بازدید 53115

نظر مرکز پژوهش‌ها درباره تغییر ساعت رسمی کشور

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی، با نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور مخالفت کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 13 March 2022


به گزارش تابناک به نقل از فارس، دفتر مطالعات پژوهش های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس، طی گزارشی با نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور مخالفت کرد.

در این گزارش آمده که صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اصلی‌ترین انگیزه برای اجرای طرح تغییر ساعت در کشورها بوده است. اما در سال‌های اخیر، آثار سوء تغییر ساعت بر سلامتی افراد جامعه در برخی از کشورهای اروپایی موجب شده تداوم اجرای این طرح با تردید مواجه شود.

در این گزارش تصریح شده است: در واقع در سال‌های اخیر به‌ دلیل افزایش اهمیت سلامتی افراد جامعه نسبت به صرفه‌جویی انرژی، موجب شده برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا گرایش به سمت توقف اجرای طرح تغییر ساعت داشته باشند، گرچه هنوز هم به اجرای آن مبادرت می‌ورزند. تنظیم فعالیت افراد آن جوامع با زمان محلی؛ علت اثرگذاری بر سلامتی افراد (تغییر ساعت بیداری و خواب) در این جوامع اعلام شده ‌است. این درحالی است که در کشورهای اسلامی نظیر ایران، تنظیم فعالیت‌های افراد علاوه‌بر زمان محلی با زمان خورشیدی نیز تنظیم می‌شود.

در این گزارش ذکر شده که در مردادماه ۱۳۸۶ با توجه به بررسی‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و موضوع صرفه‌جویی انرژی، قانون تغییر ساعت رسمی کشور تصویب شد. در سال ۱۳۹۷، بازاندیشی برای عدم اجرای تغییر ساعت، در برخی کشورهای اتحادیه اروپا موضوع آثار منفی آن بر ساعات فیزیولوژیک در اروپا و آمریکا رسانه‌ای شد. در حال حاضر، یک چهارم از کشورهای دنیا که در نیمکره شمالی زمین واقع هستند به تغییر ساعت مبادرت می‌ورزند. در ایران اسلامی، انجام فرائض دینی، مبتنی‌بر تغییرات طلوع و غروب آفتاب است. فارغ از مسائل صرفه‌جویی انرژی، زمان‌بندی آغاز فعالیت‌های روزانه افراد به اوقات شرعی نزدیک‌تر است. پزشکان و اطبا معتقدند، بهترین زمان تنفس صبحگاهی براساس ساعات فیزیولوژیک ساعت ۴ و بهینه‌ترین زمان آغاز فعالیت روزانه ساعت ۸-۷ صبح است.

در بخش دیگری از گزارش مرکز پژوهش های مجلس آمده که لذا به‌نظر می‌رسد، آسیب مترتب ناشی از تغییر ساعت در ایران، به گستره‌ای که در کشورهای اروپایی مطرح است، نباشد. ازسوی‌دیگر، اجرای طرح تغییر ساعت نقش بسزایی درکاهش مصرف انرژی برق دارد. تغییر ساعت رسمی کشور در صرفه‌جویی مصرف انرژی برق کشور مؤثر است و این تأثیر بین ۳-۱ درصد متغیر است. درکاهش پیک مصرف برق کشور نیز این تأثیر بین ۵/۱-۱ درصد پیش‌بینی شده ‌است.

در جمع بندی این گزارش آمده که لذا با توجه به بررسی کارشناسی آثار اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور به‌ویژه برمیزان صرفه‌جویی مصرف انرژی و ساعت پیک بار برق و با توجه به توضیحات مندرج در این گزارش پیشنهاد می‌شود، کماکان این قانون همچون سنوات گذشته اجرا شود. به‌دلیل توجیه‌پذیری و مستند بودن نتایج پژوهش‌های مطالعه آثار تغییر ساعت رسمی کشور و با توجه به اهمیت جایگاه صرفه‌جویی انرژی و تنظیم فعالیت‌های اجتماعی با توجه به اوقات شرعی، پیشنهاد می‌شود که این قانون کمافی‌السابق در کشور اجرا شود و لذا تصویب طرح پیشنهاد نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۳
اختلاف زمان طلوع آفتاب در طول سال (تیرگان تا یلدا) 1:26 ساعت است. یعنی هر فرد در تابستان 1:26 ساعت زودتر بیدار می شود. حالا اگر ساعت رسمی کشور تغییر کند یعنی دستگاه دیوانسالاری می خواهد زمان آغاز کار رسمی را به ساعت طبیعی نزدیک کند. راه حل مناسبتر 4 نیم ساعت در میانه هر فصل است که البته پیچیده تر است.
اما، هدف از تغییر ساعت این است که لزومی به تغییر زمان شروع نباشد اما می بینیم مثلا شهرداری زمان باز شدن میدان میوه تره بار در زمستان تا تابستان فرق دارد!!
کسی می‌دونه مخالفت با نسخ قانون یعنی چی؟ حالا ساعت‌ها عوض میشه یا نه؟
پاسخ ها
سید حمید بروهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
یعنی گفتن تغییر ساعت رو کنسل نکنید بذارید تغییر بدیم هر شش ماه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
اینا مخالف تغیییرهستن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
تغییر نمیکنن
لطفاً اگر هم می خواهید تغییر بدهید یا ندهید در فرصت مناسبی به ان‌ رسیدگی کنید نه یک هفته مانده به اخر سال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
والا من دانشگاه هم رفتم معنیشو نفهمیدم
اطبا لابد آقای زاکانی و هاشمی طبا و ...تشخیص دادند ساعت چهار صبح بهترین زمان بیدار شدنه! به این اطبای من دراوردی بفرمایید اول مثل بقیه بدون سهمیه یک امتحان پزشکی یا حداقل پرستاری بدهند و بعد در زمینه تخصصی نظر بدهند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
سلام اطبا از یکی دو نفر بیشتر هستند و از قدیم هم گفتن سحرخیز باش تا....بیشتر قدیمی ها ک صب زود بیدار میشدند الان سالم و سرحال تر هستند از مردم الان که میخوابن
ایرجی
| Australia |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
گوله نمک ، هاشمی طبا دکتر نیست و فقط رئیس سازمان تربیت بدنی بوده در دوره رفسنجانی و خاتمی ، اون قاضی زاده هاشمی هست که الان رئیس بنیاد شهید هست و پزشک!؟
:)))))))))))))))))
در این وضعیت اقتصادی، یکی دو درصد صرفه جویی در برق، معادل چند صد میلیارد تومنه که برای رسیدگی به محرومان، بسیار کارساز میتونه باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
از کی دارن پسماند پول انرژی به محرومان میدن که هیشکی خبرنداره بخور بخوره داداش مکه خبر نداری ۸هزارملیاردازقیر درآوردن وخوردن حالا این مال این هفته است که رو شده بقیشو خدامیدونه
کریمی
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
کمک به محرومان؟؟ انگار ایران زندگی نمیکنیا
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
محرومان یا جیب کسای دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
حاصل کدام صرفه‌جویی را دادند به محرومان که این یکی را بدهند. همینطوری خواستی یک چرتی بگی دیگه. نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
اختلاس بیشتر کدام محرومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
حتی یک ریال هم صرفه جویی بشه چیزیش به محرومان نمیرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
اگر ی کم به مغزت کمک کنی می فهمی هیچ صرفه جویی که نداره مصرف زیادی هم داره
حسن رادیفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
کدوم محروم،کدوم رسیدگی،چرا خودت زدی ب خواب خرگوشی اینها مگه من و تو براشون اهمیتی داریم ک حالا بخوان بیان ب ما برسن
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
محرومان؟؟؟؟ جالبه با اضافه شدن اون پولها کمک به رانت خواران میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
سلام به نظر من که چون روز ها داره بلند میشه اگر ساعت کاری زود شروع بشه میشه در وضعیت اقتصادی تحول ایجاد کرد نیاز نیست با اعصاب و روان مردم هر شش ماه یک بار بازی بشه که ساعت تغییر کنه
پژوهشکده مثل اینکه از آثار روانی که بر روی مردم نقش بسزایی دارد غافل هست یا اینکه سلامت مردم برای این پژوهشها همانند دیگر کارها اهمیتی ندارد همچنین یک ساعت که از وقت مردم استراحت انها دزدیده میشود فقط میخواهم کدام نا بلد پژوهش کرده که خداوند از سر تقصیر ایشان نگذرد که با روان مردم بازی میکنن یا شاید هم عمدی در کار هست
یک.هفته‌مردم.راسرکار.گذاشتی.اعصاب.همه.راخورد.کردی.اخرشم.چرند.تحویل.مردم
میدی.مثل..بقیه.کارتان.
مشکل ما تغییر ساعت نیست چون این مدل تغییر ساعت جهت استراحت مردم و طلوع و غروب خورشید درست و بجاست آنچه باید در اصل تغییر کند رویه و افراد متخصص و متعهدند که کنار گذارده شده‌اند یا از کشور فراری شده‌اند نمی‌دانم چرا برخی با روش مصلحت محور و توجیه‌محور اصل و اساس مشکلات را فراموش کرده و قصد فریبکاری‌ و توجیه اشتباهات خود را در اذهان عمومی دارند
این بیسوادی مسئولین و کارشناسان کشورمارا میرساند.تقلید کورکورانه از اروپا .اونا این طرح رو اجراکردن .ایران هم تقلید کرد .حالا اونا میگن خروجی مناسب نداشته .هنوز در ایران دست اندرکاران گیج میزنند
ساعت امری قراردادی است. برای اینکه اختلاف ساعات زمستان و تابستان کم بشه بهتره فقط نیم ساعت ،یک بار و برای همیشه جلو بکشند .در این صورت ساعت ما هم با تمام دنیا روند میشه فقط ایران و افغانستان ساعت روند ندارند.در داد و ستد و مبادلات با دنیا، و همچنین مسافرت ها چه برای ایرانیان و چه برای توریست های خارجی به ایران آسان تر می شود.
فقط نیم ساعت یه جلو بکشند مسئله ساعت حل می شود
ساهت ما باجهان هماهنگ باشه بهتره
نظر مردم چرا مهم نیست این چرت پرتای که میگین مهمه از کشورهای اروپایی یاد بگیرین که به فکر سلامتی ملتشون اهمیت میدن خدا کنه ساعت تغییر نکن یاحق
امان از ساعت بهار و تابستان که همه کارها رو با مشکل مواجه میکنه
کاش تغیر ندن کل زندگی آدم به هم میریزن ساعت ۱۰هوادتاریک میشه باید ۱بخوابی ۶صبح هم بیدار بشی
اتفاقاا جلو کشیدن ساعت طرح و کار بسیار خوبی هستش. در مصرف انرژی و برق در تابستون خیلی تاثیر داره. اگر تابستون زود هوا تاریک بشه و ساعت جلو کشیده نشه که امسال باید روزی سه ساعت قطعی برق داشته باشیم!!!
انشالله که نمایندگان اندیشمند و تحصیل کرده مجلس طرح تثبیت ساعت را تصویب نکنند چون خیلی به ضرر بخش‌های مختلف اداری مانند دانشگاه‌ها و مدارس است .
این تغییر ساعت خوب نیست اگر هم قرار بر اجرا باشد بهتر هست از 15 اردیبهشت تا 15 شهریور باشد
بگو ابله تغیر ساهت که باعث سحر خیزی در تابستان میشود با این بد برقی بکنید و مانند مونو ریل احمدی نژاد موجب وهن خود شوید
این خوبه که به فکر روح و روان مردم هستید همانطور که بعضی دولت‌های اروپایی هستند. ولی باید توجه کنید که درسته روان مردم اروپا با این تغییر ساعت اذیت میشود، یعنی بزرگترین چیزی که روان آنها را می‌تواند اذیت کند، تغییر ساعت بدن است. به نظرتون روان مردم ایران بخاطر چه چیزهایی اذیت میشود؟ اگر عواملی که روان مردم ایران را بد می‌کند، بنویسیم این تغییر ساعت در اولویت چندم قرار می‌گیرد؟ کارگری که چند ماهه حقوق نگرفته، کارمندی که نمیتونه از عهده مخارج زندگیش بربیاد، جوان تحصیلکرده ای که با 30 سال سن، بیکاره، زن مجردی که...... آیا فکر می‌کنید برای این افراد، که تعدادشان خیلی زیاد است، یک ساعت اینور یا اونور فرقی می‌کند؟!
تاثیر منفی قرار گرفتن طولانی مدت در روشنایی روز، و لزوم آرام سازی جسم و ذهن برای خواب راحت جایگاهی در نظر مرکز پژوهش ها نداشته و صرفه جویی ظاهری در مصرف برق مهم تر بوده است. در حالی که هزینه های بعدی برای سلامت افراد که تحقیقات مرکز پژوهش قادر به ارتباط دادن آن با طول در معرض روشنایی قرار گرفتن نیست، هرگز محاسبه نخواهد شد.
این طرح خوب است اما زمان اجرای آن مناسب نیست. به جای تغییر ساعت در اول مهر و فروردین ماه به نظرم اگر این تغییر در اول آبان و اول اردیبهشت ماه صورت گیرد بهتر باشد. در حالت دوم تنظیم ساعت فیزیولوژیک با شرایط نوری بهتر صورت میگیرد و اثر منفی بر ساعت فیزیولوژیک بدن ندارد.
تمام دنیا ساعت کاری و بیولوژیک انسان بین ۸ تا ۹ صبحه . الان دنیا داره به طرف کار کمتر و بهره وریربیشتر پیش میره . حتی ۴ روز در هفته . زود بلند شدن و دیر خوابیدن روزگار ایرانیا رو سیاه کرده. کارمند ساعت ۶ و ۷ صبح در خواب راه میره و تا عصر خسته کم خوابیه و راندمانش بسبار پایین.
حالا چرا ساعت جلو وعقب شود خوب ساعت اداری را از ساعت هشت به ساعت هفت تغییر دهید
شما به مردم آموزش درست استفاده از برق آب رانندگی پاکیزگی طبیعت وووو بدهید بیشترمسایل خود به خود حل خواهد شد این همه کانال تلویزیونی این همه مهد کودک این همه دبستان دبیرستان دانشگاه چه آموزشی به مردم میدهند؟ چراین همه مشکلات فرهنگی زیست محیطی رانندگی وووو داریم
من موافق تغییر ساعت هستم ساعت باید بره جلو
ساعت رسمی کشور ثابت بماند بهتر است. و مردم از ساعت قدیم و جدید راحت میشوند. می توان ساعت کار را تغییر داد نه ساعت رسمی کشور را
همه اینها توجیه بیجاست تغییر یاعت جز بار زحمت و فشار روانی و آزار همه مردم نیست لطفا دیگر در برنامه و زمان طبیعی که خداوند با تغییر فصلها به بندکاتش عطا کرده دخالت نکتید ونظر ندهید ثابت شدن ساعت برای همیشه بهتربن هدیه و خدمت به مردم هست نمایندکان فهیم به نظرات بیجای این افراد توجه نکنیدصرفه جویی دو درصدی مساوی هدر رفتن زمان و فشار روانی همه مردم و بهم ریختن برنامه زندگی همه لطفا به نظر اکثر مردم که همه ناراضیند از این تغییر توجه کنید .
حوصله‌ساعت‌جدید‌قدیم‌رانداریم ول‌کنید
اره بابا صرفه جویی بشه یکم بیشتر بخورن گوربابای سلامتی و استرسی ک ب مردم وارد میشه
تحقیقات متقن نشان داده تغییر ساعت موجب استرس میشه حالا تو بگو به نظر می رسد : مگه هندونه است داری نظر میدی ! همونایی که مبدع این طرح بودند کنار گذاشتن اونا برق ندارند ؟ انرژی ندارند ؟
کشوری که ریس جمهورش صبح جمعه میفهمه از بقیه انتظار فکر درست ودرمون نیست
ریاست محترم مجلس نماینده گان محترم مجلس شورای اسلامی مرحمت فرمایید دستورفرمایید ساعت رسمی کشور مون تابت پابرجا بماند .مردم درخواست می کنند خواهشمنداست مخالفت نفرمایید.اجره کم عنده الله باتشکر..ازقانون فراماسونی فرانسه پیروی نفرمایید..
این تغییر ساعت در روستاها معضل بزرگی شده تعداد زیادی از افراد موقع ابیاری خودشان را به هالو بازی زده زودتر اب رو می بندد یا با ز میکنند وقتی که بهشان اعتراض میکنبی میگند ما به ساعت خودمون حساب می کنیم شما به ساعت جدید خلاصه بد قانونی هست
اصلا هر چه طرح به نفع مردم هست مجلس مخالف مردم است. آقا با تغییر ساعت سلامت و روان مردم به خطر می افته و سکته زیاد میشه... کمی همبفکر مردم باشید
ساعت جلو عقب نره بهتره تا از کسی میپرسی ساعت چنده میگه جدید یا قدیم من خودم دیدم با این ساعت جلو بردن چند نفر کشاورز با هم دعوا کردن درحدی که زدن سر کله هم را شکستن
تغییر ساعت بدلیل اختلال در ساعت فیزیولوژیک بدن انسان سبب بیماری های روانی و افزایش استرس و بیماری های قلبی و عروق فشار خون و نازایی می شود
خواهشا به سلامت ملت فکر کنید نه به جیب تان !هزینه درمان و بهداشت خیلی بیشتر از برق است وقتی سلامتی نباشد مصرف برق بسی بیشتر از آن چیزی هست که فکر میکنید
باسلام و درود
چرا اینقدر بیخودی میخواید مردم رو توجیه کنید؟
هیچ تاثیری بر انرژی ندارد، وهیچ صرفه جویی نبوده،
بلکه به روح و روان مردم این تغییر ساعت لطمه می زند.
بزارید مردم در آرامش باشند، اکثریت مردم باتغییرات ساعت مخالف هستن.
اکثر کشورها اجرا نمیکنن فقط کشورهای عقب افتاده که هیچ پژوهشی در این مورد انجام نداده اجرا میکنن . همش اندازه یه اختلاس کوچیک تاثیر داره
نمیدونم چرا نوبت دولت های اصول گرایان می شود تغییر ساعت بی معنی است...
شاید این هم به سیاست وابسته است...
اروپایی ها که شروع کننده این بدعت منفور بوده اند، الآن پشیمان هستند. من مانده ام که مرکز پژوهش ها چه اصراری دارد که این طرح باز هم اجرا شود.
این ساعت قدیم و جدید در طی شش ماه بهار و تابستان،مردم را کلافه کرده است. عده ای همچنان در این دو فصل بر اساس زمان اصلی یا همان ساعت قدیم کار می کنند.
وقتی کاهش سلامتی افراد هزینه های درمانی و حمایتی جامعه را بالا می بره، صرفه جویی انرژی چه اهمیتی داره
سلامتی مهمتره یا ...
یک نفر بیاد و این لجبازی بيهوده رو تموم کنه
یک ایران، یک ساعت رسمی
درست مردم ایران مسلمان هستند ولی اکثرا دیر می خوابند و بخواهند زود بیدار شوند آسیب جسمی دارد
برای ملت بدبخت ما صرفه جویی کنید. ساعات را جلو بکشید. خدا یا
تغییر ساعت ،،،ضررهای بسیار زیادتر از
صرفه جویی انرژی داره
روحی و روانی
بیماری جسمی
که بعضا منجر به نابودی زندگی فرد میشه
امیدوارم چند نفر با سواد بررسیش کنن
این همه مسخره بازی را جمع کنید وبا اعصاب مردم با زی نکنید، در کل دنیا مسخره تر از این تغییر ساعت نداریم
ساعت شروع کار را تغییر دهید، چرا ساعت را تغییر می دهید.
مرکزپژوهش هاچیزی ازسردرگمی مردم درک میکنه که چه تبعات بدی داره دستکار ی کردن ساعت قانونی که دیگه درکشورهای خارجی ازبین رفته لطفا ساعت هاروتغییرندین بزارین هرچیزی روال عادی خودش روداشته باشه
بهتره ساعت ها تغییر پیدا نکنه ولی ساعات کار ادارات در نیمه اول سال یک ساعت زودتر مثلا 6 تا 13 تعیین شود.
تغییرساعت یک ابتکاربسیارخوب برای استفاده از فرصت روزهای بلند
بهاروتابستان و صرفه جویی مصرف برق درساعات گرم ر و ادارات
زودتربسته میشن و کارمندان بکارکشاورزی بعدازظهرمیرسن درنتیجه
تولیدبیشترمیشه
ساعت رسمی کشور ایران در طول سال باید ثابت باشد
سلام توروخداساعت هاراهی عقب جلونکشین بزارین ثابت بمونه اگه مردم بخوان خودشون صرفه جویی میکنن نخوان هم نمیکنن پس بیخودی ساعتاروعقب جلونکنین
جای یک ساعت،نیم ساعت تغییر بدین و دیگه ساعت رو جلو عقب نکنید
باسلام
بالاخره امسال تغییرساعت خواهیم داشت یانه؟
شاهی به وزیر گفت خوشمزه ترین غذا چیست وزیر گفت بادنجان چون میدانست شاه بادنجان دوست دارد بعد از مدتی شاه پرسید بدترین غذا چیست
وزیر گفت بادنجان چون مدتی بود شاه از بادنجان بدش آمده است. شاه عصبانی شد و گفت مدتی قبل گفتی بهترین غذاست وزیر گفت اعلیحضرت من نوکر شما هستم نه بادنجان
این حکایت حال پژوهش های مجلس است به جای کار علمی نگاه می کند ببیند باد کدام طرف می‌وزد و به همان طرف می‌رود
از نماینده های محترم خواهش می شود برای یکبار هم که شده ی کار مفید انجام بدن و ساعت را تغییر ندهند....و گرنه خداوند خودش این کار را می کرد. (دست تو کار طبیعت نبریم)
خنده داره که بگوییم تغییر ساعت باعث صرفه جویی در برق می شه. حتی ی بچه هم میدونه که وقتی کارمندها می روند سرکار اول برق و کامپیوترشان را روشن می کنند. یعنی یکساعت زودتر و چون روزها طولانی تر می شود دیرتر به منزل می روند و برق مصرف می کنند. بفرمایید کجای این کار صرفه جویی بود؟
دوما باعث بهم خوردن برنامه ریزی و حتی خواب افراد و خانواده ها می شود چون بعضی از برنامه های تلویزیون مثل فیلم و سریال و یا فوتبال آخر شب پخش می شود که این باعث دیرتر رفتن به بستر خواهد بود. و از طرفی هم یکساعت زودتر باید از خواب بیدار شد.
حتی وقت تغذیه هم بهم می خورده
حالا هم از نظر طب سنتی این کار باعث می شه که تنظیم ساعت بدن بهم بخوره و مشکلات گوارشی ایجاد می شود ضمن اینکه باعث ازدیاد سکته در جامعه هم شده است.
کدوم آدم عاقلی میاد با یک تغییر ساعت کلی مصیبت تو جامعه ایجاد کند؟؟؟؟؟
خدایا ما را ازدست بی خردان نجات بده پژوهش مجلس اگر کاردرس بود این وضع اقتصاد و ازدواج جوانان نبود کشورهای اروپایی تغییر ساعت رو از مدتها پیش لغوش کردن چون روی ساعت خواب و روان مردم تاثیر مخرب میزاره ای کاش نظر سنجی از مردم می گرفتند
اکثر مردم مخالف این طرح پوسیده و شکست خورده اند اما متاسفانه درایران تنها چیزی که مهم نیست نطر توده مردم است
گویا خدارو شکر همه مسایل
کشور حل شده فقط همین
یکی مانده حلش کنید تمام
برای همیشه قانون نوشتین
که ساعت شش ماهه اول سال
یک ساعت به عقب کشیده شود
چه قانونی است که هر سال
باید قانونی شود
آقایات نماینده بفکر مردم باشید
معیشت کار بهداشت ودرمان
آموزش
سلام. تغییر ساعت نه تنها مشکلات زمانی پیش می آورد و از جهت شغلی هم مخل است.بهتر همان است که تغییر نکند.
تو روخدا جون مادراتون،تو رو مقدسات،مادیگه بریدیم از این نابسامانی تغییر ساعت،خواهش ثابت نگهدارین ،تکلیف خودمونو بدونیم این چه مسخره بازیه که گیرش افتادیم،نسخش کنید بره دیگه،والله خسته شدیم از این قوانین من در آوردی.تمومش کنید دیگه
کدوم پژوهش الکی میگن
نظر مردم را هم مدنظر قرار دهند که اکثرشون خواهان عدم تغییر ساعت هستن ، بجای تغییر ساعت ، ساعت کاری را تغییر یدن
مثلا همین امسال که ساعت تغییر کرد برق قطع نشد؟
چرت نگید
ساعت ها رو تغییر ندید
ساعت را تغییر بدین اگه تغییر ندن اونجوری
زود اذان میگه و اصلا به کارامون نمی رسیم
اینایی که با تغییر ساعت مخالفن احتمالن تهران زندگی نمیکنن هر آدمی در تهران متوجه ترافیک سنگین در پاییز و زمستان و بهبود آن در پی تغییر ساعت در تابستان است حتی دوسال گذشته که بعلت کرونا مراکز آموزشی تعطیل بودند نیز ترافیک پاییز و زمستان با ساعت اصلی بسیار بیشتر از ترافیک بهار و تابستان با ساعت جلو کشیده بوده است و این نشان میدهد که اثر تغییر ساعت در بهبود ترافیک و آلودگی هوا بیش از فعالیت برخی مراکز است.
الان چکار به ساعت دارین بزار جدید قدیم بشه حالش تو اونه
الکی با ساعت بازی نکنید تقلید بس است خودتان اخترا کنید
وضعیت‌فعلی یعنی‌تغییرساعت هم به‌جهت‌صرفه‌جویی‌در‌برق و هم به‌جهت استفاده‌بیشتر از نور و روشنایی‌آفتاب بسیار مناسب است امیداست ادامه‌یابد
بهترین زمان برای تغییر ساعت اول تیرماه و ابتدای اول دی ماه می باشد که روزها در اول تیر در اوج بلندی خود و در اول دی ماه در بیشترین حد از کوتاهی هستند.
یکی از دلایل تغییر ساعت در فصل بهار و تابستان استفاده از نور خورشید بدلیل طولانی بودن روز بمنظور ذخیره برق بود که درعمل و باتوجه به معماری ساختمان های اداری و مسکونی مصرف برق را برای روشنایی و سرما و گرما در این یک ساعت همراه بوده و عملا این روش نتیجه مثبتی به همراه نداشت
فواید و مضرات تغییر ساعت را جمع بندی کنند و تصمیم بگیرند
سلام
باتغییرساعت کاملامخالفم
به دلیل ادله کارشناسان وروانشناسان
اقایان مسئول برای صرفه جویی ساعت کارازودترکنند
حال تحقیر میکنه یا نه
مطمئن هستید نسخ بوده نه نقض؟
مردم با تغییر ساعت عادت کردند.
لطفا دست نزنیدددددددددد
ساعت نباید تغیرکندچون درنظرسنجی مردم خواستار تغیرنکردن ساعت رسمی کشور ارسال جدید است و دولت بخواهد فشار بیاورد که ساعت رسمی کشورتغیرکند روبرو مردم ایستاده است پس لغو تغیر باید مورد نظر دولت هم باشد
این قانون تغیر ساعت از اول هم غلط بوده و نباید سالهای پیش هم اجرامی شده
ماها که غرب کشوریم تغییر ساعت به ضرمونه چونکه خورشید دیرتر طلوع می کنه و باید تو تاریکی سر کار بریم
تغییر ساعت هیچ کارایی و راندمان ندارد فقط یک طنز غم انگیز است
باعرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. بنده بااین تغییرساعت مخالفم خیلی بده همه چیز به هم میریزه والا ساعت روتغییرندیدخیلی خوبه توروخداهمین مثل الان باشه دیگه ساعت جلوکشیده نشه بهتره التماس میکنم همینجوربمونه وساعت هاروجلونبرید این یکساعت جلومیره خیلی بده واسه مردم
با سلام دروغ میگید که جلو کشیدن ساعت برای مصرف صرفه جویی انرژی خوبه هیچ فرقی نمکنه چون بازار وخوابیدن افراد نسبت به تاریکی هواست واثار بدی نسبت به روحیه افراد دارد. جز ضرر چیزی نداره این باید کارشناسی بشه بعد بره مجلس... برای انهای که هم اداره کار مکنه و هم در بازار ازاد به هر دو تاش میرسه
هرکی از دید خودش به موضوع نگاه میکنه. منظورم منافع خودش‌. بنظر من میانگین بگیرن یه نیمفصل یکساعت میره جلو یه نیمفصل یکساعت جلو.
نیمساعت امسال ببرنش جلو رو همون بمونه برا همیشه این میشه میانگین. نیم ساعت از اینور نیم ساعت از اونور.
تغییر ساعت در اول سال،به جز بهم زدن سیستم روحی و روانی و جسمی ملت،هیچ بار مثبتی نداشته و نداره.اصلاً هم باعث کاهش مصرف انرژی نمیشه،کمااینکه مردم بدلیل بیداری بیشتر،مصارف انرژی نیز بیشتر شده.اما بدلیل بی خوابی های بیش از حد و ... آدم ها روان پریشتر شده و درگیری های لفظی و فیزیکی و ... افزایش میابد
تغییر باید انجام بشه ساعت تابستانی باید فرق داشته باشه با فصل های دیگه و روشنایی روز بیشتر بشه
وسلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار