بازدید 6082

روسیه: غرب مسئول بحران اوکراین است

اتحادیه اروپا از گفت و گوی مستقیم و صریح با روسیه خودداری می کند و راه تحریم های یکجانبه و غیرقانونی را درپیش گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 01 March 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، استقرار سلاح های اتمی آمریکا در چند کشور اروپا را غیرقابل قبول خواند و همچنین خاطرنشان کرد که غرب مسئول بحران و تراژدی بوجود آمده در اوکراین است.
 سرگئی لاوروف روز سه شنبه در پیامی به کنفرانس خلع سلاح در ژنو که به صورت ارتباط مستقیم ویدئویی برقرار شد، گفت: میزبانی برخی کشورهای اروپایی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: سلاح های هسته ایی آمریکا باید از کشورهای اروپایی برچیده شده و به این کشور بازگردانده شوند.

اتحادیه اروپا از مذاکره با روسیه خودداری می کند

لاوروف در ادامه سخنان خود در کنفرانس خلع سلاح در ژنو گفت: اتحادیه اروپا از گفت و گوی مستقیم و صریح با روسیه خودداری می کند و راه تحریم های یکجانبه و غیرقانونی را درپیش گرفته است.

وی در باره عدم امکان حضور خود در کنفرانس خلع سلاح افزود: امیدوار بودم بتوانم این اقدام مهم را انجام دهم و در ژنو حضور بیابم اما بخاطر خودداری اتحادیه اروپا از احترام به یکی از حقوق اساسی انسانها یعنی آزادی برای رفت و آمد، حضور من در ژنو ناممکن شد.

تراژدی اوکراین بر اثر اشتباهات غرب بوجود آمد

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت: تراژدی اوکراین پیامد اشتباهات و چشم پوشی های حامیان غربی رژیم حاکم بر کی یف است.

وی افزود: این تراژدی نتیجه چشم پوشی های حامیان غربی رژیم تبهکار حاکم بر کی یف است که پس از کودتای حکومتی سال 2014 به رغم تضمین های آلمان، لهستان و فرانسه با امضا توافقنامه ای برای حل و فصل بحران داخلی اوکراین به قدرت رسید.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، مقاصد حکومت اوکراین برای دستیابی به سلاح اتمی که مقامهای این کشور به آن اشاره کرده اند را تهدیدی برای امنیت جهانی خواند.

تضمین های امنیتی با ناتو برای روسیه مهم است

لاوروف گفت: دستیابی به تضمین های امنیتی از سوی کشورهای عضو ناتو، برای مسکو اهمیت فراوان دارد.

وی ادامه داد: شرکای غربی، تاکنون آمادگی برای ارائه تضمین های امنیتی پایدار به روسیه ، از خود نشان نداده اند.

طرح مشارکت آمریکا انگلیس و استرالیا بر ان.پی.تی تاثیر منفی می گذارد

لاوروف گفت: طرح سه جانبه مشارکت استرالیا، آمریکا و انگلیس موسوم به آکوس بر نظام عدم انتشار سلاح هسته ای (ان.پی.تی) تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود: توافق این سه کشور برای تشکیل ائتلاف آکوس، مسائلی را مطرح کرده است.

روسیه در یک سال اخیر از زمان تشکیل ائتلاف آکوس بین آمریکا، انگلیس و استرالیا که در آن تحویل زیردریایی های اتمی به این کشور اقیانوسیه ازسوی آمریکا پیش بینی شده بارها از آن انتقاد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار