بازدید 14088

بارش باران در تهران

کد خبر: ۱۱۰۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 13 March 2022

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران عمده بارش باران از بعدازظهر سه شنبه و طی روز چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) مورد انتظار است و از بعدازظهر چهارشنبه به‌ویژه در بخش‌های جنوبی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقتی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا،بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در ارتفاعات گاهی با رگبار پراکنده واحتمال رعد و برق ، در بعضی مناطق به‌ویژه در بخش‌های جنوبی گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

عمده بارش از بعدازظهر سه شنبه و طی روز چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) مورد انتظار است که در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات همراه با مه و بارش برف و باران خواهد بود.

از بعدازظهر چهارشنبه در سطح استان به‌ویژه بخش‌های جنوبی وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقتی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان هفته کاهش نسبتا قابل ملاحظه دما در سطح استان و یخبندان شبانه سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۲۳ اسفندماه) کمی ابری، گاهی وزش باد و در بعداز ظهر نیمه‌ابری، گاهی ابری و رگبار باران بیشترین و کمترین دمای ۸ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا (۲۴ اسفندماه) نیمه‌ابری و گاهی ابری و رگبار و رعد و برق و وزش باد و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اداره کل هواشناسی استان تهران،با صدور هشدار زرد رنگ از نفود سامانه بارشی و در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات بعدازظهر رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات، بارش باران و برف و مه گاهی کولاک برف از ظهر دوشنبه(۲۳ اسفندماه) تا چهارشنبه(۲۵ اسفندماه) خبر داد.

این پدیده جوی روز دوشنبه (۲۳ اسفندماه) در ارتفاعات استان، روز سه شنبه(۲۴ اسفندماه) در مناطق شمالی و مرکزی استان و روز چهارشنبه (۲۵ اسفندماه) در مناطق استان تهران پایدار است.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی و احتمال آبگرفتگی موقت معابر، محدودیت و اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی، وقوع مه و کولاک برف دور از انتظار نیست بنابراین اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط هنگام تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از پرواز گلایدر را توصیه می‌کند.

اداره کل هواشناسی استان تهران در ادامه این هشدار از افزایش سرعت وزش باد و وزش باد شدید گاهی خیلی شدید در بخش‌های جنوبی استان گاهی همراه با خیزش گرد و خاک به‌ویژه در بخش‌های جنوبی استان از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۵ اسفندماه) تا پنجشنبه(۲۶ اسفندماه) در مناطق استان تهران خبر داد.

در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها و خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک در دستور کار قرار گیرد.

از چهارشنبه شب تا پنج شنبه کاهش محسوس دما حدود ۵ تا ۸ درجه سلسیوس در مناطق استان تهران رخ می دهد. در این شرایط یخبندان شبانه سطح زمین در نواحی شمالی استان، احتمال آسیب به لوله های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، مدیریت حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و اتخاذ سایر تمهیدات لازم در حوزه کشاورزی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا،هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی