بازدید 40025
کیوسک بین الملل تابناک

اعلام فهرست کشور‌های غیر دوست از سوی روسیه/ افزایش ۴۵ درصدی قیمت بنزین در آمریکا/ هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی/ معرفی دوازده نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

اعلام فهرست کشور‌های غیر دوست از سوی روسیه، افزایش ۴۵ درصدی قیمت بنزین در آمریکا، هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی، معرفی دوازده نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و دستور علی‌اف در الگو گیری سریع از ارتش ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 07 March 2022

اعلام فهرست کشورهای غیر دوست از سوی روسیه/ افزایش 45 درصدی قیمت بنزین در آمریکا/ هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی/ معرفی ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

کیوسک بین الملل تابناک: اعلام فهرست کشور‌های غیر دوست از سوی روسیه، افزایش ۴۵ درصدی قیمت بنزین در آمریکا، هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی، معرفی دوازده نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و دستور علی‌اف در الگو گیری سریع از ارتش ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام فهرست کشورهای غیر دوست از سوی روسیه

خبرگزاری تاس روز دوشنبه گزارش داد: روسیه فهرست کشورهای غیر دوست را که شامل آمریکا، اعضای اتحادیه اروپا، انگلیس و ژاپن است، تصویب کرد.

تاس افزود: کشورها و سرزمین های نامبرده در این فهرست، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین، تحریم ها را علیه روسیه اعمال کرده یا به آنها ملحق شدند.

خبرگزاری تاس نوشت: دولت فدراسیون روسیه روز دوشنبه فهرستی از کشورها و سرزمین‌های خارجی را که اقدامات غیردوستانه علیه روسیه، شرکت‌ها و شهروندان آن انجام می‌دهند، تصویب کرد.

اعلام فهرست کشورهای غیر دوست از سوی روسیه/ افزایش 45 درصدی قیمت بنزین در آمریکا/ هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی/ معرفی ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

این فهرست شامل ایالات متحده و کانادا، کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا (شامل مناطق جرسی، آنگویلا، جزایر ویرجین بریتانیا، جبل الطارق)، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس، آلبانی، آندورا، ایسلند، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ، سن مارینو، مقدونیه شمالی و همچنین ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، میکرونزی، نیوزیلند، سنگاپور و تایوان است که قلمرو چین محسوب می شود، اما از سال ۱۹۴۹ توسط دولت خود اداره می شود.

دولت روسیه خاطرنشان کرد؛ بر پایه این دستور جدید، شهروندان و شرکت‌های روسیه، خود دولت، مناطق و شهرداری‌های آن که تعهدات ارزی در قبال طلبکاران خارجی از فهرست کشورهای غیردوست دارند، می‌توانند آن‌ها را به روبل پرداخت کنند. این روش موقت جدید برای پرداخت های بیش از ۱۰ میلیون روبل در ماه (یا مقدار مشابه به ارز خارجی) اعمال می شود.

افزایش ۴۵ درصدی قیمت بنزین در آمریکا

انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد به دنبال تحریم های غرب علیه روسیه، قیمت بنزین در آمریکا طی دو هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم از جولای ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است.

بر اساس اعلام این موسسه، متوسط قیمت بنزین معمولی در آمریکا در روز یک شنبه به ۴.۰۰۹ دلار به ازای هر گالن رسیده که ۱۱ درصد از قیمت ۳.۰۰۴ دلار در هفته گذشته و ۴۵ درصد از قیمت ۲.۷۶۰ دلار در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

قیمت بنزین در آمریکا در ۱۷ جولای ۲۰۰۸ به ۴.۱۱۴ دلار به ازای هر گالن رسیده بود؛ همان زمانی که قیمت نفت خام آمریکا به رکورد ۱۴۷.۲۷ دلار در هر بشکه رسیده بود.

گران ترین بنزین در آمریکا در حال حاضر در کالیفرنیا فروخته می شود که هر گالن ۵.۲۸۸ دلار است. پس از آن، قیمت بنزین در هاوایی (۴.۶۹۵ دلار)، در نِوادا (۴.۵۲۶ دلار) و اورگان (۴.۴۶۶ دلار) بالاترین قیمت بوده است.

اعلام فهرست کشورهای غیر دوست از سوی روسیه/ افزایش 45 درصدی قیمت بنزین در آمریکا/ هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی/ معرفی ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

موسسه «گَس بادی» که قیمت سوخت در آمریکا را دنبال می کند، اعلام کرد این دومین افزایش هفتگی بی سابقه قیمت بنزین در تاریخ آمریکاست که نخستین بار پس از طوفان کاترینا در خلیج آمریکا در سال ۲۰۰۵ ثبت شد.

بنا بر اعلام انجمن اتومبیل آمریکا، «افزایش قیمت نفت همچنان دلیل اصلی افزایش قیمت بنزین در آمریکاست. قیمت در پمپ بنزین ها با افزایش قیمت نفت نیز احتمالا بالاتر خواهد رفت.»

قیمت نفت خام آمریکا امروز بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت و تا ۱۳۰.۵۰ دلار در هر بشکه نیز افزایش یافت که بالاترین رقم از جولای ۲۰۰۸ به شمار می رود.

هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی

هیتاناس ناوسدا رئیس جمهوری لیتوانی هشدار داد شکست در توقف حمله روسیه به اوکراین به آغاز یک جنگ جهانی دیگر منجر خواهد شد.

رویترز نوشت: رئیس جمهوری لیتوانی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در آغاز سفرش به کشورهای بالتیک گفت: ولادیمیر پوتین «در اوکراین متوقف نخواهد شد» و جهان باید متعهد باشد با «همه ابزارهایی که دارد» به اوکراینی ها کمک کند.

اعلام فهرست کشورهای غیر دوست از سوی روسیه/ افزایش 45 درصدی قیمت بنزین در آمریکا/ هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی/ معرفی ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

وی گفت: منظورم این است که اگر می خواهیم از بروز جنگ جهانی سوم اجتناب کنیم باید همه ابزارها را استفاده کنیم.

لیتوانی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و کمک های نظامی را به اوکراین ارسال کرده است. این کشور از تعداد اندکی از پناهجویان که در جنگ اوکراین آواره شده اند استقبال کرده است.

معرفی ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

شورای قانون اساسی فرانسه، فهرست ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور را منتشر کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، این ۱۲ نامزد در انتخابات برنامه‌ریزی شده برای آوریل آینده با یکدیگر رقابت خواهند کرد که ۶ تن از آنان در انتخابات پیشین ریاست جمهوری فرانسه نامزد شده بودند.

این ۱۲ نفر بر اساس قانون، موفق شدند ۵۰۰ حامی مالی از مقامات منتخب را جمع آوری کنند.

اعلام فهرست کشورهای غیر دوست از سوی روسیه/ افزایش 45 درصدی قیمت بنزین در آمریکا/ هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی/ معرفی ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

این تعداد در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۷ یک مورد و نسبت به انتخابات قبل از آن ۲ نامزد بیشتر است اما در سال ۲۰۰۲ میلادی، ۱۶ نامزد به رقابت‌های انتخاباتی فرانسه راه یافتند که یک رکورد حساب می‌شود.

بر اساس این گزارش، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه سرانجام هفته گذشته در نامه‌ای به فرانسوی‌ها که در مطبوعات منتشر شد، تمایل خود برای نامزدی مجدد را رسمی کرد.

او با این کار به ۱۱ حریف خود پیوست که برخی از آنها چندین ماه است که در این رقابت حضور داشتند.

در میان چهره‌های معرفی شده انتخابات ۲۰۲۲، مارین لو پن از حزب راست افراطی جبهه ملی پیشتر در سال ۲۰۱۲ نامزد شده بود و در انتخابات سال ۲۰۱۷ نیز در دور دوم رای گیری، رقابت را به مکرون باخت.

او پنج سال پیش ۳۳.۹۰ درصد از آرای فرانسویان را در مقابل مکرون به دست آورده بود.

با این حال، او این بار در رقابت با یکی دیگر از مدعیان اردوی ملی گرایان یعنی اریک زمور قرار دارد که وی نیز از چهره‌های شناخته شده احزاب راست افراطی است.

نیکولا دوپون اینان، رهبر حزب "فرانسه برپاخیز" نیز برای سومین بار خود را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه محک می‌زند.

در میان احزاب راست والری پکرس نماینده حزب جمهوریخواه خواهد بود.

۶ نامزد از میان احزاب چپ

۶ نامزد نیز در میان احزاب چپ فرانسه به انتخابات راه یافتند که ژان لوک ملانشون از حزب "تسخیر مجدد" برای سومین بار شانس خود را در این رقابت‌ها امتحان می‌کند.

فابیون روسل، ناتالی ارتود، فیلیپ پوتو، آن ایدالگو، یانیک ژادو دیگر نامزدهای احزاب چپ در این رقابت انتخاباتی هستند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که شرایط کنونی جهان می‌تواند به نفع امانوئل مکرون رئیس‌جمهور کنونی فرانسه باشد.

نتایج نظرسنجی‌ که روز شنبه هفته جاری منتشر شد، نشان می‌دهد که مکرون با بیش از ۳۰ درصد آرا بسیار بالاتر از مارین لو پن با ۱۵.۵ درصد، اریک زمور با ۱۳ درصد، ژان لوک ملانشون با ۱۲ درصد و والری پکرس با ۱۱.۵ درصد ایستاده است و در تمام سناریوهای پیش‌بینی شده برای دور دوم انتخابات، تاکنون مکرون برنده خواهد بود.

 دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دهم آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) و دور دوم آن در ۲۴ آوریل (چهار اردیبهشت) برگزار می‌شود.

دستور علی‌اف در الگو گیری سریع از ارتش ترکیه

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نشست خبری خواستار اجرای دستور رئیس جمهور این کشور در به کارگیری سریع الگوی ارتش ترکیه در نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان «ذاکر حسن اوف»، وزیر دفاع این کشور دستورالعمل‌هایی را برای افزایش بیشتر آمادگی رزمی یگان‌ها و نیروهای تابعه و همچنین ارتقای دانش و مهارت‌های ستاد فرماندهی، بررسی قابلیت‌های تسلیحاتی صادر کرد.

اعلام فهرست کشورهای غیر دوست از سوی روسیه/ افزایش 45 درصدی قیمت بنزین در آمریکا/ هشدار رئیس جمهوری لیتوانی درباره آغاز جنگ جهانی/ معرفی ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

حسن اوف در این نشست خبری بر انجام تمرینات نظامی در شب و روز مطابق با شرایط واقعی رزمی برای حفظ آمادگی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

ذاکر حسن اف بر اساس دستورهای «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دستور داد تا به کارگیری مدل نیروهای مسلح ترکیه در ارتش جمهوری آذربایجان از جمله در زمینه آموزش نظامی تسریع شود.

چندی قبل رئیس پارلمان ترکیه از مذاکره برای تشکیل ارتش مشترک خبر داد. «مصطفی شنتوپ» رئیس پارلمان ترکیه اخیرا گفت که ترکیه و جمهوری آذربایجان در حال بررسی احتمال ایجاد یک ارتش مشترک هستند.

رئیس پارلمان ترکیه افزود: «ایده ما یک ملت-دو دولت است و این برای همیشه باقی خواهد ماند. ما در همین ارتباط دورهای زیادی از مذاکرات انجام دادیم و به توافقات زیادی رسیدیم.»

صحبت‌های مصطفی شنتوپ درباره احتمال ایجاد ارتش مشترک آنکارا و باکو بعد از آن صورت گرفت که برخی رسانه‌ها خبر دادند ترکیه درصدد احداث سه پایگاه هوایی در خاک جمهوری آذربایجان است، اما باکو رسما این گزارش‌ها را رد کرده است.

ارتش ترکیه حین نبرد باکو و ایروان کمک‌های قابل توجه نظامی به جمهوری آذربایجان ارائه داد و پهپادهای «بیرقدار» برتری قابل توجهی به ارتش علی‌اف دادند. ارتش ترکیه بعد از نبرد دوم قره باغ نیز تاکنون رزمایش‌های متعددی را با باکو برگزار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۲
کشورهای دوست روسیه کی هستند دقیقا؟ کشورهای دشمن روسیه مالک اکثر اقتصاد دنیا هستند. بقیه کشورها یک عده کشور فقیر هستند بعلاوه هند و چین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
خب بقیه کشورها،یا مستعمره روس هستندویاچین‌ و یا هردو!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
کشورهای دوست روسیه کشور ایران با قدرت اتمی، چین با جمعیت بالا، فاره آفریقا، مکزیک و قاره آمریکای جنوبی، .کشورهای مختلف خاورمیانه ای و... هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
شوربختانه کشورهای غیر دوست روسیه همان کشورهایی هستند که در تحریم ملت ایران با آمریکا همکاری کردند یا در قراردادها خیانت کردند
رفیق
| Turkey |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
هند و چین مجموعا سه میلیارد جمعیت دارن، نصف دنیان. جوری گفتی انگار دو تا جزیره کوچیکن.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
منظورش دیکتاتورهای کره شمالی و سوریه و چند مستعمره دیگه هست وگرنه پوتین در دنیا هیچ دوستی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ما دنياي بر پايه عدالت را از نو خواهيم ساخت . انقدر ترسو نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اخوی همان هند و چین به تنهایی بیشتر از یک سوم جمعیت جهانند و چین هم دومین اقتصاد دنیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
همون چین واسه روسیه کافیه
چند تایی هم چماق دار بگیریدبدنیست.
علی رغم اینکه برای کشور روسیه احترام قائلم بخاطر ادبیاتش، دانشمنداش، ...
ولی
پوتین دیگه داره توهم میزنه
حنگ جهانی سوم؟؟؟؟؟؟؟ آخه روسیه که هیچ کشوری ازش حمایت کرد لابد روسیه و سوریه و کره شمالی یک طرف بقیه دنیا یک طرف؟ روسیه چند ماه دیگه با نابودی اقتصادش به ضعیف ترین کشور در دنیا تبدیل می شه که فقط بمب اتم داره یک چیزی تو مایه های کره شمالی البته اگر تا آن موقع پوتین را به درک نفرسته باشند
کشورهای‌ دوست روسیه‌ ؟؟؟!!!
تو بگو با کیان دوستی‌ / تا من بگویم‌ که تو کیستی‌ !!!
دوستان‌ روسیه‌ کره‌ شمالی‌ ، یمن ، سوریه‌ حسین‌ شریعتمداری‌ و
قابل توجه شرق گداها که بقول مهاجری دیگر پوتین را کدخدا نمیدانند بلکه خود خدا میدانند، وقتی رئیس جمهور کشوری آنقدر مغرور میشه که بیش از پنجاه کشور دنیا را غیر دوست و دشمن اعلام می‌کند و منابع کشورش را در جنگی که برایش طراحی کرده اند به هدر می‌دهد عاقبتی جز نابودی ندارد
بهترین دوست ایرانه هرچ بخوان ازمامیگیرن حتی خزر. اصلا روسیه نماینده مردم ایرانه
مسأله مهم اینه که بحران اوکراین و تجزیه اوکراین و ... که تبعات بسیار زیادی هم در آینده خواهد داشت حتا برای ایران و خرید نظامی اش از روسیه بخاطر تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه روسیه و یا فروش نفت ایران در مقابل تخفیفات ویژه نفت روسیه و ... همه بخاطر این یهودی صهیونیستی جناب زلنسکی هست که شرایط رو به اینجا رسونده . حالا میفهمیم چرا صهیونیست ها هرجای دنیا باشند باعث و بانی فتنه های عظیم میشن حتا به ضرر خودشون ، اینو تاریخ بارها و بارها ثابت کرده .
پوتین رسما داره کلاهبرداری می‌کنه.
کشور های دوست روسیه همه بد بخت و بیچاره هستند جز ترکیه که با زرنگی تکنولوژی اس ۴۰۰ را بدست آورد با اینکه در گروه کشور های ناتو است ، ایران که دوست نزدیک روسیه و دشمن ناتو است اس ۳۰۰ را هم بزور داد.
اي كاش ماهم توي ليست دشمنان روسيه جاداشتيم
اسم منم جز دشمنانت بنویس جناب پوتین گفتم از قلم نیفته
با این حساب دشمنان روسیه به روبل پولشون رو میگیرن.
بقیه دوستان روسیه هم به دلار مطالباتشون رو میگیرن.
این وسط ایران که به اصطلاح دوست روسیه است، بخاطر اینکه تحریمه، به دلار نمیتونه از روسیه دریافتی داشته باشه. تو لیست دشمنان روسیه هم که نیست که به روبل بتونه دریافی ای داشته باشه. پس ...
این روسیه هست که باید از جنگ جهانی سوم بنرسد به نیم ساعت نرسیده کل روسیه و چین تبدیل به بخار خواهند شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست