بازدید 9708
۳
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

بحث و جدل استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها در اینترنت بخاطر نتیجه دربی/ آزادی نازنین زاغری در کانون توجه کاربران فضای مجازی/ نگرانی مردم بخاطر وضعیت جسمانی محمد کاسبی

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «تخلف حادثه ساز چیست؟»، «نگار جواهریان و رامبد جوان»، «جرم نازنین زاغری چیست؟»، «شب برات»، «دربی»، «محمد کاسبی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 March 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «تخلف حادثه ساز چیست؟»، «نگار جواهریان و رامبد جوان»، «جرم نازنین زاغری چیست؟»، «شب برات»، «دربی»، «محمد کاسبی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

دربی

نود و هشتمین دربی پایتخت که با تساوی یک بر یک دو تیم استقلال و پرسپولیس به پایان رسید، در ساعات و روزهای گذشته مباحث و حواشی فراوانی به همراه داشته و در صدر جست و جوهای مردمی در فضای مجازی قرار گرفته است.

تساوی طلایی استقلال مقابل پرسپولیس با جنجال داوری / تعویض‌های مجیدی؛ یک گام تا جام

هواداران و کادر فنی و بازیکنان هر دو تیم پس از انجام بازی مواردی را ناظر بر حق کشی در فرایند داوری مطرح می کنند که به داغ شدن مباحث در فضای مجازی کمک کرده است.

از آنجا که دو تیم استقلال و پرسپولیس در بالای جدول از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار هستند، اهمیت این دربی چند برابر شده بود.

بشتر بخوانید

تخلف حادثه ساز چیست؟

همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای بین شهری و بین استانی، از جمله مفاهیم و عبارت هایی که بیشتر مورد توجه مسافران به ویژه رانندگان قرار دارد، مسائل مرتبط با راهنمایی و رانندگی و به صورت مشخص تخلف های حادثه ساز است و همین موضوع سبب شده تا تخلف های حادثه ساز به ترند گوگل تبدیل شود.

توضیح مختصر اینجا اینکه مصادیق تخلف های حادثه ساز موارد زیر است:

1- هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا، حرکت بر روی یک چرخ و یا هرگونه حرکات آکروباتی در سطح راهها و خیابانها

2- دور زدن در محل ممنوع

3- عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو

4- نقص سیستم روشنایی وسایل نقلیه به هنگام شب

5- عبور از محل ممنوع (ورود ممنوع)

6- سبقت غیرمجاز

7-  تجاوز از سرعت مجاز

8- عبور از چراغ قرمز راهنمایی

9- عدم رعایت حق تقدم عبور

10- حرکت به طور مارپیچ در راهها

11- تجاوز یا انحراف به سمت چپ معابر

12- عدم رعایت فاصله مناسب با وسیله نقلیه و یا عدم توجه به جلو

13- گردش به چپ یا به راست در محل ممنوع

14- روشن نکردن چراغ هنگام شب و در موقع لزوم

15- رانندگی با وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی مؤثر (چراغ، لاستیک، فرمان، ترمز، برف پاک‌کن و زنجیر چرخ)

16- عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از سمعک، عینک یا تجهیزات خاص

17- مصرف مواد روانگردان و مشروبات الکلی

بشتر بخوانید

نگار جواهریان و رامبد جوان

نگار جواهریان که در واقع همسر سوم رامبد جوان محسوب می شود، و همسرش رامبد جوان در روزهای گذشته دوباره صدر جست و جوهای مردمی آمدند و در کانون توجهات قرار گرفتند.

دربی نود و هشتم در صدر مباحث و جست و جوهای اینترنتی/ آزادی نازنین زاغری در کانون توجه کاربران فضای مجازی/ نگرانی مردم بخاطر وضعیت جسمانی محمد کاسبی

دلیل این مهم انتشار تصویری از دخترشان نوردخت در فضای مجازی بود که برای اولین بار اتفاق می افتاد.

بشتر بخوانید

جرم نازنین زاغری چیست؟

«نازنین زاغری، جاسوس انگلیس با پایان دوره محکومیت 5ساله خود و در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه‌شده ایران و آزادی یک ایرانی، 25 اسفندماه  به تیم انگلیسی تحویل داده شد و با یک هواپیمای عُمّانی به سمت انگلستان پرواز کرد.

همین موضوع سبب شد تا نام او نیز در مدت چند روز به یکی از پرتکرارترین ترندهای گوگل در ایران تبدیل شود.

گفتنی است دستگیری زاغری در سال 95 موجب دستگیری 50 نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شده بود. کار این سر شبکه جاسوسی آموزش جاسوس بود لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی در دیگر کشورها در اختیار ایران قرار گرفته است.

بشتر بخوانید

شب برات

همزمان با فرا رسیدن چهارده شعبان و شب نیمه شعبان عبارت شب برات نیز به صدر جست و جوهای مردمی آمد.

در مورد شب برات و اهمیت آن بد نیست بدانید:

شب برات (نیز برائَت)، شب پانزدهم و به قولی چهاردهم ماه شعبان است و بسیاری از اهل سنت و فرقه‌های صوفیه به فضیلت و عظمت این شب و انجام دادن عباداتی چون تلاوت قرآن، برپاداشتن احیا و خواندن نمازها و ادعیه و روزه فردای این شب اعتقاد دارند.

البته وعده آمرزش و اجابت دعا در شب پانزدهم شعبان و تقسیم ارزاق و تقدیر اعمار در این شب در روایات شیعه نیز آمده است. هرچند از این شب به نام شب برات کمتر یاد شده است، تشابه اعتقادات شیعیان و سنیان و عبادات آنان در شب پانزدهم شعبان و شب برات در روایاتی از پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلّم، حضرت علی علیه‌السلام، دعای امام سجاد علیه السّلام در شب نیمه شعبان به روایت شیخ طوسی در مصباح المتهجد و سید بن طاوس در اقبال و حدیثی از امام صادق علیه السّلام  در خور توجه است.

 در روایتی از امام رضا علیه السّلام لیلة الصکاک همان شب قدر دانسته شده است نه شب نیمة شعبان.  ظاهر این روایت با روایات پیشین چندان مطابقت نمی‌کند؛ زیرا تقسیم صکاک تعبیری مجازی از همان تقسیم ارزاق و تقدیر اعمار است و در روایتی  پایان یافتن زندگی با نزول صکاک تعیین می‌شود.

بشتر بخوانید

محمد کاسبی

محمد کاسبی، هنرمند باسابقه کشورمان که به دنبال عارضه حاد قلبی ۲۶ دی ماه امسال در بیمارستان عرفان سعادت آباد بستری شد و پس از گذراندن سه هفته در بیمارستان قلب شهید رجایی سرانجام جراحی شد. این اقدامات درمانی بر روی او حالا وی را به یکی از ترندهای گوگل در ایران تبدیل کرده است و بسیاری از علاقمندان نگران سلامتی او هستند.

یلدا کاسبی، دختر این هنرمند درباره آخرین وضعیت پدرش پس از عمل جراحی گفت: «عمل پیوند دریچه آئورت به روش تاوی توسط جراحان متخصص، دکتر سیف اله عبدی و عطا فیروزی، دوشنبه، ۲۳ اسفند انجام شد و در حال حاضر پدر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند. به گفته یلدا کاسبی، این جراحی که بسیار پرخطر بوده با عنایت خداوند و تلاش پزشکان به خوبی صورت گرفت و نتیجه آن تا چند روز آینده مشخص خواهد شد. این هنرمند فعلاً در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و پزشکان منتظرند تا شرایط ایشان به پایداری برسد. دختر محمد کاسبی همچنین خاطرنشان کرد: «خدا را شکر پدرم در حال حاضر حالش خوب است و هوشیار است و می‌تواند صحبت کند اما تحت مراقبت است. این چند روز واقعاً شرایط سرنوشت‌سازی است. ما باید صبر کنیم تا ببینیم عملکرد دریچه چطور است و شرایط بدن به طور کامل بررسی شود تا خیال‌مان راحت شود.»

وضع سلامتی محمد کاسبی چگونه است؟ - تابناک | TABNAK

گفتنی است، محمد کاسبی، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون، مدتهاست به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان تحت نظر است.

بشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
پاسداشت زبان و فرهنگ ملی، کمترین انتظار از رسانه ها است.
زاغری طی مصاحبه ای که با bbc انجام خواهد داد به جاسوس نبودن خود اصرار و خواهان خسارت مدت زمان تحمل حبس در ایران را مدعی خواهد شد و از آنجائیکه شکدم هم در همین رسانه جاسوسی را رد کرد وما قبول کردیم لذا چاره ای نیست باید وحدت رویه را حفظ کنیم و تصدیق و جاسوس نبودنش را تصدیق !!!
14 تا تیم با مربیان وبازیکنانی که قلبا و یا رسما پرسپولیسیند یا استقلالی مسخره ترین لیگ را در دنیا به نام کشور ما رقم زده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی