بازدید 85799
با سیزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

روسیه از جام جهانی فوتبال کنار گذاشته شد/ تصاویری از انهدام محل تجمع ارتش روسیه/ وقوع انفجارهای مهیب در پایتخت اوکراین/ کشته شدن یک مقام ارشد نظامی روسیه/اعزام هواپیمای سوخت‌رسان و نیرو به اروپا از سوی آمریکا

بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد دوازدهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 08 March 2022

وقوع انفجارهای مهیب در پایتخت اوکراین/ کشته شدن یک مقام ارشد نظامی روسیه 

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد دوازدهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.

روسیه از جام جهانی فوتبال حذف شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۲۳:۳۹

با اعلام فیفا، لهستان به فینال پلی آف جام جهانی2022 صعود کرد و روسیه از مسابقات حذف شد.

روسیه در ۲۴ تا ۹۶ ساعت آینده به کی‌یف حمله می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۲۰:۵۴

 

موسسه مطالعات جنگ آمریکا در تحلیلی می‌گوید که نیروهای روس برای حمله به کی‌یف در روزهای آینده آماده می‌شوند.

بلینکن: ما برای بدترین شرایط آماده هستیم!
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۲۰:۴۸

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده با اشاره به تشدید حملات روسیه در اوکراین گفت که «آمریکا کاملا به ناتو متعهد است و ما برای بدترین شرایط آماده هستیم».

بلینکن: به دنبال افزایش هزینه‌های جنگ برای روسیه هستیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۵:۱۰

 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا: ما در حال افزایش هزینه‌های جنگ اوکراین برای کرملین هستیم. روبل روسیه در حال سقوط است و شمار زیادی از شرکت‌های مهم در حال ترک روسیه هستند.

ما در حال آماده‌سازی سناریوهایی برای مواجهه با وضعیت فعلی اوکراین هستیم. جهان باید از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کند ما در کنار اوکراین می‌ایستیم و کمک‌های انساندوستانه و نظامی به آن ارائه می‌کنیم.

بسیاری از همپیمانان ما شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را در شرق اروپا مستقر کرده‌اند.

اگر روسیه بخواهد دست به اقدامی مسالمت آمیز بزند، ما از آن استقبال می کنیم اما باید تجاوز خود به اوکراین را متوقف کند.

ما در تلاش هستیم تا عرضه پایدار انرژی جهانی به اروپا را تضمین کنیم و وابستگی به انرژی روسیه را کاهش دهیم.

 ما در تلاش هستیم تا عرضه پایدار انرژی جهانی به اروپا را تضمین کنیم و مسکو از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

تصاویری از انهدام محل تجمع ارتش روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۴:۰۵
اوکراین: ۲۱ نفر در حمله هوایی روسیه به سومی کشته شدند
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۴:۰۰

 

مقام‌های اوکراین می‌گویند که ۲۱ غیرنظامی در حمله هوایی روسیه به شهر سومی کشته شدند.

وزارت خارجه اوکراین: ما از روسیه می‌خواهیم تا با باز شدن کریدورهای بشردوستانه در دیگر شهرهای اوکراین نیز موافقت کند.

عقب نشینی اوکراین از مسئله پیوستن به ناتو
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۴:۰۰

 

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته است که علاقه خود را به موضوع پیوستن اوکراین به ناتو از دست داده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که زلنسکی همچنین گفته مقامات کی‌یف می توانند درباره نحوه زندگی آینده مردم کریمه و جمهوری‌های دونباس مذاکره و مصالحه کنند.

درخواست مدیران انرژی جهان برای یافتن جایگزین برای نفت روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۲:۲۴

دیران انرژی جهان درباره تبعات تحریم نفت و گاز روسیه هشدار دادند و خواستار افزایش سرمایه گذاری برای تقویت تولید سوخت های فسیلی و انرژی های تجدیدپذیر شدند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: همزمان با اوج گرفتن قیمت نفت، مدیران عامل حوزه انرژی اروپا خواهان تامین امنیت و یافتن جایگزین برای نفت روسیه هستند. کشورها و شرکت های بین المللی از خرید نفت و سوخت از روسیه خودداری می کنند، موضوعی که می تواند بزرگترین اختلال در بازار انرژی جهان از دهه های گذشته تاکنون محسوب شود.

روسیه چهار تا پنج میلیون بشکه نفت و ۲ تا سه میلیون بشکه فرآورده نفتی در روز صادر می کند. رهبران گاز و نفت جهان در یک کنفرانس صنعتی در روز دوشنبه خواستار افزایش تولید سوخت های فسیلی و انرژهای تجدیدپذیر برای کاهش اتکا به نفت روسیه شدند.

کنفرانس سالانه انرژی «CERAWeek»، زمانی در منطقه هوستون آمریکا آغاز به کار کرد که قیمت جهانی نفت رکوردهایی را پشت سر گذاشته که از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون شاهد آن نبوده است.

محمد بارکیندو دبیر کل اوپک در این کنفرانس گفت: اکنون این ظرفیت در جهان وجود ندارد که نبود ۷ میلیون بشکه نفت روسیه را جبران کند. وی خواستار افزایش سرمایه گذاری در بازار نفت شد و کاهش سرمایه گذاری در سال های گذشته را عامل تنگنای امروز عنوان کرد.

اندی براون مدیرعامل شرکت انرژی گالپ پرتغال نیز خاطرنشان کرد: دولت پرتغال دنبال تسریع در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است. حتی قبل از بحران اوکراین، بازار انرژی ملتهب بود و در صورت کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه از معادلات، شاهد بحران در این حوزه خواهیم بود.

پاتریک پویان مدیرعامل شرکت انرژی توتال نیز در این کنفرانس گفت: شرایط امروز، یک بیدارباش به تمامی تصمیم گیران در قاره اروپاست تا امنیت ذخایر انرژی را جدی بگیرند.

جان کری نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در مسئله تغییرات آب و هوایی در این کنفرانس گفت: مردم اکنون باید مدتی برای انرژی هزینه بالاتری بپردازند و دولت بایدن بر گسترش استفاده از گاز طبیعی و انرژی هسته ای تاکید دارد.

جوسو جون ایماز سن میگوئل مدیرعامل شرکت نفتی رپسول اسپانیا معتقد است: اروپا باید با تنوع بخشیدن به منابع انرژی و انرژهای تجدیدپذیر، وابستگی خود به خارج از قاره در این حوزه را کاهش دهد.

روز دوشنبه، قیمت نفت برنت برای مدت کوتاهی از ۱۳۹ دلار عبور کرد که نزدیک به ۱۴۷.۵۰ دلار یعنی بالاترین قیمت نفت در تاریخ است. در شرایطی که آمریکا اعلام کرده حتی در صورت همراهی نکردن اروپا، به صورت یکجانبه نفت روسیه را تحریم می کند، تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت ها برای ماه ها ادامه خواهد داشت.

در شرایطی که عربستان و روسیه به عنوان اعضای اوپک پلاس در حال افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای جبران کسری ناشی از کاهش تولید در ماه های آغازین شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ هستند، آمریکا و دیگر کشورها خواهان افزایش بیش از پیش تولید هستند. این در حالی است که کارشناسان اوپک پلاس اعلام کرده اند که به خاطر کاهش سرمایه گذاری در سال های گذشته، امکان افزایش تولید وجود ندارد و حتی آمریکا اکنون ۱۲ میلیون بشکه نفت تولید می کند که یک میلیون بشکه کمتر از اوج تولید در سال ۲۰۱۹ است.

ایجاد کریدورهای بشردوستانه در چهار شهر اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۲:۲۳

 

وزارت دفاع روسیه: کریدورهای بشردوستانه در کی‌یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپول باز شده است.

ارتش روسیه ۲۴۸۲ هدف از زیرساخت‌های نظامی در اوکراین را در جریان عملیات ویژه بمباران کرد.

نیروی هوایی روسیه ۱۵۸ تأسیسات نظامی را در اوکراین طی روز گذشته منهدم کرد.

تسلط نیروهای روس به شهر «بوچا»
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۲:۲۲

 

شبکه المیادین گزارش کرد که شهردار بوچا گفته است که کنترل شهر بوچا واقع در 20 کیلومتری از کی‌یف به دست نیروهای روسیه افتاده است.

مقام آمریکایی: احتمال حمله روسیه به محموله تسلیحات اوکراین وجود دارد
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۹:۰۱

 

شبکه آمریکایی «ای بی سی» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد که احتمال می‌رود روسیه یکی از زنجیره‌های تأمین تسلیحات به اوکراین را با حمله‌ای در لهستان هدف قرار دهد.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شده است که روسیه می‌تواند از مناطق بسیار مستحکم مهمات دوربرد برای بمباران شهرها از مسافت طولانی پرتاب کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ایجاد مناطقی مستحکم و پرتاب توپخانه‌های دوربرد از این مکان‌ها، از اعزام نیروهای روس به شهرهای اوکراینی جلوگیری می‌کند.

اعزام هواپیمای سوخت‌رسان و نیرو به اروپا از سوی آمریکا
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۸:۵۹

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دوشنبه شب به وقت تهران در نشست خبری از اعزام شماری نیرو و تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای سوخت‌رسان به شرق اروپا با بهانه حمایت از اعضای و متحددان ناتو در مقابله با روسیه خبر داد.

به گزارش منابع خبری، این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که ۵۰۰ نیروی اضافی ایالات متحده به اروپا برای حمایت از عملیات ناتو در اروپا اعزام می‌شوند. به گفته این مقام پنتاگون، آمریکا قصد دارد هواپیماهای سوخت‌رسان‌های «کی‌سی-۱۳۵» خود را به یونان و تیم‌های پشتیبانی عملیات هوایی را به لهستان و رومانی اعزام کند. این مقام آمریکایی افزود که هم اینک ۱۰۰ هزار نظامی آمریکا در اروپا مستقر هستند.

این مقام ارشد دفاعی ایالات متحده گفت: «پنتاگون اکنون ارزیابی می‌کند که نزدیک به ۱۰۰ درصد از نیروی رزمی روسیه که در مرز اوکراین مستقر شده اند اکنون متعهد به نبرد هستند.»

این در حالی است که آمریکا تاکنون محموله‌های بسیاری از موشک‌های ضد تانک «جاولین» و سایر تجهیزات تهاجمی و دفاعی را به اوکراین ارسال کرده است.

منابع مطلع می‌گویند که در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر برنامه روسیه برای حمله به کشورهای دیگر موجود نیست. روسیه به شدت مخالف هرگونه توسعه ناتو در شرق ، مرکز اروپا و نزدیک مرزهای خود است.

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با همتای لیتوانیایی خود ضمن اعلام اعزام نیرو به این کشور گفت، هیچکس نباید به آمادگی ارتش آمریکا شک کند.

بلینکن که در حال حاضر در لیتوانی است، روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده ۴۰۰ نیروی نظامی اضافی را در لیتوانی مستقر خواهد کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه در نشست خبری با «گابریلیوس لندسبرگیس» وزیر امور خارجه لیتوانی گفت: «۴۰۰ پرسنل نظامی دیگر در روزهای آینده وارد لیتوانی خواهند شد.»

با این استقرار این نیروها، شمار نیروهای آمریکایی در لیتوانی به حدود ۱۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. یک گردان آمریکایی متشکل از حدود ۵۰۰ نظامی در حال حاضر در منطقه آموزش نظامی در«پابراده» در شمال «ویلنیوس» مستقرهستند.

مذاکرات سوم روسیه و اوکراین نیز دستاورد قابل توجهی نداشت
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۸:۵۸

مقام‌های روس و اوکراینی دوشنبه شب به وقت تهران پس از خاتمه دور سوم مذاکرات در بلاروس از عدم موفقیت خاص در این دور از گفت‌وگوها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «میخائیل پودولیاک» مقام اوکراینی حاضر در گفت‌وگوها با روسیه اظهار داشت، هیچ نتیجه قابل توجهی در مورد آتش بس موفقت در مذاکرات با روسیه به دست نیامد. مقام مذاکره کننده اوکراینی افزود، مذاکرات با روسیه در چند گام کوچک از نظر ایجاد مسیرهایی برای کمک‌های بشردوستانه رو به جلو بود.

این مقام دولت اوکراین از آمادگی کی‌یف برای انجام دور بعدی مذاکرات با روسیه خبر داد.

یکی از مذاکره کننده روسیه نیز گفت: «دور چهارم مذاکرات به زودی در بلاروس برگزار می‌شود.»

خبرگزاری «رویترز» نیز در این زمینه نوشت، مذاکره کنندگان روس گفتند که تحولات مثبتی پس از مذاکرات با اوکراین ایجاد نشد. آنها هشدار دادند که نباید انتظار داشت دور بعدی مذاکرات به نتیجه نهایی برسد.

«ولادیمیر مدینسکی»، از اعضای تیم روسیه پس از مذاکرات گفت: «مذاکرات آسان نیست. هنوز زود است که درباره مورد مثبتی صحبت کنیم. امیدوارم دفعه بعد بتوانیم گام بزرگتر رو به جلو برداریم.»

پیش از آغاز مذاکرات، وی گفته بود که دور سوم روی موضوع حل و فصل سیاسی داخلی اوکراین، کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی و مسایل نظامی متمرکز خواهد بود.

پیشتر هیات اوکراینی تأیید کرده بود که می‌توان در مورد همه موضوعات به توافقات بین دو کشور به جز درخواست روسیه در مورد به رسمیت شناختن استقلا کریمه و جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک دست یافت.

مقامات روسیه و اوکراین اولین دور مذاکرات خود را برای حل و فصل بحران اوکراین در منطقه «گومل» در بلاروس در ۲۸ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) در بحبوحه عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین برگزار کردند.

دور دوم مذاکرات نیز در بلاروس برگزار شد و طرفین بر سر ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی و همچنین تحویل غذا و دارو به توافق رسیدند.

یک قانونگذار اوکراینی روز شنبه گفت که یکی از اعضای تیم اوکراین در دور اول مذاکره با روسیه به جرم «خیانت» به قتل رسیده است. «آلکساندر دوبینسکی» قانونگذار اوکراینی مدعی شده است که «دنیس کریف»، یکی از اعضای اولین هیات کی‌یف در مذاکرات دوشنبه گذشته با روسیه، توسط سرویس امنیتی اوکراین کشته شده است.

موافقت آمریکا و تروئیکای اروپا بر افزایش فشار بر روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۸:۵۷

کاخ سفید آمریکا شبانگاه دوشنبه به وقت تهران از برگزاری تماس بین روسای جمهور آمریکا با رئیس جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در زمینه درگیری روسیه و اوکراین و افزایش فشار بر مسکو خبر داد.

به گزارش منابع خبری، کاخ سفید در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز یک تماس ویدیویی امن با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برگزار کرد. سران و مقام‌های ارشد این کشورها بر عزم خود برای ادامه افزایش فشار بر روسیه برای تهاجم غیرقانونی و غیرموجه این کشور به اوکراین تاکید کردند.»

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آن‌ها همچنین بر تعهد خود در ادامه ارائه کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین تاکید کردند. علاوه بر این، آنها در مورد تعاملات اخیر خود با روسای جمهور اوکراین و روسیه گفت‌وگو کردند.»

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه از اتحادیه اروپا درخواست کرد مقامات اوکراینی را به احترام به قوانین حقوق بشری متقاعد کنند. پوتین در تماس تلفنی با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا تأکید کرد ملی‌گراهای اوکراین از شهروندان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین به‌طور ویژه تأکید کرد که اترش روسیه تمام اقدامات ممکن را برای حفظ جان غیرنظامیان انجام می‌دهد.»

در این بیانیه آمده است، پوتین در تماس با میشل گفت، نیروهای مسلح روسیه بارها اعلام آتش‌بس کرده‌اند تا از تخلیه غیرنظامیان اطمینان حاصل شود اما ملی‌گرایان اوکراینی با اقدام به خشونت، این رویه را مختل کرده‌اند.

وقوع انفجارهای مهیب در پایتخت اوکراین

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، صدای انفجارهای مهیبی در پایتخت اوکراین شنیده شده است.

به گزارش الجزیره، چندین انفجار شدید که احتمال می‌رود ناشی از حملات هوایی باشد در کی‌یف به وقوع پیوسته است.

در پی شنیده شدن صدای این انفجارها، ارتش اوکراین مدعی شد که یک فروند جنگنده روسی را برفراز کی‌یف سرنگون کرده است.

وقوع انفجارهای مهیب در پایتخت اوکراین/ کشته شدن یک مقام ارشد نظامی روسیه 

هنوز مقام‌های نظامی روسیه انهدام جنگنده این کشور بر فراز کی‌یف را تایید یا رد نکرده‌اند.

پیشتر سرویس‌ امداد و نجات اوکراین اعلام کرده بود که دستکم ۱۳ نفر بر اثر بمباران یک شهر صنعتی در ماکاریف در حدود ۵۰ کیلومتری غرب کی‌یف پایتخت اوکراین کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

ژاپن ۲۰ مقام روس و ۱۲ بلاروسی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه‌ای از بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس در ارتباط با وضعیت اوکراین خبر داد.

به گزارش نووستی، بر اساس این بیانیه، تحریم‌های جدیدی علیه ۲۰ شهروند روسیه، ۱۲ شهروند بلاروس، دو موسسه روسی و ۱۲ سازمان بلاروسی اعمال شده است.

این علاوه بر اعمال ممنوعیت صادرات برای وزارت دفاع بلاروس، از جمله نیروهای مسلح، و همچنین سازمان‌های درگیر در فعالیت‌های اطلاعاتی است.

ژاپن همچنین صادرات تجهیزات پالایش نفت به روسیه را به عنوان بخشی از بسته جدید تحریم ها ممنوع کرد.

تحریم‌های جدید به ویژه بر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، ۳ معاون رئیس جمهور؛ الکسی گروموف، دیمیتری کوزاک، سرگئی کرینکو، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن و تاجران روسی شامل بوریس روتنبرگ ، آلیشیر عثمانوف، روزنامه‌نگار ولادیمیر سولوویف و دیگران است.

ویکتور و دیمیتری لوکاشنکو، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس، ناتالیا اسمونت، وزیر امور داخلی بلاروس، ایوان کبراکوف و دیگران نیز مشمول تحریم‌های شخصی هستند.

اوایل ماه مارس، دولت ژاپن ۴۹ شرکت و موسسه روسی از جمله Rosoboronexport، روس تک، سرویس امنیت فدرال، سرویس اطلاعات خارجی و تعدادی از مقامات رهبری روسیه را تحریم کرد.

 کشته شدن یک مقام ارشد نظامی روسیه 

واحد اطلاعات دفاعی وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ویتالی گراسیموف یک فرمانده ارشد روسیه در نزدیکی شهر خارکف به دست نیروهای اوکراینی کشته شده است.

به گزارش "فرانس ۲۴"، در این بیانیه آمده است: ویتالی گراسیموف یک فرمانده نظامی روسیه، سرلشکر، رئیس ستاد و معاون اول فرمانده ارتش ۴۱ منطقه مرکزی نظامی روسیه، کشته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، در حمله نیروهای اوکراین، چندین فرمانده ارتش روسیه کشته و زخمی شدند.

پیش از این رسانه‌ها از کشته شدن آندری سوخووتسکی، یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی روسیه در جریان درگیری با نیروهای اوکراینی خبر داده بودند.

کرملین اعلام کرده است که در جریان ۱۲ روز "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین، بیش از ۴۹۸ نیروی نظامی این کشور کشته و یک هزار و ۶۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این درحالی است که اوکراین ادعا می‌کند تاکنون ۱۱ هزار نیروی ارتش روسیه در اوکراین کشته شده‌اند.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰۶ نفر از جمله ۲۷ کودک در جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در عین حال اعلام کرد آمار واقعی تلفات غیر نظامیان در اوکراین می‌تواند بیشتر باشد.

کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که ۸۰۱ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲۹
کار پوتین و روسیه تمام است.
به زودی با مقاومت مردم اوکراین ارتش روسیه هم ....
پوتین هم مثل صدام تمام

مداقب باشید که همواره در طرف عدالت قرار بگیریم.

مسلمان چینی و غیرچینی فرقی ندارد.
شیعه هزاره و لبنان فرقی ندارد.

طرف حق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اینکه ناتو یک پیمان بزرگ ووحشتناک نظامی است که بزرگترین دشمنش هم روسیه است، یک واقعیته و هر کشوری هم جای روسیه باشه اگر به فکر نباشه با کار انجام شده ومحاصره وحمله دشمن روبرو میشه. پس اونها هم به خودشون حق می دهند که از امنیتشون دفاع کنند. حق؛ یعنی انحلال این پیمانهای نظامی وصلح در جهان
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
شاید هم کار آمریکا و غرب تمام است و جهان از شر این اختاپوس های غربی که خون مردم خاور میانه را می مکند خلاص شود
بزودی سرنوشت سایر دیکتاتوران متوهم در انتظار پوتین خواهد بود
احتمالا عوامل و مواجب بگیران روسیه در ایران، گزارش میزان نفرت و انزجار مردم ایران از روسیه در قضیه اوکراین را به گوش پوتین رسانده اند و او هم با کارشکنی در برجام در حال انتقام گرفتن از مردم ایران است. روسها از هر ملتی یکجور انتقام میگیرند. از یک ملتی با حمله از یک ملتی با تحریم و غیره. البته برای روسها موضع گرفتن و حرکت مقامات رسمی آن کشور به نفع آنها مهم است که متاسفانه تاکنون برآورده شده.
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
شما لازم نیست از آلبانی از جانب مردم ایران حرف بزنی
تابناک عزیز: مرتب و دائما بجای تجاوز از "علمیات ویژه " استفاده کن که به قبای ارباب پوتین بر نخورد.
یعنی تعداد کشته های روس از اوکراین بیشتر بوده است؟ مگه میشه. به این میگن مهندسی افکار و تقلب در پوشش اخبار
وقتی یک کمدین رئیس جمهور شود نتیجه آن میشود که با نادانی کشورش را به میدان جنگ غرب و روسیه تبدیل میکند و همه چیز نابود و مردم آواره میشوند
پاسخ ها
آزاد ايراني
| United States of America |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
اينكه هنرمندي با راي اكثريت ملت اوكراين رييس جمهور بشه و حتي در روزهاي سخت جنگ به فكر خودش و فرار از كشورش نيست جاي تعجب نداره، عجيب اين هست كه چطور يك جاسوس با گذشت ٢٠ سال هنوز هم بر مسند قدرت هست و منافع ملت روس رو اينطور با حماقت به خطر ميندازه
به قولي تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
کسی که احمدی نژاد ۸ سال رئیس جمهورش بوده این حرفو نمیزنه که جانم
درود
دوستان یکی جواب بده
روسیه به اکراین حمله کرده...غرب این همه تحریم علیه روسیه اعمال کرده که روسیه بی تفاوت بوده به آنها
حالا که شاید برجام احیا بشه یک دفعه روسیه از آمریکا تضمین کتبی می خواهد که منافع روسیه بعد از برجام در ایران تحریم نشود
مگر بعد از تحریم و احیای برجام قراره چه نونی به روسیه برسه که آن همه تحریم غرب برایش مهم نبوده اما اگر منافعش تو برجام ایران برای روسیه مهم شده
واقعا جای تفکر داره
دوستان تابناکی از این قضیه نباید ساده گذشت
شما به عنوان یک رسانه بیشتر بررسی کنید لطفا
دیدید بایدن ارزش تقلب در انتخابات را داشت بعد از به دام افتادن روسیه نوبت چین است، سر تایوان، روسیه از همه مسایل نهایت استفاده را می برد.سوریه جنگ زده، یمن... عراق را با بقدرت رساندن صدر حالاحالا در اغماست، ایران تحریم، باید جلو تر از رقیب حرکت می کردید.
.... در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر برنامه روسیه برای حمله به کشورهای دیگر موجود نیست. روسیه به شدت مخالف هرگونه توسعه ناتو در شرق ، مرکز اروپا و نزدیک مرزهای خود است.....
نباید به به حرف یا عمل دروغگو اعتماد کرد همین چکمه بود که می گفت به اوکراین حمله نخواهم کرد
جنگ کثیف به نفع آمریکا برای شکستن اقتصاد و اقتدار نظامی روسیه، حتی آلمان و کشورهای اروپایی دیگر هم موافق این نقشه و حیله آمرکیا نیستند، اما با حماقت روسیه همگی به دام آمریکا افتادند و اوکراین هم گوشت قربانی این حیله شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حماقت زلنسکی و در دام افتادن روسیه
رحمت خدا بر پوتین و استالین و هیتلر . بزودی کل امریکا هم مستعمره پوتین خواهد شد ان شا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چه دل خوشی داری تو
ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
لعنت خدا بر ظالمین و آدم کشان از جمله پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ساندیس چی گرون شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
دم فراز گرم انقدر سوزوندت که با اسمش میایی چرت میگی فراز یه تحلیل گر قدره
فراز اصلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
این من نیستم اما در کل باهاش موافقم درود بر پوتین و استالین و هیتلر و مرگ بر غربگدا ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بایدن را برای چه رییس جمهورش کردند فعلا روسیه از این باتلاق بیاد بیرون تا بعد
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اون همه تسلیحات رو واسه چی می دن به اوکراین که جلو روسیه بایسته، بعد شورش داخلی در انتظار روسیه است.
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
مطمئن باش روسها اول شما را به غلامی و برده گی مفت خواهند برد

نوکران بی جیره و مواجب را روسیه خیلی دوست دارد

ولی کسانی که خائن به کشور مادری و مردم سرزمین پدری خود هستند

را حتی تجاوز گران و اربابان اشغالگر روس هم اعتماد و احترام برایشان قائل نیستند

پس حواستون باشه بیشتر از این فریب نخورید
رفقای روسیه
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بسی خندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شما هیچ شناختی از سیاست و هژمونی ترسناک آمریکاییها ندارید. اونها واسه هر شرایطی از قبل برنامه دارن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خوش بحال دیونه. که همیشه خندونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بدجوری قاطی داری انگار
حتما پیش یه روانشناس برو
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ایول. برای فرار از سانسور پیام های طعنه آمیز بگذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
دوستان این یک آلبانی نشین مریضه که هر روز با اسم من کامنت میزاره. خخخخخ من اون فراز قبلی هستم این فیکه باور نکنید :)))
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
همچین میگه طرف با اسم فراز
مگه اینجا کسی اکانت داره یابا تویتر داره پیغام میزاره که میگه از نامت استفاده شده
برو برو
فقط برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
امان از ساندیس تاریخ گذشته
ضمنا هیچ چیزی در دنیا بدتر از غربگدایی نیست . درود بر شرقگدایی
پاسخ ها
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
آقا فراز شما حتما از امین آباد فرار کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حتما اون شعار اول انقلاب هم نه شرقی نه غربی نبوده بلکه نه غربی به به شرقی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تانباک تو که میدونی این فراز نیست یه غربگداست پس چرا نظرات فیکش رو نشر میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
همین کامنتی که تو گذاشتی با گوشی که ساخت تکنولوژی غرب ساخته شده نوشتی

برو بزار باد بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شفای عاجل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ته اون ساندیسی که خوردی رو نگاه کن احتمال زیاد تاریخ گذشته بوده فراز جان
فراز اصلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
من نمیدونم این چه کسی هست داره جای من کامنت میزاره اما در کل باهاش موافقم درود بر شرقگدایی
شرکت ساندیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
داداش ! اون ساندیس ها تاریخ گذشته بوده! یه وقت نخورده باشی ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
روسیه تجزیه خواهد شد بعد نوبن چین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
از غربگرایی بدتر
نادانی برخی از مردم خاورمیانه است
ناشناس
| Australia |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بدترازازغربگدائی فقط شرق گدائی است وبس بدترین بدبختی نوع بشرهمین آخریست
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
دقیقا. این افتخار بزرگیه که بجای اینکه مثل کشورهای عربی غربگدا باشیم، زیر سایه پوتین باشیم. دیر یا زود همه کشورها مثل ایران میشن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کامنتت هم خیلی چرند و هم خیلی خنده داره دمت گرم حسابی خندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
فاکتورهای فرستاده شده توسط کاربر فراز من بعد مورد قبول نمی باشد - به علت استفاده از کلمه ی شرق گدایی- مسئول پرداخت فاکتورجهادگران تبیین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
فراز در قلب های ما جا داره نمیتونی اینجوری خرابش کنی
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ارباب پوتین گرایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
گدایی خوبه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
یکی مواجب بگیر دیگه اموزش میبنن پول میگیرن که بیان فکرشونو تبلیغ کنن
همانطور که امریکا در باتلاق ویتنام گیر کرد و صدام ملعون هم 8 سال هیچ غلطی نتوانست بکند پوتین هم در باتلاق اوکران گیر خواهد کرد و کشورش ضعیف و ضعیف تر خواهد شد . پوتین فکر میکرد اوکراین مثل افغانستان است اما قدرت مردم را دست کم گرفته بود . به امید نابودی ستمگران از پوتین تا بایدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
وقتی به سوریه حمله کرد همین مزخرفات گفته شده ولی در واقع هیچ باتلاقی نبود نمی دونم کلمه باتلاق رو از کجا آوردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
دلقک اوکراینی سپر مردمی ایجاد کرده ولی دیر یا زود مثل صدام از سوراخ بیرون کشیده میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
روزنامه های اصلاح طلب دروغگو و غربگدا رو نخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اینایی که منفی میدن همان منافین هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
منفی ها اون دنیا پاسخگوی خون شهدای جنگ 8 ساله خواهند بود
ناشناس
| Norway |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
۱۰:۴۰
بچه توده ای باتلاق نبود چون با پول و سرمایه و نیروی انسانی ما سوریه رو تصاحب کرد فعلا که هزاران نفر از سربازانش رو در اوکراین به فنا داده
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ناشناس ۱۰:۴۰ الان سوریه همش دست اسده؟هنوز دارن نیروهای اسد پیشروی میکنند (ازون سال همش میگن پیشروی ولی فقط یه قسمت کمی از سوریه دست اسده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
عمو جون یه خورده تاریخ بخون
آمارتون مال ده روز پیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
سربازهای روسیه به دلیل آنکه به بهانه مانور به جنگ فرستاده شدند در حال شکار فرماندهان روسی هستند
باور کنید اگر پوتین به انگلیس حمله کنه من حاضرم برم اونجا استشهادی عملیات کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حماقت انتها نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
رفتی مرا هم خبر کن
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
فعلا که در اوکراین ضعیف و ناتوان از نظر نظامی

مثل خر در گل گیر کرده و ناده است
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خدا کنه حمله کنه که از شر آدم هایی مثل شما خلاص بشیم :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
همین حالا برو تا بدنت گرم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اگر پوتیجون اینکار کند یک خارلندن در انگلیس درست کند خار منچسترو خاربیرمنگام باما خودمان ایجاد میکنیم
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اگر به ایران حمله کنه به نفع کی استشهادی عملیات میکنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
لازم نکرده. تو بشین همینجا، ساندیست رو نوش جان کن
OMID
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اشتباه منفی زدم خدا منو ببخشه منم میام حالا نمیدونی اگر به اسرائیل حمله کنه چ کار میکنم اول ایرانی های طرفدارشو میکشم.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بعد انگلیس کجا میری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ساندیس را قبل مصرف بشور و بخور
مخلص داش ولادمون هم هستیم
اگر غربگداها ناراحت نمی شوند باید بگویم که روسها با اوکراین مدارا می کنند و حملات اغلب محدود و سبک بوده و الا از ارتشی در مقیاس روسیه بعید است که به عنوان مثال از بمب افنکهای سنگین استفاده نکند مگر آنکه دنبال رسیدن به خواستهایشان با حداقل کشته از مردم اوکراین باشند که هستند . حرکات تحریک آمیز غربیها نیز برای تحریک روسها برای آنست که از سیاست مدارا خارج شوند . در انتها روسها تحت هر شرایط بازنده اند نه به علت قدرت غرب ( که ندای الرحمانشان مدتیست که بلند شده ) بلکه به علت عدم توجه به فضای مجازی و همچنین عدم توجه به جنگ چریکی . مشابه ضربه ای که از افغانها با سلاحهای سبکشان خوردند از اوکراینی ها هم خواهند خورد . اما از این جهت پیروزند که تا مدتهای کشورهای جدا شده از شوروی سابق جرات مطرح کردن موضوع ناتو و یا اتحادیه ی اروپا را لااقل به صورت عملی ، نخواهند داشت .
پاسخ ها
آزاد ايراني
| United States of America |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
روسيه با تمام قوا و توان به اوكراين حمله كرده و حتي اماده باش اتمي داده است. طبق گزارشهاي بين المللي تا همين روز دهم يازدهم جنگ بيش از ششصد موشك به اوكراين شليك شده است
روسیه چرا اینقدر طولش میدهد زودتر کار اوکراین یک سره کند برود سراغ مولداوی و بقیه قبل از غربیها فرصت کنند درست خودشان را جمع کنند
داش ولاد میدونم قلبت اندازه یه گنجشکه و میخواهی انسانی بجنگی اما وقتشه یه درس حسابی به این ولقک درجه سه غربگدا بدی
ان شاا...بعد روسیه هم نوبت چین باشه.
این دوتا کشور نسبت به ایران اگه بیشتر از کل دنیای غرب ضرر نزده باشتن،کمتر هم خیانت و چپاول نکردن.
ظاهراً اوکراین به محل نبرد نیروهای طرفدار غرب و دشمنان غرب تبدیل خواهد شد تبریک به رهبران اوکراین که با شعارهای توخالی مردم خود را بیچاره کردند
عجب رودستی خورد پوتین...... ظرف ۲ هفته دوبرابر ایران تحریم شد.مشخصه که آمریکا و غرب از قبل برای پوتین دام پهن کرده بودند ...به امید نابودی پوتین متکبر و روسیه غارتگر
روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده و یاد آور گیر کردن آمریکا در عراق و افغانستان ومانند ال سعود در یمن .البته این متجاوزان باید در محاکم بین‌الملل محاکمه وبه اشد مجازات محکوم شوند پوتین جنایت کار جنگی در نزد افکار عمومی دنیا وبا خاک یکسان شد نابود باد تفکر کمونیستی وبی دینی... زنده و جاوید باد یاد شهدای عزیز جنگ تحمیلی صدام بر علیه ایران
تابناک چرا نوشتید یورش بنویسید عملیات ویژه !!!!!
استالین به تنهایی بیشتر از ۵۰ میلیون آدم کشته،هیتلر هفت هشت میلیون بیگناه روسوزوند،چرا درود به این قاتل ها میفرسی؟میدونی استالین چه بلایی سر روسها و مردم تحت حکومت شوروی آوورد؟لطفاراجع به گولاک های استالین و قطار سیبری یه تحقیقی کن.البته از نظرت معلومه که سیکل هم نداری ازین بچه هیأتی ها هستی که سواده در حد ملای مسجدته(پنج کلاس)
تلویزیون ایران که صریح و روشن جانب روسیه را گرفته و هیچ صحنه ای از بمبارانهای وحشیانه روسیه پخش نمی کند ولی خوشبختانه خبر ها کاملا به اطلاع مردم می رسد واقعا در مقابل آن صحنه های تاثر انگیز وجدان برخی آزرده نمی شود
مرگ بر ظلم استبداد
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تلویزیون ایران از کسانی دستور میگیره که کلا وا دادن .... حتی در جایی موشک باران غیر نظامی میندازه گردن اکراین ،هیچ تغییری تو سیاست ایجاد نشد و رییس جدید هم همون راه رو ، رفت شایدم خیلی از پوتین میترسن حتی اینقدر هوش و ذکاوت ندارن که پنج تا به نفع روس میگن دوتا به نفع اکرابن بگن ....
70 درصد مردم دنیا احمق هستن و متاسفانه مثل یک طوطی هرچی که رسانه ها بگن رو تکرار میکنن. برای همین امروز اوکراین دیوانه ای که میخواست موشک های اتمی آمریکارو در خاک خودش به سمت روسیه که همزبان و همتبار خودشه نشونه گیری کنه ؛ مظلوم جا زده شده

منتها در بحران موشکی کوبا در دهه 60 میلادی آمریکا به بهانه اینکه شوروی موشک های هسته ایش رو به کوبا منتقل کرده دنیارو در آستانه جنگ هسته ای قرار داد که چرا شوروی اومده بیخ گوش من موشک هسته ای گذاشته ! در صورتی که همون موقع موشک های خودش در ترکیه و ایتالیا در چند قدمی شوروی بودن !!

حالا اینارو به یک غربگدا بگو. اگر حالیش شد؟! عمرا !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
واقعا به نظر شما فاصله كوبا با امريكا به اندازه فاصله ايتاليا و تركيه با شوروي هستند

محض اطلاع شما يك شناگر خانم فاصله فلوريدا تا كوبا رو شناكنان پيموده
که ازچنگال گرگم درربودی چودیدم عاقبت گرگم توبودی
دلاربسرعت درحال گرانترشدن است بخاطرسنگ اندازی روسیه
درراه رسیدن به پایان برجام همه ناامیدشده انداینهم نتیجه
اعتماد بیجاوندانستن تاریج و حتی تاریخ معاصر
آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم از 70 سال پیش به اینور به 30 تا کشور حمله نظامی کرده کسی نمیگه جنایتکاره. روسیه بعد از 70 سال برای تضمین امنیت خودش که موشک های هسته ای همین آمریکای احمق در خاک همسایه خودش مستقر نشه به اوکراین حمله کرده. منتها آمریکا قهرمانه و حملاتش همیشه از روی حقوق بشره ! ولی روسیه میشه جنایتکار

اینقدر آمریکا با بتمن و سوپرمن و اسپایدرمن نقش ابرقهرمان بازی کرده همه باورشون شده آمریکا ناجی دنیاست خخخخ به این میگن قدرت رسانه
چه لذتی بردم از اینکه روسیه تمام تلاش های نظامی ناتو و آمریکا را به لجن کشید
درود بر پوتین درود بر روسیه
ای آمریکای بدبخت به فرض که خطر روسیه رو مهار کردی با اژدهای چینی میخوای چکار کنی ؟ روسیه از اولش هم عددی نبود. این چینه که در همه زمینه های سیاسی و نظامی و اقتصادی و تکنولوژی و.... داره دنیارو میبلعه. ظرف 20 سال آینده قدرت از غرب به شرق واگذار میکنه.
پاسخ ها
آزاد ايراني
| United States of America |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
جهت اطلاع جنابعالي، يكي از بلعيده هاي اژدهاي شما هم مادر ما ايران زمين هست كه تقديم كرده اند ولي اين تو بميري از اون تو بميريها نيست، ايندفعه با همت و اتحاد مردم رنجكشيده و قهرمان پرور ايران و به دليل نيازهاي انرژي اروپا به ايران و رقابت انريكا با چين و روسيه، سرزمينمون رو از حلقوم اين اژدها ميكشيم بيرون
زلسنکی هر روز صبح از خواب پا میشه یه صفر میزاره جلوی تلفات روسیه
این دلقک یهودی در خیالات خودش تا فتح مسکو هم پیش رفته خخخخ
قهرمانان غربگدایان مثل خودشون کودن هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اشتباهی مثبت دادم.
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکامرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تو ساتدیست چیزی قاطی کردی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حتما حتما برو دکتر خودتو نشون بده خیلی حات بده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
درود بر نتانیاهو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اولا که مرگ بر باوگد! دوما اگه ذره‌ای بویی از مسلمانی برده باشی، اونقضیه یهودی وپیغمبر شنیدی!یعنی حتی برای دشمنِ سرت،آرزوی بدنکن، چون و بطورحتم درابتدا اون آرزو دامنگیر خودتان میشود(مثل۴۰ سال پیش تاکنون) درغیراینصورت وحتما یه چیزی از این آرزوی محال، بهتون میماسه(کاسبی کردن باشعار و گرین کارت درعمل!)
حالا که حرف از جنایت و کشتار شده جا داره یادی کنیم از بزرگترین جنایتکاران دنیا نظیر چنگیز مغول تیمور لنگ هیتلر و در رای همشون کوروش هخامنشی که اولین جنگ دنیا برای کشورگشایی رو به راه انداخت. تا قبل از کوروش هخامنشی هیچ کشوری در دنیا برای گسترش قلمرو خودش نمیجنگید ! و در واقع ایرانیان و به رهبری کوروش هخامنشی سنت جنگیدن رو با یونانیان و سپس رومیان به راه انداختن و از همین طریق نصف آسیا رو تسخیر کردن. آن هم به قیمت کشتار زنان و کودکان بدبخت (منتها طرفداران دیکتاتورها معتقدن که اینها با دسته بالشت و متکا میرفتن و یه کپه گل حقوق بشر همراه خودشون میبردن که مبادا خون از دماغ کسی بیاد و از همین طریق هم نصف آسیا رو گرفتن )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
درود به شرفت
دقیقا همین کوروش بود که سنت جنگ و کشتار رو در دنیا بنا کرد و حتی با افتخار توی کتیبه ها نوشته شده که نیزه سربازان ایران به کل دنیا رسیده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
سیروان تویی؟
پانکرد ...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
جنگ های آشور- اکد- عیلام- بابل- مصر خیلی خیلی قبل تر از حکومت هخامنشیان بوده.
محمد کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تو کارت از دکتر گذشته برو یه جای خوب بستری شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اطلاعاتت ناقصه مثل عقلت وگرنه جنگهای آشوریان و بابلیان با عیلامی ها در همان منطقه خوزستان از قرنها قبل وجود داشته و محض اطلاع جنابعالی کوروش هیچ موقع با یونانیان برخورد نظامی نداشته
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
درود شما چرا تاریخ نمی خوانید کورش بابل را فتح کرد بدون خون ریزی...کورش برده ها را آزاد کرد بعد آن لوح را نوشت تا آیندگان بدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شک ندارم که رگ و ریشه ات ضد ایرانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
آخه ناقص العقل تاریخ نمیدونی مجبوری حرف بزنی. برو بخون که امپراطوری آشور چه بلایی سر اجداد ما اورد و چجور خونریزی میکرد و کوروشی که چه احترامی برا عقاید ملل قائل بود
تجاوز محکوم است. تجاوز و کشتار زنان و کودکان و حتی مردان و خلاصه هر انسانی زشت و غیر انسانیه. حالا این تجاوزگر چه قهرمان عده ای باشه مثل کوروش هخامنشی چه این تجاوزگر منفور باشه مثل هیتلر

فرقی نمیکنه تجاوز از سمت هرک باشه یا امریکا یا روسیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
توده ای از هیتلر وصل کردی به ۲۵۰۰ سال پیش ؟ چقدر حقیر هستید شماها
کوروش کبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
آخه ملعون، هیتلر رو گذاشتی کنار کوروش بزرگ. تف به ذاتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
احسنت
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
نهار میدن اوکراین ؟
من نوکر تمام مردم آمریکا هستم حاضرم پای آمریکایی هارو ببوسم چون همین الان که دارم کامنت میزارم از اینترنت و کامپیوتر ساخت آمریکا استفاده میکنم پس چرا پای آمریکاییهارو نبوسم؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
میتونی همراه اونها به جهنم بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خوب ببوس هرچه بیشتر ببوس
آمریکا برای خدمت به بشریت این کار را نکرده بلکه برای تحکیم سلطه اش در جهان این کار را کرده است.اگر انترنت نبود آمریکا کی می توانست ایران را بگونه ای تحریم کنه که حتی دوستان ایران هم نتوانند به ایران پول انتقال بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چه ربطی داره کامپیوتر خانگی رو بیل گیتس گسترش داد ما بریم پای سیاست مدارهای آمریکا روببوسیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
هزینه این تحقیقات از دزدی پول نفت کشورهای خاور میانه در میاد.در راسشون دزدی از نفت خودمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
به جاي برده شدن برو خودت به فكر تامين مايحتاج زندگيت باش و گرنه بايد پاي همه مردم دنيا را ببوسي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خیلی اشتباهی داری میزنی داداچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
نوکری بده و در شان مردم ایران نیست چه نوکری آمریکا باشه چه نوکری پوتین . شعار مردم ایران نه شرقی نه غربیه
روسیه وارتش وادوات زواردررفته اش درگِل اوکراین فرورفته ‌سرعتش بشدت کاهش یافته وبزودی برای عقب نشینی ومذاکره برای بخشش به التماس خواهدافتاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ااااااا راست میگی شیطون از کجا فهمیدی خخخخ
دیشب شبکه صدای آمریکا و بی بی سی گزارش میدادن که روس ها یه سری چرخ گوشت های غول پیکر با خودشون به اوکراین بردن و غیرنظامی ها و مردم بیچاره اوکراینی رو میریزن توی چرخ گوشت و بعد باهاش همبرگر درست میکنن و به سربازای خودشون نهار و شام میدن.

خدا لعنت کنه این روس های پست فطرت رو. جنایتکارای وحشی
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خودتو مسخره کن توده ای
خطاب به اونایی که حرف از باتلاق برای روسیه میزنن و در خیالات خودشون زلسنکی دلقک مفنگی که به گفته نماینده مجلس اوکراین به کوکائین اعتیاد داره رو قهرمان میدونن :

شماها مشتی نااگاه هستید که از لحاظ اجتماعی در دسته عوام الناس بی سواد قرار میگیرید. هرچقدر شما هشتگ بزنید و جفنگ ببافید یا مثل زلنسکی که در خیالات خودش 20 هزار سرباز روسی رو کشته ؛ اراجیف ببافید و اوکراینی که داره لت و پار میشه رو پیروز جنگ! جا بزنید حقیقت تغییر نمیکنه

اوکراین داره زیر "پوتین" سربازان ارتش مقتدر روسیه خورد میشه و اتفاقا صدای خورد شدن استخوان های آمریکا و عشاقش هم به گوش میرسه خخخخ

هیچ تغییری در حقیقت ایجاد نخواهد شد. تا همین امروز روسیه ارتش اوکراین رو کاملا فلج و لت و پار کرده. اینهایی که دارن میجنگن هم مشتی زن و کودک هستن که ازشون به عنوان سپر انسانی استفاده شده و اوکراین جنایتکار مجبورشون میکنه که به زور با روسیه بجنگن

حتی خبرهایی به گوش میرسه که اوکراین دانشجوهای خارجی از جمله ایرانی رو ممنوع الخروج کرده که باید برای ما بجنگید !!!

به زودی نئو نازی های جنایتکار اوکراینی با خفت به همون کشورهای تروریست غربی برمیگردن


همین الان گردان ازوف داره برای اوکراین میجنگه و توسط آمریکا تجهیز میشه در صورتی که همین الانش این گردان به خاطر تفکرات نازیسم در لیست گروه های تروریستی آمریکاست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
من عوام به شما میگم
تحلیلهات ناقصن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
همه دنیا بعد به قول یکی هم که آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه حالا سوال اینجاست پس شما تو این 50 سال چه غلطی کردید که روز به روز مردم دارن فقیر تر میشن و روز به روزم مردم از شما و امثال شما نفرت بیشتری میارن؟ ساندیس خور
اونسر دنیا آنجلینا جولی آمریکایی میگه فرقی بین مردم یمن و سوریه و اوکراین نیست

اینجا اگر کامنت بزاریم از مردم بدبخت یمن و کودکان شیرخواره ش که دارن از سوء تغذیه میمیرن حمایت کنیم میریزن منفی میزنن خخخخ ببینید چقدر ذات بعضی ها چقدر ,,,,)
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چون ما ساندیسی ها و نگاهشون رو میشناسیم کوچولو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خودتو ناراحت نکن
هموطنان ایرانیت اینطورین
نگاه نمیکنن چی گفته میشه بلکه نگاه میکنن کی چی مییگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اونایی که انقدر می گن ساندیس ساندیس یه جوری از توهین به باباشون (‌انگلیس و آمریکا ناراحت میشن )‌آدم شک میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
این بدبخت که با فیلترشکن هلند کامنت میزاره فقط همین یه کلمه ساندیس رو یاد گرفته خخخخ
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
البته نگفتی آیا منظورت از مردم یمن, اون مردمی که در حملات حوثی ها هم کشته میشن هست یا فقط کشته های حوثی ها جزو مردم یمن هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چون وقتی مردم کشور خودم تو فقر هستن سوریه و یمن به من ربطی ندارن ....
من متوجه شدم اینایی که میگن ایران پول خودش رو میده به سوریه و لبنان و..... اگر خودشون قدرت رو دست بگیرن تمام ثروت مملکت رو میفرستن اوکراین و اروپا خخخخخ

فکرشو بکنید الان غربگداها کشور رو دست گرفته بودن ! باور کنید برای نوکری اربابشون آمریکا کل ارتش رو بار میزدن میدادن به اوکراین خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حرف مفت نزن توده ای
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چقد بچه ای!کاسبی کردنو زود شروع کردی 14 الی 16 سال بیشتر نداری....البته عقلت هاااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
عجب چیزی گفتی
یه نفر بالاتر گفته این کلمه باتلاق برای روسیه رو از کجا اوردید ؟! عزیزم اینا در توهمات خودشون روسیه رو انداختن در باتلاق 20 هزار تا سرباز روسی رو کشتن نصف هواپیماهای روسیه رو سرنگون کردن و الان پشت دروازه های مسکو به سمت کرملین در حال پیشروی ان خخخخخ

کارگردان این توهماتشون هم دلقک سابق و سیاستمدار امروز زلنسکی معتاد به کوکائینه خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
سفارت روسیه لانه جاسوسیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
یک نگاه به برابری روبل و دلار بنداز، مردم و دولت روسیه یکشبه نصف داراییشان را از دست دادند و تازه این اول کاره باتلاق آرام آرام غرقت می کنه. خریداران نفت به تدریج نفت روسیه را حذف می کنند و اثرات این خریت پوتین تا دهها سال گریبانگیرشان خواهد بود.
باید این شعار رو تغییر بدیم و بگیم نه شرقی فقط غربی جمهوری اسلامی. ما مردم عاشق غرب و آمریکا هستیم و حاضریم واسشون با افتخار نوکری کنیم همه پیشرفت مدیون آمریکاست. شرقی ها عقب افتاده هستن آفتابه هم نمیتونن درست کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
روش جدید سایبریها فاکتور نویس
مرگ آمریکا فرا رسیده
روسیه باید سریعا محموله های نظامی ارسالی غرب رو شناسایی کنه و بهشون حمله کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
توده ای اگه پوتین کودک کش قدرت داشت همین کار رو می کرد ولی در اوکراین گیر کرده
آلمان داره گاز از روسیه میگیره چرا باید بگیم تحریم شدید
بهار هم که بشه آلمان باید به فکر سپتامبر باشه
پس تحریم خاصی رخ نمیده
دم آمریکا و اروپا و دنیا گرم که داره بدون هیچ چشم داشتی ! میلیاردها دلار مفت و مجانی سلاح و پول به اوکراین میفرسته ولی دمتون گرم به نظرم سر راهتون 2 تا قوطی شیرخشک گندیده به یمنی ها بدید که هر روز 10 تا کودک یمنی از سوء تغذیه میمیره !

سلاح نه ها ! سلاح نمیخواد بدید ما توقع سلاح نداریم! فقط یه شیر خشک بدید بهشون ! مرسی که هستی !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
یمن هم قربانی شرارت مزدوران روسیه شده است
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حوثی ها که دارن پهباد و موشک میسازن .خب شیرخشک که کاری نداره .خودشون بسازن . یا اونی که موشک میده شیرخشک بده جای موشک
غربگداها بیشتر از منفی زدن و هشتگ زدن هیچ قدرتی ندارن وای چقدر من میخندم به اینا :)))
تو خیابون هم که میان اعتراض کنن با اولین گلوله خودشون رو خیس میکنن و فرار میکنن کل اعتراضاتشون بیشتر از 3 روز طول نمیکشه خخخخخ

غربگداهای گوگولی مگولی :)
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تابناک متوجه نفرت پراکنی افراد بی صفتی مثل این نیستی ؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چقد بچه ای!!! :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اره 3 روز طول میکشه ولی بعدش اخ اخ لذتی داره وقتی از دور نگاه میکنی یه ساندیسی نصف .... داغون شده و لذت میبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
دمت گرم به نکته خوبی اشاره کردی ^اعتراض! ^ چه کسانی،جواب اعتراض باگلوله میدهندوچه کسانی...مردم....!؟؟به نکته ظریفی اشاره کردی و بهترازاین نمیشد منظورتان بيان بکنید؛برای اولین‌بار راست گفتید!
روسیه چقدر آماتوری میجنگه! پشیزی برای جان سربازان خودش ارزش قائل نیست. حتی حاضر نشده واسشون سامانه ها جنگ الکترونیک و پدافند وارد کنه. همینطوری پخش و پلاشون کرده

روسیه چون تا الان جنگ جدی نداشته اصلا استراتژی بلد نیست. ارتش روسیه از نظر استراتژیک واقعا ضعیفه
متجاوزان باید نابود شوند
ترامپ تا یکماه دیگه دادگاه داره و میگن مدارک زیادی برای اثبات تقلب در انتخابات جمع کرده خیالتون راحت بهتون تضمین میدم تا کمتر از 6 ماه دیگه رای دادگاه صادر و ترامپ دوباره رئیس جمهور امریکا میشه اون موقعه که آمریکا وارد کار میشه و ارتش روسیه تار و مار میشه و در کمتر از یک هفته کل روسیه تجزیه شده و از هم میپاشه و مطمئنید باشید کشورهای قزاقستان و آذربایجان و ترکمنستان با عهدنامه جدیدی که ترامپ میبنده دوباره به ایران می پیوندن چون عهدنامه ترکمانچای فقط 100 سال اعتبار داشت. فقط 6 ماه صبر کنید ترامپ همه کارارو درست میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بدبخت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خخخخخخخ آي خدا چقر خنديدم جون ترامپ تو باش جايي نرو تند تند كامنت بزار بخنديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خدایا چرا شفا نمیدی این غربگداهارو؟
سیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
به نظرت اگه ترامپ رییس‌جمهور امریکا بشه، کشور کوردستان بزرگ، تاسیس میشه؟
دلقک یهودی اوکراین را سوریه دوم کرد
غربگداها منفی بزنید عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
برو توده ای
جان ناقابل غربگدایان فدای بند پوتین سربازان روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بیشعورِ تفاله توده ای برو تو برای اربابِ جانیت بمیر /الان برو روسیه جان بیمقدار و عنکبوتیت را براش بده / چرا نشستی پاشو برو جهنم
واقعا اگر انقدر روسیه ضعیفه و اوکراین انقدر ازش تلفات گرفته و تجهیزات روسیه بدرد نخور هست چرا غرب مثل سگ میترسه بره جلو به اوکراین کمک کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
این تلفات توهمات شماست عزیزم ! کدوم تلفات ؟
ضمنا اوکراین خودش ارتش 22 دنیاست و تمام تجهیزاتش از شورویه و اوکراین خودش ارتش قدرتمندی داره مثل ارباب شما آمریکا نیست که به کشورهای زپرتی مثل افغانستان و عراق حمله کنم اونم تازه بعد از اینکه 10 سال تحریمشون کرد خخخ

اربابانت هم از روسیه میترسن چون روسیه 7 هزار کلاهک اتمی داره
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
لابد هزاران کشته از سربازان روس و صدها تانک و نفربر و جنگنده و بالگرد که نابود شده و رویای فتح یک روزه اوکراین بر باد رفته نشانه قدرت پوتینه؟ اصلا غرب کمک هم نکنه مردم اوکراین برای آزادی با کوکتل مولوتوف روس ها رو شکست می دن
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تو یک وسیله غیر نظامی درست و حسابی ساخت روسیه نام ببر؟ فعلا که ۲۲ فروند جنگنده و بالگردش پودر شده و صدها تانک قراضه روسی از بین رفته هزاران سربازش هم کشته شدن
زلنسکی به غلط کردم افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اونی که قرار بود یک روزه اوکراین رو اشغال کنه به غلط کردن افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
دير يا زود اين بابا به غلط كردن مي افته ولي وقتي كه تمام زيرساختهاي كشورش را نابود كرد.
زلنسكي هنوز نفهميده كه كشورهاي غربي به خاطر رضاي خدا ماهي نمي گيرند، اونا قرار نيست كه به خاطر اوكراين خودشون را به خطر بياندازند بلكه اوكراين ابزاري است در .دست اونا تا روسيه را زمينگير كنند
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
۱۸:۱۰
فعلا که وطن شما روسیه به دوران پارینه سنگی برگشته اوکراین هم شاید ویران بشه اما شک نکن همه خسارت رو از روسیه خواهد گرفت و کشور آزادی خواهد شد
۶۳ تا غیرقابل انتشار ۵۱ تا انتشار یافته عدد غیر قابل انتشار ، نسبت به انتشار یافته به غیر قابل انتشار در عمر تابناک سابقه نداشت
زلنسکی هنوز خوابه ، وقتی از خواب بیدار میشه که علی رغم کمکهای غیر مستقیم کشورهای غربی ، کل امتیازاتی رو که روسیه می خواد بهشون بده
که البته شاید اون لحظه آخرین پلان فیلمش هم باشه در نقش رییس جمهور اکراین
تجاوز پوتین جنایت کار کودک کش به اوکراین یک چیز دیگه رو هم ثابت کرد و آن این بود که سامانه های اس-۳۰۰ روسی که در اوکراین بود از آشغال ترین سامانه های پدافند موشکی هستند و در همان ساعت اول تجاوز پوتین نابود شدند حالا ببینید روسیه فریبکار میلیاردها دلار از ما پول گرفت و ده سال نگه داشت و بعد این آشغالا رو که خودش یک ساعته از بین برد به ما انداخت.
زلنسکی مردم اوکراین دارن در مقابل پوتین میجنگن
زلنسکی پوتین داره مردم اوکراین رو میکشه
خب مردک عوضی مردم عادی رو فرستادی به جنگ روسیه هم میکشه بعد میای ننه من غریبم میخونی ؟
جالبه هر وقت روسیه آتش بس اعلام میکنه که مردم شهر رو ترک کنن زلنسکی میگه پیروی روسیه کم شده
جنگ دو ابرقدرت است. اوکراین یک ایفا پنچر کرده خبر داده انهدام تجمع ارتش روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
پس چرا رییست پوتین نتونست یک روزه اوکراین رو اشغال کنه؟
در تصاویر خروج غیر نظامیان می بینیم که مردم باید از روی یک تخته برای عبور از رودخانه استفاده کنند
آیا این عجیب نیست ارتش اوکراین که با ارتش دوم جهان درحال جنگ است نمی‌تواند ۳ تا تخته به هم بچسباند که مردم راحتتر عبور کنند یا عمدا میخواهد برای خروج مردم مانع ایجاد کند
من فقط عاشق این غربگداها هستم که از ترسشون با وی پی ان در حمایت از اوکراین کامنت میزارن مبادا کسی شناساییشون کنه و آی پیشون رو پیدا کنه خخخخخ

وای خخخخخخخخ
اینا دیگه چه نادونایی هستن :)))))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بترس از خشم مردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شما سرت بگیربالا و افتخاربکن به اینهمه آزادی و احساس ناامنی از طرفِ... که به وی پی ان پناه می‌بریم و بقول شماغربگدا شدیم! دقیقا آرزوی شما برای کره شمالی کردن ایران خیلی تابلوه ....!
دوستان ارتش روسیه فقط بزرگ است، ولی اصلاً قدرمند و چابک نیست، تجهیزات فرسوده (بیش از نود درصد تجهیزات ارتش روسیه مربوط به دوره شوروی است)، اگر غرب با روسیه با احتیاط برخورد می کنه، فقط به خاطر کلاهک های هسته ای شوروی است که دست این مردک غیرقابل پیش بینی افتاده که به هیچ اخلاقیاتی هم پایبند نیست. از طرف دیگر پرسنل بی روحیه ارتش روسیه که اصلاً نمی دونن برای چی به اوکراین رفتند. و از همه مهمتر دروغ گویی رهبران روسیه به مردم خودشون درباره جنگ در اوکراین. یکی از دوستان روسی تبار ما که در اوکراین زندگی می کرد، به مادرش در روسیه زنگ می زنه، می گه این جا اوکراین جنگ شده خطرناکه می ریم آلمان، مادره می گه، نه جنگ نیست. فقط رفتند نظم را برقرار کنند.
همه این فاکتورها را کنار هم بذارید خواهید دید که پوتین در اوکراین صرف نظر از هر نتیجه ای که در میدان بگیره بازنده است، چون حقیقت را نمی توان برای همیشه پنهان کرد.
باز هم می گویم ما به عنوان ایرانی از این وسط باید به فکر منافع خودمون باشیم. این که می گوییم پوتین جنایتکار جنگی است، دلیل نمی شود که تصور کنیم کشورهای غربی خوب هستند. اما اگر بخواهیم مقایسه ای کنیم، کشورهای غربی در کنار همه بدی هایی که دارند، دست کم به متحدان خود کمی هم کمک می کنند، اما روسیه از متحدان خودش فقط به نفع خودش استفاده می کنه و هر جا که لازم باشه از پشت به اون ها خنجر می زنه، مراجعه کنید به چراغ سبز پوتین به اسراییل برای کوبیدن نیروهای ایرانی در سوریه. در واقع خون غیرت طرفداران روسیه در ایران اگر یک رگ خیلی کوچک ایرانی دارند، باید این جا به جوش بیاید، وگرنه بقیه چیز ها به ما مربوط نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
ارتش روسیه مثل ایران خودروی ماست گنده پر ادعا اما بدون کارآیی
اگر شما دشمن ایران نیستید چرا فروش سامانه S300 را به نام تهدید آمریکا به ایران تحویل ندادید، چرا ساخت تاسیسات اتمی را در ایران با تاخیرهای طولانی مدت به پیش می‌برید، چرا در سوریه چراغ سبز به اسرائیل نشان دادید تا به مواضع ایرانیان حمله کند، چرا در جنگ ایران و عراق سلاح‌های تهاجمی به صدام دادید و از او حمایت کردید. شما نیز ثابت کرده‌اید که مانند آمریکا دوستیتان، مانند دوستی خاله خرسه میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
همه می دونند روسیه دشمن اول و آخر ایران بوده و هست فقط توده ای ها ادعای دیگری دارند
به نظر مياد جواسيس اسرائیلی و انگلیسی در تابناک نفوذ کرده اند
توده ای های ورشکسته یک کلمه غربگدا را گرفتن هی قرقره می‌کنند معلوم از مقاومت اکراین بدجوری سوختن
اگر دوست دارید به سرنوشت اوکراین دچار بشیم، برنامه هسته ایمون رو بدیم بره! اگر دوست ندارید باید اگر میتونیم بمب بسازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بچه جون اصلا فرض کن اوکراین بمب اتم هم داشت مگه می تونست استنفاده کنه؟ الان اوکراین با همین کوکتل مولوتوف ارتش پوشالی روسیه رو زمینگیر کرده
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
گیرم که اوکراین ارتش روسیه رو زمینگیر کرده باشه. اینهمه کشته و خرابی و میلیونها آواره توی اوکراین نیست؟ اگر اوکراین بمب اتمی داشت روسیه به احتمال بسیار زیاد حمله نمیکرد
اهالی حزب روده بوی حلوای پوتین وروسیه ببخشید روسیاه کم کم به مشام میرسه.
خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته است که علاقه خود را به موضوع پیوستن اوکراین به ناتو از دست داده است.
خود گویم خود خندم به به چه هنرمندم
امریکا، روسیه انگلیس و فرانسه و همه استعمارگرها از یه قماشند سنگ هیچ کدومو به سینه نزنید
به فکر منافع ملی و نجات خودمون باشیم
نقش منفی روس ها و میزان نفوذ آنها در کشور ما طی چهل سال اخیر هرروز داره آشکارتر می شه. امروز تحلیلی دیدم که تمامی خرابکاری های هسته ای و از بین بردن دانشمندان ایرانی در واقع کار روسیه بوده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شک نکن،چون روسیه میداند درجنگ نظامی،حریف مردم ايران نیست،پس رسیدن به اهدافش را از طریق نفوذ،خرابکاری،تفرقه و... دنبال میکند،که الحق والانصاف،تابحال موفق بوده و به اهدافش رسیده.!
وزارت دفاع روسیه: کریدورهای بشردوستانه در کی‌یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپول باز شده است
کدام بشر دوستانه؟ اگر طرفدار بشر بودید که حمله نمیکردید و ملتی را از خانه خود آواره نمیکردید.
هیچ حیوانی با هم‌نوع خود اینگونه رفتار نمیکند که شما با هم فرهنگ و هم نژاد خود مرتکب شدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
معمولا هم نژادها بیشتر از هم کینه به دل میگیرند
جالبه تعداد کشته های ارتش روسیه چند روزه ثابت مونده
خدا این روسیه رو نابود کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
مردم روسیه هم گروگان نظام فاسد شیطانی پوتین هستند خدا پوتین رو لعنت کنه
ای‌ تویی‌ که‌ سر بر‌ استان‌ پوتین‌ میزنی‌ بدون‌ که‌ ما‌ امریکا‌ را‌ بیرون‌ نکردیم‌ که روسیه‌ جنایتکار‌ متجاوز‌ را‌ در جایش‌ بنشانیم‌ روسیه‌ در ایران‌ سابقه‌ تجاوز‌ و جرم‌ و جنایت‌ داره‌ ما‌ ملت‌ ایران‌ هیچ‌ خاطره‌ خوشی‌ از‌ روسها‌ نداریم‌ و .....
انهایی‌ که دم‌ از‌ مسکو‌ میزنید‌ یا‌ مغرضید‌ و اینجا‌ لش دارید‌ تا‌ روی‌ اعصاب‌ مردم‌ راه‌ برید‌ یا‌ خیلی‌ نادانید‌ خدا‌ بشما‌ عقل‌ بده‌ !
باید‌ مفاد‌ قراردادهای‌ بیست‌ ساله‌ علنی‌ بشه‌ و مردم‌ در جریان‌ قرار‌ بگیرن مورد‌ چین‌ کثیف‌ هم‌ همینطور‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کاملادرست فرمایش کردبد ^اما کسی که خودش رابخواب زده،نمیشه،بیدارکرد.... و دراین بین تنهاچیزیکه هیچ اهمیتی براشون نداره^متاسفانه^ماهستیم ولاغیر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
آقا محمود حرف و نظر کل ملت ایران را نوشتی / ممنون
مرگ بر پوتین و ننگ به کسانی که روسیه را قبله آمال خود می پندارند
مرگ بر استکبار
کسی که نظرها رو در تابناک تایید می کنه بیست تا نظر مرگ بر آمریکا رو از یک توده ای بدبخت پشت سر هم تایید کرده این مورد نشون می ده توده ای ها تا عمق تابناک نفوذ کردن و چنین کاری جز عصبانیت و درماندگی نیست توده ای ها بدانند پوتین با این کار احمقانه و تجاوز به اوکراین تیر خلاص خودش را زد و جهان هم از این فرصت استفاده کرد و می خواهند شر نظام شیطانی پوتین را از سر دنیا کم کنند توده ای ها بدانید جای شما در ایران نیست دیر یا زود باید از ایران فرار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
راهی که غرب در پیش گرفته بی تردید دنیا را وارد یک جنگ اتمی میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
حرف دل همه هموطنان ایرانی را زدی خدا خیرت بده
تورم در ایران به قدری افزایش پیدا خواهد کرد که با حقوق توییت و کامنت سفارشی دادن حتی نشه میوه خرید. دست بردارید از این کارهاتون. بروید دنبال یک کار درست و حسابی و تمام وقت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
وقتی انسان کم میاره
روسیه تماشاگر نابودی سربازان خود نخواهد نشست و از مخرب ترین سلاح های خود استفاده خواهد کرد
اوکراین را باید نابود شده فرض کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خیر توده ای این پوتین شماست که ما نابودی اش را خواهیم دید
ارزش پول اکراین با توجه به اینکه الان درگیر جنگه از ارزش تومان خیلی بیشتره
میزان دیسلایک ها نشان دهنده غرب زدگی نیست. بلکه نشان دهنده تنفر مردم ایران از یک اقلیتی که با هر تصمیم مسئولان موافقه!
مرگ بر کمونیست های درجه ۳ در سراسر دنیا به رهبری پوتین
اگرهم کنارگذاشته نمیشددرهربازی آنقدرازطرف مردم هو میشدندکه ۱۰هیچ میباخت!!
پوتین باعث شد که روسیه کشوری منفور بشه
این هم از بازیهای آمریکاست تا اروپا را ضعیف و کاملا گوش به فرمان خود بکند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی