بازدید 7749

بروز بحران سوخت در شماری از شهرهای عراق

استان‌های بغداد، نینوا و کرکوک شاهد کمبود سوخت و مشخصا بنزین است به طوری که از دو روز پیش چند جایگاه عرضه سوخت در پایتخت عراق فعالیت خود را متوقف کرده است و در برخی جایگاه‌ها نیز صف‌های طولانی برای دریافت بنزین مشاهده شده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 16 March 2022

 

به گرازش تابناک به نقل از شفقنا، منابع محلی عراقی به العربی الجدید گفتند: ۳۰ درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت در بغداد از دو روز پیش تعطیل است و هیچکدام از مقامات مربوطه و یا وزارت نفت توضیحی در این باره ارائه نکرده‌اند همچنین قیمت بنزین تغییری نیافته اما بحران در تامین سوخت وجود دارد.

در همین ارتباط، «ابراهیم عماد»، راننده خودروی تاکسی و از اهالی منطقه الدوره بغداد گلایه کرد که به بیش از ۴ جایگاه در اتوبان محمد القاسم مراجعه کرده‌ام اما همه بسته بودند و کارگران جایگاه گفتند که سوخت ندارند.

در موصل، مرکز استان نینوا واقع در شمال عراق هم بحران سوخت همراه با صف‌های طولانی به هفتمین روز خود رسیده است؛ صف‌های بسیار طولانی که به گفته اهالی این شهر از زمان آزادسازی موصل از چنگال گروه تروریستی داعش بی‌سابقه بوده است.

در همین رابطه، «مزاحم الخیاط»، نماینده پارلمان عراق از استان نینوا گفت: وی و شماری از نمایندگان قصد دارند با مقامات محلی جلسه‌ای برگزار کرده و درباره بحران سوخت گفت وگوکنند چرا که اکنون شهروندان قربانی بحران سوخت ناشی سوء مدیریت شده اند.

در همین رابطه، «نجم الجبوری»، استاندار نینوا اعلام کرده است اطلاعات موثق از قاچاق بخشی از نفت و سوخت حکایت دارد و ما به نیروهای امنیتی درخصوص تشدید مراکز ایست و بازرسی و جلوگیری از خروج فرآورده‌های نفتی از استان دستورات لازم را داده‌ایم.

استان نینوا روزانه بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت دریافت می کند که پس از بغداد بالاترین سهمیه سوخت اختصاص یافته به یک استان به شمار می رود.

استان کرکوک هم از چند روز پیش شاهد بروز صف‌های طولانی در برابر جایگاه‌های عرضه سوخت دولتی و خصوصی است به طوری که مقامات محلی ناچار شده‌اند نظام زوج و فرد را در جایگاه‌ها اجرایی کنند.

«عدنان محمد خلف»، سرپرست شرکت سوخت کرکوک گفت: اجرای نظام زوج و فرد در پمپ بنزین‌ها برای کاهش ترافیک در جایگاه‌ها اتخاذ شده است تا شهروندان بتوانند در زمان کمتری سوخت دریافت کنند.

اما «راکان الجبوری»، استاندار کرکوک گفت: کمبود حاصل در سوخت به افزایش قیمت آن در استان‌های اقلیم کردستان باز می گردد و شهروندان شهرهای نزدیک اقلیم برای سوخت‌گیری به کرکوک می‌آیند و منجر به ایجاد صف‌های طولانی و کمبود سوخت شده‌اند.

عراق دارای ذخایر عظیم نفت و دومین صادرکننده بزرگ اوپک است که هر روز حدود ۳.۵ میلیون بشکه نفت تولید می کند و حدود ۹۰ درصد از درآمدهای عراق از فروش نفت به دست می آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست