بازدید 13736
۱

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱

در ۶ روز اخیر ۲۴۷ نفر در تصادفات جان باخته‌اند که از این تعداد ۳۳ نفر در تصادفات شهری و ۲۱۴ نفر در تصادفات جاده‌ای بوده‌اند. با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش شدید باران و برف پیش‌بینی شده و هموطنانی که قصد سفر را به این استان‌ها دارند، حتماً تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 22 March 2022
تابناک اجتماعیحالا که موج ششم کرونا فروکش کرده و واکسیناسیون وسیع علیه کووید ۱۹ شرایطی فراهم آورده که می‌توان به مانند گذشته به جاده زد و فرصت تعطیلات نوروزی را به سفر اختصاص داد، مبادا بی کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی عزم سفر کنید!

به گزارش «تابناک»؛ نوروز ۱۴۰۱ در حالی از راه رسیده که سایه شوم ویروس کرونا تا حد زیادی از سرمان کم شده و سفر‌های نوروزی در دستور کار بسیاری از هموطنان‌مان قرار گرفته است؛ سفر‌هایی که باید در وهله اول مراقب باشیم به بیماری و مصیبت‌های همراه با آن گره نخورد و بعد، دقت کنیم که از جهات دیگر هم ایمن به انجام برسد و از این روی، اطلاع از وضعیت راه‌ها و آب‌وهوا ضروری است.

البته دو سال بعد از شیوع ویروس در کشورمان و همه گیری بیماری و قرار گرفتن جهان در وضعیت پاندمی کرونا، همه‌مان راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌دانیم و آگاهیم که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی تا چه اندازه ضروری است و تزریق واکسن و تجدید ایمنی بدن با دوز سوم، چه سهم بالایی در مبتلا نشدن مان به این بیماری ایفا می‌کند، اما آیا حواسمان به دیگر عوامل موثر در سفر هم هست؟

با این مقدمه با شماییم تا هر روز چکیده‌ای از اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور را مرور کنیم تا اگر قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته پرهیز کرده و نوروز را به سلامت و شادی سپری کنیم.
 

آخرین وضعیت ترافیک


سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور گفت: در ۶ روز اخیر ۲۴۷ نفر در تصادفات جان باخته‌اند که از این تعداد ۳۳ نفر در تصادفات شهری و ۲۱۴ نفر در تصادفات جاده‌ای بوده‌اند. عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه مهم‌ترین علل تصادفات در نوروز بوده است.
 
سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور هم گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش شدید باران و برف پیش‌بینی شده و هموطنانی که قصد سفر را به این استان‌ها دارند، حتماً تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.

وی افزود: در محور‌های استان‌های جنوبی همچون بوشهر، هرمزگان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز، وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و خاک و کاهش میدان دید رانندگان پیش‌بینی شده است.

این مقام انتظامی از هموطنان خواست با توجه به وضعیت جوی، ضمن رعایت قوانین و مقررات، با احتیاط کامل، سرعت مناسب و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی رانندگی کنند تا شاهد حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱
 

آخرین وضعیت آب و هوا

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به ایسنا گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، تهران، البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و برف و در برخی مناطق استان‌های اصفهان، سمنان و یزد بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه (۳ فروردین) در شمال غرب ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد، پنجشنبه (۴ فروردین) در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و جمعه (۵ فروردین) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه و شمال زنجان بارش باران و برف و در اواخر وقت در سواحل شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان در ادامه با اشاره به اینکه شنبه (۶ فروردین) بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شمال غرب ادامه خواهد داشت، یادآور شد: از پنجشنبه ۴ تا شنبه ۶ فروردین در نیمه جنوبی کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. طی امروز و فردا (۲ و ۳ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۲ و اهواز با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱
آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط سیزده به در خوب باشه بقیه هیچی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار