بازدید 6852
۳
بانک مرکزی:

اخذ وثیقه نقدی قبل و بعد از پرداخت وام ممنوع شد

هیات عامل بانک مرکزی در شصت و نهمین جلسه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ تصمیم نهایی درباره موضوع ممنوعیت اخذ وثیقه نقدی قبل یا بعد از اعطای تسهیلات را اتخاذ کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 12 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، بانک مرکزی اعلام کرد که هیات‌عامل این بانک پس از برگزاری جلسات کارشناسی طی سه ماه گذشته در این بانک مقرر کرد:

۱. همان‌گونه که در بخشنامه‌های متعدد قبلی از جمله بخشنامه‌های شماره ۶۲۶۶۸.۹۱ تاریخ ۱۰‌/۳ /۱۳۹۱، شماره ۲۲۴۳۰۶.۹۳ تاریخ ۲۱ /۸ /۱۳۹۳، شماره ۶۲۳۵۸.۹۴ تاریخ ۱۲ /۳ /۱۳۹۴، شماره ۲۲۵۱۴۹.۹۵ تاریخ ۱۵ /۷ /۱۳۹۵ و شماره ۹۹.۱۰۰۸۳۲ تاریخ ۹‌/۴‌/ ۱۳۹۹ به کرات تأکید گردیده است، بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان، در قالب انواع سپرده‌ها توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ممنوع است.

۲. از تاریخ تصویب این مصوبه، اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط بانک/موسسه اعتباری غیربانکی ممنوع است.

۳. مواکداً یادآور می‌گردد، چنانچه بانک / موسسه اعتباری غیربانکی در راستای بخشنامه شماره ۹۹.۱۰۰۸۳۲ تاریخ ۹‌/۴‌/ ۱۳۹۹ قبل از اعطای تسهیلات و منوط به توافق بانک / موسسه اعتباری غیربانکی اقدام به اخذ وثیقه نقدی در قالب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار از تسهیلات‌گیرنده نموده است، پرداخت سود علی‌الحساب به سپرده مذکور معادل نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده مشابه سپرده‌هایی که وثیقه تسهیلات نمی‌باشند، الزامی است.

پرداخت نرخ سود کمتر از نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده توسط بانک / موسسه اعتباری غیربانکی تخلف محسوب شده و بانک / موسسه اعتباری غیربانکی متخلف مشمول اقدامات نظارتی بانک مرکزی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
واقعا بانک مرکزی تاکی باید خودش را به خواب بزند.
چنین مصوبه بدون پشوانه ای یک کلاهبرداری در روز روشن وبه بازی گرفتن مردم بی پناه است.
معلوم نیست بیست و سی و گفتگوی ویژه خبری کجاست.

از هر کسی که یکی دو سال گذشته وام گرفته بپرسید به احتمال قریب به یقین میگه که بانک هم بالاترین سود تسهیلات رو گرفته هم بخشی از وام رو بلوکه کرده.
من شخصا هم از بانک ملی و هم بانک تجارت وام 50 میلیونی گرفتم و در هر دو بانک هر کدام 5 میلیون بلوکه شده.
یعنی الان می تونیم بریم بانک پولی را که برای وام بلوکه کرده بگیریم ؟ پولی که بلوکه میشه بعد از 8 یا 12 سال که وام تموم میشه به درد خریدن یه پفک هم نمی خوره .
ای کاش مصوب می کردن که کسانی که قبلا وام گرفتند و مجبور شدن قسمتی از وامشون را بلوکه کنند بتونن پولشون پس بگیرن
من11 اسفند امسال 120 میلیون وام گرفتم و 15 میلیون سپرده ام بلوکه کردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها