بازدید 11480
آیت‌الله رئیسی در ستاد ملی مقابله با کرونا

انجام سفر‌های نوروزی با تزریق دو دوز واکسن امکان‌پذیر شد/ طفره رفتن از برگزاری حضوری کلاس‌های درس تخلف محسوب می‌شود

ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله نخست، بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق سه دوز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم، هنوز دوز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد، تزریق دو دوز واکسن را مبنا و مجوز انجام سفر‌های نوروزی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 12 March 2022
تابناک اجتماعی
رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده در ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری و سفر‌های ایمن اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله نخست، بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق سه دوز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم، هنوز دوز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد، تزریق دو دوز واکسن را مبنا و مجوز انجام سفر‌های نوروزی قرار می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، صبح شنبه در جلسه «ستاد ملی مقابله با کرونا» با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان کشور که با تلاش‌های شبانه‌روزی خود موفق به مهار موج ششم کرونا شدند، گفت: هرچند توانستیم بر موج ششم کرونا نیز غلبه کنیم، ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز و عید نیمه شعبان با جدیت دنبال شود.
 
وی تاکید کرد: در ایام پیش‌رو و از جمله در عید نیمه شعبان تولیت‌های آستان‌های مقدسه و اماکن زیارتی به ویژه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد جمکران، پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم را برای روز میلاد امام عصر (عج) داشته باشند تا هم مردم از فیض حضور در اماکن متبرک بهره‌مند شوند و هم زمینه شیوع بیماری کرونا فراهم نشود.
 
انجام سفر‌های نوروزی با تزریق ۲ دوز واکسن امکان‌پذیر شد/ طفره رفتن از برگزاری حضوری کلاس‌های درس تخلف محسوب می‌شود
 
رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری و سفر‌های ایمن اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق سه دوز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دوز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد تزریق دو دوز واکسن را مبنا و مجوز انجام سفر‌های نوروزی قرار می‌دهد.
 
وی همچنین درباره سفر‌های خارجی با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره صدور گواهی‌های جعلی از سوی برخی مراکز در کشور‌های عراق و ترکیه اظهار داشت: حتما بر صدور گواهی‌های عدم ابتلای افرادی که قصد ورود به کشور را دارند، نظارت دقیق و جدی شود و اگر نسبت به گواهی تست‌های انجام شده در خارج از کشور تردید وجود دارد، حتما در داخل کشور از افراد مشکوک مجددا تست گرفته شود.
 
رئیسی در ادامه سخنان خود با قدردانی از همه دست‌اندرکاران مقابله با کرونا در سراسر کشور تصریح کرد: لازم است فراتر از همه قدردانی‌ها، از متخصصان و کارشناسانی تشکر کنیم که به مدد تلاش‌ها و زحمات آنان امروز کشور از شش نوع واکسن بومی کرونا برخوردار شده است.
 
وی با اشاره به ایجاد ظرفیت صادرات واکسن در کشور خاطرنشان کرد: توانمندی به دست آمده در حوزه تولید واکسن سرمایه‌ای گرانبها برای کشور در مقابله با بحران‌های احتمالی در آینده است.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تعطیلی حدوداً دو ساله نظام آموزشی کشور باعث افت علمی و تحصیلی جدی شده است، گفت: گزارش‌های نگران کننده‌ای از نتایج پایش‌های علمی به دست آمده و ضرورت دارد وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برگزاری کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تاکید داشته باشند.
 
وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی ضرورت برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری در شرایط غیراضطرار کرونایی افزود: برابر این مصوبه طفره رفتن از برگزاری حضوری کلاس‌های درس و امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان تخلف محسوب می‌شود؛ دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند و نباید نسبت به کیفیت تربیت نسل آینده‌ساز خود بی‌تفاوت باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
آینده؛ آبنده ساز. یادم میاد زمان ما هم می گفتن؛ ما که ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
منت گذاشتید سر ما
واقعا این مقدار لطف از سرما زیادیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
چرا کاری می کنید که بر مشکلات افزوده شود؟
ایول....متشکریم
چه اصراری به حضوری شدن کلاس های درس دارین؟ اون همه بچه کرونا گرفتن. چرا هی میخواین ثابت کنین که هیچی از مدیریت نمیدونین؟
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
اگر خوشون بچه مدرسه ای داشتن بیشتر فکر بچه ها بودن وچون دغدغه تورم ندارن فعلا دنبال سفر های نوروزی و ددر
رفتن هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
دوست عزیز نمیشه علم درس را تعطیل کرد الان درکدام کشورهای دنیا درس ومشق ودانشگاه تعطیل هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
دوست عزیز کی درس و مشق و دانشگاه تعطیل بوده؟ دانش آموزان و دانشجویان که دارند درس می خونند و امتحان می دهند
چشم، می گم بازم اگه دستوری هست، بفرمایید.
محیط و اتاق های دربسته خوابگاه ها و کلاس ها جابجایی دانشجویان با اتوبوس بین شهرها، یعنی انتقال کرونا به تمامی دانشجویان. در محیط سلف سرویس هم همه مجبور به درآوردن ماسک برای غذا خوردن هستند. سوال این است که در یک شهر غزیب چه کس میتواند از یک دانشجوی بیمار پرستاری کند، اورا به بیمارستان ببرد و برایش غذای مناسب و دمنوش گیاهی برای بیماری درست کند. از طرفی آیا محیط برای قرنطینه در خوابگاه وجود دارد؟ آیا میتوان یک دانشجوی بیمار را مجبور به بازگشت به خانه با وسایل حمل و نقل عمومی کرد؟
از طرفی با توجه به افزایش شدید هزینه اجاره منزل و مواد غذایی، امکان اجاره خانه و تهیه غذا به صورت شخصی نیز برای اکثریت دانشجویان وجود ندارد.
ستاد کرونا تضمین دهد در صورت فوت یا ابتلای احدی از دانشجویان و یا نزدیکان دانشجو ، دیه کامل را پرداخت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
دیه بخوره توی سرشون. مگه بچه ام رو از سر راه آوردم که جونش رو بدم دست اینها....؟
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
امروز رفتم دانشکده از فاصله زیاد با مدیرگروه صحبت کردم مبادا ایشان هم مثل بنده اومیکرون بگیره ولی نمیدونم چرا این حضرات اصرار به حضوری شدن دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
کسی حاضر است نزدیکانش را در معرض مرگ قرار بدهد بعد دیه بگیرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
از روی دلسوزی گفتی ولی اصلا قشنگ نبود
هیچ کجای دنیا غیر از ایران مدارس تعطیل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
خواهشا با دنیا مقایسه نکن.
همه چیزمان با دنیا فرق داره.
تو این یکی را از کجا در آوردی؟
همه دنیا دائم تست می گیرند. ماسک اجباریه و ...
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
مگه قراره ما دنبال رو دنیا باشیم ؟ ما سیاستمون مستقل از دنیاست. نه شرقی نه غربی
وقتی کسی در دانشگاه درس نخونده نمیدونه بازگشایی فله ای دانشگاهها فایده ای نداره دوباره باز وضع قرمز میشه مهم دروس عملی و ارزشیابیهاست
حقیقتا ریاست محترم جمهور مزاح میفرمایند.ورود هزاران دانشجو به خوابگاههای متراکم که همیشه بیش از ظرفیت واقعی پذیرای دانشجویان هستند یعنی یک فاجعه ملی.تامین و توزیع غذای بهداشتی برای آنان نیز امری تقریبا نشدنی است.
از کی تا بحال ریسی ایت الله شده ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
ایشان هم آیت الله و هم دکتره. دکتر آیت الله دکتر رییسی. کجا بودید خبر نداشتید؟
آقای آیت الله دکتر ریسی در این مرحله خطرناک و حساس این کارها را به وزیر آموزش پرورش و آزادسازی سواحل را به مسئولیتش بسپارید و دنبال این موضوع که روسیه به چه دلیل در برجام کارشکنی می کند باشید
باید نسلی باشد تا تربیت شود. وقتی با تجمعات سبب جهش های پی در پی ویروس می شوید تا ابد گرفتار تعطیلی های پی در پی و ناخواسته و نابودی سلامت و جان مردم خواهید شد. وانگهی در دنیای دیجیتال می توان به جای تاکید بر حضوری مطلق به حضوری حداقلی و لازم و ضروری اکتفا کرد. حتی اگر روزی کرونا تمام شود، در دنیای دیجیتال باید تفکر پوسیده عصر حجری را کنار گذاشت و تا حد امکان از فضاهای دیجیتال بهره برد تا هم ساختمان سازی ها کمتر شود و هم ایاب و ذهابها و...
مردم اینهمه مشکل دارند اصرار غیرمعقول برای حضوری کردن کلاس ها چرا؟
بی دلیل خانواده ها را در خطر قرار میدهند
خطاب به همه افرادی که موافق تعطیلی مدرسه ودانشگاه هستند الان درکدام کشورهای دنیا درس ومشق ومدرسه ودانشگاه را تعطیل ویا قرنطیه رااجرا میکنند؟ چرا حرف مفت میزنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
در کجای کشور مدرسه و دانشگاه تعطیل بوده؟ شما چرا حرف مفت می زنید؟
رئیسی آیت‌الله نیست.
آقای آیت الله دکتر ریسی در این مرحله خطرناک و حساس این کارها را به وزیر آموزش پرورش و آزادسازی سواحل را به مسئولیتش بسپارید و دنبال این موضوع که روسیه به چه دلیل در برجام کارشکنی می کند باشید
روسیه به همان دلیلی که به ایشان توهین کرد
ظاهرا دوباره باید با تراکم دانش آموزان در مدارس ،کرونا دوباره اوج بگیره تا آقایان به این فکر بیفتند که هنوز کرونا وجود داره و از بین نرفته !!!!!!!!!
مگر شما امکانات دارین؟؟!! ها؟؟؟ این 140000 نفر که فوت شدن شما ککتون گزید؟ چیکار کردین؟؟؟ حمایت کردین؟؟ پول دادین؟؟؟ من که اصلا بچه ام را نمی فرستم بزارین یه سال دیرتر به جمع بیکاران اضافه بشه شما هر تصمیم گرفتی بگیر برای خودت والا
جالبه رئیس جمهور محترم سخنی از حمله روسیه به اکراین نمی زنه فکر کنم بهش گفتن دادش حرفی نزنی که سوتی میدی عمو پوتین شاکی میشه بیشتز از الان کار دستمون میده
جالبه سفر نوروزی با دو واکسن و جیب پر پول آخه دروغ بزرگیه چون گفتن سه واکسینه شوید و سهام عدالت که یکیلو گو‌شت وپسته می‌شود سفر برو وای بر این ملت که گدا شدیم صدقه بگیر روی نفت گاز معادن که غارت می‌شن واویلا بر این مردم
این کار جلوگیری از سفر رفتن مردم چون واکسن نزدن، کاری کاملٱ غیرقانونی و خلاف قوانین اولیه حقوق بشر هست. هیچ قانونی برای اجباری بودن تزریق واکسن وجود نداره، که یع عده، حالا میخواد دولت باشه، سفر رفتن مردم رو منوط به زدن واکشن کنند. کاملا معلوم هست که در این اجبار به زدن واکسن اهداف و برنامه های شومی وجود داره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها