بازدید 14098

مگر برای مادر حضرت علی اکبر دسته گل آوردند؟!

وی درباره فرزند شهیدش که در شانزده سالگی به فیض شهادت رسید گفت: فرزند من که در شانزده سالگی شهید شد از چهارده سالگی نماز شب می‌خواند و من همچنان عمریست در حسرت یک الهی العفو گفتن او هستم.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 16 March 2022

مگر برای مادر حضرت علی اکبر دسته گل آوردند؟!

«مگر برای مادر حضرت علی اکبر (ع) دسته گل آوردند؟!» این جمله مادر شهیدان خالقی پور بود در سالگرد عروج یکی از فرزندانش در حالی که سه فرزند شهیدش را در دفاع مقدس تقدیم کرده و همسر جانبازش هم به فیض شهادت رسیده است.

به گزارش «تابناک»، فروغ منهی مادر شهیدان داود، رسول و علیرضا خالقی پور در مراسم سالگرد شهید داود خالقی پور که همزمان با ایام زادروز حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) نازی آباد تهران سخن می گفت، اظهار کرد: شهدا متعلق به به یک محله و منطقه نیستند و در واقع شهدا متعلق به همه مردم هستند و ماندگار شدند.مگر برای مادر حضرت علی اکبر دسته گل آوردند؟!

وی که بعد از سخنان امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) درباره رسم علی اکبر پروری، گفت: شهدا ما را تربیت کردند امام خمینی(ع)، این بچه ها را تربیت کرد و آنها ما را و امید که شفیعمان باشند.

وی افزود: در دین اسلام هم به ما دستور دادند اول خودتان را تربیت کنید و سپس در پی انسان سازی باشید.

مادر شهیدان خالقی پور درباره تقدیم سه فرزند شهیدش در دوران دفاع مقدس گفت: این سه قطره خون در اقیانوس شهادت ناقابل است و ما همچنان مدیون نظام و انقلاب اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه "شهدا کاری کردند که خدا مشتری خونشان باشد" خاطرنشان کرد: شهیدان به جایگاه والایی رسیدند که خدا، خریدار خون سرخشان شد.

وی تذکر داد: شهدا از درس و مدرسه و از کار فرار نکردند آنها مسئولیت پذیر بودند و برای یک اولویت بالاتر خونشان را تقدیم اسلام کردند.

بانو منهی تصریح کرد: ما در محضر خدا هستیم و شهدا ناظر رفتار ما هستند و این شهدا فردا از ما می پرسند که شما در مقابل ما چه کردید؟!

وی درباره فرزند شهیدش که در شانزده سالگی به فیض شهادت رسید گفت: فرزند من که در شانزده سالگی شهید شد از چهارده سالگی نماز شب می‌خواند و من همچنان عمریست در حسرت یک الهی العفو گفتن او هستم.

وی با اشاره به جنایات اخیر روزهای اخیر وهابیت و آل سعود در عربستان که تعدادی از شیعیان را سر بریدند گفت: من به مقام این شهدای مظلوم غبطه میخورم و ای کاش بمیرم برای این شهیدان شیعه که در مظلومیت غربت به سر بردند، فقط به خاطر اینکه اسلام زنده باشد.

وی افزود: ارزش دنیا به مال و مقام نیست به انسانیت و مقام انسان است و شهدا رهرو راه سیدالشهدا (علیه السلام) و یاران شهیدش بودند.

مادر شهیدان خالقی پور تاکید کرد: ارزش کارهای فرهنگی به خصوص در مساجد کمتر از شهادت نیست و انسان سازی رسالت اصلی امروز همه ما است.

وی افزود: در واقع فعالیت های فرهنگی مساجد و این هیئت ها از شهدا برای ما به ودیعه مانده است که می بایست از این راه و امانت شهدا نگهداری کرد و قدرشناس آن باشیم.

به گفته این مادر و همسر شهید، انسان سازی یعنی اینکه اول از خودمان شروع کنیم بعد به انسانسازی بپردازیم که در دیگران موثر باشد.

وی، پرورش را علاوه بر تربیت جسمی عامل پرورش روح و روحیه انسانها دانست و تاکید کرد: باید برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، سرباز تربیت کنیم.

گفتنی است مادر شهیدان خالقی پور، همان بانوی زینب سیرتی ست که در هنگام جنگ تحمیلی مقابل دوربین روایت فتح شهید آوینی گفته بود کاش اندازه موهای سرش فرزند داشت و تقدیم اسلام می کرد.

 

نویسنده: مجتبی محمودی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار