بازدید 52507
با پانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روز رسانی

خسارات وارده به اوکراین تاکنون چند میلیارد دلار بوده؟/ پایان نشست وزرای خارجه روسیه و اوکراین در آنتالیا+جزئیات/ حمله هولناک روسیه به یک بیمارستان کودکان در ماریوپول +عکس/ ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد پانزدهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 10 March 2022

حمله هولناک روسیه به یک بیمارستان کودکان+عکس/ ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد پانزدهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.

روسیه صادرات بیش از ۲۰۰ کالا به غرب را متوقف کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۰۰:۲۰

 

دولت روسیه صادرات بیش از دویست نوع کالای مختلف از جمله محصولات کشاورزی، پزشکی، ارتباطی، الکتریکی و محصولات حوزه فناوری به کشورهای غربی را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف کرد.

کاخ سفید: به اوکراین نیرو نمی‌فرستیم
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۰۰:۱۹

 

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد، حتی در صورتی که روسیه از تسلیحات نامتعارف در اوکراین استفاده کند، آمریکا به این کشور نیرو اعزام نمی‌کند.

این مقام دولت آمریکا درباره علت مخالفت واشنگتن با ارسال جنگنده‌های لهستانی به اوکراین ادعا کرد: «ارزیابی ایالات متحده بر اساس چگونگی جلوگیری از وقوع جنگی جهانی صورت گرفت».

گروسی: گفت‌وگو با روسیه سازنده بود
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۰۰:۱۸

 

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه شب گفت‌وگو با طرف روسی برای تضمین امنیت تأسیسات اتمی اوکراین را سازنده توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «ریانووستی» گروسی در جمع خبرنگاران گفت:‌ «ما درباره تأسیسات اتمی و دیگر تأسیسات در اوکراین صحبت کردیم. ما به‌دنبال راهی برای تضمین امنیت هستیم. در این زمینه مشکلی وجود ندارد و ملاقات‌ها سازنده بودند».

خسارات وارده به اوکراین تاکنون چند میلیارد دلار بوده؟
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۹:۴۸

«اولگ اوستنکو» مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین برآوردهای اولیه از میزان خسارت جنگ در این کشور را ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوستنکو همچنین از عملکرد خوب نظام مالی این کشور «با وجود شرایط کنونی» و با استناد به «نرخ ارز کم و بیش باثبات» خبر داد.

وی افزود: نیمی از شرکت های ما دیگر فعال نیستند و بخش های فعال نیز قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

وی در گفتگوی آنلاین با یک اندیشکده آمریکایی گفت: برآوردهای اولیه‌ای که ما انجام داده‌ایم... نشان می‌دهد ارزش دارایی‌هایی که از دست داده‌ایم و از بین رفته است، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است». 

مشاور «ولودیمیر زلنسکی» همچنین تاکید کرد که اوکراین در حال گذر از یک «فاجعه واقعی» است و این «جدی‌تر از آن چیزی است که هر یک از ما می توانستیم تصور کنیم».

وی همچنین از کار مهم بازسازی سخن گفت چرا که «جاده ها، پل ها و بیمارستان ها ویران شده اند».

روسیه از شورای اروپا خارج شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۹:۰۶

وزارت خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه)اعلام کرد، مسکو از این پس در جلسات شورای اروپا شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشورهایی که با روسیه دوست نیستند، مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو از اکثریت مطلق خود در کمیته وزرای شورای اروپا(CMCE) سوء استفاده می‌کنند و به تخریب شورا ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به "سیر غیرقابل بازگشت رویدادها" تصریح کرد که روسیه نمی‌خواهد این اقدامات خرابکارانه دسته‌جمعی غرب را تحمل کند.

بر اساس این بیانیه، مسکو در پیمان ناتو و اتحادیه اروپا شرکت نخواهد کرد تا "قدیمی‌ترین سازمان اروپایی به تریبون دیگری برای شعارهای برتری طلبی و خودشیفتگی غرب تبدیل شود".

این وزارتخانه افزود، بگذارید آنها از ارتباط با یکدیگر بدون روسیه لذت ببرند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اواخر فوریه شورای اروپا را به دلیل تصمیم آن برای تعلیق عضویت روسیه به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین مورد انتقاد قرار داد.

زاخارووا این اقدام را در آن زمان "سیاسی‌" توصیف کرد و گفت، بیانگر این است که شورای اروپا اساسا به «ابزار مطیع بلوک غرب و طرفداران آن» تبدیل شده است.

در این رابطه کرملین توضیح داد، خروج روسیه از شورای اروپا به معنای خروج از همه سازوکارهای آن است.

پایان نشست وزرای خارجه روسیه و اوکراین در آنتالیا+جزئیات
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۹:۰۱

دمیترو کولبا و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه اوکراین و روسیه امروز در اولین نشست در این سطح از زمان آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته دور یک میز نشستند.

پایان نشست اوکراین و روسیه در آنتالیا/ آمادگی دو طرف برای دیپلماسی بدون دستیابی به توافق آتش‌بس

سرگئی لاوروف پس از این نشست که حدودا یک ساعت و نیم به طول انجامید به خبرنگاران گفت: مسکو با هر ارتباطی که به رفع مشکلات مربوط به بحران اوکراین کمک کند، موافق است و در حال حاضر مشغول بررسی راه‌هایی برای رفع این بحران است.

وی افزود: این نشست با پیشنهاد ترکیه برگزار شد. ما با این پیشنهاد همتایان ترکیه‌ای‌مان موافقت کردیم و در اصل با این حقیقت جلو آمدیم که موافق هر گونه ارتباطی برای حل بحران کنونی اوکراین و مسائل پیرامون آن هستیم.

لاوروف تاکید کرد:‌ مذاکرات روسیه ـ اوکراین هیچ جایگزینی ندارد.

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری در ترکیه گفت که مسکو از اقدامات آمریکا در اوکراین مبنی بر آزمایشگاه‌های بیولوژیک خشمگین است.

لاوروف تصریح کرد: در جریان این نشست درباره احتمال نشست میان رهبران روسیه و اوکراین نیز صحبت شد و ما بار دیگر تاکید داریم که مسکو هرگز مخالف هیچ ارتباطی نیست.

وی افزود: به هر حال ما امروز این موضوع را نیز مطرح کردیم. من به کولبا خاطرنشان کردم که ما همیشه موافق مذاکره هستیم در صورتی که بتوانیم به نتایج ارزشمندی دست یابیم و یا مشکلات را حل کنیم.

لاوروف خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هرگز هیچ تماس و ارتباطی را رد نمی‌کند؛ اما مسکو می‌خواهد این ارتباطات نه تنها برای خودشان بلکه به منظور حل اختلافات ویژه برگزار شوند.

لاوروف همچنین گفت: افرادی که برای اوکراین سلاح تامین می‌کنند و یا مزدوران خارجی اعزام می‌کنند باید مسؤولیت این اقداماتشان را به خاطر بسپارند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که مسکو می‌خواهد اوکراین بی‌طرفی خود را حفظ کند و آماده گفت‌وگو درباره تضمین‌های امنیت خود است.

لاوروف گفت: «ما قصد نداریم به کشور دیگری حمله کنیم. تهدید مستقیم علیه روسیه وجود داشت و سال‌ها درباره این موضوع صحبت کرده بودیم. شرایط در دونتسک و لوهانسک نشان می‌دهد که حمله و تجاوز از ماه‌ها پیش تدارک دیده شده بود.»

وی در ادامه سخنانش گفت: «آزمایشگاه‌های اوکراین تحت حمایت مالی آمریکا در حال توسعه سلاح بیولوژیک هستند. آمریکایی‌ها اقداماتی انجام دادند که به تولید سلاح بیولوژیک در اوکراین بینجامد. ما نمی‌توانیم چشمانمان را بر روی عملیات پنهانی آنها ببندیم.»

وزیر خارجه روسیه همچین تاکید کرد که اوکراین و «کشورهایی که از آن دفاع می‌کنند» باید «مسؤولیت اقدامات خود را بپذیرند.»

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره حمله به بیمارستان کودکان در ماریوپل گفت: «روسیه در شورای امنیت با سند و مدرک نشان داد که چه حرکاتی باعث شد حمله کنیم، نشان دادیم که از چند روز پیش بیمارستان تخلیه و به یک پایگاه نظامی تبدیل شده بود.»

وی همچین در این خصوص افزود که زایشگاه ماریوپل به پایگاهی برای ملی‌گرایان اوکراینی تبدیل شده بود.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتهامات دال بر این که روسیه مردم در اوکراین را می‌رباید چیزی جز اطلاعات غلط نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادعای ربوده شدن یک قانون‌گذار محلی از منطقه زاپوریژیا، گفت: شما گفتید که   اینها حقیقت هستند؛ اما من فکر می‌کنم اینها کاملا اخبار جعلی هستند. به طور کلی اینترنت و رسانه‌ها پر از اخبار جعلی هستند و من هیچ اطلاعی در مورد این داستان و ادعای ربوده شدن یک قانون‌گذار محلی ندارم؛ اما می‌دانم که این موضوعی است که دولت کی‌یف به خاطر آن شهرت دارد.

لاوروف همچنین اعلام کرد که یک توافق درخصوص آتش بس در اوکراین در برنامه نشست کولبا قرار نداشت. تعجب نکردم که آقای کولبا گفت که ممکن نیست که درباره آتش بس به توافق برسیم. هیچ کس در آن نشست قرار نبود به توافق برسد. اینها مسائلی هستند که در جریان مذاکرات به میزبانی بلاروس درباره آنها بحث می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد:‌ مسکو در جریان این نشست سه جانبه در آنتالیا بار دیگر به ابتکار عمل خود درخصوص راهروهای انسانی در اوکراین اشاره کرد و تاکید داشت که این گزینه همچنان روی میز مذاکرات است.

لاوروف افزود: ما تایید کردیم که این ابتکار عملی که طرف روسی در خصوص گشایش راهروهای انسانی به صورت روزانه مطرح کرد همچنان روی میز است. مسیر چنین راهروها زمان باز بودنشان باید توسط آنهایی که آن منطقه را تحت کنترل دارند و بر اساس تحلیل اوضاع و نیاز انتخاب امن‌ترین و موثرترین راه خروج برای غیرنظامیان تعیین شود.

وی گفت : بدون شک ما خواستار یک اوکراین بی‌طرف هستیم. ما نمی‌خواهیم تدابیر امنیتی بر مردم اوکراین و یا کشور اوکراین اعمال کنیم. ما آماده هستیم تا در مورد ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین به همراه ضمانت‌های امنیتی برای کشورهای اروپایی و بدون شک امنیت روسیه گفت‌وگو کنیم.

سرگئی لاوروف ابراز امیدواری کرد که دیدار پوتین با زلنسکی در بلاروس انجام شود.

لاوروف گفت: "ما تائید کردیم که پوتین از دیدار با زلنسکی امتناع نمی‌کند، امیدوارم چنین روزی برسد؛ اما برای این کار لازم است کارهای مقدماتی که در مسیر بلاروس در حال انجام است انجام شود. سه نشست برگزار شده است. پیشنهادات ما به طرف اوکراینی خیلی مشخص است، قول دادند که جواب مشخص ارائه کنند. ما منتظریم.

لاوروف در کنفرانسی خبری که پس از این نشست برگزار شد، گفت: مسکو هرگز درباره احتمال یک جنگ جهنمی سوم اتمی صحبت نمی‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: روسیه هرگز از نفت و گاز و سایر منابع انرژی به عنوان یک سلاح استفاده نکرده است اگرچه ما همیشه به این موضوع متهم شده‌ایم.

لاوروف در پاسخ به سوالی دال بر اینکه آیا روسیه قصد حمله به کشورهای دیگر را دارد یا خیر، گفت: ما قصد حمله به کشورهای دیگر را نداریم. ما حتی به اوکراین نیز حمله نکردیم. در مورد اوکراین بارها توضیح دادیم که اوضاع به نوعی تهدیدی مستقیم برای امنیت روسیه بود. برخلاف تذکرات، نصیحت‌ها و درخواست‌های چندین ساله ما، هیچ‌کس به حرف ما گوش نداد.

وی همچنین اعلام کرد که روسیه درخواستی برای آمریکا ارسال کرده و از این کشور خواسته تا درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که اخیرا در اوکراین افشا شد و توسط آمریکا ساخته و تامین مالی شده است، توضیح دهد.

لاوروف افزود: ما درباره اطلاعاتی که افشا شده دال بر اینکه پنتاگون برخلاف کنوانسیون ممنوعیت تسلیحات سمی و بیولوژیکی، به عنوان بخشی از برنامه‌اش برای ایجاد آزمایشگاه‌های نظامی و بیولوژیکی در سراسر جهان ده‌ها آزمایشگاه این چنینی در خاک اوکراین تاسیس کرده است، نگران شده‌ایم. ما درخواست رسمی برای ارائه توضیحات ارسال کرده‌ایم و خواستار پاسخ هستیم.

در همین حال کولبا گفت: در این نشست با لاوروف درباره کمک‌های نظامی خارجی که کی‌یف دریافت کرده است و نیز درباره تدارکات نظامی برای اوکراین صحبتی نکرده‌ایم. بر اساس ابتکار عمل من ما اکثر زمان این نشست را به مذاکره درباره مشکلات انسانی اختصاص دادیم.

کولبا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه کی‌یف در حال حاضر پس از گفت‌وگو با لاوروف هیچ دورنمایی برای تحقق آتش بس نمی‌بیند. ما برای دیپلماسی آماده هستیم و به دنبال راه حل‌های دیپلماتیک می‌گردیم؛ اما تاکنون چیزی پیدا نکرده‌ایم.

کولبا افزود: دیدار با لاوروف بسیار دشوار بود. جو این نشست دائما تغییر می‌کرد. از طرفی آسان بود چرا که لاوروف داستان‌های سنتی درباره اوکراین را دنبال می‌کرد؛ اما از طرفی دشوار بود چرا که هر کاری در توان داشتم انجام دادم تا یک راه حل دیپلماتیک برای این تراژدی انسانی که در اوکراین رخ داده پیدا کنم.

وی همچنین اشاره کرد:‌ اوکراین و روسیه به هیچ توافق آتش بسی دست نیافتند و همچنین مساله یک آتش بس برای ۲۴ ساعت به منظور حل بغرنج‌ترین مسائل انسانی را مطرح کردیم؛ اما در این خصوص به هیچ پیشرفتی دست نیافتیم چرا که به نظر می‌رسد در روسیه تصمیم گیرندگان دیگری وجود دارند.

دمیترو کولبا در این خصوص تاکید کرد که برای اهداف بشردوستانه و کمک به ایجاد دالان‌های انسانی برای تخلیه شهروندان کشورش از مناطق نبرد در این نشست شرکت کرده؛ اما سرگئی لاوروف، همتای روس وی تعهد خاصی در این زمینه نداد و هرگونه تصمیم‌گیری برای بهبود شرایط انسانی را به مقامات مسؤول در کشورش و در میادین نبرد ارجاع داد.

وزیر امور خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد که در زمینه برقراری آتش‌بس فوری در این ملاقات پیشرفتی حاصل نشد و  لاوروف در این زمینه نیز تصمیم‌گیری را به مقامات ذی‌صلاح در مسکو ارجاع داد.

کولبا همچنین گفت: به لاوروف پیشنهاد دادم تا درباره امنیت تاسیسات اتمی در اوکراین با کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رایزنی کند.

وی در کنفرانسی خبری پس از این نشست گفت: لاوروف موضوع امنیت اتمی را مطرح کرد. او موافقت خود را با برگزاری نشستی سه‌جانبه میان کارشناسان آژانس، دانشمندان هسته‌ای اوکراینی و دانشمندان هسته‌ای روسی مطرح کرد. من به او پاسخ دادم که تا پیش از ورود سربازان روسی به اوکراین همه چیز در تاسیسات اتمی‌مان مرتب بود.  

کولبا همچنین گفت: کی‌یف آماده است تا ضمانت‌هایی را در مورد راهروهای بشردوستانه در اوکراین بدهد.

وی افزود: می‌توانم هم اکنون با رهبری کشورم تماس بگیرم، آنها برای ارائه ضمانت در مورد کریدورهای بشردوستانه آماده هستند؛ اما سوال اینجاست که آیا روسیه برای این مساله آماده است؟

دمیترو کولبا در پایان یادآور شده که حاضر است برای تلاش در جهت پایان دادن به جنگ و رنج مردم کشورش و نیز آزادسازی اوکراین از اشغال روسیه بار دیگر در همین قالب گفت‌وگویی با همتای روس خود داشته باشد. 

سرگئی لاوروف همچنین در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود گفت، صلح سرد بهتر از جنگ سرد است.

وی در ابتدای مذاکرات به هوای سرد ترکیه اشاره کرد.

چاووش‌اوغلو نیز پاسخ داد، هوا به شکل غیرعادی در آنتالیا سرد است، بسیار بسیا سرد. در حالیکه درجه دما در هفته گذشته بین ۱۸ - ۱۹ درجه بود.

چاووش اوغلو گفت: ترکیه به تلاش‌های خود برای حل اختلافات میان روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.
وی پس از این دیدار در توئیتی نوشت: ما عمیقا امیدواریم که صلح در منطقه پدیدار شود. به تلاشهای‌مان برای برقراری دیپلماسی میان روسیه و اوکراین ادامه خواهیم داد.

آغاز نشست سه جانبه اوکراین،‌ روسیه و ترکیه در آنتالیا

پیشتر وزارت امورخارجه ترکیه ابراز امیدواری کرده بود که نشست میان لاوروف و کولبا در آنتالیا صلح و ثبات را به روابط میان روسیه و اوکراین برگرداند.

آغاز نشست سه جانبه اوکراین،‌ روسیه و ترکیه در آنتالیا

این وزارتخانه در توییتی اعلام کرد: میز مذاکرات آماده است. امیدواریم این نشست که چاووش‌اوغلو نیز در آن شرکت دارد، منجر به صلح و ثبات شود.

آغاز نشست سه جانبه اوکراین،‌ روسیه و ترکیه در آنتالیا

در این راستا وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: کولبا در مذاکراتش با لاوروف به موضوعاتی چون برقراری یک آتش‌بس فوری، بهبود شرایط انسانی در ماریوپل، خارکیف، سومی، وولنوواخا و دیگر شهرهای اوکراینی و همچنین خروج نیروهای روسی از خاک اوکراین اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه آمده بود: کولبا از ترکیه خواست تا به همکاری‌اش با مسکو ادامه دهد تا درگیری‌های خونین در اوکراین را متوقف کند.

پایان نشست اوکراین و روسیه در آنتالیا/ آمادگی دو طرف برای دیپلماسی بدون دستیابی به توافق آتش‌بس

مسؤولان کی‌یف و مسکو تاکنون چندین دیدار داشته‌اند؛ اما این اولین دیداری است که روسیه وزیر خارجه خود را برای بررسی بحران اوکراین می‌فرستد. البته نسبت به دستیابی به راه‌حل‌های رضایت‌بخش نوعی بدبینی وجود دارد زیرا دو طرف به مواضع خود اصرار دارند.

آغاز نشست مهم وزیران خارجه روسیه، اوکراین و ترکیه در آنتالیا
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۳:۲۲

نشست سه جانبه وزیران خارجه روسیه، اوکراین و ترکیه روز پنجشنبه و دقایقی پیش در شهر آنتالیا در جنوب غربی ترکیه آغاز شد.

 این نخسیتن ملاقات وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین از زمان شروع جنگ در ۱۵ روز اخیر است.

در این گفت وگوی سه جانبه با هدف یافتن راهکار سیاسی برای متوقف کردن جنگ اوکراین و با ابتکار آنکارا برگزار می شود، مولود چاوش اوغلو میزبان سرگئی لاوروف و دیمیترو کولبا همتایان روس و اوکراینی خود است.

از زمان شروع جنگ اوکراین، ترکیه با تماس های مکرر با مقامات کی یف و مسکو، تلاش کرده تا برای متوقف کردن جنگ میانجی گری کند.

در صورت موفقیت مذکرات سه جانبه جاری به میزبانی ترکیه، می توان آن را یک دستاورد مهم دیپلماتیک برای آنکارا دانست.

بر اساس گزارش منابع خبری، این دیدار سه جانبه حدود 90 دقیقه به طول خواهد انجامید.

قبل ازشروع مذاکرات سه جانبه، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه کشور میزان بطور جداگانه با همتایان روس و اوکراینی خود دیدارهای دوجانبه انجام داد.

کرملین: هرکسی که در اوکراین علیه نیروهای روس سلاح بردارد، هدف قرار می‌گیرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۳:۲۰

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه هشدار داد هر کس که در اوکراین علیه نیروهای روس سلاح به دست گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک خبر داد که مقام های اوکراینی پیشتر توزیع گسترده سلاح در میان غیرنظامیان را سازماندهی کرده و از آنها خواسته اند در جریان عملیات ویژه روسیه در اوکراین با نیروهای روسی بجنگند.

کرملین همچنین خروج روسیه از جلسات شورای اروپا را به مثابه عقب نشینی از همه ساز و کارهای آن برشمرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مسکو از این پس در جلسات شورای اروپا شرکت نمی کند. وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو با رفتاری غیردوستانه نسبت به روسیه، به سواستفاده از اکثریت مطلق در کمیته وزرای شورای اروپا، به تخریب این شورا و همچنین گسترش مشترک قانونی و بشردوستانه در اروپا ادامه می دهند.

کرملین بعلاوه یادآور شد که کی یف به طور دائمی پیشنهاد مذاکرات مستقیم بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی اش را مطرح می کند.

لندن خواستار افزایش تحریم‌ها بر پوتین شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۰:۲۵

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه از کشورهای جهان خواست فشارها بر روسیه را افزایش داده و تحریم‌ها علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور را تشدید کنند.

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تراس خواستار افزایش فشار تحریم‌های بین‌المللی بر روسیه به دلیل اقدامات این کشور در اوکراین است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، تراس که هم اکنون در یک سفر کاری به آمریکا رفته است، روز پنجشنبه در اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «لیز تراس از جهان خواهد خواست تا فشار جهانی بر پوتین را افزایش دهد. ما باید در زمینه تحریم‌ها برای افزایش فشار، از جمله ممنوعیت کامل سوئیفت، مسدود کردن تمام دارایی‌های بانکی روسیه و تشویق سایر کشورها به پیوستن به این اقدامات ، تلاش کنیم».

این وزارتخانه افزود: «تراس خواستار اتخاذ تدابیری خواهد بود که [روس‌ها] نتوانند به منابع مالی دسترسی داشته باشند، نتوانند صورت حساب‌های خود را بپردازند، نتوانند تجارت کنند، به طوری که کشتی‌های آنها نتوانند وارد بنادر شوند و هواپیماهای آنها نتوانند فرود بیایند».

وزیر خارجه انگلیس نیز اظهار داشت: «ما باید برای تحویل تسلیحات دفاعی و پاسخ به بحران انسانی وخیم‌تر اوکراین تلاش بیشتری کنیم. همه ما این کار را انجام خواهیم داد و این دوره جدید امنیت جهانی را شکل خواهیم داد».

ارتش انگلیس: تعدادی از سربازانمان به اوکراین رفته‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۰:۲۱

ارتش انگلیس اعلام کرد ممکن است عده کمی از سربازان این کشور از دستورات سرپیچی کرده و به اوکراین رفته باشند.

به گزارش شبکه خبری اسکای، ارتش انگلیس اعلام کرد، این سربازان غیبت بدون مرخصی دارند و ممکن است فارغ از منصب نظامی خود در ارتش انگلیس، به اوکراین سفر کرده باشند.

در بیانیه ارتش این کشور آمده است: ما به‌شدت آنان را تشویق می‌کنیم که به انگلیس بازگردند.

وزارت دفاع انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که تا اطلاع ثانوی تمامی پرسنل این نهاد - چه در حال‌ خدمت و چه در مرخصی - حق سفر به اوکراین را ندارند.

در این بیانیه آمده است: پرسنلی که به اوکراین سفر کنند، با عواقب انضباطی و اداری مواجه خواهند شد.

آمریکا: ناتو نباید هیچ‌ جنگنده‌ای را به اوکراین بفرستد
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۰:۰۸

پنتاگون با هرگونه طرحی برای اعزام جنگنده از کشورهای ناتو به اوکراین مخالفت و آن را «پرخطر» توصیف کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، لهستان روز گذشته اعلام کرده بود، آماده است فورا تمامی جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را در اختیار آمریکا قرار دهد تا واشنگتن آنها را به اوکراین بفرستد. بیشتر بخوانید

واشنگتن در واکنش به این اعلام آمادگی، اظهار نگرانی کرده بود و اکنون مخالفت خود با این موضوع را رسما اعلام کرده است. پنتاگون اعلام کرد که این کار تأثیر چندانی بر قدرت نیروی هوایی اوکراین نخواهد داشت.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت، اطلاعات آمریکا حاکی از آن است که این اقدام، تنش‌آفرین بوده و ممکن است واکنش شدید روسیه را در پی داشته باشد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز در گفت‌وگو با همتای لهستانی خود این ارزیابی آمریکا را به وزیر خارجه لهستان منتقل کرد.

کربی افزود که غرب در حال بررسی دیگر گزینه‌ها - از جمله فراهم‌کردن سامانه‌های تسلیحاتی دفاع هوایی و ضد زره - است و این که هر یک از کشورهای عضو پیمان ناتو چه کمکی به اوکراین بکنند، به عهده خود آن کشورهاست.

او با این‌ حال تصریح کرد، مشخص نیست که آیا هیچ یک از این کشورها بدون حمایت آمریکا جنگنده‌های خود را در اختیار اوکراین قرار خواهند داد یا خیر.

کمک بزرگ مالی به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۰:۰۴

قانونگذاران در مجلس نمایندگان کنگره یک طرح ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای کمک فوری به اوکراین را تصویب کردند.

به گزارش بی بی سی، این بسته که انتظار می‌رود در روزهای آینده در سنا تصویب شود حدود نیمی از این پول را به بودجه دفاعی اوکراین اختصاص می‌دهد و نیم دیگر صرف کمک به پناهجویان می‌شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار ۱۰ میلیاردلار کمک برای اوکراین از کنگره شده بود.

حمله هولناک روسیه به یک بیمارستان کودکان در ماریوپول 

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری حمله به بیمارستان کودکان در شهر ماریوپول در اوکراین را "نقض وحشتناک" قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانست و افزود: امیدوارم به موقع مسوولان این حملات را شناسایی کنیم و آن‌ها را مورد بازخواست قرار دهیم.

به گزارش "الجزیره" وی گفت: این حمله به اشکال مختلف عمیقاً تکان دهنده است زیرا مراکز درمانی بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه محافظت می‌شوند. این حملات تکان دهنده هستند زیرا موجب کشته شدن نوزادان و کودکان می‌شوند و در شرایط جنگی مانند آنچه در اوکراین می‌بینیم اتفاق می‌افتد.

حمله هولناک روسیه به یک بیمارستان کودکان+عکس/ ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

در همین حال کاترین راسل مدیرکل صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در مورد حمله به بیمارستان در شهر ماریوپول گفت: حمله علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب و مدارس بی‌رحمانه است و باید فورا متوقف شود.

 دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله به این بیمارستان را هولناک خواند و محکوم کرد.

حمله هولناک روسیه به یک بیمارستان کودکان در ماریوپول +عکس/ ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

آنتونیو گوترش عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: حمله امروز به بیمارستانی در ماریوپول اوکراین که بخش‌های زایمان و کودکان در آن قرار دارد، هولناک و وحشتناک است.

وی افزود: غیرنظامیان در جنگی که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد، بالاترین هزینه را می‌پردازند. این خشونت بی‌معنی باید متوقف شود. همین حالا به خونریزی پایان دهید.

پیش از این، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در حال پیگیری "گزارش‌های تکان‌دهنده" بمباران بیمارستانی در شهر ماریوپول اوکراین است. وی تاکید کرد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کارکنان سلامت هرگز نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند.

مقامات اوکراینی روز چهارشنبه اعلام کردند که در این حمله هوایی به بیمارستان در شهر ماریپول ۱۷ نفر مجروح شدند.

وزارت خارجه روسیه اگرچه این حمله هوایی را رد نکرد اما گفت نیروهای ملی گرای اوکراینی پس از تخلیه این بیمارستان در نزدیکی آن مواضع تهاجمی ایجاده کرده بودند.

ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین سفر کرده‌اند تا به لژیون بین المللی برای مبارزه با روسیه بپیوندند.

مقامات اوکراینی به روزنامه بیلد اعلام کردند که تا کنون بیش از ۲۲ هزار داوطلب از سراسر جهان به لژیون بین المللی دفاع از سرزمین اوکراین پیوسته‌اند.

بر اساس این گزارش، در هفته اول جنگ، نزدیک به ۵۰۰ نفر از آلمان برای مبارزه با نیروهای روسی به اوکراین سفر کردند که این تعداد اکنون به هزار نفر رسیده است.

اطلاعات موثقی در مورد ملیت یا وابستگی‌های سیاسی داوطلبان وجود ندارد.

مقامات آلمانی هفته گذشته اعلام کردند که ممکن است ساکنان اوکراینی و همچنین افراط ‌گرایان آلمانی و نئونازی‌ها در میان این داوطلبان وجود داشته باشند.

ماکسیمیلیان کال سخنگوی وزارت کشور آلمان روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که مقامات تاکنون کمتر از ۱۰ نفر را شناسایی کرده‌اند که با گروه های راست افراطی مرتبط هستند.

دولت اوکراین ماه گذشته، بلافاصله پس از آغاز حمله نظامی ارتش روسیه در ۲۴ فوریه، یک لژیون بین المللی ایجاد کرد و از خارجی‌هایی که مایل به دفاع از کشور بودند دعوت کرد تا به نبرد بپیوندند.

به گفته سازمان ملل متحد از ابتدای جنگ اوکراین حداقل ۴۷۴ غیرنظامی کشته و ۸۶۱ نفر زخمی شده‌اند.

ورود وزرای خارجه اوکراین و روسیه به ترکیه برای مذاکرات صلح

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین و همتای روس او برای مذاکرات صلح با روسیه وارد ترکیه شد.

به گزارش بی بی سی، این مذاکرات قرار است امروز (پنج‌شنبه) به دعوت مولود چاووش‌اغلو، وزیر خارجه ترکیه در شهر آنتالیا انجام شود.

پیشتر در روز چهارشنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم درحال ورود به ترکیه مشاهده شد.

این مذاکرات سه جانبه اولین دیدار دیپلمات‌های ارشد دو کشور از زمان حمله دو هفته قبل روسیه به اوکراین است.

وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین در هتل رنگوم کاریا ملاقات خواهند کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه میزبان نشست سه‌جانبه با همتایان روس و اوکراینی خود خواهد بود.

مجمع دیپلماسی آنتالیا با حضور مقامات کشورهای جهان ۱۱ تا ۱۳ مارس در شهر آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۶۵
این جنگ فعلا ادامه دارد
خدا بخیر بگذرونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
این جنگ از کنترل خازج خواهد شد. و 22 سال طول خواهد کشید.و تر وخشک با هم می سوزند.
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
حتی هیتلر جنایتکار هم اصلا به زایشگاه زنان و

بیمارستان کودکان حمله هوایی و بمباران نکرد

ولی روسیه به رهبری پوتین خونخوار دیروز در بندر

ماریوپل تحت اشغال زایشگاه زنان را بمباران کرد

چطور ممکن است که کسانی ، هنوز بخاطر لجاجت با

امریکا و غرب میتوانند از پوتین جنایتکا جنگی وحشی

حمایت کنند ؟؟؟
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین

پاینده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
پاینده باد آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
مرگ به اربابت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ننگ بر پوتینو موافقم
ولی مرگ بر روسیه خیر
درود
درود بر زنسکی ... رییس‌جمهور اکراین که داره با دست خالی با ارتش روسیه می جنگد
درود بر مردم اکراین که پشت رییس‌جمهور کشورشان جلو ارتش روسیه ایستاده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
واقعا دمش گرم.
مرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
دلقک غربگدای اوکراینی مردمش رو فدای غرب کرد
پوتین وحشی مثل رفیقش صدام حسین حتی به کودکان هم رحم نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ان شا الله بزودی پوتین هم در جهنم با اربابش صدام حسین ملعون محشور خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اینایی که منفی دادن اون دنیا جوابگوی تک تک شهدای جنگ صدام خواهند بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ما هنوز یادمون نرفته که دبیر کل سازمان خلل دولت سوریه رو بخاطرحملات شیمیایی در سوریه محکوم می کرد بعد کاشف به عمل می‌آمد که کار تروریست هاست. در هر حال این حرف ها و فضاهای رسانه ای فقط به نفع چشم آبی ها و هم پیاله ها همیشه بیان می شه بقیه ملت های دنیا که بشر نیستند و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
هنوز دو روز نیست ترامپ گفت با پرچم چین به روسیه حمله کنیم. غربی ها اینجور جانورانی هستند اما حیف که یک سری آدم ساده....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
حرفای بی ربط نزن دوست عزیز این که حمله روسیه باید محکوم بشه جای خود داره اما اینکه هرکی محکوم نکرد وبه این نظر منفی داد معنیش این نیست که اون
اسمون رو به ریسمون نباف!! دنیا جواب شهدای جنگ صدام رو باید بده
مرگ بر پوتین زن و کودک کش / مرگ بر پوتین آدم کش
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
مرگ بر آمريكا و اسرائيل و انگليس و فرانسه و آلمان و غرب وحشي و نوكران عرب منطقه ا ي شان كه هشت سال مردم ايران را به خاك و خون كشيدند و هنوز هم در منطقه و كل جهان مشغول جنايت و قتل و غارت مظلومين جهان هستند مثل ملت مظلوم يمن سوريه عراق افغانستان شيعيان پاكستان و عربستان و بحرين حتي مسبب اصلي جنك اوكراين هم امريكا و دوستانشون هستن فقط كمي انصاف و خرد داشته باشيد تاييد و قبول مي كنيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
خوب محمد مثل اینکه باید یادت بندازم که موشک هایی که روی شهرهامون می افتاد اسکاد شوروی بود که همین برادران روس بهشون می دادن
چرا بعضی ها پوتین کاگ ب را با شوروی متفاوت می دونن؟
با به کارگیری مزدوران چچنی توسط روسیه هیچ ایرادی به اوکران برای استفاده از نیروهای خارجی نمیتوان گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
چچن یکی از جمهوری های روسیه است و نیروی خارجی محسوب نمی شوند بلکه روسی هستند
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اوکراین بعنوان یک کشور تحت ظلم و تجاوز و حمله نظامی بدون دلیل موجه یک ابر قدرت همچون روسیه
قرار گرفته است

از نظر قانون بین المللی و عرف جامعه جهانی منصف

میتواند از خود در این جنگ نابرابر وحشیانه تحمیلی

به هر صورت و شکلی دفاع کند

چون سارق مسلح خطرناک وحشی وارد خانه کسی بشود

و زن و بچه او را بزند و بکشد و خانه او را به اتش بکشد ، میباشد
روس پرستان و مدافعان پوتین جهت کمک به ارتش پوسیده , پوشالی و توخالی پوتین هرچه سریعتر به جبهه اوکراین اعزام شوند

پوتین کم آورده
داره به کودکان و افراد غیرنظامی حمله میکنه

روسیه = عربستان = کودک کش

( ساندیسی ها ، آلبانی نشینان ، غربگدایان ، روس پرستان و منافقین پاسخ ندهند لطفا )
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
........
....
...
..
.
.

.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
مرگ به آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
آمریکا مسبب جنگ بین روسیه واوکراین است...
بیمارستان خالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
توجیه گری توده ای ها شروع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
بر فرض هم که خالی باشه ایا بیمارستان هم باید نابود شود؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
چه معلوم خود زلنسکی طرفدار دوجنسیتی ها بیمارستان را
بمباران نکرده برای اینکه روسیه تحت فشار قرار بگیره
پوتین برو گمشو

همه فهمیدن انسان نیستی .
برو لعنتی.
اکثریت مردم ایران حامی اوکراین
اقلیت و مسئولان ایران حامی پوتین

اینجا ایران است
همیشه حق با مردم است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
این اکثریت که شما سرشماری و آماری گرفتی و تلاش داری در مقابل نظام و دولت قرار بدی، حتما موافق توطئه های آمریکا علیه خودشان و خیانت در برجام و تحریم خودشن هستند. درسته؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اکثریت مردم ایران حامی حق هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
نه روسیه نه اوکراین هیچکدام حق نیستن از جانب خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
شما از طرف خودت بحرف ، ما نه طرف روسیه هستیم نه اوکراین ، هیچ کدومشون آدم نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
آفرین ، احسنت
اکثریت قریب به اتفاق
اقلیت ناچیز
ولی حق به حقدار نرسیده
به امید آنروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
در جواب محمد۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
منتقدین وباسوادان دلسوزو آگاه به مسائل روز ودنیا حامی دولت و نظام هستند چون کوچیکترین توطئه دشمن را با تیزبینی خودشان میبینند وخطر را احساس میکنند وبرای همین واقعیت را بیان میکنند واما به به گویان بیفکرومنافع طلبان فرصت طلب خطر اصلی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
بنده نه طرفدار پوتین هستم نه طرفدار زلنسکی
البته از کشته شدن مردم در این جنگ به شدت ناراحتم اما طرفدار زلنسکی هم نیستم.
روسیه ذات خود را نشان داده. مسئولین ما باید خجالت بکشند که چهل سال این کشور را نشناختند یا اگر می دانستند باز هم باید خجالت بکشند که این کشور را دوست ایران می دانستند!
وقتش شده به پوتین واکس بزنیم
خیلی کثیف و نچسب شده

شایدم بندازیمش تو سطل آشغال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
آفرین به این عقیده خوبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اربابتم نمیتونه چه برسه تو
معاون دبیر کل وقتیکه به بیمارستان ها و مساجد و کاروان عروسی و غیره یمنی ها و افعانستان و غزه و غیره حملخ می شد نقص قوانین بین المللی و فاجعه انسانی نبوده و حالا در اکراین نقص قوانین و تکان دهنده می شود؟ دارید چرت می گویید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
یعنی چون توی یمن آدم کشتن، پس باید حق بدی به پوتین که مردم اوکراین رو بکشه؟؟؟ خودت فهمیدی چی میگی؟؟؟ ظلم ظلمه چه یمن و فلسطین باشه چه اوکراین، بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
مقصر اصلی جنگ یمن که داخلیست به عهده حوتی ها

است که زور می گویند و با انتخابات اکثرت و خواسته

اکثریت مردم مخالفت و لجاجت و خودخواهی کردند
لعنت بر تمام ظالمان دنیا از جمله پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
و ناتو و آمریکا
واقعاً مرگ بر پوتین دیوانه. تا کی مردم عادی باید تاوان احمقی ، ندانم کاری ، زیاده خواهی ، قدرت طلبی عده ای به اصطلاح سیاستمدار دیوانه را بپردازند؟
چرا عکس ها بیمارستان یمن و عراق زمان سرنگونی صدام حسین نمیگذاری تا مردم جنایت ها آمریکا و عربستان با دفاع روسیه از خودش مقایسه کنن ارتش اوکراین از بیمارستان ها و مدارس برای ذخیره کردن سلاح‌ها استفاده میکنن و روسیه چاره نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اتفاقاامریکاوعربستان هم همین عذربدترازگناه تورامی آورند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
کو عکساش چنتا بوده
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
آخه هوشنگ چه ربطی داره خودتو مسخره کردی با این کامنتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
از نظر شما پوتین با حمله به یک کشور مستقل و کشتن غیر نظامیان و بمباران بیمارستانها داره از خودش دفاع میکنه ؟
وضعیت خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری تاسف‌بار است عبور یک یک مردم از روی یک مقدار ناچیز جریان آب در جلو چشم دنیا انجام میشود
پوتین بمعنای واقعی روسیاه در دل تاریخ خواهدبود. ننگ برتو دیکتاتورآدمکش.
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اربابای عربستانی و آمریکایی تو چیه هستن ؟
فرشته نجات مردم دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
حسین خان از پرچم روسیه است مشخصه فازت چیه.اما آیا فرض بر اینکه آمریکا و عربستان در یمن جنایت کردند این حق را به پوتین و روسیه میده که مردم یک کشور دیگه را قتل و عام کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ما همه میدونیم باعث و بانی این جنگ ارباب آمریکا بود
شخصا هر چیزی که پوتین و مسئولان روسی در مورد زلنسکی و یا دلیل مورد اصابت قرار گرفتن بیمارستان در اکراین می گویند را براحتی می توانم بر اساس گزارشهای دروغ غربیها و گزارشهای درست پویتن و روسیه قبول کنم. مثلا بارها و بارها پوتین و مسئولان رده بالای روسیه اعلام کردند که هیچ قصدی برای حمله به اکراین ندارند و فقط این غربیها و غربگراها هستند که در عملیات روانی می گویند روسیه قصد حمله به اکراین را دارد. دیدیم که هیچ حمله ای رخ نداد. فقط عملیات ویژه نظامی بود که همان مانور با سلاحهای مشقی هست.
تا اینجا که فقط این ملتهای اکراین و بعد روسیه بودند که بیشترین اسیب را از این ماجراجویی یک شخص در روسیه دیدند و بعد از انها ای ملت ایران است که باید منتظر باشد تا بحران اکراین به نقطه پایان برسد تا مذاکرات وین به نتیجه برسد! فقط صاحبان هتل کوبورگ وین همچنان سود می کنند و.....
از کجا معلوم شاید کار خودر زلستکی است ایا میدانستید این کمدین به صورت عریان روی صحنه تئاتر رفته و هزارا کار غیر اخلاقی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
با هر مرگ بر پوتین 100 مرگ بر ای توده ای جماعت بفرستید ثواب داره
وقتی می گفتیم پوتین جنایتکار و کودک کشه روسوفیل ها و توده ای ها خودشان را جرواجر می کردند حالا روز به روز جنایات پوتین کودک کش برای جهانیان روشنتر می شه خوشبختانه اینترنت در اوکراین ماهواره ای است و نمی شه قطعش کرد تا جنایات پوتین کودکش کش پنهان بمونه این جنایت کار به آخر خط رسیده و چون توهم اشغال یک روزه اوکراین به شکست مطلق رسید و هیچ آینده ی روشنی برای خودش تصور نمی کنه از خشم و نفرتش می خواهد از مردم اوکراین انتقام بگیرد این جانی حتی به شهر خارکیف که بیشتر آنها روس تبار هستند هم رحم نمی کنه و همه این شهر رو نابود کرده .
از امروز هر کسی در ایران مدافع روسیه باشه شریک جرم جنایات پوتینه روسیه دشمن تاریخی ملک و ملت ایران بوده و هست و فقط زمانی که یک نظام دموکراتیک در این کشور برپا بشه و خلع سلاح اتمی بشه و حق وتوش هم گرفته بشه می شه با این کشور رابطه متعادل برقرار کرد در غیر اینصورت هیچ رابطه ای نباید با این نظام شیطانی برقرار کرد.
عربستانم همین کار ها رو میکنه طرفدارای امریکا و غرب برن بمیرن. بازم برید مسافرت اروپایی و کانادا یه روز باید جواب پس بدید باید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
آقای امید خان ظاهراً سرت را کردی توی برف و دور و برا را نمی بینی اکثر اونایی که میرم اروپا و کانادا و آمریکا همین فک و فامیل مسیولین مملکتی هستن که طرفدار روسیه هستن
دلقک زلنسکی واسه اینکه در قدرت بمونه خودش بیمارستان و مدرسه هارو میزنه که مظلوم نمایی کنه دنیا کمکش کنه وگرنه پوتین چه نیازی داره بیمارستان کودکان رو بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
پوتین برای تسلیم شدن اوکراین دست به هر وحشی گری وجنایت شنیع می زند
حتی خوردن اوکراینی ها
رژیم کودک کش روسیه
حمله به بیمارستان، زنان کودکان، کشتار هولناک ....بشنو باور نکن، توی عکس هیچ بنی بشری نیست الا یه بلانکارد و زن حامله ... خودتونین غربی های پست فطرت حقه باز تبلیغات چی استاد عملیات روانی، اگر واقعی باشه لعنت خدا بر باعث و بانیش.
حالا مدیران کشور و سخنگوی خارجه حمله به بیمارستان را نتیجه سیاستهای غرب دانسته و امریکا را محکوم میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
همینم سرش رو بگیری میرسه به آمریگا جنایتی تو دنیا نیست که آمریکا یک سرش نباسه
روسیه در سوریه هم همینگونه شهرها بمب باران و به ویرانه ای تبدیل کرد.
پایان پوتین نزدیک است.
دنیا دارمکافات هست.فرقی هم نمیکنه شرقی باشی یا غربی
روس ها ذات کثیفشان را کم کم نشان می دهد وقتی با مقاومت مردم میهن پرست اوکراین مواجه می شوند. حتی هیتلر و صدام و داعش هم به بیمارستان ها حمله نمی کردند.
روسیه داره یه تنه تمام جنایت های اسرائیل رو تکرارمیکنه و شاید بیشتر ولی ما مستقلیم.
اگه چیزی می نویسید وجدانتان را دز نظر بگیرید
وجدان مهمتر از طرفداری از جانی و جنایتکاریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
غربگدا مگه وجدان حالیش میشه شرف نداره
حمله هولناک روسیه؟ تابناک باید بنویسی عملیات دلاورانه نکنه تو هم غربگدا شده باشی دیگه
اگر اجداد ما موبایل و دوربین داشتن، متوجه میشدین روسیه در وقت حمله به ایران با مردم تحت اشغال چه کرد. جای تاسف که برخی صرفا بخاطر دشمنی با غرب شدن طرفدار حمله به اوکراین، مگه اوکراین چه دشمنی با ما داشته ؟ خوزستانی هایی که حمله صدام به ایران رو شاهد بودن، به خوبی رنج اوکراین رو میفهمن.
غربگدها چرا نمیروند اوکراین؟! ویزا که نمیخواد، کدخدا هم که اجازه داده و حمایت میکنه. عجیبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
برو ساندیستو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
عوارض خروج از کشور زیاده
اگه اسرائیل بود، میشد رژیم کودک کش
سال 2017 سفر داشتم به روسیه، هر دلار حدود 50 روبل بود، طی 4 سال ارزش روبل بیش از 2 برابر سقوط کرده و رسیده به بالای 120 مقابل هر دلار، امیدوارم اقتصادش چنان به گل بشینه که مردمش بفهمن پوتین یک خطر بزرگ برای آینده بچه هاشونه شخصی که از سال 2000 قدرت رو دستش گرفته و جوری قوانین رو تغییر داده که تا 2036 در قدرت بمونه، تازه بعدش هم ممکنه تمدید کنه. بسیاری از مخالفین خودشو پوتین یا کشته یا انداخته زندان یا تبعید به خارج...آه مردم اوکراین بگیردش انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
کاری خوبی میکنه پوتین وقتی غرب با سیاست و جنگ و دسانه هاش مهره های خودش رو میاره سر کار باید هم پوتین خودش رو تثبیت کنه
دست پوتین درد نکنه این سلاح های دقیق ونقطه زن پوتین .دقیقا بیمارستان وزایشگاه را میزند ونابود میکند ودر کودک کشی با اسراییل رقابت میکند.
زلنسکی یک جعود است وبرای متوقف کردن جنگ به هرقیمتی دست میزند قطعا بیمارستانها منازل مسکونی را خواهد زدشک نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
نژادپرست حداقل به احترام هموطن های یهودیمون از این واژه استفاده نکن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
دوست عزیز الان که عهد بوق نیست نفهمن کی زده، از روی نوع مواد شیمیایی و نوع سلاح میشه فهمید کی زده. چرا در نفهمیدن اینقدر مصرید؟
مرگ بر پوتین مرگ بر بایدن مرگ بر بن سلمان کثیف مرگ بر جنگ طلبان کثیف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
سوزنت روی مرگ گیرکرده یه تکون بخودت بده
محمدحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
زلنسکی ریگان دوم است
بابت حمله روسیه به بیمارستان کسی نمی خواد محکوم کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اربابات روزی ده تا مدرسه و بیمارستان میزنه مگه محکوم میشه؟
دو تا رژیم کودک کش
با دیدن این جنایت جنگی یاد دو تا واقعه تاریخی افتادم
یک کشته شدن حضرت علی اصغر (ع) در جنگ کربلا به دست سفاکان اموی و سفیانی
دوم فرعون لعنت الله علیه که برای کشتن حضرت موسی (ع) همه کودکان و نوزادان رو قتل عام کرد

و تاریخ به گذر زمان نشان داد که چه کسی بر حق بود و چه کسی بر باطل
آقای کیهان چرا سکوت کردی!!!!!؟؟؟؟؟
حمله هولناک روسیه به بیمارستان ماریوپول آیا عملیات ویژه نام
داردآری عملیات ویژه برای کشتن کودکان وزنان بی دفاع واقعاً
بایدگفت عجب صبری خداداردوعجب بیرحمی وقصاوت قلبی بعضی مخلوغات عالم
پس حملات وحشیانه سعودی آمریکایی صهیونیستی به بیمارستان‌های کودکان در یمن را چه کسی محکوم می کند.
راستی غزه هم بیمارستان کودکان داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
چون دیگری کاربدی کرده پوتین هم حق داردبدترکندعجب استدلال ا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ناشناس عزیز. کودک کشی به دست هرجنایتکاری که باشدتفاوتی نمیکند جنایت جنایت است ومحکوم. انان که الان جنایت غیر انسانی پوتین وپیروانش را محکوم میکنند حمله سعودی ها به بیمارستان یمن را هم حتمادر زمان وقوع جنایت محکوم کرده اند...طوری موضع نگیرید که خواننده فکر کند از جنایت پوتین ناراحت نیستید.کودک مظلوم وبی دفاع است فرقی هم نمیکند که اهل اکراین باشد .یا یمن یا حتی اسراییل.در هرجا کودکی کشته شود جنایت جنگی غیر قابل بخشش است
تحت‌ هیچ‌ شرایطی‌ حمله‌ وحشیانه‌ نظامی‌ بیک‌ کشور‌ رسمی‌ و مستقل‌ موجه‌ نیست‌ حتی از طرف‌ هر دولتی یا کشوری‌ باشه‌ !
عده ای این روزها‌ در دنیای مجازی‌ بطور‌ مضحکی‌ از جنایات‌ پوتین‌ جانبداری‌ می کنند‌ در حالیکه‌ بقول خودشون‌ مثلا‌ مسمان‌ هستند‌ !!!
چطور‌ راضی‌ میشه‌ یک ادم‌ کله خر‌ ارامش‌ ملتی را بهم بریزه‌ ؟! ایا‌ همین‌ احتمال‌ برای‌ کشور‌ و سرزمین‌ خودمون‌ محتمل‌ نیست‌ ؟!
حمله‌ بوش‌ دیوانه‌ به عراق‌ و افغانستان‌ متطقه‌ را بهم ریخت‌ که هنوز‌ هم اشوبه‌ !!!
همین ارتش‌ سرخ آقای پوتین قهرمان‌ تجاوز‌ ژنرالهایش‌ با گریه‌ خاک افغانستان‌ را ترک کردند‌ !!
کشورهایی‌ که جنگ داخلی‌ دارند‌ بما مربوط‌ نیست‌ ولی ما باید تجاوز را توسط‌ هرکسی محکوم‌ بکنیم‌ که ایت پدیده شوم‌ دامن‌ خودمون را نگیره‌ !!
حالا کیهان می نویسه خود نیروهای اوکراینی به بیمارستان خودشان حمله کردند که رفیق پوتین را بد نام کنند
روسیه هیچ غلطی نمیوتنه بکنه به جر بمباران غیرنطامبان و اوکراین مقاومت کند تا روسیه و پوتین به قعر تاریخ سقوط کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
خوب این کارهاکه گفتی همه اش غلط کردنست
حالا اگه امریکا به بیمارستان کودکان حمله کرده بود وامصیبتای شرقگدا ها گوش ها را کر کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اگه که هر روز داره حمله میکنه و هر روز هم شما غربگداها دارید دفاع میکنید
اگر یک عده پس از آشکار شدن دست روسیه در جلوگیری از حصول توافق برجام و در نتیجه برداشته شدن دست کم بخشی از بار سنگین تحریم ها از روی کشور و نیز حمله ی وحشیانه ی آن به اهداف کور باز هم قصد دارند پوتین را تطهیر کرده و از وی دفاع نمایند باید دیگر این را در راستای منافع شخصی آنها ارزیابی نمود (کاسبان تحریم) و یا این عوامل بیگانه (روسیه یا اسرائیل) به حسابشان آورد. در آینده تشت آنها هم از پشت بام خواهد افتاد.
بعدا گندش در میاد بیمارستان خالی از بیمار و پر از نظامی بوده!
بجای طرح صیانتتون بیایین گرد وخاک خوزستانو رفع کنین
خیلی جالبه ظاهرا دولت های غربی هر چند وقت یکبار مردم ناراحت و روانی خودشون رو پالایش و صادر میکنند جنگ افغانستان و عراق و سوریه و یمن و الان هم اوکراین حالا به اسم داوطلب و ... میفرسته
تابناک چند بار حمله سعودی امریکایی به بیمارستان های یمن و خانه های افغانستان را نوشتی؟ البته ما هرگز با کشتار غیر نظامیان موافق نیستیم ولی زلنیسکی خود یک یهودی نسل کُش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
زلینسکی یک یهودی میهن پرست و با شرفه. گناه دیگران را بر او که نباید بنویسید و هر کس مسئول اعمالشه. تا الان که با شرف تر از بسیاری از سیاسمتداران غرب و شرق بوده. در مقابل حرف زور و به طبع میل مردمش ایستاده. خدا یارش باشد و دشمنانش ذلت ببینند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
غربگدا منفی زن مگه دروغ میگه منفی زدی؟ غربگدا
هر چی بشر جلوتر میره بیشتر عیان میشه که چقدر از نظر اخلاقی سقوط کرده. یه جایی حمله به بیمارستانها محکوم و جنایت و اگر جای دیگه اتفاق بیافته، محکوم که نمی کنن هیچ، سلاح بیشتر هم بهشون میدن تا بیشتر جنایت کنند. در حالت خوشبینانه هم فقط تماشا و سکوت.
این استانداردهای دوگانه است که ریشه و باعث این تنهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
چقدر ساده ای که حمله به بیمارستان خالی رو باور کردی
بارها من این رو گفتم که امنیت مثل هواست تا وقتی که هست کسی قدرش رو نمیدونه. الان اونهایی که داشتن امنیت رو مسخره میکردن حالا فهمیدن امنیت یعنی چی؟ مهمترین وظیفه هر حکومتی ایجاد امنیته در کنار تامین غذا و نیازهای اولیه مردم. رفاه و بهبود وضع اقتصادی وقتی امنیت نباشه بی معنیه.
ظاهرا بیمارستان تخلیه شده نظامیان هم نباید از زنان و کودکان به عنوان سپر دفاعی خود استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
بیمارستان بیمارستانه حتی تخلیه شدش. اون کسانی که در اکراین از کشورشان دفاع می کنند بیشترشان غیر نظامیند.
غربیها یک سری قوانین طبیعت رو بدست آوردند مثل قوانین نیوتن، نسبیت انیشتن و غیره. اما به نظر میاد یک سری قوانین کلی تری در طبیعت هست که در شعرها و ادبیات ما هست اما غربیها نمیدونن یا بهش بی توجهن. مثلا شعر زیر که میتونه نتیجه نابودی خاورمیانه رو توسط غرب نشون بده که چجور ممکنه باعث جنگ در خود غرب بشه:

گیرم که خلق را به فریبت فریفتی با دست انتقام طبیعت چه میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
خودت فهمیدی چی گفتی توده ای؟
اوکراین هم باید برای صلح گام های بیشتری بردارد ، کشورهای غربی از این تنش در منطقه استفاده لازم خود خواهند برد . ظاهرا شیاطین عالم از طولانی شدن این جنگ خوشنود هستند و ادامه جنگ را تقویت می کنند .
نیروهای اوکراینی در مراکز درمانی و بیمارستان ها، مدارس و مراکز مسکونی پرجمعیت استقرار و سلاح های سنگین برای حمله به روس ها مستقر کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
نه عزیزم همان بیماران بیمارستان ها و همان زن و بچه در خانه مسکونی اسلحه گرفتند و از خاکشان دفاع می کنند. الکی توجیه جنایات یک کمونیست کثیف را نکنید. کل وجود سربازان روسی در خاک اکراین محکومه دیگه زدن خانه و بیمارستان که بماند.
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
بی سواد تو اصلا نمی دونی سلاح سنگین چیه
عملیات ویژه نظامی به بیمارستلن کودکان؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
زلنسکی از کودکان بیمار هم سپر انسانی درست میکنه
خداوند را شکر میگیم دشمنی چیزخوبی نیست
مرگ بر روسیه کودک کش.
کجا رفت اون فراز که تا دیروز داشت خودشو برای پوتین تیکه پاره میکرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ساندیسی که خورده بوده تاریخ گذشته بوده زبونش بند شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
سرماخوردم حال ندارم. فردا به خدمت همتون میرسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
در قلب های ماست با اون تحلیل های دقیقش
ه غرب گدا
فعلا به اراجیفتون ادامه بدین
چند وقت دیگه این قضیه هم تموم میشه و شما دیگه پیداتون نیست و روسیاهی به ذغال می مونه
دوستان خوبم در طی تاریخ چند ساله اخیر به ترتیب انگلیس روسیه آمریکا اسراییل بیشترین ضربات رو به منافع ملی و مردم ما زدن سیاست نه شرق و نه غرب ما باید تاثیر این جنگ بر منافع ملی خدمون بسنجیم و واکنش مسیولیین عزیز ما در درجه اول منافع ایران و بعد امت اسلامی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
حواست نیست بیشترین ضررراماخودمان بخودمان زدیم نه دیکران شماوقتی نه بفهمی ونه بخواهی بفهمی هربلائی سرت بیایدخودت مقصری ونه ابرو بادو‌مه وخورشید وفلک
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
هیچ کشوری به اندازه روسیه به کشور ما آسیب نزده است
مرگ بر متجاوز
معمولا اگر از بیمارستانها استفاده نظامی نشود مورد حمله قرار نمیگیرند زلنسکی نشان داده چیزی از پوتین کم ندارد
لعنت خدا بر اسراییل و سگیونیسم و دست نشاده اش در اکراین
آقا چرا نمیگید دولتمردان روسیه از سپر انسانی استفاده میکنند ؟ از این بیمارستان به عنوان پایگاه لکستیکی و پشتیبانی استفاده میکردن . روسیه هم فهمید و زد . کار روسیه درست بود؟ البته که نه ! اصلا جنایت بوده. ولی کاری که دولتمردان اکراین میکنن به مراتب زشتر و وقیح تره . سپر انسانی چرا؟ مردم باید داوطلبانه از کشورشون دفاع کنند نه به اجبار و به زور .
پوتین جان مرگ بر دشمنانت
آلمان حضور حداقل ده ها نئونازی در میان داوطلبان گردان خارجی اوکراین رو تایید کرد در حالی که هزاران نفر از سراسر دنیا به درخواست استخدام مزدور توسط دولت اوکراین پاسخ مثبت دادن

شاید دنیای امروز رو رسانه ها کنترل کنن ولی تاریخ قضاوت خواهد کرد تشکیل ارتش نئونازی های نژاد پرست و مزدوران تروریست از جانب دلقک یهودی اوکراینی کاسه لیس آمریکا
غربی ها شمشسر رو از رو بستن و علنا دارن نئونازی و داعشی و مزدور و..... میفرستن اوکراین! به نظرم روسیه خیلی جهالت میکنه که اینطوری داره با عطوفت میجنگه ! وقتش رسیده اوکراین کاسه لیس غربگدا رو به تلی از خاکستر تبدیل کنه
من جزو 90 درصد اکثریت عوام الناس بی سواد و مفلوک نیستم. هر چرندی رو باور نمیکنم. هفته پیش خبری منتشر کرده بودن مبنی بر حمله روسیه یه مهد کودک و معلوم شد و از نمای بالا 4 تا مربع شطرنجی گذاشته بودن که یعنی زیرش جسد کودکانه !

بگذریم از اینکه مهدکودک وسط جنگ و وسط کرونا و زیر بمباران روسیه چطوری باز بوده. لابد وسط جنگ مردم بچه هاشون رو فرستادن سرسره و خمیربازی کنن! ولی بعدا فیلمش منتشر شد که اون مهدکودک محل توپخانه ارتش اوکراین شده بود.

حالا حکایت همین بیمارستانه کودکانه! اوکراینی که مردم رو گروگان گرفته و ازشون به عنوان سپر انسانی استفاده میکنه و از آلمان مزدور نئو نازی استخدام میکنه و گردان آزوفی که در لیست تروریستی آمریکاست و به عنوان گروه نئونازی یاد میکنه. تعجبی نداره که از بیمارستان کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
آره فقط توده ای های مزدور روسیه باسواد هستن
هر چقدر روسیه ادعای صلح دوستی وانساندوستی وفلان بکند تابلوی جنایت آنها در چلوی چشمان جهانیان گسترده شده آنها به هیچ چیز رحم نمیکنند ومهم هم نیست جایی را که بمباران میکنند مسکونی بیمارستان یا کودکستان باشد آنها به راحتی جنایت خود را کتمان میکنند ولی نمیدانند که امروز صد سال پیش نیست ودنیا همه چیز را زنده می بیند
چه تکنیک آشنایی ! دقیقا از همین تکنیک گروه حماس استفاده میکنه. چون زورش به اسرائیل نمیرسه میره توی مدارس و بیمارستان ها و.... قایم میشه که اسرائیل نتونه بهش حمله کنه. اگرم حمله کرد شروع میکنه داد و فریاد که اسرائیل بیمارستان هارو میزنه

الانم حکایت اوکراین همینه. انگار روسیه مریضه ! یا مثلا اوسکوله بیاد بیمارستان کودکان رو بزنه ! یه مشت نازی هیتلر پرست اوکراینی رفتن در بیمارستان تخلیه شده کودکان قایم شدن و خوشحالم از اینکه روسیه با بمباران همشون رو سقط کرد
پوتین آن جاسوس صدام خودش هم مثل صدام میشه انشااله
ارتش اوکراین گروه تروریستی نیست که مثل داعش نیاز به استخدام مزدور داشته باشه. ارتش اوکراین یک ارتش حرفه ای با 300 هزار سرباز و 500 هزار نیروی ذخیره بود

بفرمایید که ارتش خود اوکراین الان کجاست که روی به استخدام مزدور اورده؟ اوکراین 44 میلیون جمعیت داره. اگر رئیس جمهور دلقکش! قهرمان ملته پس چرا ملتش واسش نمیچنگن؟ چرا از این 44 میلیون 100 هزار نفرش داوطلب نشدن به ارتش بپیوندن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
پس ننجون من 14 روزه جلو روسیه می جنگه
ناشناس
| Romania |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
توده ای در برابر تجاوز همه جانبه پوتین به کشورش ارتش کلاسیک کافی نیست و باید کمک بیشتری بهش بشه در ضمن تا همین الان هم اربتون در اوکراین شکست خورده
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ارتش روسیه مثل ایران خودرو می مونه در ظاهر همه چیز داره اما در باطن پوشالی و به همین خاطر در برابر اورکاین تا به امروز شکست خورده
آمریکا به اسم دمکراسی و حقوق بشر مخالفان رو در سوریه مسلح کرد و جنگ داخلی راه انداخت و بعدش هم تحریم شدیدی علیه مردم سوریه اعمال کرد! روسیه هم به بهانه های مشابه مثل نجات مردم روس به اوکراین حمله کرده! هر دوشون هم جنایتکارن.
روسیه توکه مردم اوکران قبول ندارند چرا از ان کشور خارج نمی شی هرچه سریع خارج شد دیگر ابروی براد باقی نمانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
کی گفته قبول ندارن؟ چیزی از سیاست حالیت نیست
بازهم اردوغان دمت گرم
نه روسیه مقصره نه اوکراین شیطان واقعی آمریکاست عامل تمام جنگ ها
درود بر پوتین که مثل شیر جلوی ناتوی خبیث و ناتو! ایستاده.
اگه دشمن بره داخل بیمارستان موضع بگیره و با تک تیراتدازاش سربازای روسی رو بزنه اونوقت روسیه کاملا حق داره بیمارستان رو با خاک یکسان کنه.
مردم اوکراین وقتی به یک دلقک رای میدادنند باید میفهمیدند که دارند چه اشتباهی مرتکب میشن.
من شخصا حاضرم برم کنار روسها با این دلقک های ناتو بجنگم.
اگر روسیه می خواست به بیمارستان و مهد کودک رحم نکنه که طی ده ساعت کیف را تسخیر می کرد.
محسن شریعتی نیا: بی شک تحول مهمی در سیاست بین الملل محسوب می شود و تا سالها اثرات چشمگیری بر معادلات این حوزه خواهد داشت. این جنگ مرحله ای کلیدی در کوشش های روسیه برای بازتعریف ساختار امنیتی اروپاست. برداشتم این است که اوکراین هدف کوتاه مدت روسیه است و این کشور می کوشد ساختار امنیتی اروپای پساجنگ سرد را برهم زند و در معماری ساختار جدید نقش کلیدی ایفا نماید. اما غرب به سرعت علیه روسیه متحد شده و نظام تحریمی بسیار سنگینی علیه این کشور اعمال کرده است. غرب امیدوار است با این اقدامات اقتصاد روسیه در هم شکسته شود و ماشین جنگی این کشور متوقف گردد. اینکه محاسبات کدام یک از طرفین نهایتا به "سوءمحاسبه" بدل خواهد شد هنوز نمی توان پیش بینی کرد.
این بدبخت که کامنت ساندیس تاریخ مصرف گذشته میزاره انگار جز این نیم خط چیزی بلد نیست!

باز اونایی که این کلمه غربگدا رو هی تکرار میکنن 6 خط مینویسن لابه لا هم 2 بار کلمه غربگدا رو میگن

ولی اینوریا جز 4 کلمه ساندیس و سایبری و... چیزی بلد نیستن

نمونه ش همین بابا. 14 روزه پای کامنت ها فقط همین یه جمله رو مینویسه: ساندیسش تاریخ مصرف گذشته بوده !

حرفی حدیثی تحلیلی کارشناسی ای چیزی! لااقل 2 خط بنویس یه نظری تخصصی بده! فقط همین 4 تا کلمه رو بلدی ؟! ای بابا !
پوتین دلش اندازه یه گنجشکه هرکی دیگه بود اوکراینرو با خاک یکسان میکرد
پوتين سهم صادرات گاز و نفت ايران را گرفت وخود به جاىً ايران در اپك نشست
زمانى ايران ٦ ميليون بشكه نفت توليد ميكرد ولى روسيه جاى ايران را گرفت و ايران را در مقابله با غرب قرار داد كه تحريم شود تا بتوانند يكه تاز بازار نفت و گاز شود و ايران را مجبور كرد كه شايد بتوارد نفت اندكىً از طريق روسيه بفروشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست