سود پالایشی یکم چرا واریز نشد؟

بعد از برگزاری مجمع صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم در ۲۰ بهمن ماه سال جاری قرار بود سود این صندوق به حساب سهامداران تا ۳۰ بهمن ماه واریز شود، اما هنوز تعدادی از سهامداران سود آن را دریافت نکرده اند. سود پالایشی یکم چرا برای برخی واریز نشد؟ این سود کجاست؟
کد خبر: ۱۱۰۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ 27 February 2022

به گزارش بورس تابناک، مجمع صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) که قرار بود در تابستان سال جاری برگزار شود، بنا به دلایلی لغو شد تا سرانجام مجمع این صندوق پرحاشیه دولتی در ۲۰ بهمن ماه سال جاری برگزار گردد.  

در ابتدا قرار بود این مجمع در ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۲۰ بهمن برگزار گردد، اما به یکباره ساعت برگزاری این مجمع با اطلاعیه‌ای که بر روی کدال قرار گرفت تغییر کرد و به ساعت ۱۶ همان روز موکول شد.

بعد از پایان مجمع و طی اطلاعیه‌ای که بر روی کدال قرار گرفت به ازای هر سهم ۶۰۰ تومان سود نقدی تقسیم شد. در این اطلاعیه که مربوط به تصمیمات مجمع بود آمده بود:

با توجه به تبصره ماده ۱۹ اساسنامه، مجمع مقرر نمود مبلغ ۶،۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر واحد سرمایه گذاری (ممتاز و عادی) بین دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری صندوق تقسیم گردد. مقرر گردید سود مذکور تا پایان بهمن ماه به سرمایه گذاران پرداخت گردد.

بنابراین طبق این آگهی باید تا پایان امروز ۳۰ بهمن سود ۶۰۰ تومانی به ازای هر واحد به صورت سجامی به حساب سهامداران پالایشی یکم واریز می شد. 

چند نفر سود پالایشی یکم را دریافت نکردند؟  

محسن عبدی مدیر اداره توزیع سود سمات طی گفتگویی در ۳۰ بهمن ماه سال جاری کل سرمایه گذاران صندوق پالایشی یکم را ۲ میلیون و ۲۷ هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۵۱ نفر سجامی بودند که بامداد امروز رقمی بیش از ۶ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال سود میان این تعداد سرمایه گذار توزیع شد؛ بنابراین ۹۱ درصد از سهامداران پالایشی یکم سود خود را به صورت سجامی دریافت کردند و ۹ درصد هنوز این سود را دریافت نکرده اند.  

سود ۹ درصد از سهامداران پالایشی یکم کجاست؟  

بنابراین ۹ درصد از سهامداران پالایشی یکم که در سامانه سجام ثبت نام نکردند و یا اینکه اطلاعات آن‌ها در سامانه سجام ایراداتی دارد هنوز سود خود را دریافت نکرده اند.  

قرار بود سود این ۹ درصد توسط تامین سرمایه نوین واریز شود و این سود هم اکنون در حساب تامین سرمایه نوین است.  

تامین سرمایه نوین طی اطلاعیه‌ای که در ۲۰ بهمن ماه سال جاری منتشر شد اعلام کرد: 

به اطلاع سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم می‌رساند:

در صورت تصویب پرداخت سود در مجمع مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰، سود مقرر تا پایان بهمن ماه و منحصرا از طریق سامانه سجام به دارندگان واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم پرداخت خواهد شد.

خواهشمند است در صورت عدم ثبت نام در سامانه سجام در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام فرمایید.

بنابراین به نظر می‌رسد که برای دریافت این سود که ۸ روز هم از آخرین مهلت پرداخت قانونی آن گذشته است، باید در سامانه سجام ثبت نام نمود.  

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی