بازدید 3801

11 جزیره‌ی زیبا در سراسر دنیا

در این مطلب از فلایتیو با 11 جزیره‌ی بسیار زیبا در سراسر دنیا آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 28 February 2022

11 جزیره‌ی زیبا در سراسر دنیا

برخی از جزایر روی کره‌ی زمین بهشت ​​را تداعی می‌کنند: فرار از هیاهوی زندگی روزمره و دراز کشیدن روی تکه‌ای از شن و ماسه که زیر دست‌های شما خش‌خش صدا می‌کنند و دریای آبی آرامی که به یادتان می‌آورد با تمام وجود در طبیعت هستید. خیره شوید. اما همه‌ی جزایر یکسان نیستند، برخی از آنها با آب‌های کریستالی و مرجان‌های زیبا گردشگران را جادو می‌کنند و برخی دیگر با جنگل‌های پر دار و درخت و قله‌های مخملی در کنار دریاهای آبی، تمام چیزهایی که مسافران می‌خواهند را با هم دارند. در این مطلب از فلایتیو با 11 جزیره‌ی بسیار زیبا در سراسر دنیا آشنا می‌شوید.

خانه‌های ییلاقی روی آب در مالدیو بسیار دیدنی است

مالدیو مرکز برخی از جذاب‌ترین جزایر جهان است و دریای اطراف آن نیز واقعاً این جزایر را زیبا و بی‌نظیر می‌کند. آب‌های آبی درخشان اقیانوس هند با شفافیت کریستالی در اطراف این سواحل سفید خیره‌کننده می‌چرخند و مناظر بدیعی را تولید می‌کنند. مجمع‌الجزایر مالدیو متشکل از 26 جزیره‌ی مرجانی طبیعی است. اینجا کم‌ارتفاع‌ترین کشور کره‌ی زمین است که در بالاترین نقطه‌ی خود بیش از سه متر از سطح دریا بالاتر نمی‌رود و به دلایل طبیعی این اندازه هر سال کوچک‌تر هم می‌شود.

صخره‌های مرجانی در زیر آب‌های بی‌نظیر دریا مانند شکوفه‌هایی باز می‌شوند و غواصان را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کنند. موج‌سواران نیز به اینجا هجوم می‌آورند تا در مکان‌های دنج سوار موج‌های مالدیو شوند. برخی از استراحتگاه‌های مجلل مالدیو روی آب هستند و اقامت در این خانه‌های ییلاقی، ماجراجویی‌هایی عالی به شمار می‌آیند.

جزیره‌ی بورا بورا چه شکلی است؟

جزیره‌ی بورا بورا در پُلی‌نِزی فرانسه یک جزیره‌ی آتشفشانی سرسبز، به شکل یک کلاه اسپانیولی غول‌پیکر است. این جزیره واقع در اقیانوس آرام جنوبی، نقطه‌ی مرکزی و بهترین دارایی این منطقه‌ی استوایی است که تالاب دلربای آن به رنگ فیروزه‌ای است. ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، کوسه‌ها و ماهی‌های نورانی در آب‌های شفاف شنا می‌کنند و جزایر کوچک در تالاب پراکنده هستند.

این جزیره حال و هوایی کاملاً فرانسوی دارد و غذاهای لذیذ آن هر کسی را وسوسه می‌کند. شنا و غواصی در صخره‌های اطراف بسیار عالی است و مسیرهای پیاده‌روی در میان جنگل‌های پر از نخل به زیبایی هر چه تمام‌تر جا خوش کرده‌اند. بهترین مکان در اینجا یک خانه‎ی ییلاقی مجلل روی آب است که شما را از شلوغی دریا دور می‌کند.

تجربه‌ی بهشت در جزیره‌ی پالاوان فیلیپین

جزایر زنجیره‌ایِ پالاوان گوشه‌ای از بهشت ​​هستند. این جزیره‌ها با قله‌های آهکی سرسبز شبیه نگینی است که روی که از دریای جواهری نشسته است، یعنی جواهری روی جواهر دیگر جا گرفته است. آب آنقدر شفاف است که تقریباً می‌توانید پولک‌های روی بدن ماهی‌ها را از بالای آن ببینید. سواحل درخشان ماسه‌ای سفید با نخل‌های همیشه سرسبز، این جزیره را تزئین کرده‎اند. در زیر آب نیز، ماهی‌های استوایی لابلای صخره‌های مرجانی خانه ساخته‌اند و امکان یکی از بهترین غواصی‌ها را در جهان ایجاد می‌کنند.

جاذبه‌های دیگر این بهشت کوچک عبارتند از حیات وحش منحصر به فرد جزایر، دریاچه‎های زمردین و دهکده‎های ماهیگیری عجیب. جزیره‌ی کورون محل استراحتگاه‌های مجلل است و جزیره‌ی ال نیدو از زیبایی‌های طبیعی لبریز است. یکی از جاذبه‌های برتر پالاوان، پارک ملی رودخانه‌ی زیرزمینی پورتو پرینسسا است که یک غار چشمگیر با یک رودخانه‌ی طولانی زیرزمینی در آن قرار دارد. یک بلیط هواپیما بخرید تا مستقیم به این بهشت روی زمین پرواز کنید.

11 جزیره‌ی زیبا در سراسر دنیا

جزایر زیبای سیشل در شرق کنیا است

جزایر بکر و دنج سیشل در شرق کنیا، متشکل از 115 جزیره‌ی مرجانی است و پر از جاذبه‌های گردشگری عالی است. از جنگل‌های ثبت شده در فهرست یونسکو گرفته تا صخره‌های مرجانی و سواحل پودری پوشیده از نخل و صخره‌های غول‌پیکری که در کنار ساحل هستند، همگی از زیبایی‌های این جزایر به شمار می‌آیند. تقریباً نیمی از کل مساحت این جزایر استوایی محافظت شده است و بسیاری از جزایر امکان تفریحات دریایی و به ویژه غواصی را دارند که برای تماشای دریاهای پر از گونه‌های مختلف ماهی مناسب است.

آیا به سانتورینی یونان سفر کرده‌اید؟

جزیره‎ی دیدنی سانتورینی در یونان با ویلاهای سفید، صخره‌های آتشفشانی، کلیساهای گنبدی آبی و گل‌های رنگارنگ خرزهره، شبیه به یک پالت رنگی نقاشی فوق‌العاده است. سانتورینی دارای یک مرکز باستان‌شناسی به نام آکروتیری، تیرای باستانی، ساحل شنی سیاه و البته غروب عالی خورشید است. این غروب بسیاری از افراد را برای عکاسی و دیدن مناظر عالی به این جزیره می‌کشاند.

 جزایر کوک در اقیانوس آرام جنوبی

اگر دوست دارید در اقیانوس آرام جنوبی تنهای تنها باشید، جزایر کوک برای شما مناسب است. 15 جزیره در این مجمع‎الجزایر وجود دارند که از جواهرات کمتر شناخته شده‌ی اقیانوس آرام جنوبی هستند. از جاذبه‌های برتر این جزایر می‌توان به تالاب‌های آکوامارین، سواحلی با درختان نخل‌ها و قله‌های آتشفشانی اشاره کرد. از همه بهتر، مردم محلی هستند که می‌توان آنها را مهربان‌ترین مردم در اقیانوس آرام جنوبی دانست. جزیره‌ی راروتونگا با استراحتگاه‎های فراوان، قله‌های سرسبز و سواحل عالی، قطب اصلی گردشگری این جزایر است. آیتوتاکی یکی نیز از زیباترین جزایر اقیانوس آرام جنوبی است. در این جزایر می‌توان تفریح و آرامش را در هم آمیخت و یک سفر عالی را تجربه کرد.

بالی در اندونزی بهشتی در آسیای جنوب شرقی است

جزیره‌ی بالی متعلق به کشور اندونزی است که سفر به آن تمام حواس شما را درگیر می‌کند. بوی بخوری از معابد هندو پخش می‌شود، با قوه‌ی بویایی شما سروکار دارند، شالیزارهای چشم‌نواز برنج با تنوع رنگ سبزی که دارند در چشمان شما می‌درخشند و غذاهای خوشمزه، موجب لذت حس چشایی شما می‌شود. موج‌سواری، شنا و آفتاب گرفتن از فعالیت‌های پرطرفدار در سواحل زیبای جزیره هستند و گردشگران کارهای بسیار دیگری را نیز در این جزیره‌ی عجیب و غریب پیدا می‌کنند.

از بازدید معابد گرفته تا گشت‌وگذار در طبیعت زیبا و سرسبز و انواع اسپا و درمان‌های آبگرم، خرید و پیاده‌روی، فعالیت‌های جالبی است که شما را غرق لذت می‌کند. برای تماشای زیبایی‌های شهری بالی، به شهر فرهنگی یوبود بروید. علاوه بر این می‌توانید به منطقه‌ی ساحلی سمینیاک و یا سانور بروید، حال و هوای توریستی را در شهر کوتا احساس کنید و یا جاذبه‌های جزیره‌ی آتشفشانی  لومبوک را کشف کنید. در سفر به بالی یک چیز مسلم است: روح افسونگر بالی مانند امواج گرمسیری شما را در بر می‌گیرد.

از جزایر دالماسی در کرواسی چه می‌دانید؟

جزایر دالماسی در دریای آدریاتیک در کرواسی، ترکیبی جادویی از جذابیت طبیعی، آرامش و تاریخ غنی است. دهکده‌های زیبا و بوتیک هتل‌ها و رستوران‌ها که توسط دریاهای درخشان احاطه شده‌اند، در این جزایر زیبا پراکنده‌اند. در صدر فهرست این جزایر، براک با نوار ساحلی معروف زلاتنی رات (شاخ طلایی) قرار دارد. هوار هم با کلیساهای گوتیک، یک شهر قدیمی بدون ماشین و بندر ماهیگیری بسیار زیبا است. هم‌چنین می‌توانید به جزایر زیبای پاکلنی بروید که به‌خاطر آب‌های شفاف و خلیج‌های خلوت‌شان شهرت دارند. از دیگر جزایر دالماسی که باید دیدن کرد می‌توان به کورچولا با سقف‌های قرمز و ساختمان‌های سفیدش اشاره کرد.

11 جزیره‌ی زیبا در سراسر دنیا

فیجی در قاره‌ی اقیانوسیه

یکی از مکان‌های دنج و عالی استوایی در نیمکره‌ی جنوبی، فیجی است که تمام گزینه‌هایی که یک جزیره‌ی فانتزی باید داشته باشد را در خود دارد. از سواحل ماسه‌ای سفید گرفته تا آب‌های فیروزه‌ای شفاف و صخره‌های مرجانی، همگی در اینجا به وفور یافت می‌شوند. نکته‌ی جذاب دیگر مردم فیجی هستند که با لبخندهای گرم و دوستانه از گردشگران استقبال می‌کنند.

غواصی، ماهیگیری و در برخی مناطق موج سواری همگی از فعالیت‌های عالی در فیجی هستند، اما قدم زدن زیر درختان نخل و شنا و سر خوردن در دریاهای گرم ابریشمی می‌تواند به همان اندازه جذاب باشد. فیجی دارای بیش از 300 جزیره‌ی ریز و درشت است و بنابراین یافتن بهترین جزیره، در میان مخفیگاه‌های مجلل سلبریتی‌ها و یا استراحتگاه‌های مناسب خانواده برای تعطیلات آسان است.  

جزیره‌ی سنت لوسیا در دریای کارائیب را از دست ندهید

جزیره‎ی سنت لوسیا زیبایی بی‌نظیری را در دریای کارائیب به نمایش می‌گذارد. شن‌های طلایی و نخل‌های سربلند برازنده‌شان، بین کسانی که از آن بازدید می‌کنند، محبوب هستند. کوه‌های پیتون سر به فلک کشیده و قله‌های آتشفشانی دوقلو، بر مناظر زیبای جزیره مسلط هستند. این کوه‌ها که بیش از 700 متر از سطح دریا بالاتر هستند، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده را فراهم می‌کنند. جنگل‌های زیبای نخل و نارگیل، آبشارها، دهکده‌های ماهیگیری عجیب، صخره‌های مرجانی، مسیرهای طبیعی و چشمه‌های آب‌گرم شفابخش تنها برخی از مناظر دیدنی سنت لوسیا هستند. خلیج زیبای ماریگوت و پارک دریایی آنسه چاستانت به همراه تأثیرات فرانسوی جزیره نیز، به جذابیت عجیب و غریب آن می‌افزاید.

آیا کوه سامویی جزیره‌ای در تایلند است؟

بله. در تایلند کلمه‌ی کوه در ابتدای نام جزایر می‌آید و بر خلاف تصور اولیه‌ی ما، کوه سومایی نام یک جزیره‌ی زیبا است نه کوه. سواحل پشت جنگل، دریاهای جواهری و نخل‌های سرسبز، کوه سامویی را شبیه به یک آب نبات نعنایی گرمسیری کرده است. سخت است که با تماشای صخره‌های مرجانی و قله‌های زمردی که از دریای فیروزه‌ای رنگ برمی‌خیزند عاشق این بهشت ​​استوایی تایلندی نشوید.

جزایر همسایه‌ی کوه سامویی، کوه فانگان و کوه تائو نیز ارزش بازدید دارند. در واقع، سفرهای یک روزه به این جزایر دوست‌داشتنی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در سفر به کوه سامویی انجام داد. دیگر مکان‌های محبوب برای بازدید عبارتند از: سواحل زیبای چاونگ و لامای پر از تخته سنگ، فروشگاه‌ها و غرفه‌های غذای دهکده‌ی ماهیگیری و معابد باشکوه بودایی.

 

اننهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست