بازدید 6270

رَنج سواحل شمالی کشور در حوزه مدیریت پسماند

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه سواحل شمالی کشور سالهاست در حوزه مدیریت پسماند رنج می برند، گفت: هنوز در جمع آوری زباله که یکی از بدیهی‌ترین وظایف شهرداری‌هاست در خیلی از نقاط به خصوص سواحل شمالی کشورمان هنوز جای کار داریم.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 01 March 2022

به گزارش «تابناک»، مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه برگزاری نمایشگاه های بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و محیط زیست، با بیان اینکه سواحل شمالی کشور سالهاست در حوزه مدیریت پسماند رنج می برند، افزود: هنوز در جمع آوری زباله که یکی از بدیهی‌ترین وظایف شهرداری‌هاست در خیلی از نقاط به خصوص سواحل شمالی کشورمان جای کار داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که سال‌های سال درگیر آن هستیم و سواحل شمالی کشور از آن رنج می‌برند، بحث مدیریت پسماند است، اظهار کرد: مدیریت شهری یکی از حوزه‌هایی است که ماموریت‌های بسیار زیادی دارد به شکلی که شهرداری‌های کشور بیش از ۳۰۰ ماموریت دارند که در هر حوزه‌ای می‌توان تحول ایجاد کرد.

جمالی نژاد افزود: بعد از تصویب قانون مدیریت پسماند ما علارغم اینکه قوانین خوبی هم داشتیم و بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خوبی وجود داشت، هنوز در جمع آوری زباله که یکی از بدیهی‌ترین وظایف شهرداری‌هاست در خیلی از نقاط به خصوص سواحل شمالی کشورمان هنوز جای کار داریم.

وی با بیان اینکه این برنامه تحول مدیریت پسماند می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش پایه، مجموعه‌های دانشی و مجموعه‌هایی که بتوانند دانش نوین، خلاقانه و نوآورانه را در مدیریت پسماند به ما تزریق کنند، می‌توانند بسیار موثر باشند. باتوجه به اینکه خیلی از اقدامات در حال انجام حوزه مدیریت پسماند را می‌توان بومی سازی و داخلی سازی کرد، حضور جوانان و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در این حوزه نقش جدی داشته باشد.

جمالی نژاد با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی همچون مدیریت پسماند می‌تواند حضور افراد خلاق، مجرب، نوآور و نخبه را بیشتر کند و خیلی ایده‌های نوآورانه را که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نمی‌بینند را به عرصه ظهور برساند، افزود: این افراد می‌توانند خیلی از مشکلات ما را هم احصا کنند، چراکه برخی مواقع در حوزه اجرا مشکلاتی داریم و استارتاپ‌ها از آن بی خبر هستند، اما این نمایشگاه‌ها می‌تواند ارتباطات خوبی را برقرار کند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پاسخ به این سوال که آیا برای توسعه فضای شهری از پساب‌ها استفاده می شد، گفت: خیلی‌ها از شهرها در حال حاضر از پساب استفاده می‌کنند و خود من هم در سال‌هایی که شهردار بودم دغدغه این موضوع را داشتم و اولین برنامه‌ام این بود که در شهرهای کویری چگونه از پساب برای فضای سبز استفاده کنیم. یکی از برنامه‌های جدی سازمان‌ها و شهرداری‌ها تشویق و ترغیب شهرداری‌ها برای استفاده از پساب در فضای سبز است.

به گزارش ایسنا، سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در سالن ۳۸ b و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در سالن ۳۵ از ۷ تا امروز ۱۰ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار