بازدید 26345
دو هزار و نهصد و چهل و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

قوامی: مگر روحانی جز لطمه‌زدن به اصلاح‌طلبان کار دیگری هم انجام داد؟ / چرا قیمت‌ها دستورها را اجرا نمی‌کنند؟ / باهنر: باید به خطاهایمان اقرار کنیم و درصدد توجیه اشتباهات نباشیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: گفت‌وگوی وزیران خارجه قطر و روسیه درباره مذاکرات وین / یک تیم خرابکاری در تأسیسات فردو منهدم شد / وزیر خارجه اوکراین: از ایران خواستم پیام من را به مسکو منتقل کند / وزیر بهداشت: وضعیت آیت‌الله علوی گرگانی مساعد نیست، مردم دعا کنند... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 14 March 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

حمله هکری به سایت وزارت ارشاد

امروز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از هک شدن سایت وزارت ارشاد و برخی سایت‌های وابسته به آن داشت. طی این حمله هکری، گویا سایت وزارت ارشاد و سایت‌های وابسته به آن برای لحظاتی از دسترس خارج شد و تصاویری از گروهک تروریستی منافقین به نمایش درآمد. پس از این اتفاق تلاش شد با برخی مسئولان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مربوطه گفت‌وگویی انجام دهد که موفق به دریافت پاسخی نشد و همچنین تاکنون توضیح رسمی از سوی مسئولان امر در این زمینه داده نشده است. چندی پیش نیز در اتفاقی مشابه، برخی شبکه‌های صداوسیما و همچنین تلویزیون تعاملی تلوبیون وابسته به این سازمان، هک شدند.

فردوسی‌پور: درمورد بازگشت به گزارشگری، بگذارید سکوت کنم

گزارشگر فوتبال و مجری سابق برنامه نود در مورد بازگشت به دنیای گزارشگری صحبت کرد.حدود سه سال است که برنامه نود تعطیل شده و به دنبال آن عادل فردوسی‌پور، مجری این برنامه هم از فضای گزارشگری کنار رفت و حالا چند سالی است که هواداران و علاقه‌مندان وی منتظر دیدن دوباره او در قاب تلویزیون هستند و گهگاهی زمزمه هایی مبنی بر بازگشتش به دنیای تصویر شنیده می‌شود ولی تا این لحظه اتفاق خاصی رخ نداده است. مجری و گزارشگر تلویزیون در حاشیه تمرین تیم رسانه ورزش در گفتگویی کوتاه درباره‌ی احتمال بازگشتش به عرصه‌ی گزارشگری و قاب تلویزیون، پاسخ مبهمی داد و گفت: ببینیم چه می‌شود، بگذارید من سکوتم را ادامه بدهم و ببینیم چه خواهد شد و قسمت چیست. فردوسی‌پور با اشاره به مشکلاتی که در 3 سال گذشته تحمل کرده گفت: من در 3 سال گذشته خیلی سختی کشیدم و در این چندساله خیلی اذیت شدم و سختی‌های زیادی کشیدم، اما به نظرم زندگی قشنگی‌های خودش را دارد و در همین سختی‌هاست که آدم درس می‌گیرد و تجربه می‌اندوزد و باید به خوبی‌های زندگی فکر کرد و همیشه امیدوار بود.

وزیر ارتباطات خیال مردم را بابت حفاظت اطلاعات در فضای مجازی راحت کرد

وزیر ارتباطات درباره نگرانی مردم در حوزه حریم خصوصی، گفت: یکی از مواردی که باعث عدم رغبت مردم به استفاده از پیام‌رسان‌های بومی شده، نبود قانون در این فضاست. برای رفع این خلأ، لایحه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران را که در دولت گذشته تهیه شده است، به روز می‌کنیم و آن را به سرعت از طریق کارگروه اقتصاد دیجیتال که به عنوان مسیر ویژه برای مصوبات این حوزه در دولت تشکیل شده است، به مجلس می فرستیم. زارع پور با تاکید بر فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفاظت از داده‌های شخصی مردم و این‌که در قانون اساسی نیز عنوان شده که هیچکس حق ندارد به داده‌های شخصی مردم دست اندازی کند، افزود: خیال مردم از بابت حفاظت از داده‌های‌شان راحت باشد. حتی نهادهای امنیتی نیز صرفا با داشتن حکم قاضی از قضات ویژه‌ای که منصوب مستقیم رییس قوه هستند و در موارد خاص با اذن رییس قوه قضائیه طبق اصل ۲۵ قانون اساسی می‌توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند.

رئیس موزه هنر‌های معاصر در پی آسیب به اثر هنری حوض روغن موزه عزل شد

به‌دنبال اجرای پرحاشیه پرفورمنسی بر فراز حوض موزه هنرهای معاصر و برخی انتقادات به این اجرا، در نهایت امروز معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی عبادرضا اسلامی کولایی را به ریاست موزه هنرهای معاصر تهران منصوب کرد.

هشدار ابطحی به هواداران موضع گیری ضدروسی دیپلماسی ایران

محمدعلی ابطحی در مورد آینده روابط ایران و روسیه بعد از ماجرای مذاکرات احیای برجام و جنگ روسیه علیه اوکراین نیز توضیح داد: «منهای شعارهای ایدئولوژیک طبیعی است که از نظر سیاسی باید از روابط با روسیه مراقبت کرد. از طرفی موقعیت جغرافیایی و همسایگی با این کشور مطرح است. از سوی دیگر، شریک اقتصادی ماست. از یک طرف مخالف تاریخی جدی و سرسخت با آمریکا هستیم. از طرفی مساله ناتو و تمایل اوکراین به پیوستن به ناتو نیز مطرح است. مجموعه این دلایل قطعا بر سیاست خارجی ما تاثیر می‌گذارد و باید نسبت به موضع‌گیری نسبت به روسیه مراقبت کرد. البته من بهترین سیاست را در این مورد سیاست بی‌طرفی می‌دانم. باید روشنفکران و اهالی نخبگان تشویق به سیاست بی‌طرفی کنند. البته باید جلوی جنگ را گرفت و با این شعارهایی که می‌دهیم به همان میزان که با آمریکا مخالفت می‌کنیم با روسیه هم مخالفت‌ کنیم اما به هر حال نگاه سیاسی، انسانی و ایدئولوژیک به این مسائل متفاوت است.» او ادامه داد: «البته نمی‌توان منکر این بود که تفاوت و جدایی بین سیاست رسمی و مواضع مردم اتفاق افتاده است. سیاست رسمی یکسری ملاحظات دارد اما حافظه تاریخی مردم بی‌محبتی‌های روسیه را به یاد می‌آورد و برای جلوگیری از کشتار مردم به حمایت از اوکراین تمایل دارد.»

باهنر: باید به خطاهایمان اقرار کنیم و درصدد توجیه اشتباهات نباشیم

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:کشور ما با یک مجلس نمی‌تواند اداره شود. این نماینده‌ها در این مجلس بیشتر مطالبات قومیتی، منطقه‌ای، جنسیتی و صنفی را منعکس می‌کنند، در حالی که ما محتاج یک مجلس ملی هستیم.ما نمی‌توانیم قانون اساسی را اصلاح کنیم و بگوییم مجلس نمی‌خواهیم، اما می‌توانیم قانون اساسی را اصلاح کنیم و بگوییم ما به جای یک مجلس، دو مجلس می‌خواهیم.مجلس به جراح قلب، ارتوپد و فلان مهندس نیاز ندارد، ما در مجلس به افرادی نیاز داریم که بتوانند اقتصاد سلامت کشور یا ریل‌گذاری صنعت را مدیریت کنند.ما ‎N تومان منابع مالی داریم و می‌خواهیم این بودجه را خرج سلامت کشور کنیم. سؤال این است این منابع را چطور هزینه کنیم؟

برخی از این پزشکان فوق‌تخصص را که نگاه می‌کنید، می‌بینید ۳۵۰ واحد درس خوانده‌اند، اما این نماینده آیا دو واحد اقتصاد خوانده است؟ چهار واحد مدیریت خوانده است؟ نخوانده است. اصلاً حکمرانی بلد نیست، تقصیری هم ندارد. این‌ها اشکالات بنیادی است، اما اگر حزب باشد، جایی است که می‌تواند حکمران خوب و کیفی تربیت کند.متأسفانه ما در انتخابات اخیر به قول کارشناسان هواشناسی، رکورد کمینه را زدیم. خب این بد است، چون میزان شرکت مردم در انتخابات با میزان مشروعیت نظام سیاسی کشور در ارتباط است. وقتی مشارکت ۴۸ درصد می‌شود، یعنی ۵۲ درصد مشکل دارند.

عده زیادی از کنشگران سیاسی منافع حزب را می‌خواهند، اما نمی‌خواهند هزینه‌هایش را پرداخت کنند. همین نماینده‌هایی که در مجلس حضور دارند. من نمی‌خواهم خدای نکرده توهین کنم.بسیاری از آن‌ها آدم‌های متدین و فهیمی هستند. اما این افراد وقتی وارد مجلس می‌شوند اولین کاری که می‌کنند این است که به همان نردبانی لگد می‌زنند که با آن بالا آمده‌اند./شفقنا

تعداد هشدارهای رئیسی از دستمان در رفته است!/ چرا قیمت‌ها، دستورها را اجرا نمی‌کنند؟

شمار دفعات هشدار و دستورهای آقای رییسی برای کنترل قیمت‌ها از دست‌مان در رفته است. تقریبا در کمتر جلسه‌ای در هیات دولت و شاید در سفرها و نشست‌های دیگر است که ایشان در این باره هشدار و دستور صادر نکرده باشند.آخرین آنها همین هفته قبل بود که ایشان در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه «رشد قیمت‌ها قابل قبول نیست» به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت دستور دادند تا علت افزایش قیمت‌ها را بررسی و «پیشنهادهای عملیاتی» خود را به ستاد هماهنگی دولت ارایه دهند.(۹/۱۲/ ۱۴۰۰)دستوراتی که متاسفانه، بی‌ثمر باقی می‌مانند و اعتماد مردم را به اقتدار و کارآمدی و شناخت دولتمردان از مشکل و حل آن به‌شدت کاهش می‌دهند./ تعادل

اظهار نظر عجیب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره بازار رهن و اجاره / صاحبخانه‌ها خانه‌های خود را با نرخ پایین تر اجاره می‌دهند؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است در دو ماه اخیر بازار اجاره مسکن به ثبات رسیده و برخی موجران حتی با نرخ هایی پایین تر حاضر به واگذاری املاک خود به بازار اجاره هستند.نگاهی به روند اجاره بها در ۱۱ ماهه امسال اگرچه نشان دهنده رشد شدید ماهانه اجاره بها نسبت به سال گذشته است، اما در دو ماه اخیر، روند آن کمی نزولی شده که نشان می‌دهد دوری از فصل جابه جایی مستأجران در کاهش التهاب این بازار مؤثر است.این در حالی است که شاخص مذکور (رشد اجاره بها) در ۹ ماهه ابتدایی امسال همواره صعودی بوده است./مهر

ناگفته‌های بهروز وثوقی درباره گوزن‌ها

بهروز وثوقی بازیگر پیشکسوت:برای «گوزن‌ها» بعد از اینکه فیلم آمد بیرون روزی اقلا بیست، بیست و پنج نامه از مادر‌ها دریافت می‌کردم که فقط تشکر می‌کردند که شما صورت بچه‌های ما را بهشان نشان دادی، شما نشان دادی که این‌ها مواد مخدر می‌زنند چه حالتی دارند.در شرایطی که الان مملکت دارد، فکر نمی‌کنم عملی باشد که من بیایم. چون اگر می‌توانستم راحت بیایم، همان سال‌های اول می‌آمدم.نمی‌دانم شما چقدر می‌دانید.. همیشه از خیلی جا‌ها حمله‌هایی به من شده و همیشه هم این‌ها بوده. خب من با چه اطمینانی بلند شوم بیایم؟اگر مردم نباشند، من هیچ کس نیستم. اگر مردم نباشند، نیایند فیلم‌های من را ببینند یا برای تماشای تئاتر‌هایی که بازی می‌کنم نیایند من کسی نیستم./چلچراغ

مرعشی در جبهه اصلاحات پُست گرفت

سخنگوی جبهه اصلاحات از برگزاری انتخابات ترکیب هیئت رئیسه جبهه اصلاحات خبر داد که دبیرکل حزب کارگزاران به عنوان نایب رئیس اول این جبهه انتخاب شد.علی شکوری‌راد سخنگوی جبهه اصلاحات از برگزاری انتخابات هیات رئیسه این جبهه خبر داد که بر این اساس، سیدحسین مرعشی به عنوان نایب رئیس اول، فاطمه راکعی نایب رئیس دوم، علی باقری به عنوان دبیر و علی شکوری‌راد به عنوان سخنگوی جبهه اصلاحات انتخاب شدند.پیش از این هفته گذشته، بهزاد نبوی بار دیگر به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شده بود.

معاون سیاسی وزیر کشور: ۸۰ درصد فرمانداران تعیین تکلیف شدند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری و تدبیر دکتر وحیدی وزیر کشور برای تغییر فرمانداران، تاکنون ۳۸۰ فرمانداری معادل ۸۰ درصد تمام شهرستان‌های کشور در قالب صدور حکم قطعی یا سرپرستی، تعیین تکلیف شده‌اند.

قوامی: مگر روحانی جز لطمه‌زدن به اصلاح‌طلبان کار دیگری هم انجام داد؟

اخیرا بهزاد نبوی گفته است که اگر مردم در انتخابات شرکت کنند، می‌شود بار دیگر فردی مانند خاتمی یا روحانی رئیس‌جمهور شوند یا مجلسی مانند مجلس ششم شکل بگیرد.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم در واکنش به سخنان اخیر بهزاد نبوی به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای نبوی گفته است که اگر مردم پای صندوق‌های انتخابات بیایند، آقای خاتمی رأی می‌آورد یا مجلس ششمی شکل می‌گیرد اما شرطش را نگفته است؛ شرطش این است که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شوند و بتوانند رقابت کنند. در صورتی که نظارت استصوابی به به همین شکل به قوت خود باقی باشد، نتیجه‌ای مشابه مجلس یازدهم به وجود می‌آید».او ادامه داد: «مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نظر منفی‌ای ندارند اما باور دارند که اصلاح‌طلبان قادر به اصلاح نیستند و این توان را ندارند. می‌گویند 26 سال است که اصلاح‌طلبان با این عنوان در صحنه سیاسی حضور دارند اما نتوانستند آن‌طور که انتظار می‌رفت اصلاحی مهم را رقم بزنند. بنابراین مردم خواستار اصلاح‌ هستند اما اصلاح شرایط موجود را در قدرت اصلاح‌طلبان نمی‌بینند و درست هم فکر می‌کنند.»

این فعال سیاسی بیان کرد: «علت آنکه اصلاح‌طلبان چنین قدرتی ندارند هم مشخص است زیرا اجازه اصلاح داده نمی‌شود. اگر آقای خاتمی به فرض نامزد شود و بازهم به فرض تأیید صلاحیت گرچه شانس رأی‌آوری دارد اما حتما بخش‌هایی از مردم می‌گویند او هم اگر رئیس‌جمهور شود، نمی‌تواند کاری بکند».این نماینده مجلس ششم درباره دولت حسن روحانی تصریح کرد: «بزرگ‌ترین ضربه به اصلاحات را آقای روحانی، وزرا، استاندارها و همه نزدیکانش زدند. حتی استاندارها این‌قدر با اصلاحات فاصله داشتند که وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد، نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم نامه می‌نوشتند که دولت فلان استندار را در سِمت خود نگه دارد. خب حالا اسم از آقای روحانی می‌آورند. او بیاید که چه کار کند؟ مگر جز لطمه به حیثیت اصلاح‌طلبان کار دیگری هم انجام داد؟»

کوهکن: ظریف خنده هایش با جان کری بود و پرخاشش با ما

این نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: «بدون واسطه روایت جلسه یکی از کمیسیون‌ها در مجلس قبل را نقل می‌کنم که آقای ظریف حضور داشت. من در آن جلسه به آقای ظریف گفتم که چرا متن برجام به زبان فرانسه نوشته نشده و به زبان انگلیسی است و آقای ظریف هیچ پاسخی برای گفتن نداشت. در دنیا مرسوم است که معاهدات و قراردادهای بین‌المللی به زبان فرانسوی نوشته می‌شود زیرا در زبان انگلیسی کلمات مترادف زیاد است و برای آنکه جلوی هر گونه برداشت‌های متفاوت از یک قرارداد گرفته شود، زبان فرانسه برای نگارش متن سند انتخاب می‌شود. خیلی واضح بود که تیم مذاکره‌کننده وقت باید می‌گفت که توافق نباید به زبان انگلیسی نوشته شود. آقای ظریف هیچ پاسخی به این سخن من نداد زیرا پاسخی در قبال موضوعی که یک دانشجوی عادی حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل هم می‌داند، نداشت.

در ادامه آن جلسه آقای ظریف منویات قبلی خود و نگاه واقعی‌اش به شکل ارتباط با کشورهای غربی‌ را تشریح کرد که باور کنید در پایان جلسه من از خدا خواستم تا پایان دوره دولت مسیری طی نشود و تصمیمی گرفته نشود که سال‌های سال مردم هزینه‌اش را بپردازند. واقعا در آن جلسه از باورهای آقای ظریف بسیار تعجب کردم. حالا اینکه می‌گویند آقای ظریف در سال99 پیش‌بینی شرایط این روزهای جهان را کرده است، خیلی اعتباری ندارد و یا آقای ظریف مانند برخی مسئولان سابق بر خود اهل پیش‌گویی و جادو است یا آنکه دوستان غربی‌اش پیش‌پیش او را از شرایط این روزهای جهان آگاه کرده‌اند و در غیر این صورت یک حرفی که شش ماه دیگر شرایط جهان مانند امروز نیست که نشد یک تحلیل جامع و دقیق. آقای ظریف بهتر است به جای این تحلیل‌های کوچه‌بازاری به عنوان کسی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی کشور را داشته است امروز به تحلیل علمی مذاکراتی که در جریان بپردازند و بگوید بر اساس این مستندات محاسن و نقایص مذاکرات اینهاست.»

وزیر بهداشت: وضعیت آیت‌الله علوی گرگانی مساعد نیست، مردم دعا کنند

وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت عمومی آیت‌الله علوی‌گرگانی چندان مساعد نیست، گفت: در ایام مبارک شعبان از مردم ایران می خواهیم برای بهبودی ایشان دعا کنند.بهرام عین‌اللهی در حاشیه عیادت از آیت الله علوی گرگانی در قم، اظهار داشت: از جمعه بیماری قلبی آیت الله علوی گرگانی، وخامت یافته و در بخش ویژه بیمارستانی در قم بستری است. وضعیت خدمات ارائه شده به ایشان را بررسی کردیم تا اقدامات بعدی را انجام دهیم اما پزشکان نهایت سعی و تلاش خود را کرده و تمام اقدامات درمانی لازم را برای ایشان انجام داده‌اند.وزیر بهداشت گفت: با توجه به بستری شدن آیت الله علوی گرگانی و نیز نگرانی مقام معظم رهبری، بنده ماموریت یافتم که از ایشان در یکی از بیمارستان های قم عیادت کنم.

واکنش شورای نگهبان به مستثنی شدن خود از شفافیت حقوق

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مستثنی شدن خود را از ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه پیش بینی شده در قانون، مغایر قانون اساسی شناخت.هادی طحان نظیف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شورای نگهبان روز دوشنبه در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مستثنی شدن خود را از ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه پیش بینی شده در قانون، مغایر قانون اساسی شناخت.

اولیانوف: پایان مذاکرات تنها به روسیه بستگی ندارد

نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار توئیتی با اشاره به اینکه پایان مذاکرات نزدیک است تصریح کرد که اتمام این گفتگوها تنها منوط به روسیه نیست.

میخائیل اولیانوف نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین با انتشار توئیتی نوشت: در پرتو گمانه‌زنی‌های بی‌پایان، لازم به یادآوری است پایان مذاکرات وین- که بسیار نزدیک است- تنها به روسیه بستگی ندارد. تعدادی دیگر از اعضا سوالاتی را مطرح کردند که باید برای نهایی کردن توافق بر سر بازگرداندن برجام به آنها پرداخت.

وزیر خارجه اوکراین: از ایران خواستم پیام من را به مسکو منتقل کند

وزیر امور خارجه اوکراین بعد از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که از او خواسته پیام کی‌یف را به مسکو منتقل کند.«دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که قرار است فردا (سه‌شنبه) به مسکو سفر کند، تصریح کرد که تهران از حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند. کولبا در توییتر نوشت: «ایران مخالف جنگ در اوکراین است و از راهکار مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. من خواستم وزیر خارجه ایران پیام من را به مسکو منتقل کند: روسیه باید بمباران غیرنظامیان را متوقف کند، به آتش‌بس پایبند باشد و از اوکراین خارج شود.»

یک تیم خرابکاری در تأسیسات فردو منهدم شد

اعضای یک شبکه که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو داشتند، توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و بازداشت شدند.
رژیم صهیونیستی سال‌ها به دنبال خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو به عنوان یکی از مهمترین تاسیسات هسته‌ای ایران بوده که تاکنون موفق نشده است. بنابر گزارشی که صدا و سیما منتشر کرده است افسران رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند در یک روش جدید به یکی از کاربران قسمت IR6 نزدیک شوند و برای این کار در شناسایی‌های خود یکی از همسایگان این کارمند را جذب کرده و با دادن پول نقد و خریدن لب‌تاب، توکن و موبایل نحوه ارتباط‌گیری امن را به این فرد آموزش دادند.


سپس به کارمند تاسیسات جهت جمع‌آوری اطلاعات نزدیک می‌شوند. تمامی دستمزدها به صورت نقد و ارز دیجیتال رد و بدل می‌شود تا مسیر شناسایی نشود. افسر جاسوسی اسرائیل ابتدا با پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و با کمک فرد واسط با کارمند فردو ارتباط می‌گیرد. در این ارتباط سفارش نرم‌افزاری می‌دهد و مرحله به مرحله در پروژه‌های مختلف به این مسئول نزدیکتر می‌شود. فرد کارمند از هویت فرد جاسوس باخبر شده و با او همکاری می‌کند، اما تمام این مراحل در تور اطلاعات سربازان گمنام سپاه قرار داشت تا به سرشبکه اصلی برسند. فرماندهی سپاه هسته‌ای با همکاری فرماندهی ضدجاسوسی اطلاعات سپاه توانست مانع یکی از خرابکاری‌های بزرگ در تاسیسات هسته‌ای فردو شوند. این شبکه تلاش داشت تا قبل از تعطیلات عید نوروز اقدام خود را عملی کند.

صحبت‌های تامل‌برانگیز وزیر ارتباطات درباره حفاظت از داده‌های مردم در پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات با دادن این اطمینان که اطلاعات شخصی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی حفظ می‌شود، تاکید کرد: حتی نهادهای نظارتی اجازه دسترسی به داده‌ها را ندارند و برای این نهادها با داشتن حکم از قضات ویژه‌ای که منصوب مستقیم رییس قوه هستند و در موارد خاص با مجوز رییس قوه دسترسی‌ فراهم می‌شود.

عیسی زارع پور گفت: بر اساس طرح کلان شبکه ملی اطلاعات، ۵۳ تکلیف در حوزه شبکه ملی اطلاعات وجود دارد که یکی از آن‌ها در لایه خدمات پایه کاربردی، بحث پیام‌رسان‌های بومی است. شبکه ملی اطلاعات دو بال اصلی دارد که یکی از آن‌ها ایجاد یک شبکه پرسرعت و پایدار در سراسر کشور است. زمانی می‌توانیم بگوییم یک شبکه پرسرعت و با کیفیت در کشور وجود دارد که در لایه دسترسی ارتباطات سیار رشد کنیم و ارتباطات ثابت نیز مبتنی بر فیبر باشد. برای دسترسی به سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه باید ظرفیت‌های این حوزه افزایش پیدا کند.


وزیر ارتباطات تصریح کرد: معماری شبکه ملی اطلاعات، باید به گونه‌ای اصلاح شود که بسته‌های ارتباطی ناشی از تراکنش مردم با حداقل تاخیر به دست‌شان برسد. اکنون حدود ۹۸ درصد ترافیک کشور در تهران مدیریت می‌شود و اگر یک نفر از تهران قصد برقراری تماس تصویری (در بستر پلتفرم داخلی) با استان دیگر داشته باشد، این ترافیک باید به تهران بیاید و برگردد.
وی افزود: ما قصد داریم علاوه بر راه‌اندازی یک شبکه متوازن و کیفی، تک قطبی بودن تهران در بحث مدیریت ترافیک کشور را از بین ببریم تا تمام پارامترهای کیفی شبکه، حداکثری شود.

گفت‌وگوی وزیران خارجه قطر و روسیه درباره مذاکرات وین

وزیر امورخارجه قطر گفت که در دیدار با همتای روس خود درباره مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شیخ محمد بن عبدالرحمان وزیر امورخارجه قطر که به مسکو سفر کرده است با سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی گفت که در این دیدار درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود، رایزنی کرده است.
آل ثانی جزئیات بیشتری درباره گفت‌وگویش با سرگئی لاوروف ارائه نداد.
پیشتر شبکه بلومبرگ گزارش داده بود که وزیر امورخارجه قطر قصد دارد به منظور میانجی‌گری درخصوص مذاکرات وین که چند روزی است متوقف شده به روسیه سفر کند و با مقامات این کشور درباره این مذاکرات به بحث و تبادل نظر بپردازد.
بلومبرگ همچنین گزارش داده بود که جنگ اوکراین از دیگر موضوعات مورد بحث در جریان دیدارهای آل ثانی با مقامات روس خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶۰
امثال قوامی \ از بد بیراه گفتن به روحانی می خواهند به جایی برسند
ای تخم مرغ بی حیا
قیمت بیا پایین
ای پسته خندان
به ریش کی می خندی
بیا پایین قیمت
ای گوشت پدرسوخته
بیا پایین از اون بالا
ای برنج بی چشم و رو
چه خبره
بیا پایین
ای میلگرد بی درد
بیا پایین
و......

همگی ارزون بشید
چشم
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
اگر واژه های ( باید و نباید ) را از رییسی بگیرند

دیگر هیچ چیزی و هیچ حرفی برای ارائه ندارد

کسی هم نیست تا به رییسی بگوید : حاج اقا مناظره

های انتخاباتی تمام شده است !!!!!!؟

و ماههاست که شما رییس جمهوری اسلامی ایران هستید

و مسول اجرای این ( باید ها و نباید ها ) خودتان

هستید و بس
الان یک جناح اصلاح طلب داشتیم چقدر تحمل شد، چقدر بهشون اجازه کار داده شد و منظور از کار تصمیمات اصلی مملکت است.

حالا آقای باهنر صحبت از حزب می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
الان همین مجلس مثلا انقلابی حداقلی یکدست با

دولت برابر دستورات از بالا !!!!؟

حتی اجازه کار صد در صد به دولت رییسی حداقلی مثلا

انقلابی یکدست را نمی دهد !!!!!؟

واقعا باهنر در کجا سیر میکند که حرف از احزاب میزند ؟

و در چه فکر و خیال است و حالش خوبه !!!!!!!؟؟؟؟؟
وزیر ارتباطات خیال مردم را بابت حفاظت اطلاعات در فضای مجازی راحت کرد.....
انصافا" خیالمون راحته راحته راحت شد.....میدونیم که حرفشون حرفه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به هر حال همان متن انگلیسی برجام به مدت سه سال بخوبی منافع کشور را تامین می کرد. یعنی اگر متن برجام به فرانسه بود در همان سه سال تریبون داران و قدرتمندان علیه برجام بی انصافی و دروغگویی نمی کردند.
خدا پدر روحانی را نگه دارد پاسخگو بودند ولی اینها پاسخگو نیستند الویت را نمی دانند
اقای کوهکن الان دیگه چیز دیگه ای پیدا نکردی که در موردش صحبت کنی؟اخه مرد حسابی اینم شد حرف که برجام باید به زبان فرانسه نوشته میشد؟خانواده خودت بابت این اظهار فضل بهت نمیخندند؟
با سیاست و استراتژی موضع گرفتن خوبه اما وقتی شما روز و شب در مورد تجاوز اسرائیل حرف می زنید الان چه جوری می خواهید به مردم بگید که حرکت روسیه تجاوز نیست؟

هرچند اکثر کسانی که از فلسطین و یمن حرف می زنند الان شدن طرفدار پوتین
کوهکن میگه از ظریف پرسیدم چرا برجام به زبان فرانسه نیست و به انگلیسی است و ظریف چوابی نداشت.خوب غیر از اینکه بهت زده بهت نگاه کنه چه جوابی میتونست بهت بده؟مثل اینکه ازش بپرسی چرا این جلسات در وین برگزار میشد و در مغولستان برگزار نمیشد.باز هم جوابی نمیتونست بهت بده چون نه سوالت با عقل و منطق میخوند نه جوابی که بدرد سوال بدون عقل و منطقت بخونه.خدایا خودت ظهور کن.
اینکه شورای محترم نگهبان مستثنی شدن حقوق اعضا خودرا
مغایرقانون اساسی تشخیص داده بسیارخوب است هرچندماکه واقعاًمتوجه نمیشویم حقوقی که برای افراددرسایت ذکرمیشود چقدرباواقعیت وفق میکندوبرایمان مهم هم نیست چون اگرکسی حقوق زیادی بگیردقطعاًازحقوق ماکسرنمیشودشورای محترم نگهبان خواسته بدین وسیله به برابری افراددربرابرقانون تاکید کند که بسیارخوب است مشکل ماتبعیض درحقوق افرادنیست که بگوئیم چرااوبیشترازمن میگیردبیائیدحقوق اوراکم‌کنیددل ماخنک شود خیرمابخیل نیستیم مامیگوئیم دردادن پست ومقامات پارتی بازی نشوددرانتخاب مدیران پارتی بازی نشوددرتشخیص صلاحیتها بخصوص برای مجلس محترم پارتی بازی نشوداینها مهم هستند که اگراینگونه تبعیضها ازبین رودهمه چیزدرست میشود شورای محترم نگهبان هرچه حقوق شمابالاباشدیابقول بعضی نجومی هم باشدنوش جانتان ماهم هرچه قانون برایمان دستمزد معین کرده شکرگزاریم ولی لطفاًجلوتبعیض وبیعدالتی وپارتی بازی درامورجاریه رابگیرید مطمئن باشد که یک عمر
دعاگو میشویم
وزیر ارتباطات خیال مردم را بابت حفاظت اطلاعات در فضای مجازی راحت کرد

خنده دار تر از این تیتر نیست !
خطاب به باهنر ؛

زمان برای اقرار به اشتباهات دیر شده

۴۳ سال آزمون و خطا کافی نبود ؟

در این مدت هرگز ندیدیم هیچ مسئولی برای اشتباهاتش از مردم عذرخواهی کنه

از آن بدتر اینکه مسئولان خطاکار به پست و مقام بالاتر هم ارتقاء یافتند
درسته که قیمتها دستورات مسئولین را اجرا نمیکنند، ولی در عوض مردم از قیمتها خوب تبعیت میکنند.
یکی نیست بگوید آقای باهنر شما چند ساعت اقتصاد خوانده بودید که سالها بودجه مردم را حرام کردید و چه گلی به سر این مردم زده آید
واقعا مجلس ما مجلس شایسته سالاری است
اقای با هنر شما یکی ساکت
چرا روحانی و جهانگیری بخاطر حیف ومیل میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی و سومدیریت های متعدد دیگر محاکمه نمیشوند؟
من منظور رئیس املاک ... رو نمی‌فهمم.فقط اینو میدونم که اگه یک روز اجاره عقب بیفته صابخونه به مدیر مجتمع میگه این مستاجر رو بیرون کن. خیلی وقته که فهمیدم حالا که پولی ندارم و مقامی هم ندارم باید سرم رو مثل بدبختها و گناهکاره بندازم پایین و امر بالایی ها و پولدارها رو اجرا کنم. آره داداش.اره آقای رئیس املاک من و نمیدونم چند ملیون نفر دیگه پول خریدن خونه ندارم.و میدونیم که باید سرمون پایین باشه و صابخونه و دلال و رئیس و مدیر امر کنن. چشم. دستورات رو اجرا میکنیم. شما هم هوادار پولدارا و صابخونه ها باشین.خونه اجاره من ۴۷ متره.ایشالا به شماها خونه ۴۷ هزار متری بده خدا. خدایا دمت گرم.
الان مثلا خیالمون راحت شد؟؟ مرسی که هستی وزیر اطلاعات .
همان برجامی که روحانی دنبالش بود حالا رئیسی در پی آن است . چرا آن زمان حرام بود و حالا حلال؟ روحانی کاره ای نبود . مدیریت جای دیگر است
فکر کردید چرا اسرائیل اینقدر با روسیه نزدیک هست از طریق روسیه به ما ضربه می زنند ما عادت بدی داریم خیلی پسر خاله دختر خاله می شویم با همه الان تمام زیر و بم هسته و موشکی نا را روسیه می داند و با اسرائیل بسیار صمیمی هستند
جناب باهنر خیلی دیر بفکر افتاده ای آن زمان که کاره ای بودی همه گونه با وضع موجود همراهی کردی این مخالف خوانیهای شما ما را بیاد احمدی نژاد می اندازد دوره شما تمام شده و باید پاسخگوی اعمال خودتان باشید
وقتیکه مردم اعتماد خود را به عوامل امنیتی و اطلاعاتی از دست می دهند حتی برای تایید خبرهای عادی پخش شد به سایت ها خبرگزاری های خارجی رجوع می کگند
حالا به این وزیر ارتباطلات بگید قبل از هرکاری برای اینکه بعدا نگه که نگفتیم! یه صحبتی با ایلان ماسک هم بکنه؟ راستی انگلیسی بلده اصلا؟!!!
ظریف خنده هایش با جان کری بود و پرخاشش با ما
ظریف در امریکا درس خوانده و فرهنگ غرب را خوب میشناسد و روابط بین‌الملل را هم خوب میداند و راحت ارتباط می گرفت و به خوبی ماله کشی هم‌میکرد، بک دیپلمات کارکشته بود و میدانست در دنیا چه خبر است
وزیر ارتباطات خجسته ای داریم....از اون بدتر این که مردم رو خجسته فرض کرده مثل خودش... بابا به غیر از صیانت از داده کلا این کاره نیستید.. پیامرسان شما در حد یک هزارم خارجی مثل تلگرام نیست...
روحانی ها منظور اقای قوامی هست! جز ضربه به کشور کاری نکردند
وزیر ارتباطات زحمت کشیده. این اطمینان‌دادنش صحه می‌ذاره بر این که پیام‌رسان‌های داخلی ابزار جاسوسی هستن.
ایشون نفرمودن که نماینده‌های مجلسی که متن انگلیسی رو نخوندن، چطور می‌خواستن متن فرانسه رو بخونن؟ از این کژتابی‌های زبانی مثالی در متن برجام سراغ داشتن یا فقط مثل طوطی شنیده‌هاشونو تکرار می‌کردن؟
مرگ بر سران فتنه
وزیر ارتباطات خیال مردم را بابت حفاظت اطلاعات در فضای مجازی راحت کرد. جان عمه ات تو گفتی و مردم باور کردن!!!!!. مردم به حرف مسولین اعتمادی ندارن.
ما بعنوان مسلمان و شیعه باید از مظلومین اکراینی دفاع کنیم. مرگ بر پوتین
مشکل اقتصاد و تورم باید بصورت درست حل بشود. با قیمت گذاری دستوری مشکل نه تنها حل نمیشه موجب فرار سرمایه هم میشه
گوش قیمت ها کر شده!
نه اینکه جناب کوهکن به شش زبان زنده دنیا مسلط هستند برای همین به آقای ظریف گیر داده که چرا متن قرار داد به زبان فرانسوی نوشته نشده که جناب کوهکن‌تسلط کامل داره بر این زبان،پدر بیامرز شما همان متن انگلیسی قرار داد را هم هیچکدوم نخوندید و بیست دقیقه ای رای دادید بهش.
وزیر ارتباطات خیال مردم را بابت حفاظت اطلاعات در فضای مجازی راحت کرد!!!
عدم دسترسی نهادهای نظارتی به داده های شخصی مردم!!! به حز حکم قضات ویژه منصوب رئیس قوه قضاییه!!! و موارد خاص!!!
عزیزان مشکل مردم عدم اعتماد به شماست!! شمایی که به راحتی میتونید یه موضوع رو خاص کنید و سریعاً حکم قاضی ویژه بگیرید!!
مشکل اینجاست که ادعاهای شما در مورد حفاظتاز اطلاعات شخصی مردم حتی قبل از اینکه به زبان بیارید غیرقابل اعتماد و غیرقابل قبول هستند.
فردوسی پور خیلی محبوب و دوستداران زیادی داره... کسانی که فردوسی پور رو اذیت می کنند در واقع دارند به مردم دهن کجی می کنند و اونها رو هم به نوعی آزار می دن...

من از زمانی که فردوسی پور رفته دیگه علاقه ای به تماشای فوتبال داخلی ندارم
حرف های ابطحی نشون میده اصلاح طلبی مرد
زارع پور با تاکید بر فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفاظت از داده‌های شخصی مردم و این‌که در قانون اساسی نیز عنوان شده که هیچکس حق ندارد به داده‌های شخصی مردم دست اندازی کند، افزود: خیال مردم از بابت حفاظت از داده‌های‌شان راحت باشد. ) مگه شکایت علی مطهری بابت شنودی که در دفتر کارش کارگذاشته بودند به جایی رسید که مردم خیالشون راحت باشه !!!
کوهکن : من در آن جلسه به آقای ظریف گفتم که چرا متن برجام به زبان فرانسه نوشته نشده و به زبان انگلیسی است و آقای ظریف هیچ پاسخی برای گفتن نداشت.) والا ما هم از این سوال شما هنگ کردیم بنده خدا نتونسته شوک سوال شما را هضم کنه !!! زبون بین المللی انگلیسیه و ظریف هم بزبان انگلیسی مسلط اگز در دوران بوقی معاهدات فقط فرانسه نوشته میشد الان انگلیسی هم نوشته میشه شما به متن ایراد بگیر !!! هر چند که شما همون متن رو هم نخوندی !!!
ضربات شیخ بنفش بر پیکر اقتصاد کشور و معیشت مردم از یک جنگ اتمی هم بمراتب هولناکتر و مهیب تر بود . خدا ازش نگذره
وزیر ارتباطات:"خیال مردم از بابت حفاظت از داده‌های‌شان راحت باشد. حتی نهادهای امنیتی نیز صرفا با داشتن حکم قاضی از قضات ویژه‌ای که منصوب مستقیم رییس قوه هستند و در موارد خاص با اذن رییس قوه قضائیه طبق اصل ۲۵ قانون اساسی می‌توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند." ... هیچوقت تو عمرم اینقدر قانع نشده بودم!!
کوهکن : یک حرفی که شش ماه دیگر شرایط جهان مانند امروز نیست که نشد یک تحلیل جامع و دقیق. آقای ظریف بهتر است به جای این تحلیل‌های کوچه‌بازاری به عنوان کسی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی کشور را داشته است امروز به تحلیل علمی مذاکراتی که در جریان بپردازند و بگوید بر اساس این مستندات محاسن و نقایص مذاکرات اینهاست.») حالا این حرف ظریف که شرایط جهان متغییره شد کوچه بازاری و حرف شما که می گویید مرغ یک پا داره شد علمی !!!! انوقت علت پیش بینی هایی درست او که بعلت تجربه و سوادش بدست اورده را القائات غربی ها و جادو جنبل میدانید ؟!!! انوقت شما اهل منطقید ؟!!درباره مذاکرات و برجام هزاران ساعت ظریف صحبت کرده شما اماده شنیدن بودی یا فقط حرفهای خودت را میزدی !!
در مورد فردوسی پور و افراد مشابه باید گفت توی کشور ما از بزرگ شدن آدمها وحشت دارند، چه از نظر مادی وچه محبوبیتی.
فردوسی‌پور: درمورد بازگشت به گزارشگری، بگذارید سکوت کنم

فردوسی‌پور، تملق و چاپلوسی بلد نیست. او فردی با تفکر نقاد است، پس جایی در صدا و سیما ندارد.
صدا و سیما جایی آدمهایی مثل "رامبد جوان" است. با برنامه‌هایی مبتذل و سطح پایین، سطح آگاهی مردم را پایین نگه دارد.
وزیر ارتباطات خیال مردم را بابت حفاظت اطلاعات در فضای مجازی راحت کرد. پ.ن. خیلی ممنون... دیگه خیالم راحت شد!!!
کوهکن: ظریف خنده هایش با جان کری بود و پرخاشش با ما) وقتی شما و همفکرانتان بعد از هر مرحله از پیش نویس توافق برجام بجای خسته نباشید و روحیه دادن به تیم مذاکره کننده مشغول فحاشی پرتاب کفش به انها بودید انهم در حالیکه اصلا نمی دانستید متن نوشته شده چیست !!چه چیزی باید عایدتان میشد ؟!!! وقتی شما حتی این را نمی دانید که لبخند در سیاست معنایش خوش و بش نیست چه توقعی هست که بقیه موضوعات پیجیده تر را متوجه بشی !!!
در دولت قبل کلی به دولت بدوبیراه میگفتن که چرا قیمت ها کنترل نمیشه. کم کم دارن میفهمن که تحریمها ارتباط تنگاتنگ داره با قیمتها و با دستور نمیشه قیمتهارو کنترل کرد.
قوامی: مگر روحانی جز لطمه‌زدن به اصلاح‌طلبان کار دیگری هم انجام داد؟
این حنا در نزد مردم دیگر رنگی ندارد. "اصلاح‌طلب، اسول‌گرا دیگه ..."
به کوهکن میگم که خوب حالا که دولت و مجلس هماهنگ هستن بگید متن توافق وین رو به زبان فرانسه بنویسن!!! ولی اگر ننوشتن بدون که تو اشتباه میکردی!
وقتی مذاکره کننده ها به زبان انگلیسی مسلط هستن چرا باید متن توافق فرانسوی نوشته بشه که کسی بهش مسلط نیست؟!!
وقتی مذاکره کننده ها به زبان انگلیسی مسلط هستن چرا باید متن توافق فرانسوی نوشته بشه که کسی بهش مسلط نیست؟!!
خوب آقای کوهکن الان که متن فرنسوی نیست، کجای متن انگلیسی موجود باعث درک نادرست شده توضیح بده؟؟!!
آقای کوهکن الان که برجام شده رفرنس و حاکمیت حاضر نیست خارج از چارچوب آن مذاکره کند!! اگر برجام اشکال داره الان اشکالاتش رو رفع کنن!!
فعلا که در داخل و خارج کشور همه جمع شدن تا همان برجام بد ظریف رو احیا کنن و نسخه بهتری ندارن!!!
آقای وزیر ارتباطات افزایش سرعت اینترنت پیشکش، همون سرعت قبلی رو بما برگردون!!
کوهکن میگه قرار دادهای بین المالکی را به زبان فرانسه مینویسند نه انگلیسی علتش را هم کفته
پدر مارو روحانی دراورد رییسی که اومد بدتر شد
این جماعت پرمدعاکه باحداقل رای به قدرت رسیدن امام درزمان حیاتش فرمئداین جماعت عرضه اداره یه نونوایی رو هم ندارن..
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار