بازدید 6354

تعرفه جدید آب مشخص شد

آیین‌‎نامه تعرفه‌های آب با هدف مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 19 March 2022

به گزارش فارس به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران (ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰) مشترکان آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف آب داشته باشند به صورت پلکانی مشمول تعرفه متناسب با مصرف می‌شوند و تعرفه مشترکانی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام کنند، مشمول هیچ‌گونه تغییری نشده و از نرخ‌های یارانه‌ای برخوردار می‌شوند.

بر این اساس، نرخ‌های پلکانی مشترکان بالای الگوی مصرف با هدف بازدارندگی برای صرفه‌جویی و مصرف متناسب با الگو برای پرمصرف‌ها است.

بنا بر این گزارش، 54 درصد از مشترکان شهرها درحال حاضر الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ‌گونه تغییر قیمتی نخواهند شد. حدود 40 درصد از مشترکان تا دوبرابر الگو مصرف دارند و 6 درصد از مشترکان پرمصرف هستند که بیش از دوبرابر الگو مصرف دارند که پیش بینی می‌شود با اعمال تعرفه‌های پلکانی مصرف آنها مدیریت شده و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.

همچنین طبق این مصوبه، مشترکان تحت پوشش کمیته امداد امام  خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف تا یک سوم الگو از پرداخت آب بها معاف می‌باشند.

​این گزارش اضافه می‌کند، الگوی مصرف در استان‌های مختلف، براساس شرایط آب و هوایی، محیطی و جمعیت خانوار متفاوت است که مطابق این مصوبه وزارت نیرو موظف شده الگوی مصرف را براساس تعداد نفرات هرخانوار تعیین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار