بازدید 6374

اصلاح مقررات سفر از ایران به لبنان و پاکستان

لبنان و پاکستان به جمع کشورهایی پیوستند که کارت واکسن کووید -۱۹ را به جای تست PCR برای مسافران بین‌المللی از جمله ایرانی‌ها به رسمیت شناخته‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 02 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در تازه‌ترین دستورالعملی که از سوی پاکستان به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی در ایران اعلام شده است، تمام مسافران بالای ۱۲ سال برای ورود به این کشور ملزم هستند در محدوده ۷۲ ساعت قبل از ورود یا پرواز، در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت آزمایش PCR انجام دهند و گواهی منفی کرونا به زبان انگلیسی با QR code را همراه داشته باشند. با این وجود، پاکستان همسو با سیاست آسان‌سازی شرایط سفرهای بین‌المللی، مسافران دارنده کارت واکسیناسیون را که دو دُز کامل واکسن کرونا تزریق کرده باشند، از انجام تست PCR معاف کرده است.

واکسن‌هایی که کشور پاکستان از مسافران می‌پذیرد، جانسون/ مدرنا/ فایزر/ آسترازنکا/ سینوفارم است که از آخرین نوبت تزریق آن‌ها باید ۱۴ روز گذشته باشد. کارت واکسیناسیون مسافران باید به زبان انگلیسی و با QR code باشد.

پاکستان که در اکسپو ۲۰۲۰ دبی با تمرکز بر جذب گردشگر قوی ظاهر شده و در آستانه فصل بهار در انتظار کوهنوردان و گردشگران بیشتری است، از مسافران خواسته پیش از ورود به این کشور، اطلاعات خود را در برنامه PASS TRACK و یا در لینک https://passtrack.nitb.gov.pk ثبت کرده و کپی فرم کامل‌شده را هنگام ورود به پاکستان ارائه دهند.

همچنین از تمام مسافران بالای شش سال در بدو ورود به پاکستان تست Rapid Antigen گرفته می‌شود که در صورت مثبت شدن جواب تست، مسافران به مدت ۱۰ روز با هزینه خود قرنطینه می‌شوند.

لبنان نیز در مقررات جدیدی که به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی اعلام شده، تمام مسافران بالای ۱۲ سال را ملزم کرده که در محدوده ۴۸ ساعت مانده تا ورود به این کشور، در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی با QR code به همراه داشته باشند.

همچنین تاکید شده است که از ورود مسافرانی که گواهی تست PCR آن‌ها بدون QR code باشد، جلوگیری خواهد شد.

لبنان نیز مسافران دارای کارت واکسیناسیون کووید ۱۹ را که از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد و مسافرانی که کمتر از هفت روز خارج از کشور لبنان اقامت داشته‌اند، از انجام تست کرونا معاف کرده است. ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی با QR code هنگام پرواز الزامی است.

این کشور همچنین تاکید کرده مسافرانی که شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد باید نوبت تکمیلی (دُز سوم) را دریافت کرده باشند و از نوبت تکمیلی آن‌ها نیز ۱۴ روز گذشته باشد.

لبنان فعلا محدودیتی برای نوع خاصی از واکسن کووید-۱۹ اعلام نکرده است.

مسافران لبنان همچنین ملزم شده‌اند پیش از سفر در سایت https://pass.moph.gov.lb ثبت‌نام کنند و تصویر تست PCR یا کارت واکسیناسیون خود را بارگذاری کنند. تست PCR و کارت واکسیناسیون بدون QR معتبر نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان