بازدید 16260
فرهاد مجیدی برای پنجمین بار پیاپی قلعه‌نویی را مغلوب کرد

استقلال ۲ - گل‌گهر یک: عبور از قلعه با دبل پنالتی یامگا / ۳پنالتی، ۲ کارت قرمز و چند درگیری برای ۳ امتیاز خونین در آزادی

استقلال در حساس‌ترین بازی نیم‌فصل دوم خود با دو پنالتی یامگا، سه امتیاز شیرین از سرمربی سابق خود گرفت و فاصله با پرسپولیس را به شش امتیاز افزایش داد. تیم گل‌گهر نیز یک پنالتی را با ضربه چیپ صادقی از دست داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 06 March 2022

فرهاد مجیدی با دبل یامگا از روی نقطه پنالتی، پنجمین شکست متوالی را به امیر قلعه نویی تحمیل کرد و گام بلندی به سوی قهرمانی لیگ ۲۱ برداشت.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته بیست‌ویکم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (یکشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و با نتیجه دو بر یک به برتری رسید.

کوین یامگا (۴+۴۵ و ۸۹ - پنالتی) برای استقلال گلزنی کرد و مرتضی تبریزی (۵۴) برای گل‌گهر به زیبایی موفق به گلزنی شد. سعید صادقی ستاره اول گل‌گهر هم در دقیقه ۴۳ یک پنالتی را با ضربه چیپ برای تیمش از دست داد. شاید اگر همان پنالتی گل می‌شد، نتیجه بازی تغییر می‌کرد. این دیدار جنجالی دنبال شد و اعتراض‌های زیادی از سوی کادرفنی و بازیکنان دو تیم صورت گرفت.

همچنین سه بار شاهد برخورد خشن و خونین بازیکنان دو تیم در جریان بازی بودیم که موجب شکستگی و خونریزی شد.

داور سه بار از کارت قرمز برای اخراج نیمکت نشینان و کادرفنی استفاده کرد، اما این موضوع چیزی از میزان اعتراض‌های کنار خط کاهش نداد.

به نظر می‌رسد هرسه پنالتی گرفته شده توسط بیژن حیدری درست بوده است.

استقلال ۲ - گل‌گهر یک : عبور از قلعه با دبل پنالتی یامگا / ۳پنالتی، ۲ کارت قرمز و چند درگیری برای ۳ امتیاز خونین در آزادی

استقلال در شرایطی موفق شد گل‌گهر سیرجان را با نتیجه دو بر یک شکست دهد که در دیدار هفته ششم به تساوی بدون گل رسیده بود، اما آن مسابقه به دلیل حضور اریک بانیاما بازیکن گابنی گل‌گهر و غیرمجاز بودن او از سوی کمیته انضباطی با نتیجه سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد. این بار استقلال در زمین مسابقه و در یک مسابقه جنجالی به پیروزی رسید تا با ۵۱ امتیاز، صدرنشینی خود را تثبیت کند.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی (۷۰ - وریا غفوری)، عارف غلامی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، جعفر سلمانی، عزیزبک آمانوف، رودی ژستد (۷۰ - آرمان رمضانی)، محمد دانشگر (۴۶ - سعید مهری) و امیرحسین حسین‌زاده (۷۰ - ارسلان مطهری).

ترکیب گل‌گهر: محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علی اصغر عاشوری (۷۶ - امین قاسمی‌نژاد)، مهدی تیکدری، مرتضی تبریزی (۷۶ - رضا شکاری)، میلاد زکی‌پور (۶۱ - شایان مصلح)، سعید صادقی، محمدرضا خانزاده، امین پورعلی رودبنه و کی‌روش استنلی.

داور: بیژن حیدری

 

استقلال امروز مقابل گل گهر صاحب دو ضربه پنالتی شد و کوین یامگا پشت هر دو ضربه ایستاد. ضربه اول از سوی محسن فروزان مهار شد، اما در برگشت خود یامگا توپ را گل کرد و روی پنالتی دوم هم یامگا با آرامش خاطر دروازه گل گهر را باز کرد تا ۱۰ گله شود.

یامگا ۷ گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. یامگا با این دو گل شیمبای ۸ گله را پشت سر گذاشت و به یک قدمی گادوین منشا، آقای گل فعلی این لیگ که با ۱۱ گل زده صدرنشین جدول است، رسید.

هر سه گل زن برتر فعلی لیگ بخش عظیمی از گل‌های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اند. هر سه بازیکن هم خارجی هستند.

 

دقیقه ۵:

پرتاب بلند اوت حردانی در محوطه جریمه به بازیکنان استقلال رسید اما آنها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.


دقیقه ۷:

گل گهر روی یک ضد حمله صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد اما شوت مرتضی تبریزی از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.


دقیقه ۸:

ضربه کاشته گل‌گهر را مدافعان استقلال دفع کردند.


دقیقه ۱۳:

ارسال زکی‌پور در محوطه جریمه به کی‌روش استنلی رسید و ضربه سر او بعد از برخورد به مدافعان استقلال راهی کرنر شد. کرنر هم حاصلی برای شاگردان قلعه‌نویی نداشت.


دقیقه ۱۷:

استقلال روی حرکت پابه توپ امانوف صاحب یک ضد حمله و موقعیت‌ گلزنی شد که شوت او را محسن فروزان با یک واکنش خوب راهی کرنر کرد. ضربه کرنر حاصلی برای این تیم نداشت و مهاجمان استقلال روی مدافع گل‌گهر مرتکب خطا شدند.


دقیقه ۱۹:

با اشتباه خانزاده استقلال و ژستد صاحب یک موقعیت گلزنی شدند؛ اما مهاجم خارجی استقلال در این صحنه ضعیف عمل کرد و نتوانست حتی از داخل محوطه جریمه توپ را به سمت دروازه گل‌گهر به درستی شلیک کند!


دقیقه ۲۶:

امانوف و علیزاده، بازیکنانی از استقلال و گل گهر اتفاقی با یکدیگر سر به سر و هر دو بازیکن از ناحیه سر و صورت به شدت مجروح شدند. به همین دلیل بازی چند دقیقه‌ای متوقف شد. بعد از این اتفاق سر امانوف بانداژ شد.


دقیقه ۳۰:

گل‌گهر باز هم صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شد اما در نهایت این حمله با شوت بی دقت پور علی از دست رفت و توپ با فاصله زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.


دقیقه ۳۵:

محمد دانشگر هم دچار مصدومیت شد و در جریان مداوای این بازیکن فرهاد مجیدی بازیکنانش را فراخوانده بود و دستورهای تاکتیکی را به آنها می‌داد.


دقیقه ۳۸:

بازیکنان گل‌گهر یک موقعیت گلزنی را از دست دادند و شوت او از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.


دقیقه ۳۹:

فرهاد مجیدی قصد تعویض محمد دانشگر را به دلیل مصدومیت داشت و می‌خواست سعید مهری را به جای او وارد زمین کند اما دانشگر گفت به بازی ادامه می‌دهد، بعد از آن مهری باز به روی نیمکت استقلال رفت.


دقیقه ۴۱:

سعید صادقی صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد؛ اما شوت او از داخل محوطه جریمه بعد از برخورد به حردانی با اختلاف کمی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت. خط دفاع استقلال در این صحنه بسیار نامنظم بود. ضربه کرنر باعث شد که داور خطای هند پنالتی را تشخیص بدهد و سعید صادقی پشت این ضربه پنالتی ایستاد و ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد.


دقیقه ۴۴:

فرهاد مجیدی بعد از اینکه بازیکنان گل‌گهر پنالتی را از دست دادند در کنار زمین جنجال به پا کرد و حاضر نشد توپ را به خانزاده بازیکن تیم گل گهر بدهد و همین باعث تنش و درگیری بازیکنان و نیمکت نشینان دو تیم شد.


دقیقه ۲+۴۵

در حالی که همه منتظر پایان نیمه اول بودند، استقلال روی یک ضد حمله توانست صاحب یک ضربه پنالتی شود و فروزان روی یامگا مرتکب خطای پنالتی شد و این ضربه را یامگا تبدیل به گل کرد. ضربه اول را فروزان گرفت اما توپ برگشتی را یاماگا تبدیل به گل کرد.

 

نیمه دوم:

دقیقه ۴۷:

اشتباه مرگبار محسن فروزان باعث شد که استقلال صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شود. دروازه‌بان گل گهر توپ را به مهاجم آبی پوشان پاس داد و در نهایت توپ برگشتی را خود فروزان دفع کرد.


دقیقه ۵۰:

شوت امانوف  از کنار دروازه گل‌گهر با اختلاف کمی به بیرون رفت در این صحنه نیز مدافعان گل‌گهر مرتکب اشتباه شدند.


دقیقه ۵۱:

ضربه کاشته گل‌گهر از پشت محوطه جریمه را آرمین سهرابیان زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.


دقیقه ۵۴:

مرتضی تبریزی از پشت محوطه جریمه با یک شوت دقیق و فنی دروازه استقلال را باز کرد.


دقیقه ۵۷:

مهدی پور ضربه کاشته استقلال را روی دروازه گل گهر فرستاد که توپ به سبحان خاقانی رسید و ضربه سر او با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.


دقیقه ۶۰:

شوت حردانی بعد از برخورد به مدافع گل گهر راهی کرنر شد و این ضربه دوباره تبدیل به یک کرنر دیگر برای استقلال شد.


دقیقه ۶۷:

ژستد یک فرصت عالی گلزنی را از دست داد و توپ در محوطه جریمه به او رسید که شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه گل گهر به بیرون رفت.


دقیقه ۶۹:

صادقی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد و در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه حسینی را باز کند.


دقیقه ۷۰:

ضربه کرنر حاصلی برای گل‌گهر سیرجان نداشت.


دقیقه ۷۴:

شوت یامگا از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه گل‌گهر به بیرون رفت.


دقیقه ۷۸:

آرمان رمضانی در محوطه شش قدم صاحب توپ شد؛ اما ضربه بی دقتش از بالای دروازه گل‌گهر به بیرون رفت.


دقیقه ۸۵:

توپ در محوطه جریمه به دست بازیکن گل‌گهر خورد و بازیکنان استقلال به سمت داور رفتند و معتقد بودند که داور باید پنالتی اعلام کند. کمک داور مسابقه البته به داور اعلام کرد که توپ به دست علیزاده خورده و به سود استقلال پنالتی اعلام شد. یامگا هم این ضربه پنالتی را تبدیل به گل دوم استقلال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
ولی بار قبلی مجیدی قلعه رو مغلوب نکرد ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
پنالتی دوم استقلال پنالتی نبود دئوباره نگاه کنید
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
به زور پنالتی ها اشتباه پنالتی دوم درست نبود
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
پنالتی دوم استقلال پنالتی نبود اشتباه داور بود
چرا خودتون رو اذیت میکنین جام بدین بهشون تموم بشه
ملت مسخره کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
مگه مثل شمان؟
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
اشتباه داور به سود استقلال پنالتی هم هیچکدام درست نبود خصوصا دومی
برد به هرقیمتی چه ارزشی داره؟ ژکی حساب کنه ببینه سرمربی استقلال تابحال چندتا کلرت گرفته ؟ پس اخلاق این وسط چی میشه؟ پنالتی اول استقلال اصلا پنالتی نبود
به هرقیمتی میخ‌ان بعداز ده سال یه جام به ابی هابدن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
شما کارشناس داوری هستی؟ تمام کارشناسا گفتن پنالتیها درست بوده! شما برا خودت قضاوت کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
دركت ميكنم . روزهاي دوري از بابا مسعود خيلي خيلي سخته
تبریک به استقلال پر افتخار ترین تیم ایرانی در اسیا و ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
ببینیم بعداز ده سال باکمک بادومه وخورشیدوفلک میتونیدیه جام ببرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
توهمات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
کسانی که پنج سال با انواع کمکها جام اسنپی گرفتن اومدن اینجا حرف می زنن! فکر می کنن همه مثل خودشونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
دوران پسا بابا مسعودي و مامان آذري و عموحسن خيلي خيلي سخت مي گذره
ارهههه .... بهتر بود تیتر می زدین " عبور از قلعه با سهمیه پنالتی" دیگه حالم از این فوتبال به هم می خوره!!!!!!! بابا یکی این استقلال رو قهرمان اعلام کنه و دیگه بقیه بازی ها رو لغو کنید!!!! این مسخره بازی چی دارن در میارن؟؟؟ برای اینکه هر طور شده این تیم رو قهرمان کنن، همه جوره سهمیه پنالتی به این تیم می دن. تو این بازی تحت هیچ شرایطی استقلال لیاقت برنده شدن رو نداشت و حق گل گهر رو باز هم خوردن. اون از بازی رفت و این هم بازی برگشت؟؟؟ واقعا خجالت داره.... قهرمانی با سهمیه پنالتی ه ه هههه خ خخخ خخخ خخخ تیم دوچرخه باید افتخار کنه که با سهمیه پنالتی داره قهرمان میشه... اما چوب خدا صدا نداره و اه بقیه تیم ها که به ناحق برای استقلال همیشه سهمیه پنالتی کنار گذاشتن، اخرش این تیم رو می گیره. حالا ببین کی گفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
خخخ! پنج سال همه تیمها بهشون ظلم شد برای قهرمانی سوگولی! حالا اینا اومدن میخوان استقلال از حق قانونیش محروم بشه! آخه کسی که تیمش با دست گل میزنه و گل سالم حریفشو آفساد اعلام میکنن و بارها پنالتی حریفانش رو براشون نمیگیرن دیگه باید خاموش باشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
چوب خدا صدا نداره دقیق شکست مفتضحانتون مقابل صنعت نفت بود! چرا همه چی رو وارونه میگی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
بابا مسعود كجايي كه به دادشون برسي دارن از دست ميرن.خخخخخخ
خط دفاع استقلال در این صحنه بسیار نامنظم بود. ضربه کرنر باعث شد که داور خطای هند پنالتی را تشخیص بدهد،چرا بخاطر تعلقات رنگی در نوشتن اصل مطلب اکراه دارید،هیچ اتفاق خاصی نیفتاد،آقای بیژن حیدری که تکلیفش مشخص است
استقلال در اين بازي بيشتر بردش شانسي بود چون واقعا هنوز با گذشت 20 بازي مجيدي هنور تاكتيك درست حسابي ندارد وتمام توان خودش را به نباختن ومساوي كردن گذاشته وروي دفاع تمركز مي كند واز خط حمله قافل شده با بكارگيري ژستد در خط حمله تمام زحمات ساير بازيكنان را به هدر مي دهد چون ايشان اصلا كيفيت ندارد ولج بازي مجيدي جهت بكارگيري در خط حمله هيچ توجيهي ندارد واگر ادامه دهد وفكري به حال تاكتيك تيمي وخط حمله خودش نكند مطمئنا در بازي هاي اينده به مشكل اساسي خواهد خورد حالا به لطف برد صنعت نفت از پرسپوليس وهديه منصوريان به استقلال بايد باعث شود استقلال در بازي ها اينده مقتدرانه ظاهر شود وگول بازي با گل كهر را نخورد
جماعت متوهم قرمز که با کوله باری از انواع تقلب و فساد، پنج سال حق همه تیمها رو ضایع کردن و کماکان از حمایتهای همه جانبه وزارت برخوردارن و دائم ننه من غریبم میکنن که حتی صدای پیشکسوتای خودشون هم دراومده، از داورا میخوان حق استقلال نادیده گرفته بشه تا اونا بازم قهرمانیهای کثیفشون تکرار بشه! توپو با دست گل بزنی، گل سالم حریفت رو آفساید بگیرن، بازیکنت رو اخراج نکنن، تمام بدهی هاتو با اموال مردم صاف کنن، زمین تمرین اروپایی برات بگیرن، تند تند بازیکن برات بگیرن، بازیکنات هر خلافی کنن چیزی بهشون نگن و ....! انواع بلاها رو سر استقلال درآوردن، تو همین فصل مقابل تیمهای مختلف از جمله خودتون خطای مسلم پنالتی رو نگرفتن و اخراج بازیکنتون رو انجام ندادن! کمی حیا و حجالت هم خوب چیزیه!
قهرمان سازی و تعیین نتیجه رقابت ها توسط داروان و کمیته انضباطی برای هر تیمی پسندید نیست نتایج بازی ها باید جوانمردانه و توسط بازیکنان و مربیان آنها رقم بخورد چند سال پرسپولیس را قهرمان کردند احتمالا چند سال استقلال را و تیم های شهرستانی نخودی هستند در این چند سال اخیر تیم های شهرستانی فقط برای گرم نگه داشتن تنور لیگ و کسب قهرمانی و درامد این دو تیم مشارکت داشته اند و کاری کردند که تیم هایی چون تراکتور و سپاهان و پدیده و ... بی خیال شده و ضعیف ترین تیم های خود را بسته اند و پیروزی در لیگ برای انها بی ارزش شده چون نتایج خارج از زمین تعیین می شود
انگار فوتبال این مملکت ارث پدری بعضی هاست
باز هم لطف داور. کجای دنیا هر بازی پنالتی ناحق میگیرند برای یک تیم حکومتی غیر از ایران
بیژن حیدری اگر شرف داشت دیگه داوری نمیکرد .
کلن در کشور ما همیشه شاگردان از مربی و استاد خود طلب کارن و معرفت شاگردی کم رنگ شده
اگر بجای دبل بنویسید دو یا دوتا بهتون میگن بیسواد؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار