بازدید 44388
خوش‌خبر بار دیگر سرپرستی را پس می‌گیرد

بازگشت «مافیا» به تیم ملی والیبال ایران! / داورزنی صندوقچه اسرارش را برگرداند

فرهاد قائمی او را مافیا خوانده بود؛ چهره‌ای که در کش‌وقوس انتخابات قبلی والیبال از داورزنی فاصله گرفت و بعداز افتضاح تیم ملی در المپیک توکیو، کنار رفت تا چهره‌های جدید بدون باندبازی در آسیا بدرخشند. حالا این مهره مرموز بار دیگر به فدراسیون رخنه کرده و صندلی‌اش را پس می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 28 February 2022

فرهاد قائمی، بازیکن سرشناس و رانده شده تیم ملی والیبال در مصاحبه‌ای جنجالی پیش از المپیک توکیو که منجر به نتایج بسیار ضعیف تیم ملی والیبال شد، غیر مستقیم سرپرست تیم ملی را مافیا صدا زد و از آن‌چه در حدود ۱۵ سال حضور امیر خوش‌خبر کارمند وزارت ورزش در تیم ملی والیبال گذشت، به ظن خودش پرده برداشت.

حالا خوش‌خبر بعد از یک سال کنار گذاشته شدن از تیم ملی بابت همه آن مسائل پشت‌پرده، بار دیگر سرپرست این تیم خواهد شد. آیا بازگشت او به تیم ملی والیبال کمک می‌کند یا موجب زنده شدن روندهای غیر شفاف و مافیایی می‌شود؟

به گزارش تابناک ورزشی؛ پرداختن به سابقه‌ حضور امیر خوش‌خبر در تیم ملی والیبال، پاسخ به سوال بالا را آسان‌تر می‌کند. امیر خوش‌خبر کارمند وزارت ورزش و جوانان با سابقه فعالیت در بسکتبال، حدود ۲۰ سال پیش با آمدن محمدرضا داورزنی به والیبال، پایش به عنوان سرپرست تیم ملی به این ورزش باز شد. سال‌های اول حضورش با وجود مخالفت‌های اهالی والیبال، با حمایت‌های داورزنی گذشت و رفته رفته جای پایش در والیبال محکم شد.

بازگشت «مافیا» به تیم ملی والیبال ایران! / داورزنی صندوقچه اسرارش را برگرداند

خوش‌خبر سال‌ها امین داورزنی در تیم ملی والیبال بود؛ صندوقی از اسرار که گاهی جزئیاتی از داشته‌هایش فاش شد و گاه هیچ‌کس نفهمید مشکلات در پرده چطور در هماهنگی خوش‌خبر با داورزنی رفع و رجوع شد. آن‌چه بر قدرت خوش‌خبر در تیم ملی والیبال افزود، روابط او با بازیکنان بود، به گونه ای که روابط تا آن‌جا پیش رفت که گفته شد خودروی میلیاردی برای سرپرست خریده‌اند و یا در رژه المپیک ریو چون او حضور نداشت حاضر به شرکت نشدند.

وقتی داورزنی از ریاست فدراسیون والیبال به معاونت قهرمانی وزارت ورزش رفت، خیلی زود احمد ضیایی جانشینش متوجه قدرت غیر متعارف خوش‌خبر شد و تلاش کرد او را کنار بگذارد. در دوره حضور داورزنی در وزارت ورزش، رابطه‌ی این دو یعنی خوش‌خبر و داورزنی هم متلاطم شد. اطرافیان داورزنی معتقد بودند خوش‌خبر جواب سال‌ها اعتماد داورزنی را به درستی نداده و حمایت لازم را از «رئیس» نکرده است. رابطه نزدیک خوش خبر و افشین داوری سرپرست فقط فدراسیون والیبال و حتی علاقه خوش خبر برای ریاست داوری بر فدراسیون والیبال از دلایل این اتفاق بود.

نوع فعالیت خوش‌خبر در تیم ملی تا آن حد غیر متعارف پیش می‌رفت که مربی بدون سابقه را روی نیمکت تیم ملی می‌نشاند و یا به گفته برخی از منابع نزدیک به تیم ملی، در انتقال بازیکنان به ویژه به لیگ‌های اروپایی نقش داشت. فعالیت‌های خوش‌خبر در سال‌های آخر حضور در تیم ملی به آنجا ختم می‌شد که بر کسی پوشیده نبود حضور در نیمکت تیم ملی در کنار مربیان خارجی، از کانال او می‌گذرد. حتی شاهد این بودیم مربیانی بدون کمترین سوابق در المپیک روی نیمکت تیم ملی نشستند و این چیزهایی نبود که بدون چراغ سبز این سرپرست قدیمی اتفاق بیفتد.

با بازگشت مجدد داورزنی به والیبال ـ بعد از واگذاری معاونت وزارت ورزش ـ دیگر از آن اعتماد همیشگی میان خوش‌خبر و داورزنی خبری نبود. در ظاهر به نظر می‌رسید داورزنی اعتماد گذشته را به او ندارد و نتایج ضعیف المپیک توکیو نقطه پایانی فعالیت خوش‌خبر و مهره‌های پر تعدادش در تیم ملی والیبال بود. آن‌ها کنار گذاشته شدند و تیم ملی بدون او و مهره‌هایش قهرمان آسیا شد. تیمی جوان و سرحال فارغ از باندبازی‌‌های معمول و با بازیکنان جوان و کادر ایرانی قهرمان آسیا شد.

تصورش دشوار بود که بعد از یک سال، سرپرستی تیم ملی والیبال  دوباره به خوش‌خبر بازگردد. او در یک قدمی سرپرستی تیم ملی والیبال قرار دارد و اصلا بدون اعلام رسمی فدراسیون او را از حالا سرپرست تیم ملی والیبال بدانید. او با نهایی شدن حضورش در تیم ملی، پست‌هایی در حمایت از سعید معروف کاپیتان سابق تیم ملی در شبکه‌های اجتماعی گذاشت تا قدرت‌اش از منابع قبلی را بازیابی کند.

دو گزاره محتمل در بازگشت خوش‌خبر به تیم ملی والیبال مطرح است؛ اول اعتماد مجدد و حمایت داورزنی از او و دوم خواست بهروز عطایی سرمربی ایرانی تیم ملی برای بازگشت خوش‌خبر. هر دو اما نتیجه‌ی مشترکی دارد. بازگشت به عصر حلقه‌های غیر شفاف و دائمی در تیم ملی والیبال.

بازگشت «مافیا» به تیم ملی والیبال ایران! / داورزنی صندوقچه اسرارش را برگرداند

آن‌چه بیش از پیش پارادوکس استفاده مجدد از خوش‌خبر را نمایان‌تر می‌کند این است که او در تمام سال‌ها ترجیح به استفاده از مربیان خارجی و چینش دستیاران ایرانی آن‌ها داشت. اما امروز سرمربی تیم ملی یک ایرانی‌ است که شاید با مِتُد خوش‌خبر در تعریف هژمونی قدرت و دایره افراد تاثیرگذار تیم ملی و دخالت در چینش کادر فنی و بازیکنان همخوانی نداشته باشد.

نویسنده: فراز الوند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
اگر چه برای آقای خوش خبر احترام خاصی قائل هستم ولی سوالم اینجاست که چرا باید یک بسکتبالیست در تشکیلات تیم ملی والیبال سمت داشته باشد؟ آیا خود فدراسیون بسکتبال می پذیرد که سرپرست تیم ملی بسکتبال یک والیبالی باشد؟ خانواده والیبال آنقدر جوان فرهیخته و با شخصیت دارد که نیاز به معرفی و انتخاب فردی از درون خانواده بسکتبال بعنوان سرپرست تیم ملی والیبال نیست این توهین بسیار بزرگی به خانواده والیبال است مگر آقای کارخانه سرپرست تیم ملی در ماسابقات اخیر نبود اتفاقا اگر یک فردی شناخته شده والیبالی و از مربیان سرشناس سرپرست باشد می تواند به سرمربی جوان تیم ملی مشاوره لازم را بدهد. مگر استاد علی رضا معمری چه چیزی کم داره مربی با دانش جنتلمن و بسیاری ویژگیهای عالی دیگر مگر پیمان اکبری یکی از بهترین مربیان بین المللی والیبالمان چه مشکلی دارد مگر محمد ترکاشوند چه ایرادی دارد و ..... در درون خانواده والیبال افراد زیادی وجود دارند که میتوانند در این جایگاه قرار گیرند. با احترام به نظر و تصمیم جناب آقای داورزنی که فرد دلسوز و توانمندی برای جامعه والیبال کشورمان هستند بنده بعنوان یک عضو کوچک از خانواده والیبال کشور نسبت به این انتخاب انتقاد دارم.
ببخشید
" تعریف هژمونی قدرت" یعنی چی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
عزیزم نویسنده خواسته یه عبارت مصطلح و صد البته جالب بکارببره قربونت برم گیر نده!!! ولی مجموعا بدون هژمونی قدرت یعنی شاکله قدرت و ساختار حکرانی یک قدرت فاتح و بر سر کار
باید فاتحه مملکت رو خوند توی همه جاش آمهائی که تشت فسادشون بر زمین افتاده و صداش گوش فلک رو کر کرده به راحتی مجدد بر می گردند و کسی نیست که به خاطر فسادهای قبلی محاکمه یا مجازاتشون کنه و یا جلوی برگشت شون رو بگیره . البته نه قضاوت کردم که این آقا فاسده و نه منظورم فقط والیبال و فوتبال و... منظورم ساختار کشوری است که فساد در اون ریشه دوانده است.
پاسخ ها
قلندر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
ایول داری حرف حق
پوریا فوتبالی دوستدار والیبال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
جانا سخن از زبان ما میگویی درود بر شرافتتون هموطن خوبم
فرمایشتون متین
کیست که به دغدغه امثال شما و من که از 25 سال زرندگی و جوانیم در سرزمین مادری چیزی بدبختی و فلاکت همراه بوده را چه کسی میخواهد بدهد نمی دانم اما میدانم که قانون طبیعت و کاینات رد خور ندارد....
مسلما نحوه کار و مدیریتش خوب بوده که تیم ملی والیبال ایران سالهاست در سطح اول والیبال جهان تبدیل به یک وزنه و مدعی همیشگی شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
,مدعی همیشگی؟ ؟؟؟؟
فکر میکنم شما خیلی وقته نتایج تیم ملی والیبال. و دنبال نمیکنید
در دولت انقلابی قرار بود این مافیاها کم شوند نه اینکه دوباره برگردند
نه که در المپیک خوب بازی کردند میگی نه آقا کجای کاری
تیم ملی اصلا درقهرمانی آسیا خوب نبودندواگرهم قهرمان شدندچون آسیاتیم خوبی نداردوگرنه بچه ها سرویس ساده روهم اوت میزدند. البته بهروزعطایی سرمربی خیلی خوبی است وفقط بایدباجدیت تمام بابچه ها درروندآماده سازی کارکندوحداقل ۲تیم قدرتمنددرسطح ملی آماده داشته باشد.وبایداونایی که به تیم ملی دعوت میشوندازآمادگی بالا برخوردارباشندسرویس زن ساده یک یا دونفرباشدنه اینکه همه سرویس ساده بزنندتوجام ملتها میلادعبادی هم سرویس ساده میزدامیدوارم به روزهای اوج خودش برگشته باشد.وآنقدربچه ها آماده باشندکه مانندزمان ولاسکو مسابقه با تیم های برزیل ایتالیا آمریکا لهستان برای ما تماشاگران ایرانی قشنگترین مسابقات به شمار می آمدو همه ایرانیهارا درسرتاسرجهان پای گیرنده های تلویزیون مینشاندو لذت میبردند چون میدانستنداز پیش باخته نیستند.و گاهی آنقدر خوب بودند که درمسابقات آسیایی تیم دوم ایران شرکت میکرد.باتشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار