بازدید 7657

هنگام اجاره خودرو مراقب شیادان و کلاهبرداران باشید

می‌خواهید شرکت‌های معتبر اجاره خودرو در تهران را بشناسید؟ امروزه بیشتر این شرکت‌ها دارای سایت‌های معتبر در این زمینه هستند. اولین نکته مهم در انتخاب شرکت معتبر، داشتن سایت و نماد الکترونیک است.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ 03 March 2022

اگر فکر می‌کنی ممکنه یک بد‌شانسی (هرچند بسیار نادر) برایت اتفاق بیفتد، مطمئن باش به احتمال زیاد رقم خواهد ‌خورد؛ قانون مورفی! حالا این که چگونه اجاره خودرو در تهران از دل یک بدشانسی، تبدیل به یک خوش‌شانسی می‌شود، داستان جالبی دارد.

هنگام اجاره خودرو مراقب شیادان و کلاهبرداران باشید

صبح روزی که قرار کاری خیلی مهمی از طرف شرکت داشتم، بیدار شدم. همه کار‌ها را انجام داده بودم. از خانه بیرون آمدم. هوا کاملا بارانی بود. به خاطر اینکه باید با ظاهری مرتب به جلسه می‌رسیدم ترجیح دادم به جای تاکسی با آژانس برم شرکت. ماشین گرفتم و به سمت شرکت به راه افتادم. دقیقا اوایل مسیر بودم که صدای خرابی خودرو به گوشم رسید. چه چیزی بدتر از این که صبح روز کاری به این مهمی تاکسی خراب شود؟

با کلی عجله و استرس پیاده شدم و دنبال گرفتن تاکسی افتادم بارونم که شدید و شدیدتر میشد طوری که کاملا خیس شدم. یاد کارتون مورچه‌خوار و صحنه معروف آن افتادم که اتوبوس، دقیقا زمانی که مورچه‌خوار قصد شکار مورچه‌ها را داشت از روی زبان او رد می‌شد. مورچه‌خوار با عصبانیت فریاد می‌زد: اتوبوس جهانگردی سالی یکبار از اینجا می‌گذرد، چرا حالا؟

دقیقا همین حس و حال را داشتم. با خودم می‌گفتم چرا حالا؟ چرا اینجا باید این اتفاق می‌افتاد؟ کلافه بودم و کاری از دستم برنمی‌آمد. در نهایت تونستم یک ماشین دربستی بگیرم و به راننده گفتم فقط برو.! در طول مسیر یادم افتاد چند وقت پیش یکی از دوستانم راجع به اجاره کردن خودرو با من صحبت می‌کرد. با خودم گفتم بعد از جلسه بی‌معطلی به او زنگ میزنم و راجع به این قضیه باهاش صحبت میکنم.

از اجاره خودرو چه می‌دانید؟

همیشه تصورم این بوده که برای در اختیار داشتن و استفاده کردن از خودروی شخصی باید آن را بخرم. با توضیحاتی که از دوستم شنیدم، متوجه شدم می‌توانم خودرو نخرم و فقط اجاره کنم. او برایم توضیح داد که با وجود صنعت اجاره خودرو ( car rental )، هم می‌توانم از سرمایه‌ام استفاده کنم هم ماشین داشته باشم.

اجاره کردن خودرو یعنی حق استفاده از آن به شخصی غیر از مالک داده می‌شود. اجاره ماشین ممکن است به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه، بدون راننده یا با راننده انجام شود. با این کار هم می‌توانم روزانه به کار‌های مهم خودم برسم و هم سرمایه‌ام را برای کسب‌و‌کارم نگه دارم. اگر هم قصد گشت‌و‌گذار آخر هفته با خانواده را داشته باشم، اجاره خودرو بهترین و کم‌هزینه ترین راه ممکن است.

      هنگام اجاره خودرو مراقب شیادان و کلاهبرداران باشید   

چرا باید خودرو اجاره کنم؟

اتفاقی که برای من افتاد ممکن است برای هر فرد دیگری در هر جای دیگری رخ دهد. ساکنین تهران به دلیل جمعیت زیاد این شهر، احتمالا نیاز بیشتری به این نوع اجاره دارند. دلایل زیادی وجود دارد که ما را مجاب به اجاره ماشین می‌کنند. در ادامه تجربیاتی که دوستم در اختیارم گذاشت را بیان می‌کنم.

آزادی عمل

از این به بعد نیاز نیست نگران این باشم که تاکسی پیدا می‌کنم یا نه. با خیال راحت زمان مناسب حرکتم را انتخاب می‌کنم و با ظاهری آراسته و خودرویی تمیز و کلاس بالا به کارهایم می‌رسم.

راحتی سفر

چه چیزی راحت‌تر از این که به جای گذاشتن چمدان در مترو یا تاکسی، آن را پشت ماشینی که کاملا در اختیارمان قرار دارد بگذاریم و به سفر برویم؟

تحویل انواع ماشین

شرکت‌های اجاره خودرو با تنوع بالایی که در ارائه انواع ماشین دارند، این امکان را دارند که ماشین‌های متعددی را در اختیار شما قرار ‌دهند. البته اعتبار و امنیت شرکت هم مسئله مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت.

توان مالی

اگر در یک شهر بزرگ و پرجمعیت مثل تهران زندگی می‌کنید، می‌دانید که هزینه‌های بیمه، پارکینگ و استهلاک ماشین چقدر می‌تواند سرسام‌آور باشد. اجاره خودرو در تهران حتی اگر در ظاهر پرهزینه به نظر برسد (که نیست) باز هم به‌صرفه‌تر از خرید و نگهداری آن خواهد بود.

با خودرو اجاره ای، شیک سفر کنید

شرایط اجاره خودرو؛ ساده یا پیچیده؟

متوجه شدم شرکت‌هایی که خودرو اجاره می دهند، برای این که مطمئن شوند بعد از تحویل، خودرو سالم است ضمانت‌هایی را از مشتری دریافت می‌کنند. این ضمانت‌ها که در ادامه مطرح خواهم کرد در واقع، بسیار ساده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید.

مدارک و شرایط مورد نیاز اتباع ایرانی

  • یک فقره چک به مبلغ خودرو
  • کارت شناسایی معتبر
  • گواهینامه
  • سند ملکی به نام متقاضی

مدارک و شرایط مورد نیاز اتباع خارجی

  • کارت شناسایی معتبر
  • ویزا یا پاسپورت
  • تصویر بلیط رفت و برگشت
  • گواهینامه
  • ودیعه نقدی جهت ضمانت بازگشت خودرو

مراقب شیادان اجاره خودرو در تهران باشید!

برخی از اشخاص و شرکت‌های نا‌معتبر در این حوزه، ممکن است از شما هزینه‌های اضافی دریافت کنند. خودرو‌هایی با وضعیت بسیار نامناسب ظاهری و فنی در اختیار شما قرار دهند. از مدارک و ودیعه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار داده‌اید سوء ‌استفاده کنند. حتی با صحنه‌سازی از شما خسارت دریافت کنند.

برخی از این افراد یا موسسه های سودجو ممکن است از شما بیعانه دریافت کنند و دیگر حتی جواب تلفن شما را هم ندهند. پس با مراجعه حضوری به شرکت و بررسی‌های لازم از رخ‌ دادن چنین مواردی جلوگیری کنید.

یکی از مطمئن‌ترین و رایج‌ترین راه‌های اجاره ماشین مراجعه حضوری است. امروزه بیشتر این شرکت‌ها دارای سایت‌های معتبر نیز در این زمینه هستند. اولین نکته مهم در انتخاب شرکت معتبر، داشتن سایت و نماد الکترونیک است.

از راه‌های مطمئن خودرو اجاره کنید

نکات کلیدی اجاره خودرو را بدانید

در حین فرایند اجاره خودرو متوجه نکاتی شدم که مطرح کردن آن‌ها خالی از لطف نیست و بهتر است با آن‌ها آشنا شویم.

  • توجه داشته باشید ماشینی که اجاره می‌کنید از هر نوعی که باشد، باید دارای بیمه شخص ثالث و بدنه باشد.
  • اگر می‌خواهید خودرو با راننده اجاره کنید، نیازی به مدارکی که ذکر شد، ندارید.
  • اجاره خودرو با راننده برای عروسی یا تشریفات مدارکی نیاز ندارد.
  • اگر هیچکدام از مدارک مربوطه را هم نداشتید، نگران نباشید. با شرکت‌های اجاره خودرو تماس بگیرید تا راهی پیش روی شما بگذارند.

هنگام اجاره خودرو مراقب شیادان و کلاهبرداران باشید

اجاره خودرو با راننده

کلام آخر

شاید قبل از این هیچوقت جدی به اجاره ماشین برای انجام دادن کارهایم فکر نکرده بودم. همیشه وقتی دچار یک مشکل بزرگ می‌شویم، تازه به فکر چاره می‌افتیم. با خودم فکر می‌کردم کاش زودتر با این موضوع آشنا می‌شدم، هرچند باز هم دیر نیست.

بعد از یک روز پر‌تنش که در آخر هم به کارم نرسیدم با اجاره خودرو در تهران آشنا شدم. متوجه شدم این کار چه مزیت‌هایی برای من خواهد داشت و در نهایت مجاب به انجام این کار شدم.

همانطور که گفتم، اعتبار یک شرکت در این حوزه بسیار مهم است. شرکت هومان گشت که سابقه درخشانی در زمینه اجاره انواع خودرو‌های سواری، لوکس، تشریفاتی، عروسی و... دارد، یکی از این شرکت‌های معتبر است که دفتر آن در هتل هما تهران قرار دارد. پس با خیال راحت می‌توانید به این شرکت معتبر اعتماد کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل