بازدید 27575
خوانده می‌شوید:

فرمان هشت ماده‌ای رئیس جمهور می‌تواند خودروسازی را متحول کند؟

دستورهای رئیس‌جمهور به خودروسازان در حالی است که انتقادها و نارضایتی‌ها از خودروهای داخلی سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و سال‌هاست که مردم از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی انتقاد می‌کنند. دولت‌های مختلف با سیاست‌های مختلف تا کنون نتوانسته‌اند تغییر مهمی در این وضعیت ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 08 March 2022

فرمان هشت ماده‌ای رئیس جمهور می‌تواند خودروسازی را متحول کند؟

 

یک ماه بعد از انتقاد رهبر معظم انقلاب از وضعیت خودروسازی در ایران رئیس‌جمهور به یکی از دو شرکت مهم خودروسازی کشور سری زد و دستوراتی صادر کرد که فرمان هشت‌ماده‌ای برای صنعت خودروسازی مشهور شدند. خواسته سید ابراهیم رئیسی در این فرمان هشت ماده‌ای بالا بردن کیفیت خودروهای تولید داخل و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است. از جمله دستورهایی که رئیسی در جهت حمایت از حقوق مصر‌کننده‌ها صادر کرد افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ است. بر این اساس مقرر شد سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم گردد. طبق این دستور پیش بینی شده است در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.


یکی دیگر از مهمترین دستورات صادره به تولید خودرو برمی‌گردد . در این راستا تاکید شده خودروهای جدید و پیشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران گسترش یابد و سرمایه گذاری و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری موجود در صنایع دفاعی و فضایی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی «در مقیاس اقتصادی»، فراهم گردد.

دستورهای رئیس‌جمهور به خودروسازان در حالی است که انتقادها و نارضایتی‌ها از خودروهای داخلی سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و سال‌هاست که مردم از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی انتقاد می‌کنند. دولت‌های مختلف با سیاست‌های مختلف تا کنون نتوانسته‌اند تغییر مهمی در این وضعیت ایجاد کنند.

با این پیشینه چقدر ممکن است این دستورات در صنعت خودروسازی تحولی ایجاد کند؟


دستورات هشت‌گانه رئیس‌جمهور در صنعت خودروسازی قابل اجرا است؟

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۷۲
نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
یه چیزی گفته شده زیاد جدی نگیرید
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
هروقت گفتید سود خودروسازی تمام انحصاری کجا میره معلوم میشه شدنیه یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اون قسمتی که مربوط به افزایش قیمت هست بله اما بقیه اش حق باشماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
زمانی ملت سوار خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب میشوند که ایران خودرو و سایپا تبدیل به فرغون سازی شوند و تولید خودرو از این دو خودرو ساز سلب شود و درهای واردات باز شوند و خودروسازهای جدید سکان خودرو سازی رو بدست بگیرند .
حالا آقای رییس‌جمهور جمهور عصبانی شدند یک چیزی گفتند
شما چرا جدی گرفتی
پراید هم از سر ما زیاد است
صنعت خودروو پروروو تر از این حرفها است
بقول حضرت امام هیچ تأثیری ندارد
تا وقتی واردات بدون شرط آزاد نشه، ما گروگان خودروسازان هستیم، دستورات هشت‌گانه رئیس‌جمهور غیر قابل اجرا خواهد بود، حتی بعد از افزایش چند باره قیمت ها علیرغم قول های رئیس جمهور، وزیر صمت، حتی مدیران خودرو سازی همانطور که می بینید عرضه همچنان قطره چکانی و با قرعه کشی می باشد.
بنده شخصا به اقدامات آقای رئیسی امیدوار هستم. منتهی باید وقت داد به ایشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
همشهری به اقداماتش امیدواری یا دستوراتش؟ چون اینا دو مقوله متفاوت هستن
چیزی که تاحالا بوده دستورات بوده نه اقدامات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شخصا ازت نا امید شدم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
مطمین باش همون جا یه نهار دادن و خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
آره واقعا خیلی خوبه! میگم چطوره کلا دستور بدن که اصلا ایران جز کشورهای توسعه یافته باشه تا راحت شیم؟!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
پس این ۴۳ سال وقت نبوده؟؟؟؟؟؟
با دستور هیج اقتصادی جلو نمیری
اکه به دستوره دستور بدن که رشد اقتصادی 10 درصد بشه
فقط با احیای روابط با دنیا و آزاد کردن اقتصاد میشه به رشد اقتصاد امید داشت
مثل اینه شما برنجو بریزی تو قابلمه بعد دستور بدی بپزه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
نه عزیزم به قابلمه خالی بگی برنج بزاره
بنظر روسای جمهور قبلی نمیتونستن فرمان بدن و رییس جمهور فعلی توان فرمان دادن داره. انشاالله با همین فرمانها مشکلات یکی یکی حل میشه.
خوروسازی را متحول کند؟ جک سال بود!
تا وقتی این ظلم آشکار وجود داره و مردم مجبور به خرید این خودروهای بی کیفیت هستن و دولت اجازه انتخاب گزینه ای دیگر رو به مردم نمیده تحولی در کار نخواهد بود.
به شما قول میدم 10 سال دیگه همچنان همین خودروها توسط ایرانخودرو و سایپا به ملت قالب خواهد شد حتی با کیفیت کمتر بدون یک پله پیشرفت
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
بدون رشد اقتصادی و خلق ثروت 10 سال دیگه همین ها را هم نمیتونید بخرید میشید بنگلادش و پاکستان انجا به جز طبقه ثروتمند کسی به داشتن خودرو اصلا فکر نمی کند
خودروسازی ایران به جایی نخواهد رسید مگر در بازار رقابتی...

اول: تا زمانی که ورود خودروهای خارجی به کشور ممنوع و یا تحریم است پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
دوم: دولتی بودن صنعت خودرو فقط باعث افزایش قیمت، دلال بازی و افت کیفیت می شود.
در کنار این فرمان هشت ماده ای دو کار هم باید انجام بشود
1 - دادن مجوز به سایر تولید کنندگان خودرو تا تولید خودرو از حالت انحصاری خارج شود.
2 - دادن مجوز جهت واردات خودرو بدون سنگ اندازی تا بازار خودرو رقابتی شود نه انحصاری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
احسنت.
به رئیس جمهور بفرمایید اقتصاد، صنعت، تجارت، فرهنگ و... با دستور و فرمان درست نمی شوند. علم می خواهد و سواد بالا
متاسفانه در حال حاضر کارهای معمولی و جاری دولت به عنوان شاهکار تلقی میشود
حالا اگر خودرو ساز یه چراغ اضافی نصب کند آن را به دستور رییس‌جمهور مرتبط میکنند و معجزه!! باید یک سازمان بیطرف این دستورات و اثربخشی آنرا را کنترل کند نه اینکه خود دولت اثر آن را اعلام کند. ضمنا اگر انجام نشد رییس جمهور ضمانت اجرایی آن را بدهد
به قول معروف چاقو دسته خود را نمی برد
به هر حال از یک جایی باید شروع شود ولی یک چیز را نباید فراموش کرد.وان مسیله زمان وبرنامه ریزی در یک بازه زمانی ست(صنعت خودرو کره را ببینید که با ایران ناسیونال در ایران شروع شد).. بعبارت دیگر در کوتاه مدت بعید است تغییر محسوسی صورت پذیرد.چون اولا صنعت خودرو به ده ها صنعت دیگر وابسته است .که در باره انها هم باید طرح وبرنامه وجود داشته باشد ودیگر اینکه هرصنعتی صرفا در شرایط ثبات اقتصادی وقابل پیشبینی بودن بازار واز همه مهمتر رقابت سالم امکان رشد وتوسعه دارد. این عناصر اخیرالذکر فعلادر کشور هنوز دیده نمیشود
به هر حال از یک جایی باید شروع شود ولی یک چیز را نباید فراموش کرد.وان مسیله زمان وبرنامه ریزی در یک بازه زمانی ست(صنعت خودرو کره را ببینید که با ایران ناسیونال در ایران شروع شد).. بعبارت دیگر در کوتاه مدت بعید است تغییر محسوسی صورت پذیرد.چون اولا صنعت خودرو به ده ها صنعت دیگر وابسته است .که در باره انها هم باید طرح وبرنامه وجود داشته باشد ودیگر اینکه هرصنعتی صرفا در شرایط ثبات اقتصادی وقابل پیشبینی بودن بازار واز همه مهمتر رقابت سالم امکان رشد وتوسعه دارد. این عناصر اخیرالذکر فعلادر کشور هنوز دیده نمیشود
با سلام.... خودروی سازی کشور مشت نمونه خروار است... همانطور که سیستم اقتصادی کشور کاملا غیر شفاف ... فاسد ... دچار رانت... بی برنامگی ... بی هدف بودن.. عدم توجه به نظر اکثریت مردم... بی اعتمادی عموم مردم به مسولان... عدم سرمایه گزاری داخلی و خارجی... تنش سیاسی مداوم... نبود میران کارآمد و و و و ... می باشد... تولید خودرو نیاز به دانش و تکنولوژی و برند سازی و تحقیق و توسعه و بازاریابی در یک کشور با ثبات دارد... چیزی که ما نداریم... خودروسازی ایران فقط کارگاه عظیمی است برای نه تولید بلکه مونتاژ چیزی شبیه به گاری که هدف آن فقط و فقط درافت رانت می باشد..و کاملا انحصاری و بدن رقیب.. به همین سبب خودروسازان نیازی به کیفیت و تحقیق و توسعه ندارد... در واقع ما خودرو ساز نیستیم که اصلا بخواهیم کیفیت را بالا ببریم...
در این وضعیت بلبشو 8 فرمان ریسی که هیچ، 10 فرمان موسی نیز کارساز نیست
دستورات ایشان ضمانت اجرایی ندارد
اگر دستورات انجام نشد چه می کنند وقتی در مورد پیامد سکوت کنی یعنی هیچ
خیر
ایشون صرفا یک سری آرمان ارائه داده.
بکو حالا که فرمون میده ی نیش گاز هم بده برامون
چند سئوال
آیا آسفالت جاده های ما خوب است؟
آیا کیفیت سوخت ما خوب است؟
آیا فن آوری تولید ورق خودرو را داریم؟
آیا فن آوری تولید رنگ خودرو را داریم؟
آیا فن آوری تولید مدارات الکترونیکی را داریم(مدارات مجتمع)؟
و.....
وقتی آقایی را با مدرک دکتری جغرافیای سیاسی و پیشینه کار در وزارت کشاورزی را می آورند در خودرو سازی بنظر شما این شخم زدن صنعت نیست؟
وقتی کسی از علم و صنعت و اقتصاد و سیاست هیچ چیزی ندونه ، فکر می کنه با دستور و فرمان و توپ و تشر می تونه کولاک کنه

چقدر خوش خیالی هست که چیزی بهبود پیدا بکنه
عمرا!
با تشریف فرمایی دکتر منطقی در معاونت حمل و نقل وزارتخونه صمت و بازگشت پیروزمندانه قلعه بانی و همون رفقای همیشگی حتما حتما متحول خواهد شد. خیلی هم زود متحول میشه. از دو سه روز دیگه سیر تحول شروع میشه.
رک می گم:
اگر زمان مناظرات ایشان می گفتند که با دستورات می خواهند مشکلات اقتصادی را حل کنند حتی یک رای هم نمی آوردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Israel |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
مگر حالا چقدر اورده؟
این همه سال این همه رییس جمهور و دولت دستور دادند به خودروسازها، نتیجه چی بود؟ هیچی
این هم مثل اونها، تحول واقعی در رقابت آزاد با خودرو سازهای خارجی بدست میاد. خیلی سال پیش باید مثل کره کم کم واردات خودروی خارجی آزاد میشد و خودروساز داخلی هم خودش رو ارتقا میداد.
الان چهل سال هست درها رو بستن و میگن ملت همینی که هست رو بخرید
عبارت "فرمان هشت ماده ای " به ایشون نمیاد . لااقل حفظ ظاهرکنید و ایشون رو با امام عزیز مقایسه نکنید ....
خودرو ساز اگر ناهار بخورد تحول ایجاد میکند
این صنایع انحصاری که قلک خود دولت است کدام تحول؟؟ باز هم نادیده گرفتن شعور مردم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
قبل از حرف زدن بد نيست كمي مطالعه داشته باشيم! در حال حاضر اين دو خودروساز هزاران ميليارد تومان به دولت بدهكارند نه طلبكار
خودرو سازی تا زمانی که مدیران فعلی سرکارند هیچوقت متحول نخواهد شد در صنعت خودرو مافیایی وجود دارند که امکان اجرای فرمان 8 ماده ائی رئیس جمهور را نمی دهند باید در تمامی سطوح مدیریتی خودروسازان پوست اندازی شود و ساختار نیروی انسانی بکلی تغییر و بسمت چابک سازی پیش رود در حال حاضر بدلیل مازاد نیروی انسانی و بالا بودن هزینه های پرسنلی ، این خودرو سازها علیرغم فروش خودروهای بی کیفیت چرا همواره در زیان می باشند ؟؟!!! تنها راه رهائی از این وضعیت صنعت خودرو ، وارادات خودروهای با کیفیت و کم مصرف با تعرفه متعارف بوده تا بازار انحصاری از دست این خودرو سازان خارج شود.
با سلام واحترام
نیاز کشور به خودرو حدود یک میلیون و دویست هزار دستگاه درسال است.لذا اجازه واردات 70هزار دستگاه تاثیری برقیمت ها ندارد.برای رفع مشکل قیمت و کیفیت باید" کلا واردات خودرو بدون محدودیت آزادشود" وهمه این را میدانند،منتها مافیای خودرو نمی گذارد.
ایشان متخخص حرف های بی کارشناسی و شعاری است.
جمع کنید دلال!! چرا نگفتید اون ۱۸ درصد گران کردند از خودشونو رئسی گفت باید لغو بشه!!یادتون رفت فقط امد گفت یکم تولید ببرید بالا!!جمع کنید شماها خبرنگار نیستید این سایتا دست خود خودرو سازا هست یا پول میگیرند و...
کوتاه از تاتاموتورز هندوستان

بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی کشور هندوستان تاتاموتورز است که در سال 1945 و در بحبوحه جنگ جهانی دوم تأسیس شده و شروع به فعالیت کرده است. برای درک امپراتوری تاتاموتورز همین‌قدر کافی است که بدانید، این کمپانی در حال حاضر مالک و سهامدار اصلی شرکت‌های جگوار و لندروور انگلستان است و یکی از مالکان اصلی تاتا دوو نیز به شمار می‌آید. هشتمین خودروساز بزرگ دنیا به ساخت خودروهای ارزان‌قیمت مشهور بوده و نامدارترین محصول این شرکت تاتا نانو است که به دلیل قیمت بسیار پایین آن، در جهان به‌عنوان ارزان‌ترین خودرو شناخته می‌شود. جالب است بدانید که ارزان‌ترین خودروی جهان در حدود 10‌هزار روپیه و معادل 2500 دلار قیمت دارد.
گرانفروشی ایران خودرو و سایپا و غیره
ارزش دلاری کلیه خودرو های تولید داخل در مقایسه با تولیدات سایر شرکت های خودرو ساز جهان از 2000 دلار الی 4000 دلار بیشتر ارزش ندارد. خودرو ساز های ایران ارابه مرگ می سازند. و دایم دم از افزایش قیمت می زنند و در گرانفروشی روی جهانیان را سفید کرده اند
پاسخ ها
رضا
| Israel |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
عزیزم با ۲۰۰۰ دلار در دنیای امروز به شماکالسکه بچه درست درمان هم نمی دهند چه رسد به خودرو اون نانویی را که این همه راجع بهش قلم فرسایی کردی به امریکا بردند بعد نصب اپشن های ضروری قیمتش شده ۱۰ هزار دلار انهم با موتور ۸۰۰ سی سی که ویژه موتورسیکلت است خریداری هم نداشت الان قیمت جهانی رنو کپچر ۲۱۰۰۰ دلار است این داستان ها را زیاد باور نکن اونی که میدن ۴۰۰۰ دلار سمند پیشش پادشاه است
دو تا روش میزاشتی می شد ده فرمان
یه جوری حرف می زنین که انگار می تونه معجزه کنه! این رئیس جمهور هم مثل قبلی، قبلی هم مثل قبلیش و ... . اگر قرار بود چیزی درست بشه تا حالا شده بود...
کاش آقای رئیس جمهور دستور کنترل این همه بریز وبپاش وهزینه های مدیرای خودرو سازی را بده که والله نصف هزینه تولید خودرو کاهش پیدا میکنه.......
تنها راه خلاصی از دست این صنعت سرطانی و یا ارتقا این صنعت ، آزادسازی واردات برای همه مردم با تعرفه 20 درصده .. اونوقت یا این صنعت سرطانی نابود میشه میره پی کارش و دولت هم میتونه با افزایش قیمت بنزین به نرخ فوب خلیج فارس ، به بیکارشده های این صنعت حقوق بازنشستگی بده و یا این صنعت به احتمال خیلی خیلی کم در حد صفر ، در شرایط رقابتی قرار میگیره و خودشو اصلاح میکنه

هر اقدام دیگه ای از جمله دستورات هشت ماده ای و صد ماده ای و هزارماده ای ، فقط دست انداختن مردمه ..
اول عمل بعدآ دستور هر موقع مسئولین اینو یاد گرفتن .
خخخ. حالا انگار تو این چهل و اندی سال ، بقیه روئسای جمهور و وزرا دستور نمیدادن!!
از ماست که بر ماست. ببینم می تونیم یک سال نخریم تا بیفتن به التماس؟ فک نکنم.........
دستور 8 ماده ای ارزشی ندارد.
رهبران بزرگ، میراث بزرگ برجا می گذارند. امیرکبیر سه سال بیشتر تصدی امور را برعهده نداشت در سه سال هیچ کار نمی شود کرد آنچه امیرکبیر را بزرگ کرد میراث او بود. سیستمی بنیان نهاد که راهگشای نسل های بعد بود. امروز اگر ساختمان و پل و مسکن و واکسن و موشک (نمیشه موشک رو نگفت!) می سازیم دلیلش دارالفنون امیرکبیر بود.
اگر جناب آقای رئیسی می خواهد کار درست انجام دهد باید سیستمی برقرار کند که حتی 100 سال بعد هم هرکس آمد و خودروساز شد ناگزیر باشد این 8 ماده را رعایت کند نه اینکه کسی با دستور بالای سر خودروساز گمارند.
پاسخ به سؤال شما یک کلمه است : خیر . اما دلایل آن . اولاً اعلام این خبر با درست گویی همراه نبود چرا که وجود اینهمه خبرنگار و غیره نشان از سرزده نبودن داشت و اصولاً بکار بردن کلمه سرزده که این روزها در مورد بازدیدهای رییس جمهوری گفته میشود خود موجد هیچ حسنی نیست . دوماً قبل از دستور رییس جمهوری خود شرکت ایران خودرو اعلام کرده بود که دو خودروی پژو‌۴۰۵ و سمند را از تولید خارج خواهد کرد همچنان که در مورد پراید نیز موضوع توقف تولید آن یکی دو سالی است که مطرح میباشد. سوماً بدون تمهیدات لازمه که بعضاً زمان بر و علی الخصوص سرمایه گذاری سنگین لازم دارد تحقق افزایش ۵۰٪ تولید خودرو با خواست و یا دستور شدنی نیست. اصولاً خود خودرو سازها بیشتر و بهتر از هرکسی میدانند و حتماً در صدد افزایش تولید بوده اند، اما کمبود سرمایه و بدهکارهای کلام این دو خودرو ساز به قطعه سازان و البته تحریمها و مستئل دیگر سد محکمی در این موضوع بوده و خواهد بود. رابعاً دستور تولید اقلاً یک خودروی اقتصادی امری گنگ و نامفهوم است. اگر منظور ایشان به لحاظ قیمتی باشد ، میتوان با نگاهی به قیمت خودروی پراید که شاید بالای ۹۰٪ آن ساخت داخل باشد پی برد که تولید خودرویی ارزان‌تر از آن امکان پذیر نیست لذا بهترین حالت ادامه تولید پراید با همین کیفیت و قیمت میباشد. خامساً تولید خودروهای بروز و با استفاده از تکنولوژی‌های هیبرید و برقی متضمن عقد قرار‌داد با شرکت‌های خودرو سازی بزرگ است که در شرایط فعلی متصور نیست. لازم به توضیح است که هر شخص و یا شرکتی که با خودرو سازان قرارداد تولید و یأمین قطعات خودرو را امضاء کرده است میداند که خودرو سازان نهایت تلاش خود برای خرید و تأمین هرچه ارزان‌تر قطعات هستند و گاهاً کیفیت فدای قیمت میشود. این موضوع در مورد کیسه های هوایی که بخشی از ایمنی سرنشینان خودرو به آن وابسته است و در تصادفات اخیر خود را نشان داد. سادساً بهترین دستوری که رییس جمهوری میتوانست بدهد و از جهت حاکمیتی مجوز و حقوق انرا داشت و نداد واگذاری سهام مدیریتی این دو شرکت با هر راهکاری که شدنی باشد بود. مسائل صنعتی و تولیدی‌و بخصوص خودرو در هر جای دنیا با بازدید سرزده و دستوری قابل حل نبستند. ایشان همچنان و هنوز در برخورد با مشکلات همچون رییس قوه قضاییه برخورد میکنند که حتی در آنجا هم کار آمد نیست.
با سلام، صنعت خودروسازي با قيمت دستوري متحول نخواهد شد، براي تحول در اين صنعت لازم است اولا واردات با يك تعرفه مناسب آزاد شود و سپس قيمت محصولات داخلي بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعيين شود تا خودروساز براي كسب سود مجبور به رقابت شده و از سود حاصله براي توسعه و ارتقاء كيفيت محصولات خود استفاده كند.
سلام
بنده یک اقتصاددان هستم و مدرس دانشگاه
تا زمانی که واردات خودرو آزاد نشده نه در کیفیت و نه در کمیت خودرو اثری دیده نخواهد شد

وقتی که انگلستان مجوز مونتاژ پیکان را به ما داد همین مجوز را هم به کره جنوبی داد
حالا ببینید کره جنوبی چه خودروهایی می زند و با بنز آلمان رقابت می کند و ما هم گونه و هنوز اندر خم یک کوچه ایم
چون کره جنوبی رابت ایجاد کرد و ما انحصار ایجاد کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
جناب استاد و مدرس، تفاوت ایران و کره پس از انقلاب بسیار زیاد است و فقط واردات آزاد دلیل این عقب ماندگی و آن پیشرفت نیست. بهرته شما که اسناد هستید مسایل رو کارشناسانه ببینید نه عوامانه
چقدر مردم ما فهمیدن
همه کامنتها درست
واقعا برای نظر خواهی این جور تاپیکها خیلی چیزا را روشن میکنن
درود بر همه خوانندگان منطقی تابناک
۸ دستور که هیچ اگه ۸۰ تا دستورم بده با این رانتی که در دست خودروسازی وجود داره و دست های پشت پرده ای که شرکت به این بزرگی رو زیانده نشون میدن هیچ کاری نمیشه کرد امیدوارم که نظر من باب میل سیاست شماباشه انتشار بدید
واردات خودرو های سبک و سنگین و موتورسیکلت و اتوبوس برقی با تهاتر نفت و آزاد سازی قیمت بنزین و همچنین واگذاری ایران خودرو و سایپا به ژاپنی ها
ماشین فقط آمریکایی.
چند روز پیش حامد لک دروازه بانی پرسپولیس یک گل خیلی خیلی مبتدیانه از نفت آبادان خورد! کارشناسان معتقدند علت ضعف لک نداشتن رقیب قدرتمند است! !! خودروسازان بی رقیب هرچه را تولید می کنند پیش فروش می کنند با هر قیمتی! دستور حمایت انحصار گرایانه از خودروسازان را لغو کنید! دیگر نیاز به دستور افزایش کیفیت و میزان تولید نیست!!!؛افزایش ظرفیت و کیفیت دستوری نیست ! به درک و فهم مردم احترام بزارید !
اللهم عجل لولیک الفرج
ماجرای همون ماست لب دریاست
نمی شود اگر بشود چی می‌شود!!!!!!!!
جواب خودروسازان به رییسی:

تو کجا بودی تا حالا
تو حقیقتی یا رویا
خودروسازها راضی باشند ما پراید ۳۰میلیونی را ۲۰۰میلیون می خریم نمی خوا هیم اونها ضرر کنند
دستورات احساسی-غیر کارشناسی و بعضا غیر منطقی و از همه مهمتر بدون پشتوانه اجرایی
دستورات ایشان توسط وزبرش هم خریدار ندارد
ایشان اگر واقعا دغدغه داشت تکلیف واردات خودرو رامشخص میکرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی