بازدید 9850

صندوق شاخصی «آرام» مفید فردا پذیره‌نویسی می‌شود

پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی «آرام» قابل معامله‌ ETF سبدگردان مفید فردا آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 05 March 2022

صندوق شاخصی «آرام» مفید فردا پذیره‌نویسی می‌شود

طبق مجوز پذیره ­نویسی شماره ۱۲۲/۱۰۰۰۸۲ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی آرام مفید با نماد «آرام» در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ETF  در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

 تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی جهت پذیره‌نویسی ۹۹ میلیون واحد در نظر گرفته­ شده و با قیمت پایه ۱۰هزار‌ ریال از فردا 15 اسفند 1400 عرضه می‌شود. در هر سفارش امکان خرید 50 هزار واحد وجود دارد و محدودیتی در تعداد سفارش برای هر فرد  وجود ندارد و از طریق سامانه‌های معاملاتی تمامی‌ کارگزاری‌ها قابل انجام است.

سبدگردان مفید 11 صندوق سرمایه‌گذاری اعم از سهامی، مختلط و درآمد ثابت را تحت مدیریت  دارد. صندوق «آرام» دوازدهمین صندوق سرمایه‌گذاری و نخستین صندوق شاخصی (Index fund) این مجموعه خواهد بود که جهت توسعه تنوع سبد محصول صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری مفید وارد بازار خواهد شد.

میزان بازدهی و نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق شاخصی «آرام» 

صندوق‌های شاخصی در بورس بسیاری از کشورها فعالیت می‌کنند و جذابیت خاص خود را دارند. در بازار سرمایه ایران هر چند صندوق‌های شاخصی بسیار معدود است ولی می‌توان گفت فعالیت در بورس ایران همگام با شاخص برای معامله‌گران حرفه‌ای نیز عملکرد مطلوبی به حساب می‌آید. ضمن اینکه بازدهی شاخص بورس در مقایسه با سایر بازارهای موازی مانند ارز، طلا، مسکن و… بالاتر بوده است.

هدف صندوق شاخصی (Index fund) آرام تشکیل پرتفوی متناسب با شاخص کل بورس است تا بتواند بازدهی مشابه با آن را به دست بیاورد. و پیش بینی می‌شود این صندوق، متناسب با عملکرد شاخص کل بورس بازدهی داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سرمایه‌گذاری می‌توانید به مطلب مربوط به صندوق شاخصی آرام در سامانه آموزش مفید مراجعه کنید.



انتهای رپرتاژ آگهی/

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان