بازدید 5459

بارش باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور

کد خبر: ۱۱۰۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 15 March 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس بارش پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و در بخش‌هایی از مرکز کشور هم بارش‌های پراکنده را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه چهارشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، در بخش‌هایی از مرکز و ارتفاعات دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت دارد، ادامه داد: طی روز پنجشنبه هم سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، نواحی شمال شرق کشور و با شدت کمتر در شمال غرب فعال است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها که برای آن هشدار سطح نارنجی هم صادر کردیم امشب برای خراسان شمالی، کهگیلویه وبویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب و شرق لرستان، شمال چهارمحال‌و‌بختیاری، شمال شرق سمنان، ارتفاعات تهران، زنجان، قزوین و البرز پیش‌بینی می‌شود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در این مناطق وجود دارد و رانندگان حتما باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

گودرزی با بیان اینکه امروز در بخش‌هایی از مرکز به ویژه اصفهان، یزد، فارس و کرمان وزش باد‌های شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این نواحی در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و به تدریج شرق و شمال شرق با پدیده باد و گرد و خاک مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا برای استان‌های ساحلی دریای خزر روند کاهشی دما تا ۶ درجه سانتی‌گراد را داریم، عنوان کرد: چهارشنبه علاوه بر این مناطق شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در غرب و شمال غرب و طی روز در پنجشنبه دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه در شرق و جنوب شرق هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه دریای خزر و خلیج فارس طی ۳ روز آینده مواج و متلاطم هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران نیمه ابری تا ابری است و گاهی بارش پراکنده و وزش باد برای آن پیش‌بینی می‌شود و فردا هم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در تهران رخ می‌دهد و دمای پایتخت هم به ۱۸ درجه می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی