بازدید 99639
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روز رسانی

جلسه مهم شورای عالی امنیت ملی برای تصمیم گیری درباره مذاکرات/ بازگشت علی باقری به وین با دستور کار مشخص/اولیانوف: منتظر بازگشت باقری به وین برای نهایی کردن توافق هستیم

مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 4+1 وارد مرحله حساس و تعیین کننده شده است. در واقع، پس از ماه ها مذاکره فشرده در قالب کارگروه های مختلف، اکنون مذاکرات نیازمند تصمیمات سیاسی طرفین و به ویژه آمریکا و غرب است. 
کد خبر: ۱۱۰۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 27 February 2022

جلسه مهم شورای عالی امنیت ملی برای تصمیم گیری درباره مذاکرات

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 4+1 وارد مرحله حساس و تعیین کننده شده است. در واقع، پس از ماه ها مذاکره فشرده در قالب کارگروه های مختلف، اکنون مذاکرات نیازمند تصمیمات سیاسی طرفین و به ویژه آمریکا و غرب است. 

اولیانوف: منتظر بازگشت باقری به وین برای نهایی کردن توافق هستیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۷:۱۹

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی نوشت: اعضای برجام (بدون ایران) و ایالات متحده رایزنی‌های غیررسمی در چارچوب مذاکرات وین انجام دادند. ما منتظر بازگشت دکتر علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد (هیأت) ایرانی از تهران به وین هستیم تا توافق احیای برجام را نهایی کنیم.

باقری برای پیگیری مذاکرات عازم وین می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۲:۴۰

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب(یکشنبه) با دستور کار مشخص برای پیگیری مذاکرات با هدف حل مشکلات باقی مانده که حصول توافق را با چالش‌های مهمی مواجه نموده عازم وین خواهد شد.

 

جلسه مهم شورای عالی امنیت ملی

در همین رابطه، شورای عالی امنیت ملی در آخرین جلسه خود با بررسی روند و نتایجی که تاکنون از مذاکرات وین حاصل شده بر ضرورت تحقق مطالبات قانونی و منطقی ایران که در محدوده خطوط قرمز کشورمان قرار دارد تاکید کرده است.

در جلسه شورای عالی امنیت ملی بر ضرورت حل سریع مسائل باقی مانده که مذاکرات را در «مرز توافق یا بن بست» قرار داده، تاکید و پذیرش هرگونه توافق منوط به تعیین تکلیف این موضوعات شده است.

جلسه مهم شورای عالی امنیت ملی برای تصمیم گیری درباره مذاکرات/ بازگشت علی باقری به وین با دستور کار مشخص

از نظر ایران هیچگونه قید زمانی نمی‌تواند مانع ادامه مذاکرات تا حصول نتیجه و دستیابی به توافق خوب شود و فضاسازی‌های رسانه‌ای در مورد به پایان رسیدن زمان مذاکرات و... نباید مورد اعتنا قرار بگیرد.

احتمال برگزاری جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی مذاکرات وین

سید غنی نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: لازم است جلسه غیرعلنی برگزار شود و آخرین وضعیت مذاکرات وین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: قرار است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حسین امیرعبداللهیان برای بررسی آخرین نتایج مذاکرات دعوت به عمل آورد.

وی متذکر شد: طبق اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی صبح امروز هنوز مذاکرات ادامه دارد و در این باره تصمیم‌گیری نشده است. رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی به نمایندگان توضیح داد که با توجه به بررسی بودجه در صحن مجلس، در صورتی که نمایندگان موافقت کنند، می‌توان در روز سه‌شنبه هفته جاری که به مناسبت مبعث پیامبر (ص) تعطیلی رسمی است، نشستی در این جهت تشکیل داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس در زمان بررسی بودجه نمی‌توان دستور کار دیگری را بررسی کرد. از سوی دیگر، در تعطیلات رسمی هم نمی‌توان به بررسی بودجه پرداخت. در صورتی که نمایندگان موافقت کنند می‌توان در روز سه‌شنبه هفته جاری از وزیر امور خارجه دعوت کرد تا در مجلس حضور یابد و پیرامون آخرین نتایج و تصمیمات مذاکرات توضیحاتی را به نمایندگان ارائه دهد.

آخرین وضعیت مذاکرات وین به روایت محمد باقر قالیباف

احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، از جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس پیش از آغاز جلسه علنی خبر داد و گفت: در این جلسه آقای قالیباف رئیس مجلس گزارش از آخرین وضعیت مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: آقای قالیباف در این جلسه غیرعلنی عنوان کرد دیگر این سوال که در مذاکرات بمانیم یا نمانیم مطرح نیست، ما باید در مذاکرات بمانیم و آن را پیش ببریم.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: رئیس مجلس گفت این موضوع مطرح است که ما باید چگونه مذاکرات را پیش ببریم تا برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد، البته در این انتفاع اقتصادی حفظ ساختار هسته‌ای ایران بر هر چیز دیگری تقدم دارد یعنی این‌طور نیست که ما بگوییم سود اقتصادی ببریم و از سوی دیگر ساختار هسته‌ایمان را از بین ببریم.

علیرضابیگی اضافه کرد: آقای قالیباف اظهار کرد که در مذاکرات بخشی از خواسته‌های ما برآورده شده اما هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای وجود دارد که بیشتر به تضمین‌ها باز می‌گردد، ما هم متوجه هستیم که این موضوع مستلزم زمان است و ما هم خودمان را ملزم می‌دانیم که تعهدات‌مان پایاپای و متعادل انجام شود.

وی اظهار کرد: آقای قالیباف در این نشست همچنین عنوان کرد که یکی دیگر از موضوعاتی که ما بر روی آن تاکید داریم بحث پادمان است که باید حل و فصل شود و علامت سوال‌هایی که بر روی فناوری هسته‌ای ما وجود دارد برطرف شود و تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود.

نماینده تبریز گفت: رئیس مجلس در پایان عنوان کرد که مذاکرات هنوز نهایی نشده و نتیجه مذاکرات باید مراحل تصویب و تأیید را در ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران طی کند.

علیرضابیگی خاطر نشان کرد: دغدغه نمایندگان در این جلسه در خصوص حفظ ساختار هسته‌ای کشور بود که بر روی آن تاکید داشتند و مصّر بودند که حفظ ساختار هسته‌ای ما چگونه صورت خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۳۵
چیزی بیشتر از برجام داده نمی شود وقت کشور را تلف نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بايد دعا کنيم چيزي کمتر از برجام نشودبا اين مذاکره کنندگاني که هيچ اعتقادي به برجام ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
.
طرف غربی حاضر نیست.
اگه 1 سال پیش بود
خیلی بهتر ظریف از پس کار برمیومد.
ولی مجلسی ها و.....
اجازه ندادند.
حالا به کمتر هم راضی شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تازه معلوم میشود که بنابر اظهارات دکتر ظریف ، چرا

روسیه علاقه نداشته تا برجام توافق گردد !!؟

چون میدانسته که قرار است به اوکراین حمله کند

لذا کارت ایران را در دست خودش نگهداشته بوده !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بحث تضمین که ایران پیش میکشه یه چیز من درآوردیه ، اصل کار براشون او ۹۸۰ نفری خواص هست که بتونن از تحریم خارج بشن و برن کانادا و اروپا و امریکا....وگرنه همه میدونن دنیای سیاست جوری نیست که بشه پیشبینی کرد و بر اساس اون تضمین داد...کی فکرشو میکرد روسیه بزنه زیر همه چیز و دنیا رو به هم بریزه؟ یا اصلا شاید خود ایران زودتر از امریکا بخواد از برجام بعدی به دلایلی خارج بسه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
وضع خودشان خوب است مشکا که ندارند همه چیز فراهم است از وزیر بگیر تا وکیل مجلس و غیره و امامان محترم جمعه خصوصا ان تند رو هایشان لذا این ها راحت مقاومت می کنند ولی مردم بدبخت و گرفتار باید تحمل کنند چون اقایان تشخیص دادند که مردم باید مقاومت کنند شما وکیل مردم هستید یا ولی مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
هیچ کدام از کسانی که مخالف برجام هستند نه مستاجر هستند و نه بیکار و همگی ماشالله وضعشان خوب هستند خانه دارند شغل و درامد دارند و لذا و به عباریت سیر هستند و از گرسنه خبر نداند بنابراین می گوین مقاومت می کنیم این ها در بستر نرم و گرم و امکانات خودشان مقاومت می کنندد و عموم مردم با رنج و سختی زندگی می گذرانند.
باسلام واحترام
مردم امیدوارند که مذاکرات هرچه زودتر به نتیجه برسد وتحریم ها لغو شود.هرچند به نظر حمله روسیه به اوکراین براین مذاکرات سایه انداخته وبعبارتی روسیه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات قبل از حمله به اوکراین شده تا از کارت ایران به نفع خود استفاده کند.بنابراین بهتر است مسئولین از این فرصت استفاده کنند وهرچه سریعتر مذاکرات را به نتیجه برسانند. تا گاز ایران جای گاز روسیه را در اروپا بگیرد.هرچند تاکنون نشان دادند استاد فرصت سوزی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
دقیقا کاش سر عقل میومدن ویرایش یکبار هم شده منافع مردم رو بر اشخاص ترجیح میدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کاسه صبر مردم بسرعت و شدت در حال سرازیر شدن

است و مسولان کشور حواسشون باشد

که برجام باید توافق و امضا گردد و روسیه متجاوز حق

دخالت در امور داخلی و سو استفاده را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
هیچ کدام از کسانی که مخالف برجام هستند نه مستاجر هستند و نه بیکار و همگی ماشالله وضعشان خوب هست ، خانه دارند ، شغل و درامد دارند و لذا و به عبارتی سیر هستند و از گرسنه خبر ندارند بنابراین می گویند مقاومت می کنیم این ها در بستر نرم و گرم و امکانات خودشان مقاومت می کنند.
و عموم مردم با رنج و سختی زندگی می گذرانند.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
روسیه و پوتین می دانستند تنها کشوری که می تواند نیاز گاز اورپا را تامین کند و رقیب روسیه باشد ، ایران است ! طی قراردادی با جمهوری اسلامی امتیاز فروش گاز ایران را انحصاری در اختیار خود گرفت ! حالا دیگر ایران نمی تواند رقیب روسیه باشد ! از برکات هوش و ذکاوت ... !!!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اتفاقا مردم ناامیدند و بود و نبود برجام برایشان فرقی ندارد
مشکلات اقتصادی فراتر از یک برجام است
از جناب آقای ظریف نظرخواهی شود
عجله کار شیطان است.
مبادا تا زمانی که آمریکا همه تحریم ها را بر نداشته و راستی آزمایی صورت نگرفته توافقی انجام شود.
مبادا ایران بار دیگر سرش کلاه برود.
از ابتدای شروع مذاکرات خواسته آمریکا و اروپا و همچنین ایران همین چند جمله است که طرفین مطرح می کنند نمی دانم تا کنون با این همه مذاکره و صرف ماها وقت وهزینه برای کشور چه موضوعاتی حل شده و چه پیشرفتی در مذاکره داشته ایم که مرتباً توسط مذاکره کنندگان و مسئولین کشور و حتی طرفهای غربی وشرقی بدست آمده که اعلام نمی شود و از طرفی همچنان بر باقی ماندن مسائل تاکید می شود . تکلیف این مردم بیچاره را مشخص کنید. اگر راست می گوئید آنچه را که توافق کردید بگوئید تا مردم بدانند. صد رحمت به تیم مذاکره کننده قبلی که گزارش مذاکرات را پس از پایان هر دوره به اطلاع مردم می رساند و برای همین هم دائماً در معرض انتقاد و فحش ونفرین بودند . اگر شما از انتقاد اباهی ندارید لطفاً مردم را درجریان مذاکرات قراردهید .
پاسخ ها
رحیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
من هم موندم خیلی مسائل حل شده خیلی کارها انجام شده خیلی فلان و بهمان شده ولی باز هم مسایل اصلی مانده این یعنی چی،، این یعنی موضوع سر تحریم خود مسولین محترمه که خودشان رفع تحریم نشوند همینه مذاکرات بی فایده است اصلا منظور از مسائل اصلی و دشوار همینه اینها فکر مسافرت های خارجی خودشان هستند نه بنده و شما
بروید در همه زمینه ها با امریــــــــــکا صلح کنید و سفارت دو کشور را مجددا احیـــا بفرمایید

چون 2 سال و نیم دیگه صددرصد ترامــــــــپ رییس جمهور خواهد شد و روز اول ریاست جمهوری اش با یک فــــرمان اجـــرایــــی تمام تحریم ها را باز خواهد گرداند

باز شما می مانید و یک برجــــام پـــــاره پوره رو دستتان

و البته مردمی که روز به روز به خاطر مدیـــــریت های افتـــــــضاحتان فقیــــــر شده اند

و جوانــــــانی که آرزوهـــــای خود را خاکســـــتر می بینند
مردم ایران خواهان عادی شدن روابط کشور با امریکا هستند و تمام

می گین نه! برای یک بار هم شده رفراندوم برگزار کنید
اگه مذاكرات به نتيجه نرسه مردم ديگه چيزي براي از دست دادن ندارن ، فشار به مغز استخوان اكثريت مردم رسيده ،
تا دیروز که برجام رو آتش میزدند و به کسانی که به مذاکره میرفتند خائن می گفتند.
ولی الان

آقای قالیباف در این جلسه غیرعلنی عنوان کرد دیگر این سوال که در مذاکرات بمانیم یا نمانیم مطرح نیست، ما باید در مذاکرات بمانیم و آن را پیش ببریم!!!!
روسیه وضعیت جالبی نداره. به نظرم اگر اوکراین بتونه چند هفته دوام بیاره شرایط برای پوتین سخت تر از حد تصور خواهد شد. ایران نباید رو اسب بازنده شرط بندی کنه. سعی کنید توافق کنید و خیلی نرم کمی از روسیه فاصله بگیرید.
با جنگ اکراین و روسیه مشخص شد دنیا دنیای زوره ،پس مزاکره رو ول کنین بیاین داخلو درست کنین.اتمم بسازین،اونا هیچوقت به ایران باج نمیدن بلکه باج می‌خوان ،همین بی بندوباری داخل و بی صاحبی مملکتو درست کنین،احتیاجی به مذاکره برای فروش نفت که فقط تو جیب خود دولت میخواد بره نیست،
صد سال بعد...
به حاکمان که گزندی نمیرسد بیچاره مردم ایران !! ابندفعه نرمش قهرمانانه خوردن هم افاغه ای نداشت !!!
اگر برای خوش باش روسیه تحریم های ایران را تمدید می کنید یادتان باشد روس ها هفت بار علیه ایران ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد رای دادند
آنقدراین دست اوندست نکنیدجام زهرراموقع نوشیدن چون بشدت حتی ازقبلی هاهم هم تلخ تراست بایدباانگشتان دماغ راگرفته تاتلخی آن کمتراحساس شده و ‌سریع نوش جان کنیدتااین فرصت هم مثل زمان ترامپ ازبین نرفته!!
فردای موافقتنامه جدید، قیافه کیهان دیدنی خواهد بود. چه جوابی خواهد داشت برای فتح الفتوح غنی سازی اورانیوم 3.67%
یک سال پیش هم توافق در دسترس بود اما خودمان خواستیم بیشتر به زحمت بیوفتیم
سلام شما را بخدا تامل با دنيا را در دستور كار قرار دهيد والله هزينه دادن بي مرد را بس كنيد
خب ما ک تحریم هستیم حالا با استفاده از قدرت روسیه بتونیم گاز و نفت وچیزای دیگه صادرکنیم کجاش مشکل داره قیمت بالاتر بره سودی هم به روسیه برسه بهترازاینه ک نتونیم صادرکنیم خلاصه یابایدخشک رو قبول کنیم یا تر.دشمن ما خیلی قوی هست و قدرت داره ماهم باید کاری بکنیم .
مردم ما به غلط کردن افتادن یه کمی مردم رابرای خودتان نگه دارید بدک نیست نرمش قهرمانانه به زجر برای خودتبدیل شده بس کنید کوتاه بیایید
اوليانوف ميگفت ١٥ فوريه برجام امضا ميشه
١٥ فوريه زمان حمله روس به اكراين بود چرا كه تانكهاى روسيه به دنبال زمين يخ زده بودند
اخوی مشکل ترین و اصلی ترین موضوع مذاکرات رفع تحریم مقامات است وگرنه بحث تضمین غیر قانونی و حرف مفته
ایران باید بداند روسیه نمیخواهد برجام به سرانجام برسد و باتوجه به حمله روسیه علیه اوکراین انجام داده
ایران باید مواظب باشد در تله این اتفاق نیافتد
تا بهانه ای باشد برای جنگ ناخواسته از همه جهات
توافق باید انجام شود تا ایران درگیر جبهه دیگر جنگ نشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی