بازدید 27943
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

مصاحبه کاترین شکدم با بی بی سی در کانون توجه کاربران/ رتبه بندی معلمان هم تأیید شد و هم ترند/ حمایت مهدی هاشمی از اوکراین با پرتاب ودکای روسی/ حق عائله مندی چیست و چرا ترند شد؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «حق عائله مندی»، «روز جهانی زنان»، «مهدی هاشمی»، «رتبه بندی معلمان»، «حمله اوکراین به چچن»، «پوریا پورسرخ»، «مصاحبه کاترین شکدم با بی بی سی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 09 March 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «حق عائله مندی»، «روز جهانی زنان»، «مهدی هاشمی»، «رتبه بندی معلمان»، «حمله اوکراین به چچن»، «پوریا پورسرخ»، «مصاحبه کاترین شکدم با بی بی سی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حق عائله مندی

در جزئیات حقوق پرداخت‌شده به هر فرد شاغل، عناوین مختلفی وجود دارد و پرداختی‌های متنوعی به هر عنوان تعلق می‌گیرد. حق عائله مندی یا حق اولاد، یکی از این عناوین است.

حق اولاد یا حق عائله مندی در قانون برای تأمین هزینه فرزندان در نظر گرفته می‌شود. این قانون بر اساس ماده ۸۶ و ۸۷ قانون تأمین اجتماعی بوده و چندین شرط مختلف برای پرداخت آن وجود دارد.

مصاحبه کاترین شکدم با بی بی سی در کانون توجه کاربران/ رتبه بندی معلمان هم تأیید شد و هم ترند/ حمایت مهدی هاشمی از اوکراین با پرتاب ودکای روسی/ حق عائله مندی چیست و چرا ترند شد؟

پرداختن این مبلغ ضروری بوده و اگر یک کارفرما به هر دلیلی از پرداخت آن امتناع کند، کارگران می‌توانند با ارائه شکایت این مبلغ را دریافت کنند.

همچنین اگر این مبلغ در چند سال پرداخت نشود، پس از شکایت کارگر و صدور رأی به نفع او، حق اولاد در هر سال با توجه بر نرخ همان سال محاسبه و پرداخت خواهد شد.

با تصویب مجلس، حق عائله مندی و حق فرزند در سال آینده دو برابر و همین موضوع سبب شد تا این مهم ترند شوند.

طبق این مصوبه، امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، موضوع بند(۴) ماده(۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین، به ترتیب (۲) و(۳) برابر افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید

روز جهانی زنان

روز جهانی زنان بزرگداشتی است که هر ساله در روز ۸ مارس برابر با 17 اسفند برگزار می‌شود و نقطه کانونی در جنبش حقوق زنان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکزِ جشن بر بزرگداشت و دفاع از حقوق زنان و برگزاری جشنی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است.

مصاحبه کاترین شکدم با بی بی سی در کانون توجه کاربران/ رتبه بندی معلمان هم تأیید شد و هم ترند/ حمایت مهدی هاشمی از اوکراین با پرتاب ودکای روسی/ حق عائله مندی چیست و چرا ترند شد؟

همزمان با فرا رسیدن این روز جهانی، عبارت روز جهانی زنان به یکی از ترندهای پرتکرار در ایران تبدیل شد.

همچنین به این مناسبت در ایران و سایر کشورهای جهان مراسم هایی برگزار شد که مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

مهدی هاشمی

مهدی هاشمی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایرانی است که هر از چندگاهی به واسطه حواشی که دارد مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار می گیرد.

به تازگی فیلمی از او منتشر شده است که او در این فیلم و برای محکوم کردن روسیه بابت حمله به اوکراین اقدام به پرتاب و شکستن شیشه ودکای روسی می کند.

در مورد مهدی هاشمی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

این اقدام او با حواشی و واکنش های فراوانی به ویژه در شبکه های اجتماعی رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید

رتبه بندی معلمان

پس از کلی حواشی و بالا و پایین بالاخره دو روز پیش شورای نگهبان طرح رتبه بندی معلمان را تأیید کرد و از این پس رتبه بندی معلمان به عنوان یک قانون برای دولت لازم الاجرا خواهد بود.

همزمان با تأیید این طرح در شورای نگهبان، بار دیگر طرح فوق الذکر به صدر اخبار و جست و جوهای فضای مجازی آمد و مورد توجه کاربران قرار گرفت.

میزان افزایش حقوق معلمان پس از اجرای رتبه‌بندی - تابناک | TABNAK

به موجب این قانون معلمان رتبه بندی خواهند شد و بر اساس رتبه ای که دارند مشمول افزایش حقوق می شوند.

اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ براساس مصوبه مجلس و با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

 با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید

حمله اوکراین به چچن

حمله روسیه به اوکراین و جنگ این دو کشور همچنان در صدر اخبار ایران و جهان قرار دارد.

به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که اوکراین نیز حملاتی را به چچن به عنوان جمهوری خودمختار روسیه انجام داده که این اتفاق هم مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است.

توضیح بیشتر پیرامون چچن و نقش این جمهوری در جنگ روسیه و اوکراین اینکه چچن که بعضاً با نام های چچنیا و چچنستان هم شناخته می شود، یکی از جمهوری های خودمختار روسیه است که در جنوب غربی روسیه واقع شده و جمعیتی حدود یک میلیون تن دارد و پایتخت آن شهر «گِروزنی» است. از لحاظ قومیت، «چچنی»ها با ۹۳.۵ درصد قوم اصلی هستند و پس از آن ها «روس ها» با ۳.۷ درصد بخش کوچکی از مردم چچن را تشکیل داده اند.

این ناحیه در سال های قبل مملو از جنگ و خونریزی بود و کمتر به خود آرامش می دید. نزدیک به یک دهه درگیری و جنگ های تجزیه طلبانه پی در پی با روسیه، اوضاع نامناسب اقتصادی که جمع کثیری از جوانان چچنی را بر آن داشت که به گروه های تروریستی بپیوندند، از جمله عواملی بوده که نگذاشته این جمهوری کوچک به بالندگی برسد و اقتصاد آن را به بن بست رسانده است. رمضان قدیروف ریاست جمهوری این منطقه خودمختار در روسیه را بر عهده داشته و از طرفداران ولادیمیر پوتین به شمار می آید که نقش مهمی در رسیدن او به قدرت در چچن ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید

.پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ  متولد ۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. حضور او در فصل چهار مجموعه نمایش خانگی جوکر حالا او را نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

حرکت باورنکردنی اوباما برای انتخابات در آمریکا - تابناک | TABNAK

پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌ عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن، این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

 وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا ساخته عزیزالله حمیدنژاد، عیار ۱۴ ساخته پرویز شهبازی، روز رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد. وی در اولین فیلم سه‌بُعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کرد و بازی در طولانی‌ترین سریال ایرانی (کیمیا) را در کارنامه دارد.

ببینید

مصاحبه کاترین شکدم با بی بی سی

کاترین پرز شکدم همچنان یکی از ترندهای گوگل در ایران است و بسیاری از کاربران فضای مجازی کنجکاوانه در پی یافتن اطلاعات بیشتر در مورد او و فعالیت های او در ایران هستند.

برخی رسانه ها و کانال های خبری در روزهای گذشته از جاسوس بودن او و ارتباطش با برخی شخصیت های عالی نظامی و سیاسی ایرانی خبر می دادند و مدعی بودند که وی اطلاعات ذی قیمتی را با خود از ایران خارج کرده و در برخی اقدامات ضد ایرانی اسرائیل نقش موثری داشته است.

با این حالا او به تازگی با بی بی سی فارسی مصاحبه و تأکید کرده که نه رابطه ای با شخصیت های سیاسی و نظامی ایرانی داشته و نه اساساً جاسوس بوده است.

به موجب این خبر «کاترین پرز شکدم» در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی گفت: نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه‌ای داشتم.

چرا اصولگراها گول چادر کاترین شکدم را خوردند؟ - تابناک | TABNAK

وی در ادامه این گفت وگو گفت که این مطالب را او هم در فضای اینترنت دیده ولی آن‌ها را بیش از آنکه علیه خود بداند توهین به مقامات ایرانی تصور می‌کند.

کاترین شکدم همچنین اظهار داشت که برخلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام و آنکه در انتهای مطلبم در تایمز اسراییل نوشته‌ام که ایران به دنبال سلاح اتمی است، صرفاً برداشت شخصی‌ام است که می‌تواند کسی بپذیرد یا نپذیرد. اما برای این حرفم نه به سندی دسترسی داشته‌ام و نه با کسی صحبت کرده‌ام.

شکدم در ادامه این گفت وگو گفت: تمام آنچه در این‌باره دیده‌ام همان مطالب آشکار روی اینترنت بود است.

وی همچنین درباره مطالبش که در سایت khamenei.ir منتشر شده در پاسخ به سوال مجری بی‌بی‌سی که آیا اصلا به دفتر رهبری رفت‌و‌آمد داشته‌اید، گفت خیر. چند مطلب را به صورت ایمیلی فرستادم و حتی پولی هم دریافت نکرده‌ام.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۷
روسیه برای تحریم ها از امریکا ضمانت می خواهد تا متحمل ضرر و تحریم نشود . آنوقت ما می رویم برای برطرف شدن تحریم آمریکا دست به دامان روسیه می شویم
این یعنی چی کجای این سیاست و خرد ورزی است .
کاترین شکدم اصلا وجود خارجی نداشته و کسی به این نام

اصلا زاییده نشده است !!!!!!!

و شخصا تکذیب میکنم که اصلا او بداند ایران چیست ؟!!!!!!

و برای تایید ادعایم ( بی بی سی ) را شاهد میگیرم !!!!!!!!!!!
روسیه برای تحریم ها از امریکا ضمانت می خواهد تا متحمل ضرر و تحریم نشود . آنوقت ما می رویم برای برطرف شدن تحریم آمریکا دست به دامان روسیه می شویم
این یعنی چی کجای این سیاست و خرد ورزی است .
خیلی جالبه حرفهای یک نفر که به دروغ تظاهر به اسلام کرد و کلی با اقایان رفت و امد داشته در بی بی سی شده سند پاکی و عدم نفوذ
تا امروز بی بی سی منبع دروغ پراکنی بود حالا منبع خبری
روسیه خودش از ترس تحریم های امریکا می خواهد از مذاکرات وین بهره و سوئ استفاده کند ..... انوقت ما برای برطرف شدن تحریم های امریکا روسیه را وکیل خود می کنیم اون اگر بیل زن بود باغچه خودش را بیل می زد
این کانال کثیف انگلیسی موجود کثیفی مانند کاترین شکدم را تطهیر کرد
بی بی سی فارسی نگو۲۰:۳۰بگوفقط بااین مصاحبه سعی کردکه فتیله هاروپایین بکشه!!
عجب، پس واقعا این خواهر کاترین شکدم یک قدیس بوده البته اگه نبود که بزرگان اینقدر براش ابراز علاقه نمی کردند
آفرین به کاترین وپوتین که باشیرین کاریهاشون حواس مردم راموقتاازمسائل اقتصادی فجیح بخصوص حذف ارز۴۲۰۰تومانی پرت کردند
چطور حالا مطالب و مستندات رسانه های معاند و دشمن خوب و مستند و محکمه پسند هستند؟؟؟هیچ ادم عاقلی این مصاحبه زورکی و پولکی بی بی سی را قبول نمی کند.چطور وقتی بی بی سی بر خلاف منافع حرف بزند دروغ گفته و دشمن است؟؟؟؟؟
الان حرف این خانم که وقتی در ایران بود مذهبی و شیعه دو آتیشه بود و حتی رنگ چشم هاشو عوض کرده بود که گمراه کند حالا که معلوم شده یهودی بوده و اصلا اعتقادی به شیعه ندارد باید باور کنیم!!!
کاترین شکدم که اولش گفت رابطه داشتم حالا تکذیب کرده... پس معلومه تکذیب الکیه ...
فغلا به مصلحت این خانم همه چیز رو رد کرد اما بعداً شدیداً صداش در میاد!! می گید نه، خواهیم دید!!!

این سناریورهای تکراری هیچ وقت تغییر رویه نمیده. فقط دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره
به موجب این خبر «کاترین پرز شکدم» در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی گفت: نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه‌ای داشتم
بیچاره سردار جوانی که بی گناه آبرویش رفت و احتمالا جلوی خانواده هم‌کلی شرمساری،
حالا بی بی سی شده منجی !!! تا دیروز که کل بی بی سی رسانه معاند رسانه دشمن بود حالا که با این زنک جاسوس حرفه ای مصاحبه سفارشی کرده است شده ملاک ارزشیابی .
کاترین جون کاررررش خیلی درررسته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار