بازدید 3503
۲

زلنسکی همچنان به صلح امیدوار است

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید ماریوپل تحت «بمباران مداوم» است و روسیه را به تصرف کاروان کمک‌های بشردوستانه متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 23 March 2022

 

به گزارش تابناک و به نقل از گاردین، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی ملی شبانه یک به‌روزرسانی از وضعیت در ماریوپول را ارائه کرد و گفت که هنوز ۱۰۰ هزار نفر در این شهر در شرایط «غیرانسانی» زندگی می‌کنند؛ او همچنین نیروهای روسی را به تصرف یک کاروان بشردوستانه در نزدیکی مانگوش در استان دونتسک متهم کرد.

زلنسکی گفت: «تا امروز حدود ۱۰۰ هزار نفر هنوز در این شهر زندگی می کنند. در شرایط غیر انسانی در محاصره کامل بدون غذا، آب، دارو. زیر گلوله‌باران مداوم، زیر بمباران مداوم.»

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود که مقامات به تلاش برای سازماندهی کریدورهای بشردوستانه برای ساکنان ماریوپل ادامه می‌دهند، اما تلاش‌ها با گلوله‌باران ادامه‌دار، خدشه‌دار شده است.

او افزود: «متاسفانه، تقریباً تمام تلاش‌های ما توسط روس‌ها، با گلوله‌باران خراب می‌شود. کارکنان اورژانس کشور و رانندگان اتوبوس اسیر شده‎اند. ما هر کاری انجام می‌دهیم تا مردم خود را آزاد کنیم و به حرکت محموله‌های بشردوستانه ادامه دهیم.»

با وجود مشکلات، زلنسکی گفت ۷۰۲۶ نفر توانستند با ادامه تلاش‌ها از ماریوپل نجات یابند.

زلنسکی سخنرانی شبانه خود را با قول دادن به کار خود برای «سوق روسیه به سمت صلح» به پایان رساند.

او گفت: «ما همچنان به کار در سطوح مختلف ادامه می‌دهیم تا روسیه را به سمت صلح و به سمت پایان این جنگ سوق دهیم. نمایندگان اوکراین در حال ادامه مذاکرات هستند که اساسا روزانه انجام می‌شود. بسیار سخت است، اما گام به گام به جلو می‌رویم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تو یک دلقک هستی که کشورت را به این گرداب هدایت کردی اشتباه تو برای مردم گران تمام شد کار تمام کن و در اوکراین نمان
زلنسکی با علم به اینکه غرب از او سوء استفاده کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی