بازدید 19867
پیمانه اقتصادی

آب پاکی آقای رئیس روی دست سهامداران؛ زمان جبران ضرر سهامداران مشخص نیست/ سهامی که بیست برابر ریزش خواهد کرد/ مقام مسئول در وزارت صمت: قرار نیست جلوی افزایش قیمت کالا را بگیریم/ واکنش وزیر کار به انتقادات؛ افزایش دستمزد باعث تورم نمی‌شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص کل بورس در دومین روز هفته، سقوط آزاد طلا در بازار جهانی، آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد و ریسک‌های جنگ اوکراین برای مرسدس‌بنز را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 13 March 2022

آب پاکی آقای رئیس روی دست سهامداران؛ زمان جبران ضرر سهام داران مشخص نیست/ سهامی که ۲۰ برابر ریزش خواهد کرد/ مقام مسئول در وزارت صمت: قرار نیست جلوی افزایش قیمت کالا را بگیریم/ واکنش وزیر کار به انتقادات؛ افزایش دستمزد باعث تورم نمی‌شود

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص کل بورس در دومین روز هفته، سقوط آزاد طلا در بازار جهانی، آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد و ریسک‌های جنگ اوکراین برای مرسدس‌بنز را در بر دارد.

نوسان شاخص کل بورس در دومین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۵۹  واحدی معادل ۱.۱۴ درصد، به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

آب پاکی آقای رئیس روی دست سهامداران؛ زمان جبران ضرر سهامداران مشخص نیست

عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید چه زمانی ضرر سهامداران جبران خواهد شد. در همین بازار افراد مختلفی هستند با سهام مختلف و پرتفوی مختلف و وضعیت آنان کاملا متفاوت است. خیلی سخت است سهامداری باشد که به اندازه شاخص سود و زیان کرده باشد. قطعا نمی توانم بگویم که شاخص بازمی گردد، بعضی از نمادها شاید هیچ گاه به حالت گذشته باز نگردد و شاید بعضی تا چند ماه دیگر برگردد؛ بستگی به سهام دارد.

سهامی که ۲۰ برابر ریزش خواهد کرد

سهام آمازون ۲۰ برابر ارزان‌تر می‌شود و خرید سهام این غول اینترنتی برای سرمایه‌گذاران روزمره مقرون‌به صرفه‌تر خواهد شد. به نقل از نیوز، این شرکت اعلام کرد که هیات مدیره آن تقسیم سهام ۲۰ به یک را تصویب کرده که اولین مورد از سال ۱۹۹۹ تاکنون است و اگر سهامداران آن را در ماه می تصویب کنند، از اوایل ژوئن اجرایی خواهد شد.

آمازون چهارشنبه گذشته با ارزش ۲۷۸۵ دلار به ازای هر سهم بسته شد. اگر این مورد رخ دهد، ارزش سهام آمازون ۱۳۹ دلار در هر سهم خواهد بود. برچسب قیمت جدید، وال‌استریت را هیجان‌زده می‌کند، زیرا می‌تواند به یک پایگاه سرمایه‌گذاری بزرگتر منجر شود. آمازون همچنین اعلام کرد ۱۰ میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید خواهد کرد. چنین حرکتی معمولا به افزایش ارزش سهام کمک می‌کند، زیرا به معنای خروج موثر عرضه سهام از بازار است. این خبر می‌تواند سهام آمازون را تقویت کند. سهام آمازون در ۱۲ ماه گذشته ۹ درصد کاهش یافته و از دیگر نام‌های بزرگ فناوری عقب مانده است. سهام مایکروسافت در مدت مشابه ۲۳ درصد و سهام اپل ۳۵ درصد افزایش یافته است. سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) که اوایل امسال نیز تقسیم سهام را اعلام کرد  ۳۱ درصد بالاتر است.

واکنش وزیر کار به انتقادات؛ افزایش دستمزد باعث تورم نمی‌شود

حجت الله عبدالملکی وزیر کار در مورد تأثیر افزایش دستمزد کارگران در رشد تورم اظهار کرد: اتفاق خوبی که در جلسات این دوره شورای عالی کار افتاد این بود که چند گروه علمی و مشورتی در این شش ماه همراه با نمایندگان کارگری و کارفرمایی بودند که در نهایت تصمیم خوبی هم در جلسات شورای عالی کار گرفته شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این دوره برخلاف دوره‌های قبل نماینده‌های دولت، دخالتی در تعیین دستمزد کارگران نداشتند و حضور دولت صرفاً برای هماهنگی بود. نمایندگان کارگری و کارفرمایی مصوبه دستمزد ۱۴۰۱ را امضا کردند و مورد توافق همه قرار گرفت. دستمزد کارگران طبق قانون بر اساس سبد معیشت و تورم تعیین می‌شود، تصمیمی که گرفته شد، پنج ویژگی داشت؛ اول اینکه پس از رسیدن به جمع بندی مصوبه مورد توافق همه قرار گرفت و همه اعضا آن را امضا کردند. ویژگی دوم مربوط به توجه به رفاه کارگران بود.

بر اساس مصوبه قدرت خرید کارگران ۹ درصد افزایش یافت که این موضوع غیر از ایجاد رفاه برای کارگر منجر به تقویت کسب و کارها نیز می‌شود. افزایش قدرت کارگران تقاضای مؤثر را افزایش می‌دهد، همین موضوع رونق تولید را به دنبال دارد. اثر دستمزد روی تورم بسیار محدود است و هیچ گاه دستمزد کارگران منجر به افزایش تورم نشده است. عامل اصلی افزایش تورم حقوق کارگران نیست بلکه نقدینگی، فعالیت نامناسب نظام بانکی، دلالی، سفته بازی، نوسانات بازار ارز و عدم اجرا در بازارهای مختلف عوامل افزایش نرخ تورم هستند. البته برای سال آینده انتظار تورم بالا نداریم، دستمزد کارگر منجر به افزایش تورم نمی‌شود و اگر بخش‌هایی که اشاره کردم مدیریت شود تورم کنترل خواهد شد. عبدالملکی در مورد نگرانی کارگران از بابت تعدیل شدن به دلیل افزایش دستمزد گفت: بازرس‌های وزارت کار دائم بر کارگاه‌ها نظارت می‌کنند و در این مورد نگرانی وجود ندارد. همچنین با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود برای سال آینده رونق تولید داشته باشیم؛ بنابراین، تعدیلی هم نخواهیم داشت.

مقام مسئول در وزارت صمت: قرار نیست جلوی افزایش قیمت کالا را بگیریم

عباس تابش رئیس سازمان حمایت در پاسخ به سوالی درباره جدیدترین وضعیت بازگرداندن قیمت شرکت‌های لوازم خانگی، تصریح کرد: از نظر ما همه شرکت‌ها قیمت‌های خود را بازگرداندند مگر اینکه نام شرکتی که از این مصوبه سر باز زده اعلام کنید. وی با بیان اینکه این قیمت‌ها دستوری نیست، اظهار کرد: همه شرکت‌ها توجیه هستند که بر اساس محاسبات انجام شده، ملزم به برگرداندن قیمت‌ها برای تامین حقوق مصرف کنندگان هستند. رئیس سازمان حمایت در پاسخ به سوالی درباره اینکه تا چه زمانی می‌توان جلوی افزایش قیمت لوازم خانگی را گرفت؟ گفت: قرار نیست جلوی افزایش قیمت کالا را بگیریم. بحث این است که کالا بر اساس ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها باید تعیین قیمت شود و این قیمت هر کجا از این ضوابط بالاتر باشد، آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. تابش افزود: برنامه حاکمیت این است که همزمان بهای تمام شده و مواد اولیه که بعضاً مدیریت نشده بود را مدیریت کند؛ به این معنا که هزینه‌های تولید کم شود. کم کردن هزینه تولید به معنی افزایش سود تولید کننده هم هست؛ بنابراین، بخشی از هزینه‌ها به شکلی در حال تامین است. /ایسنا

سقوط آزاد طلا در بازار جهانی

به نقل از رویترز، پوتین در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود، گفت: «آنطور که مذاکره کنندگان با اوکراین گفته اند تغییرات مثبت و خاصی در گفتگوی طرفین به وجود آمده است.» اما جزئیاتی ارائه نکرد. تا آخرین ساعات امروز طلا با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۸۴ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید، اما همچنان آماده افزایش هفتگی حدود ۰.۸ درصدی است، زیرا نگرانی‌ها در خصوص جنگ اوکراین سرمایه گذاران را نگران کرده است. قیمت طلای آمریکا نیز در بازار جهانی با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۹۸۵ دلار رسیده است. اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک، در یادداشتی گفت: بحران روسیه و اوکراین به افزایش قیمت فلزات گرانبها ادامه خواهد داد که این امر به معنای تورم بالاتر، کاهش رشد و کاهش کمتر نرخ بهره بانک مرکزی باشد.

با افزایش تورم ایالات متحده در فوریه، شرط بندی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی نرخ بهره یک شبه خود را حداقل ۲۵ واحد پایه افزایش داد و به ۹۴ درصد رسید. دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات گرانبها در آمریکا می‌گوید: برای طلا بسیاری از عوامل بنیادی مثبت مانند تورم و اختلال در زنجیره تأمین همچنان باقی مانده اند… اما در کوتاه مدت ممکن است، مقدار خوبی از آنها را وارد بازار کنیم. بازدهی شاخص ده ساله خزانه داری ایالات متحده در آن روز افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش داد. علیرغم ثبت رکورد در روز سه شنبه به دلیل ترس از اختلال عرضه روسیه، بزرگترین تولیدکننده پالادیوم قیمت این فلز با ۴.۹ درصد کاهش به ۲۷۸۵ دلار و ۱۸ سنت در هر اونس رسید و در مسیر کاهش ۷.۲ درصدی قرار گرفت. در همین حال، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۸۲ سنت رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۷۱ دلار و ۲۹ رسید؛ این در حالی است که قرار بود بیشترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت برساند.

آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد

رویترز: اتاق نفت ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد، در صورتی که ایالات متحده به درخواست شرکای خود برای واردات نفت از ونزوئلا پاسخ مثبت دهد؛ تولیدکنندگان نفت در این کشور تولیدات خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهند داد. رینالدو کوینترو، رئیس اتاق نفت ونزوئلا گفت که این افزایش میزان تولید آمار تولید و صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی که دیگر عضو اوپک نیست را از میانگین ۷۵۵ هزار بشکه در روز به حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز نزدیک می‌کند. مقامات ایالات متحده آخر هفته گذشته با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ملاقات کردند و از این کشور خواستند حداقل بخشی از صادرات نفت به ایالات متحده را به عنوان بخشی از توافق با این کشور برای کاهش تحریم‌های تجاری نفت که از سال ۲۰۱۹ علیه این کشور اعمال شده است، تأمین کند.

کوینترو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با ظرفیتی که داریم، می‌توانیم ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت اضافه کنیم. این اقدام می‌تواند ابتدا به نفع شرکت‌هایی مانند شورون (CVX.N) باشد که برای تجدید مجوزها برای تجارت یا مبادله نفت با ونزوئلا تلاش زیادی کرده اند. در سال ۲۰۲۱، این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا تولید و صادرات نفت خود را متوقف کرد و به ۶۳۶ هزار بشکه رساند، این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در سال جاری ۱۲ درصد رشد کرده است. وی گفت: حتی اگر تحریم‌های نفتی ونزوئلا فقط برای برخی معاملات کاهش یابد، این کشور در نهایت می‌تواند یک میلیون بشکه در روز به تولید اضافه کند. کارشناسان کمتر به این پیش‌بینی‌ها خوش‌بین بوده‌اند، زیرا نیاز فوری به دکل‌های حفاری و سرمایه‌های هنگفت برای افزایش تولید ضروری است. سال‌ها عدم سرمایه‌گذاری و سوءمدیریت و اخیراً تحریم‌های ایالات متحده به تولید نفت ونزوئلا ضربه زد؛ این در حالی است که در اواخر دهه ۹۰ به حدود ۳.۷ میلیون بشکه در روز رسید. شرکت‌های کوچک نفتی برای پرداخت‌های جزئی بدهی قرارداد سوآپ کلیدی با ایران به امضا رسانده‌اند تا ایران میعانات گازی مورد نیاز برای افزایش گریدهای نفت صادراتی ونزوئلا را فراهم کنند تا ونزوئلا بتواند به یک میلیون بشکه تولید نفت روزانه دست پیدا کند.

ریسک‌های جنگ اوکراین برای مرسدس‌بنز

روسیه به شرکت‌هایی که این کشور را به خاطر حمله به اوکراین ترک می‌کنند، هشدار داده است که دارایی‌های آنها ملی می‌شود. به نقل از دنیای اقتصاد، کمپانی خودروسازی آلمانی مرسدس‌بنز، جمعه ۱۲مارس گزارش سالانه خود را منتشر کرده و در آن ریسک‌های جنگ اوکراین را برشمرده است؛ از جمله وقفه‌های بزرگ در تامین قطعات، تامین انرژی و حملات سایبری. مرسدس‌بنز در بیانیه‌ای خبری آورده است: «سلب مالکیت و مصادره احتمالی اموال شرکت‌های تابع برندها ریسک‌ها (نامبرده در بالا) را به‌ شدت بالا می‌برد.» «روسیه متحد»، حزب حاکم در روسیه خبر داد که کمیسیون حکومتی در روسیه تایید کرده است که دارایی‌های شرکت‌های خارجی «کشورهای غیردوست» که صاحب بیش از ۲۵‌درصد سهام این شرکت‌ها هستند، ملی مصادره می‌شوند.
 
کمپانی مرسدس‌بنز در شهر «اسیپوو» در ۴۰کیلومتری شمال غربی مسکو کارخانه تولید بنز دارد که هزار نیروی انسانی در آن خودروهای سدان کلاس‌«ای» و شاسی‌بلند تولید می‌کنند. این کارخانه که در آوریل سال ۲۰۱۹ با حضور ولادیمیر پوتین افتتاح شد، اولین کارخانه خارجی بود که بعد از سال‌ها در روسیه افتتاح می‌شد؛ مخصوصا که سرمایه‌گذاری‌های خارجی به دلیل تحریم‌های روسیه به حداقل رسیده و اقتصاد این کشور را به سمت رکود کشانده بود. در زمان افتتاح کارخانه بنز در روسیه، پوتین گفته بود که با ۳۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری ظرفیت تولید ۲۵‌هزار دستگاه خودروی مرسدس‌بنز در سال ایجاد شده است. مرسدس‌بنز می‌گوید، کارخانه روسی این خودروساز آلمانی در پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۲میلیارد یورو (۲/ ۲میلیارد دلار) ارزش‌گذاری شده و بدهی‌های بانکی آن حدود یک‌میلیارد یورو است و مرسدس‌بنز برای آن تضمین بانکی جهانی گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
کمربندها را محکم ببندید

انفجار قیمت ها حتمی است

ایندفه با قبل فرق داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
پس چرا افزایش حقوق کارمندان چند ساله که مطابق قانون مساوی با تورم افزایش نمی یابد. ایا تورم امسال 10 درصد است؟
امریکا نشان می دهد منافع تصمیم گیرنده است و دوستی و دشمنی ثابت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
دلت خوشه ها. گرانی ها را بچسب که چراغ سبزش را مسئولین صمت نشان دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
امریکا منفعت مردمش مهمتر از هر چیز دیگر هستش درستش هم همینه
پس چرا در زمان مناظرات انتخاباتی وعده می دهند؟!که ما بورس را ال می کنیم و بل می کنیم!ولی وقتی خرشان از پل گذشت می گویند نمی شود؟!
افزایش دستمزد زمانی باعث تورم نمی شود که شما آقایان که در بالا نشسته اید جلوی افزایش قیمت را بگیرید که امکان ندارد. بخش عمده ای از بهای تمام شده کالای تولید بهای تمام شده می باشد و امکان ندارد فروشنده کالای داخلی با توجخه به افزایش دستمزد قیمت فروش خود را بالا نبرند
همه اين خبرها يعني اماده باشين كه ١٤٠١ هم افزايش قيمت داريم …البته با اينكه اين همه داريم نفت ميفرشيم با قيمت بالاي ١٠٠دلار ولي بازم دولت قبل مقصره!!!!!!!!هر دولتي مياد ميگه دولت قبلي و برجام و امريكا مقصرند …اصلاح طلب و اصول گرا و…
بعضی از نماد ها شاید هیچ وقت به حالت گذشته باز نگردد شاید بعضی تا چند ماه دیگر برگردد بستگی به سهام دارد.

وخارزم یکی از این سهام ها است که باز نمی گردد
آقای رئیسی اومد شعار داد ضرر جبران می کنیم. انداختش به آینده. بعد از نزدیک دو سال، تازه جبران ضرر رو موکول می کنه به آینده نامعلوم!!! یعنی پول گذاشته بودی تو بانک سالی یه چیزی میومد روش. الان پالایشی خریدی بعد از دو سال با شعارای دولت قبل و شعارهای افرادی که همشون تو این دولت پست گرفتن هنوز میگن ایشالاه بعدا. سادش یعنی رای میخواستیم، گرفتیم دیگه برین کنار تا شعارای دوره بعدی.
ونزوئلا هم داره به حول و قوه‌ی الهی از ایران جلو میفته...
جناب آقای تابش از اول هم برای ملت محرز بود که نمی توانید جلوی گرانی را بگیرند شما به امورات خودتان برسید برای ملت کافیه
جبران زیان سهامداران از کجا ؟ از جیب مردم؟!!!!!!!!!
برخی کارفرمایان بجای بالا بردن توان مدیریتی خود ، دائم به فکر پایین نگه داشتن دستمزد کارگران هستند و تنها کاری که بلد هستند همین است
۲۰ سال پیش با حداقل دستمزد یک کارگر میشد یک سکه طلا خرید ولی باهمین افزایش فعلی حداقل دستمزد و در حال حاضر نمیتوان با حداقل دستمزد یک نیم سکه خرید
به اين مسيولين كه در بهترين نقاط شهر زندگي ميكنند و در ناز و نعمت بسر ميبرند و به اين مملكت كه افسارش دست ايشان است اميد نبنديد ، همين قدر كه زنده ايد و با هزار بدبختي و فلاكت ادامه حيات ميدهيد خدا را شكر كنيد ، فعلا روز خوشيتان است ، هنوز مونده
اگر شرکتهای داخلی نتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند باید از شرکتهای خارجی کمک گرفت
70 درصد علت تورم افزایش دستمزد و حجم سالیانه کارمندان و کارگران و 30 درصد سود بانکی است که در دولت روحانی این نسبت بر عکس بود.کل نقدینگی کشور 4 میلیون میلیارد تومان است که 83 درصد ان در قالب بدهی شرکت های دولتی و خصولتی به نظام بانکی قفل شده و از حیث انتفاع خارج است می ماند 17 درصد یا 680 هزار میلیارد تومان که برابر افزایش دستمزد امسال کارگران و کارمندان است پس با این وضع باید کل مملکت را تعطیل کرد چون پولی برای هیچ کار به جز پرداخت حقوق وجود ندارد.البته این اتفاق روی نخواهد داد چون دولت با چاپ پول بدون پشتوانه کسری پول را به بهای یک تورم 80 درصدی تامین خواهد کرد .حالا بعضی ها هم می توانند داستان بگویند این نتیجه تحلیل من به عنوان یک مهندس،دکتر اقتصاد،تاجر و کارخانه دار با 25 سال فعالیت اقتصادی است اینده هم درست و غلط ان را ثابت می کند.
از اولش معلوم بود آن شعارهای انتخابات ریاست جمهوری تو خالی بود. من همون اول میدونستم که این تیم این کاره نیستند. وجدانم راحته که رأی ندادم و در انتخاب این اقایون نقش نداشتم.
اتفاقا دقیقا هدف جلوگیری از افزایش قیمت ها و رساندن تورم به صفر و بدون گرانی های هر ساله (الان که هر هفته ست) می باشد!!
توافق انجام شده و تمام... مطمئن باشید..اینا شوآف های سیاسی است...
چطور افزایش بیش از 10 درصد حقوق کارمندان و بازنشستگان باعث تورم میشود؟؟؟؟؟؟؟ اونوقت افزایش 57 درصدتورم زا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود
اونجا که دولت باید حقوق ها را زیاد کنه 10 درصد ولی اوجا که بخش حصوصی بدبخت باید افزایش بده 57 درصد.
مطمئن باشید این افزایش باعث تعدیل نیرو و بیکاری کارگران، تعطیلی کارگاهها و افزایش قیمت خدمات و کالاها میشود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
بخش خصوصی متخصص تطبیق است تعدیل نیرو،کاهش اضافه کار،استفاده از نیروهای پاره وقت و کارمزد بجای استخدامی و ...این کارها را دولتی ها نمیتوانند بکنند
چنانچه دولت بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی خودش به صندوق تامین اجتماعی را بپردازد

سازمان میتواند نسبت به اجرای طرح افزابش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

برابر قوانین صادره از سوی مجلس که با تاخیر هم روبروست

را اجرایی نماید و بازنشستگان حداقلی بگیر را که ۴ میلیون

تومان یعنی تنها ۴۰ درصد رقم حداقل زیر خط فقر هستند

را از این اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر نجات بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
این بدهی با بی ارزش
پول ملی باید افزایش یابد
دولت عمداْ پول ملی را کاهش می دهد و دنبال ثابت کردن آن نیست چون می خواهد در کنار آن منافع عده ای رانت خوار را حفظ و یا بیشتر کند
بورررررررررررررررررررررررررررررررررررررس چی شد؟؟؟؟
بورس بای بای
چطور افزایش چندر غاز کارمند ایجاد تورم میکند و با همین بهانه حقوق کارمند بدبخت را 10 درصد اضافه کردید انهم با تورم 50 درصدی . ولی افزایش 60درصدی حقوق کارگر تورم ایجاد نمی کند. واقعا که مسخره است.
خدا را شاکرم که نه به دولت قبل تو دو دوره رای دادم و نه به دولت فعلی. وجدانم راحته
اما اونهایی که تو بوق و کرنا می کردند و تبلیغ می کردند دولت فعلی و قبلی را حالا باید سرشون را بندازند پایین از شرم و خجالت
تا شما باشید که گول نخورید و سرمایه تون را در بورس به باد ندید، این بورس تله ای بود برای خالی مردن جیبتون و پر کردن جیب یک عده اندک به عنوان سبد گردان و حقوقی ها و .... . پس اصلا ناراحت نشید، چون خودکرده را تدبیری نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر