بازدید 10174
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

مجوز مجلس به دولت برای واردات خودرو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز واردات ۷۰ هزار خودروی سواری دوگانه سوز، هیبریدی و برقی را برای سال ۱۴۰۱ دادند.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 05 March 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی لایح بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۷ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۱ تبصره ۷ لایحه، به دولت اجازه داده می شود در سال ۱۴۰۱ و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می رسد اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب درآمدی ردیف جدول شماره ۵ این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. اقلام وارداتی عبارت است از:

۱. تعداد ۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو سواری و ۲۰۰۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری دوگانه سوز، هیبریدی و برقی

۲. ۱۰۰۰۰ دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچال دار و کشنده

۳. تعداد ۱۰۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری و درون شهری

۴. تعداد ۱۰۰۰ دستگاه واگن و واگن یخچال دار

۵. تعداد ۵۰۰۰ دستگاه ماشین الات سنگین معادن و راه سازی اعم از نوساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
سریع بجنبید کرونا تمام شد آقا زاده ها و خانم زاده ها خوردو مدل جدید میخوان برای گردش
ایکاش در بند اول می نوشتند: تعداد ۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو سواری با قیمت تا 20000 دلار .( و حداکثر تا 10000 دلار تا 5 سال ساخت)
پاسخ ها
رضا
| Turkey |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
اخوی اون کانالی که میخواهی بزنی تا با پول تو جیبت جور در بیاد جو اب نمیده هیچ یک از خودرهای وارداتی فرضی زیر یک میلیارد تومن نخواهد بود لگن دست دوم هم هرگز وارد نخواهد شد اینهایی هم که ذوق می کنند سهمشون فقط دود کباب است
دوستان و مسئولین ماشین های شان کمی قدیمی شده بود و باید نو سوار شوند پس مجوز واردات محدود برای خودشان و نور چشمی ها داده اند. وگرنه با 50 هزار سواری اتفاقی توی بازار نمی افتد.
بعد شماها دم از عدالت و قسط در عام مردم هستید؟ این 50 هزار دستگاه خودرو سواری! فقط بهترین خودرو ها برای مرفه ترین قشر دهک دهم مملکت است که برایش فرقی ندارد گرانی چیست و نداشتن معنایش چیست! جمع کنید دکان و دفتر و دستک تان را.
پاسخ ها
رضا
| Turkey |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
نه پس انتظار داری ۲ میلیون تویوتای ۲۰۲۲ وارد کنند با قیمت پراید دولتی بدهند به شما؟
تعداد 1.5 میلیون مجوز داده می شد تا بازار متعادل شو.د
دوستانی که پیام گذاشتن کاملا مشخصه که دلال تشریف دارن و ناراحتن .وقتی خودرو ازاد می شه خودرو های خارجی قیمتشون پایین میاد و خودرو داخلی هم قیمتش افت می کنه چون تحت شعاع قرار می گیرن .قرعه کشی هم برداشته می شه و ماشین هم زودتر به دست مشتری می رسه .دلالان ناراحت نباشن ماشین ها همه ارزان می شه و دلالانی که خون مردمو کردن تو شیشه حالا همون خون رو استفاده کنن تا دوباره همچین فرصتی گیرشون بیاد که سود های باد اورده بکنن .خداحافظ دلال
۷۰۰۰۰ تا که مال خودتونه برای مردم چی دارید؟
واقعا مملکت گل وبلبل داریم مجوز واردات هفتاد هزار تا آون هم ماشینهای گران قیمت فقط وفقط برا منافع خودشون واقازادها هستش وهیچ دردی از قشر بدبخت وضعیف جامعه دوا نخواهد کرد خدا میدونه این مجوز را به چه کسانی میدن وماشینهایی که وارد میکنن به چه کسانی ویه چه قیمتی میدن خدای بستان داد ما زامیران
کی بخرد؟ هم در بدو ورود حدود ۱۳۰٪ گمرک بگیری و بعد خودشان ماشین لوکس صدایش کنند و سالی ۱۰۰ میلیون هم مالیات بگیرند.
آخر کجای دنیا اینطوری است؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان