بازدید 7759

بهبود تجربه خرید اینترنتی مشتریان با درگاه پرداخت

کد خبر: ۱۱۰۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 13 March 2022

اگر یک وب‌سایت فروشگاهی برای معرفی یا فروش محصولاتتان داشته باشید، حتما می‌دانید که داشتن درگاه پرداخت اینترنتی، اتصال درگاه به وب‌سایت‌، و چگونگی عملکرد آن یک ضرورت است. قطعا بدون درگاه پرداخت  نمی‌توانید محصولات یا خدماتی که در کسب و کار خود دارید را به صورت آنلاین‌ به عرصه‌ی فروش بگذارید و درآمدزایی کنید، فارق از این‌که در چنین حالتی اگر وب سایت فروشگاهی، درگاه پرداخت نداشته باشد، بدون شک منبع خوبی برای فروش و درآمدزایی شما نخواهد بود و صرفا فضایی‌ست برای معرفی خدمات شما؛ درست شبیه یک وبلاگ‌ ساده.

بهبود تجربه خرید اینترنتی مشتریان با درگاه پرداخت

علاوه‌بر این یکی از مواردی که می‌تواند در افزایش فروش کالا و خدمات شما به عنوان مالک یک کسب و کار اینترنتی یا گرداننده‌ی یک فروشگاه آنلاین، تاثیرگذار باشد، روش پرداختی است که با هدف افزایش تراکنش‌های موفق مشتریان‌تان انتخاب می‌کنید. این همان دغدغه‌ای است که بسیاری از فروشندگان آنلاین با آن مواجه هستند. بر همین اساس سعی کرده ایم در این مطلب به مسائل و مشکلاتی بپردازیم که مانع پرداخت موفق کاربران و مشتریان شما می‌شوند، و با بررسی این مصائب، برای هر یک راه‌کاری ارائه کنیم. بدون شک با درک دغدغه‌های کاربر و رفع مسائل مشکل‌زا در فرآیند پرداخت، به راحتی می‌توانید شاهد افزایش فروش محصولات خود باشید و به صورت غیرمستقیم، مشتریان خود را به تکرار خرید از فروشگاه‌تان ترغیب کنید. 

درگاه پرداخت چه تاثیری در افزایش فروش اینترنتی دارد؟

بهبود تجربه‌ کاربری وب‌سایت با درگاه پرداخت در لایه‌های اولیه‌ی بهینه‌سازی فرآیند پرداخت قرار دارد؛ فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین برای معرفی و فروش محصولات یا خدمات خود دارید، زمانی که مشتری شما وارد فروشگاه آنلاین‌تان می‌شود، طبعا مراحل زیر را دنبال می‌کند؛ 

۱. محصول موردنظر خود را جستجو و انتخاب می‌کند و برای خرید محصول کالای موردنظرش را به سبد خرید خود اضافه می‌کند.

۲. روی گزینه‌ی ثبت سفارش کلیک کرده و اطلاعات کارت بانکی خود را برای تکمیل پرداخت وارد می‌کند.

۳. در قدم بعد جزییات سفارش و خرید مشتری ثبت شده و مراحل پردازش سفارش و ارسال آن توسط فروشنده آغاز می‌شود.

نکته‌ای که بسیار مهم است چگونگی اطمینان مشتری در خرید اول است؛ چه عاملی باعث شده تا فرد در اولین تجربه‌ی خرید از وب سایت فروشگاهی با خیال آسوده و بدون هیچ‌گونه نگرانی اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار وب سایت بگذارد و خرید خود را نهایی کند؟ چرا در سایر وب سایت های فروشگاهی که از قضا محصولات متنوع و باکیفیتی هم دارند فرآیند پرداخت این‌گونه رقم نمی‌خورد و مشتری در نخستین ورود خود به وب سایت، پس از یک گشت و گذار کوچک در محصولات، وب سایت را بدون هیچ خریدی ترک می‌کند؟! پاسخ به این پرسش در عوامل زیر خلاصه می‌شود؛

  • مراحل کوتاه فرآیند پرداخت
  • رابط و تجربه کاربری ساده و زیبا
  • زیرساخت‌‌های فنی قدرتمند و هوشمندسازی شده
  • درگاه پرداخت شناخته شده و قابل اعتماد با پشتیبانی قوی

 تصور کنید مشتری شما وارد وب سایت فروشگاهی‌تان می شود و محصول مورد نظرش را انتخاب می‌کند. پس از این که روی گزینه پرداخت کلیک می کند و به صفحه‌ی پرداخت هدایت می‌شود، بلافاصله با این جمله مواجه گردد: «درحال اتصال به درگاه، لطفا منتظر بمانید»، همین عبارت دو جمله‌ای به ظاهر ساده، باعث خروج ۲۰ الی ۳۰ درصد خریداران می‌شود، حتی اگر این انتظار تنها دو الی سه ثانیه به طول بیانجامد. درست به همین سادگی بیست درصد از فروش خود را از دست داده‌اید. البته ممکن است مشتری دوباره به عقب برگردد و فرآیند پرداخت را از صفر آغاز کند، اما چقدر به این موضوع خوشبین هستید؟ فکر می کنید چقدر احتمال دارد مشتری شما دوباره پرداخت ناموفق خود را تکرار کند؟! بهتر نیست با حذف موانع مشکل‌زا، ریسک این اتفاق را کاهش دهید! از خود می‌پرسید چگونه!؟ ما به شما خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

برای بهبود تجربه کاربری وب سایت خود، از درگاهی استفاده کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • فرم پرداخت یک‌ ستونی: در فرم‌های پرداخت چند ستونی، کاربر از خرید منصرف می‌شود، زیرا نوع نمایش فرم‌‌ها به کاربر، در تبلت، گوشی موبایل و کامپیوتر، متفاوت است و احتمال دیده نشدن آن‌ها بسیار زیاد خواهد بود. اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم، حتی اگر مشتری صفحه را اسکرول کند و به انتهای آن هم برسد، برای مشاهده‌ی مجدد بخش‌های بالاتر، می‌بایست دوباره به بالای صفحه برگردد که همین رفت و برگشت‌ها می‌تواند تجربه‌ی ناخوشایندی برای وی داشته باشد و باعث ترک صفحه‌ی پرداخت توسط مشتری گردد.اگر فکر می‌کنید چند ثانیه تاثیر چندانی در میزان فروش شما نخواهد داشت، کافی‌ست  عبارت User Actions را در گوگل جست‌و‌جو کرده و زمانی را به مطالعه‌ی این موضوع اختصاص دهید. اگر هنگام مطالعه‌ی این مبحث با جمله‌ی زیر مواجه شدید تعجب نکنید؛«با هر یک‌هزارم ثانیه تاخیر در سرعت بارگیری داده‌های صفحه‌ی پرداخت، پنج الی شش مشتری خود را از دست خواهید داد»طبق مطالعات به دست آمده توسط شرکت "Dynatrace" در هر صفحه‌ی پرداخت، از هر ده مشتری، تنها چهار نفر هستند که بیش از ۳ ثانیه منتظر می‌مانند و مابقی مشتریان در همان سه ثانیه‌ی اول صفحه‌ را ترک خواهند کرد.
  • فرآیند پرداخت کوتاه‌سازی شده: در اقلامی که نیاز به شرح محصول و توضیح دارند، از صفحه‌ی جداگانه برای این‌کار استفاده نکنید زیرا علاوه‌بر طولانی شدن فرم پرداخت باعث چند مرحله‌ای شدن خرید مشتری نیز می‌شود، در نتیجه خسته‌کننده بوده و منجر به ترک وب سایت فروشگاه‌تان خواهد شد. از درگاهی استفاده کنید که برای پرداخت کاربر تنها به یک کلیک نیاز داشته باشد، بنابراین می‌توانید برای محصولاتی که نیاز به توضیح دارند نیز در همان صفحه‌ی پرداخت شرح مختصری بنویسید تا مشتری شما حین پرداخت آن را مطالعه کند.
  • راهنمای پرداخت: از راهنمای ثبت سفارش وب سایت خود، بخشی را به توضیح چگونگی ثبت اطلاعات کارت بانکی اختصاص دهید. یکی از دلایل مهم خروج کاربر از وب‌سایت فروشگاه، عدم دریافت اطلاعات کافی برای عبور از مراحل پرداخت محصول است. به‌طور مثال درست لحظه ای که مشتری در حال وارد کردن شماره کارت بانکی خود است، با خطایی مواجه می‌شود که به دلیل عدم آگاهی از دلایل بروز خطا، موفق پرداخت مبلغ نخواهد شد، بنابراین به ناچار دست از تلاش برمی‌دارد و از خرید کالا منصرف می‌شود.بنابراین نیاز است هنگام انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی برای وب سایت فروشگاهی خود به این موضوع توجه داشته باشید که در فرآیند پرداخت درگاه انتخابی، تمام الزامات با ثبت توضیحات در کنار هر فیلد برای پرداخت مشتریان آماده‌سازی شده باشد.

از چه درگاه پرداختی استفاده کنیم؟

بهبود تجربه خرید اینترنتی مشتریان با درگاه پرداخت

همان‌طور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم، برای بهبود تجربه کاربری وب سایت فروشگاهی چند عامل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که هر یک تکمیل کننده‌ی عملکرد دیگری خواهد بود. یکی از این موارد استفاده از درگاهی است که برای کاربران شناخته شده و مورد اعتماد باشد. برای این کار می توانید از درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال استفاده کنید؛ زرین پال یکی از قدیمی‌های حوزه‌ی پرداخت به شمار می‌رود، که سابقه‌ی طویلی در ارائه‌ی خدمات پرداخت دارد و با تضمین امنیت اطلاعات بانکی کاربران برای مشتری، و ضمانت پرداخت کاربران برای فروشنده، توانسته نگاه متخصصان و علاقه‌مندان حوزه‌ی فناوری‌های مالی را به خود جلب کند.

چگونه از زرین پال درگاه بگیریم؟

فرآیند دریافت درگاه پرداخت زرین پال بسیار ساده و سریع است؛ برای این کار اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری و ثبت نام است. اگر در گذشته برای عضویت زرین پال اقدام کرده‌اید، اما تا به امروز برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از این پرداخت‌یار درخواست نداده‌اید، تنها نیاز است تا با اطلاعات ثبت‌نام اولیه‌، مانند شماره تلفن همراه یا ZP.IP اختصاصی خود وارد پنل کاربری‌تان شوید و برای دریافت درگاه پرداخت از طریق همان صفحه درخواست دهید. پس از بررسی درخواست شما توسط زرین پال، در صورتی که بسته به نوع کسب و کارتان، تمامی مدارک تکمیل باشد و مراحل قانونی کار را نیز به درستی طی کرده باشید، طی چند ساعت کوتاه درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال برای وب سایت فروشگاه شما فعال خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که برای ایجاد حساب کاربری در زرین پال و دریافت درگاه پرداخت برای وب سایت، به شماره شبای حساب بانکی خود احتیاج خواهید داشت. پیش از وارد کردن شماره شبا به این نکته توجه کنید که از شبای متعلق به حساب بانکی معتبر و دارای گردش استفاده کنید، زیرا این شناسه توسط سامانه شاپرک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که یک حساب راکد باشد، یا با اطلاعات کارت ملی شما مطابقت نداشته باشد، برای تسویه حساب خرید مشتریان‌تان، مورد تایید قرار نخواهد گرفت و به اصطلاح نامعتبر شناخته شده و درخواست دریافت درگاه پرداخت شما رد می‌شود. چنانچه به شماره شبای حساب در حال گردش خود دسترسی ندارید، می‌توانید به صفحه  دریافت شماره شبا  مراجعه کرده و با انتخاب بانک موردنظرتان، شماره شبای خود را دریافت کنید و با ثبت و ذخیره‌ی آن در پنل کاربری زرین پال، مشخصات کاربری خود را تکمیل کنید.

درگاه پرداخت زرین پال گزینه مناسبی برای کسب و کارهایی است که قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن درگاه پرداخت امن و مطمئن دریافت کنند و به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته از خدمات و پشتیبانی مخصوص بهره‌مند شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به شبکه های اجتماعی به آدرس www.instagram/zarinpal.com   و یا وب سایت زرین پال (zarinpal.com) مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل