بازدید 19318

مرغ ۷۰ هزار تومانی در راه است؟

کارشناس حوزه دام و طیور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت مرغ به ۷۰ هزار تومان خواهد شد، گفت: اینکه برخی می‌گویند قیمت‌ها تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، مانند شوخی است.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 13 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، شاید بتوان گفت که بحث حذف ارز ترجیحی یکی از مهم‌ترین موضوعات بودجه سال آینده است. دولت از ابتدای تدوین لایحه بر حذف ارز ۴۲۰۰ اصرار داشت و نرخ ETS را به عنوان مبنای تسعیر ارز در کل بودجه در نظر گرفت.

به نظر می‌رسد مجلس نیز این اختیار را به دولت داده است تا نسبت به حذف ارز ترجیحی اقدام کند اما این مسئله به سبب تاثیرات شدید که می‌تواند بر کالاهای اساسی داشته باشد، باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

 

افزایش قیمت مرغ به ۷۰ هزار تومان با حذف ارز ترجیحی

پرویز فروغی کارشناس حوزه دام و طیور در خصوص حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ گفت: مقداری از ارز ترجیحی به بیراهه رفت اما اینکه بگوییم همه آن اینطور بوده است غلط است. نهاده‌های مرغداری ها با این ارز تامین می‌شد و اگر شما ارز ترجیحی را حذف کنید تورم زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: موضوع انحراف چیزی نیست که دولت بخواهد به آن علت ارز ترجیحی را حذف کند. اینکه عده‌ای بخواهند از واردات حمایت کنند باید به فکر مرغداری های داخل نیز باشید. فرض کنید کسی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن نهاده تامین می‌کند اگر ناگهان قیمت نهاده به این میزان افزایش پیدا کند، قیمت مرغ به بیش از ۷۰ هزار تومان خواهد رسید مگر ممکن است با این کار قیمت تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۶
هر روز این مبحث رو دارن عنوان میکنن و اذهان مردم رو آماده میکنن.مردم یاری کنن تا اینا حکومت داری کنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
بخدا مردم افسرده و ناامید شدن. چه خبره آخه
خدا کنه 70 تومن بشه تو بالای 100 حساب کن!
مرغی که قدقد میکنه ؛ غلطای بیخود میکنه
نه آقا اون دولت ناتوان بود این دولت گلبلبل است !!!! مگه نخوندید دیروز وزیر بازرگانی گفته ۱۵۰۰۰ کالا ارزون شده!!!
# تحریمها نعمت اند !!!!!!!
به نظر میاد تابناک هم دستی تو آتیش داره. این برای چندمین باره یک همچی تیترهایی میزنه. اگه عزیزان سرمایه دار قیمت ها رو نکشیدن بالا هی تکرار میکنه.
هردم از این باغ بری می رسد
بدبینانه ترین حالت مرغ از۵۰هزار عبور نمیکنه ازاون طرف مرغدارها میگن ما۵۰درصد از ارزترجیهی استفاده میکنیم ازاین طرف جور دیگه حرف میزنن من مرغدار سراغ دارم بایک سوم ظرفیت کار میکنه دونهاشو ازاد میفروشه هر دوره۱۳۰میلیون به جیب میزنه مرغ هم تولید نمیکنه بسه دیگه این کشور رو نابود کردین ماازاقای رییسی میخوایم بعداز حذف ارز دنبال پرونده این رانتخواران روبگیره باید جواب پس بدن این مطالبه مردمه باید پیگیری بشه
این هم از رییسی شما
حامی مستضعفین!!!!!!!!!!!!!!!!!
بخورید و بیاشامید مرغ 70 تومانی را و بروید پای صندوق
از نظر مجلس و دولت مرغ 70 هزار تومانی و ................. برای مردم تنها راه مبارزه با رانت و فساد است جالب است که همین دولت و مجلس شعار مبارزه با تورم و گرانی دارند
آب كه سر بالا بره قورباغه ابوعطا مى خونه ، همه هم سنگ منافع خودشان را به سينه مى زنن ، اولا قوت مردم نبايد با هيچگونه ارزى بررسى شود ، پول نفت و فراورده هاى نفتى بايد در مقابلش قوت ارزان و مايحتاج مردم را تامين كند نه جيب يك عده رآنت خوار را ، بازى با قوت و مايحتاج مردم كارى بسيار كثيف و خطرناكى است ، اگر سواد كلان اقتصادى نداريد به جاى آوردن مربى ها و سر مربى هاى ورزشى چندميليون دولارى ،چند اقتصاد دان درجه اول دنيا را استخدام و به كار بگيريد تا مملكت را از گرداب اقتصادى نجات دهند ، با هارت پورت گنده گويي مشكلى حل نخواهد شد ، حقيقت تلخ است ولى يك واقعيت است كه وجود دارد ،
قیمت نزغ جهانی حدود ۱.۵دلار هست.
اینجا چهمدلی حساب میکنند که این عددهای نجومی ازش بیرون میاد؟!!!
دقیقا خودرو و جدیدا لوازم خانگی پیش تاز این روش از قیمت گذاری هستند.
اینها می گفتند ارز ترجیحی را به نهاده ها نمی دهند و می زدنند اگر واقعا ارز ۴۲۰۰ را تابحال رانت خواران دزدیده اند پس نباید حذفش اثری بر قیمت نهاده ها داشته باشد ولی اگی با این ارز نهاده ها وارد می سهند و حالا با عدم تخصیص ارز ۴۲۰۰ نهاده ها گران می شود پس دولت و مجلس به مردم دروغ گفته و فقط هدفش گران کردن مرغ و تخم مرغ بوده
بازم گرونی دیگه له شدیم به مولا زیر بار این همه گرونی
اگز هزینه تولید را به ریال را می خواهید به دلار به قیمت آزاد بفروشید کلا تعطیل کنید. واردات مرغ با ارز آزاد بسیار ارزان تر است بدون منت. در ضمن شرکتهای حارجی حقوق و هزینه های دلاری دارند.
درود بر نمايندگان و رييس محترم مجلس كه با تصميم هوشمندانه و شجاعانه خودشان، قانون حذف ارز ترجيحى را تصويب كردند وتحت تاثير تبليغات گمراه كننده و هوچيگرى مشتى رانتخوار قرار نگرفتند. البته باندهاى مافيايى واردات براى مدتى تلاش خواهند كرد با تاخير و سنگ اندازى در توزيع مواد خامى كه در مرحله خريد و انتقال به كشور هستند و نيز احتكار كالاهاى نهائى، بصورت تصنعى باعث گرانى و نارضايتى مصرف كنندگان محترم بشوند و بدينوسيله مسؤلين را براى تجديد نظر در تصميم اتخاذ شده تحت فشار بگذارند. البته اين ترفند قابل ادامه نبوده و بعد از گذشت يك دوره موقت قيمت ها در سطح مناسبى تعديل و تثبيت خواهند شد. ضمنا اولويت اول و بسيار مهم نحوه توزيع يارانه هاى جديد ( ترجيحا بصورت كالا برگ ) خواهد بود. به احتمال قريب به يقين با شروع واردات با دلار تك نرخى سوء استفاده هاى مرتبط با ارز ترجيحى از قبيل اعلام قيمت هاى غير واقعى، بيش اظهارى مقادير وارداتى و نهايتا توزيع رانتى از بين ميرود و كالا هاى نهايى با احتساب يارانه هاى جديد با قيمت كمترى به دست مصرف كننده خواهد رسيد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس