ولی حالا روسیه یدونه که خیلی ضعیفتر از موشکهای ما هم بوده زده دارن زیر ذره بین میذارن!
شوک به ناتو با شلیک موشک ابرفراصوت کینژال توسط روسیه
باز نشر اخبار از منابع همسوی روسیه هنر نیست اتفاقا باید در اصل آن شک زیرا برای روحیه دادن اخبار جعلی و بعضاً با گنده گویی همراه است از طرفی ناتو و کشورهای عضو آن دارای تکنولوژی تولید هستند و کارایی آن از قبل برای آنها روشن می باشد . پس اینقدر لشکر وامونده را با اخبار دروغ پشتیبانی نکنید
نابناک عزیز خوبه که یه کم جلوی هیجاناتت رو بگیری.
تو اکراین داره جنایت میشه همچین با ولع از بمب فلان حرف میزنی که انگار اختراع ایران بوده و نشان از توان ایران داره.
از وقتی که پوتین عزیز شما دست برد تو قانون اساسی و جکومتش رو طولانی مدت کرد فسادش شروع شد. روسیه رو تبدیل کرد به یک حکومت منزوی و ورشکسته.
غربگدا ها دارن آتیش میگیرن از اینکه روسیه داره روز به روز تو خاک اوکراین پیشروی می‌کنه و آمریکا و ناتو هم هیچ غلتی جز نظاره کردن نمیتونن بکنم
درود بر پوتین کبیر
درود بر روسیه
اتحادیه اروپا اگر کشورهایی نظیر ترکیه اکراین رومانی رو عضو می کرد دیگه بهش نمی گفتند اتحادیه اروپا . وگرنه ایرانم می خواست عضو بشه .
سلام.اجازه بدن ملت ایران حق انتخاب داشته باشند اکثر ملت طرفدار آمریکا هستند مرگ بر پوتین
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم