بازدید 10187
۸
رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه ای درخواست کرد؛

رئیس جمهور به موضوع تعرفه های پزشکی ورود کند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در سال آینده، در نامه ای به رئیس جمهور، خواستار تجدیدنظر در تعیین تعرفه های ۱۴۰۱ شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 12 March 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد رئیس زاده، در این نامه عنوان داشته است: در سال‌های گذشته شورای عالی بیمه سلامت، برخلاف نص صریح ماده ۸ قانون بیمه همگانی که (مبنای تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی را قیمت‌های واقعی و نرخ سرانه حق بیمه درمانی) دانسته است، افزایش تعرفه‌ها را تنها بر اساس مدیریت نامطلوب منابع سازمان‌های بیمه گر، تعیین می کرده است، که اختلاف آن با نرخ رشد تورم و قیمت‌های واقعی، نابسامانی‌های بسیاری را در حوزه بهداشت و درمان باعث شده است.

در سال جاری سازمان نظام پزشکی بر اساس کارشناسی‌های دقیق انجام شده، قیمت واقعی خدمات در سال ۱۴۰۱ را محاسبه و با ملاحظه کامل وضعیت اقتصادی کشور و مردم افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌ها را برای امکان تداوم و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم، به شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد کرد. اما شورای عالی چون به روال سنوات قبل، رشد ۳۰ -۲۵ درصدی حقوق و دستمزد (که منبع اصلی حق سرانه بیمه و منابع سازمان‌های بیمه گر است) را پیش بینی می‌کرد افزایش ۲۸/۵ درصدی تعرفه‌ها را (۴/۵ درصد کمتر از سال قبل) به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد. در حالی که سازمان نظام پزشکی که تنها نماینده صنفی خیل عظیم جامعه پزشکی و بدنه کارشناسی آن در شورای عالی است با این پیشنهاد مخالف بود و صورت جلسه را امضا نکرد. چرا که این عدد حداقل ۵۰ درصد از قیمت واقعی خدمات در سال ۱۴۰۱ پایین‌تر بود و مؤسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت، را با مشکلات جدی در ارائه خدمت مواجه می‌کرد.

همانگونه که مستحضرید، اخیراً شورای عالی کار رشد ۵۷/۴ درصدی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد و در این افزایش، بیشترین رشد را، دستمزد مشمول کسور حق بیمه داشته است که باعث افزایش سرانه پرداختی بیمه شدگان و به تبع آن افزایش منابع مالی سازمان‌های بیمه گر خواهد شد.

علاوه بر این، صرفه جویی های ناشی از اجرای نسخه الکترونیک توسط اعضای جامعه پزشکی به رغم همه دشواری‌هایی که برای آنان داشته است، وضعیت منابع مالی سازمان‌های بیمه گر را از آنچه که در جلسه شورای عالی بیمه سلامت پیش بینی می‌شد، مطلوب‌تر خواهد ساخت.

با عنایت به موارد پیش گفت، از حضرت عالی که همواره به عدالت رفتار کرده اید و کاهش پرداختی از جیب مردم را سرلوحه جدی اقدامات خویش در حوزه بهداشت و درمان برشمرده اید و به رونق محیط‌های کسب و کار حساسیت و توجه ویژه ای داشته اید، مصرانه استدعا دارم جهت تحقق این امر و نیز امکان سرپا نگه داشتن مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی، دستور فرمائید شورای عالی بیمه سلامت ضمن تشکیل جلسه فوق العاده در هفته جاری، رشد تعرفه‌ها را بر اساس قیمت واقعی خدمات و مصوبه اخیر افزایش حقوق و دستمزد تعیین نماید و سازمان برنامه و بودجه هم قبل از پایان سال، آن را برای تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید چرا که مراکز حوزه سلامت، بر اساس رشد اخیر حقوق و دستمزد، که از ابتدای سال جدید لازم الاجرا است، باید بتوانند حقوق کارکنان خود را بر این اساس به موقع پرداخت نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۸
بوی پول به دماغ آقایان نظام پزشکی خورده زیر میزی و ... کم بود الان رویزی هم میخواهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
يك دكتر جراح دندان پزشك در كرج ازم گرفته 1.2 ميليون تومان بعد بيمه تكميلي پارسيان بهم داده 231 هزار تومان اخه اين چه بيمه اي هست؟
سیستم بهداشت و درمان ما و وزارت بهداشت کلا به یک بازنگری اساسی نیاز دارد که هم مردم و هم بقیه کادر مربوطه از شر پزشک سالاری خلاص شوند. در هیچ کشوری شما نمیبینید که خود پزشکان تعرفه تعیین کنند، ظرفیت دانشگاه بگذارند و خودشان به خودشان نظارت کنند. کلا سازمان نظام پزشکی از جایگاه صنفی خود به یک سازمان قانون گذار و نظارتی تغییر کرده است. بگذریم که در کشورهای با نظام درمان توسعه یافته حتی این سازمان را هم پزشکان اداره نمی‌کنند تا با امثال این مشکلات رو به رو نشوند، وزارت بهداشت را هم اصولا اقتصاددان و جامعه شناس یا متخصص حقوق و... اکثرا اداره می‌کنند. پزشکان متخصص در ایران با انواع اقدامات از جمله کم نگه داشتن تعداد پزشک تا جایی که سرانه تعداد پزشک سوریه از ما بالاتر است و تعرفه گذاری به دلخواه خود، بیماری و رنج مردم را تبدیل به تفریح خود کرده اند تا هر چند ماه بتوانند به اروپا و کانادا سفر کنند. تا زمانی که این سیستم انحصاری و رانتی وجود دارد و تعارض منافع که اصلی اصولی است رعایت نمی‌شود مردم قربانی هستند.
به موضوع خودرو ورود کردند و دستوراتی صادر کردند به لطف خدا تاثیرش مشهود هست
جناب اقای رییس نظام پزشکی، افزایش حقوق کارمندان کمتر از ۱۰ درصد است، برای قشر پزشکان که از رفاه بالایی برخوردار هستند افزایش تعرفه طبق نظام پلکانی افزایش دستمزدها بایستی کمتر از ۶ درصد باشد
حضرت آقا هم اگر به این مسئله ورود کنند قطعا مردم را خواهند دید
وقتی یک کارمند فقط 10درصد حقوقش اضافه شده چرا باید پزشکان که جزو قشر مرفه و پردرآ»د هستند بیش از 10درصد افزایش تعرفه داشته باشند
اخیرا خیلی از پزشکان ، دستگاههای کارت خوان را جمع کرده و درخواست پول نقد یا کارت به کارت را دارند لطفا رسیدگی فرمایید (شماره یا سایتی اعلام گرددتا مردم گزارش دهنذ)
نمیدونم این پزشکها چرا اینقدر پولکی شدن؟! خجالت بکشید.
درسته که زمونه عوض شده و دیگه کسی حتی یه لامپ رو هم مجانی برای کسی عوض نمیکنه، ولی این دلیل نمیشه که پزشکها همه ش دنبال پول باشن.
درسته که دستمزد جراح (نه هزینه کل بیمارستان، که اکثرش میره تو جیب دولت) برای عمل آپاندیس تو بیمارستان دولتی (که اونم بعد یک سال میدن) اندازه دستمزد یه آرایشگر تو یه منطقه متوسط تهرانِ ولی بازم دلیل نمیشه که اینقدر غر بزنین.
نمیفهمم ایراد مجانی کار کردن چیه که پزشکها اینقدر غر میزنن؟! یه درصد جامعه پزشکی به اندازه ۹۹ درصد بقیه درآمد دارن، خب اینم مشکل خودتونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار