بازدید 10686
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد

آیت‌الله رئیسی: اقناع افکار عمومی برای تزریق نوبت سوم واکسن ضروری است/ اعلام خبر ساخت واکسن مخصوص سویه اومیکرون توسط برکت/ مصوبه مشروط ستاد کرونا درباره سفر‌های نوروزی

رئیس جمهور در ادامه برخی اماکن پرخطر برای شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از پرخطرترین محل‌ها برای شیوع کرونا، وسایل حمل و نقل عمومی است و لذا مسئولان مربوطه، پیگیر اجرای دقیق پروتکل‌ها از جمله در خطوط هوایی و رعایت مصوبه سقف ۶۰ درصدی در پرواز‌ها باشند.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 26 February 2022
تابناک اجتماعی
رئیس‌جمهور بر ضرورت استمرار توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و از اعضای ستاد ملی کرونا خواست در راستای اقناع مردم، به تزریق دوز سوم واکسن بکوشند.

به گزارش «تابناک»؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، از ارائه گزارشی با موضوع کاهشی شدن روند ابتلا و قربانیان موج ششم همه‌گیری کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: البته این مساله به هیچ وجه نباید باعث سست شدن اجرای اصول بهداشتی شود.
 
وی از همه مردم، اصناف و کارمندان خواست همچنان با دقت و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و به ویژه از برگزاری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند و افزود: دستگاه‌های متولی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی را جدی و موثر پیگیری کنند.
 
رئیس جمهور در ادامه برخی اماکن پرخطر برای شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از پرخطرترین محل‌ها برای شیوع کرونا، وسایل حمل و نقل عمومی است و لذا مسئولان مربوطه، پیگیر اجرای دقیق پروتکل‌ها از جمله در خطوط هوایی و رعایت مصوبه سقف ۶۰ درصدی در پرواز‌ها باشند.
 
وی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره کیفیت بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: لازم است این جریمه‌ها با هدف افزایش بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا بازنگری شوند.
 
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تحقیق و پژوهش درباره آثار و عوارض اجتماعی و روانی کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه عوارض ناشی از کرونا برای افراد در ابعاد شخصی و اجتماعی بسیار مهم و پشتوانه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های بهتر ما در آینده است، لذا این موضوع باید بسیار مورد توجه بگیرد و از نتایج تحقیقات و تجربیات دیگران نیز به نحو احسن استفاده شود.
 
وی همچنین با اشاره به گزارشی که درباره طب سنتی در جلسه ارائه شد، مواجهه عالمانه با این موضوع را در محافل علمی و دانشگاهی از مصادیق تضارب آرا و آزاداندیشی دانست و از دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت خواست فضایی را فراهم کنند تا متخصصان این عرصه بتوانند در جمع اساتید و صاحب‌نظران پزشکی به بحث و گفت‌وگو درباره نظرات‌شان بپردازند و مردم از نتیجه این مباحث بهره‌مند شود.
 
در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که محققان مجموعه دارویی برکت موفق شده‌اند واکسن جدیدی تولید کنند که مشخصا می‌تواند در برابر سویه اومیکرون بازدارندگی موفق و سطح بالایی داشته باشد.
 
در این جلسه مقرر شد الزامات و محدودیت‌های کرونایی، با لحاظ تعریف جهانی ارائه شده از رنگ‌های مختلف کرونایی، متناسب با شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور بازتعریف شود.
 
آیت‌الله رئیسی: اقناع افکار عمومی برای تزریق نوبت سوم واکسن ضروری است/ اعلام خبر ساخت واکسن مخصوص سویه اومیکرون توسط برکت/ مصوبه مشروط ستاد کرونا درباره سفرهای نوروزی
همچنین در پایان این نشست، دکتر عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در چند توییت، مصوبات امروز ستاد ملی را به این ترتیب اعلام کرد؛

۱. با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در اوضاع کنونی، هموطنان عزیز می‌توانند برای سفر‌های نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به دلیل عدم گذشت فاصله زمانی سه ماهه با دوز قبلی) برنامه ریزی نمایند.

۲. این تصمیم مشروط به عدم اوج گیری مجدد بیماری است. چنانچه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نشود و بیماری مجددا اوج بگیرد، در مورد سفر‌ها تصمیم جدید گرفته خواهد شد.

۳. بر همین مبنا کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی که بدلیل بیماری کرونا، کلاس هایشان غیرحضوری برگزار می‌شده است، کلاس‌های آموزشی باید حضوری برگزار شود.

۴. تصویب الزامات جدید مترتب بر رنگ بندی شهر‌ها به دلیل جزئیات فراوان پس از ابلاغ مکتوب، اعلام خواهد شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
4 ماه بعد هم
اقناع افکار عمومی برای تزریق دز چهارم ضروری است.
8 ماه بعد
اقناع افکار عمومی برای تزریق دز پنجم ضروریست.
و.........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
عزیزم این شرایطی هست که در تمام دنیا حاکمه مقصر جای دیگه ای هست
خوبه این کرونا سویه های متفاوت داره وگرنه بنیاد برکت از کجا بودجه میاورد
مخالفین واکسن با هیچ‌ روشی اقناع نمیشن و حتی دوز اول رو هم نزده اند.در مقابل این حجم از جهل و نادانی فقط زور و اجبار جواب میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
عجله نکن تا جند وقت دیگر تق کرونا و امپول های ازمایشی در میاد انوقت انهایی که مردم را اجبار کردن باید به قتل عمد جوابگو باشند پنی سلین بیش از 90 سال است که امده عوارض دارد چطور اماری ازعوارض این امپول های ازمایشی که تازه دو روز است امده نیست گول علم علم این دکترهای کم سواد را نخورید اینها یک چیز با ارزش را ندارند و ان تقواست
اگه طب سنتي درسته و هست چرا پس بايد از دانشگاه ازمايشگاه هاي طب مدرن استفاده شودمگه خودشون ندارن چرا سوار موج طب مدرن ميشن تا خودشونو ثابت كنن خوب انها هم يك دارويي را ارايه بدن طرفدارانشون بخورن بجاي واكسن
رعایت شیوه نامه ها فقط برای از ما بهتران وپولدارها در اولویت است. چطور قانون ظرفیت 60 درصد در خطوط هوایی که اکثرا از پولدارها و مسیولین است می بایست رعایت شود اما در متروها و اتو بوس ها که قشر مستضعف جامعه استفاده می کنند؛ نباید رعایت شود. حتی در این مورد هم تبعیض؟ مگر خون آنها رنگین تر است؟
این آیت االله تون من رو کشته
رییسی ایت الله نیست
عمده کسانی که واکسن چینی و برکت و اسپوتنیک و .... زدند در برابر سویه های امیکرون و دلتا به شدت ضعیف و عوارض بسیار بدی پیدا کردند این آشغال واکسن ها به هیچ دردی نمی خورند.
برکت؟ اون اول بیاد درباره ۵۰ میلیون دوز واکسن تا آخر شهریورش توضیح بده بعد ادعای واکسن ضد امیکرون کنه
هیچ کس تا اینجا که من می شناسم از واکسن ایرانی استفاده نکرده مردم از واکسن چینی که نمی تواند جلوی بیماری امیکرون را بگیرد استفاده می کنند ولی از برکت نه...؟ اگر برکت خوبه تاییده بهداشت جهانی را بگیرید یا بیش از این بلوف و شعار ندهید....؟
ایت الله دکتر سید ابراهیم رییسی !!!. کی ایت الله شد ؟ کی دکتر شد ؟ خوب برای هم نوشابه باز می کنین
کی ایت الله شد؟؟؟
آیت‌الله رئیسی ؟؟؟؟؟؟
به گزارش «تابناک»، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی
تابناک فکر نمیکردم راه پاچه خواری را بلد باشی
نه شما هم آب نمی دیدید والا شنا گر قابلی هستید تبریک میگویم
از کی شد آیت الله ؟؟؟؟!!!!
واکسن ها کارایی ندارند ببیند اول میگن برای جلوگیری از سویه امیکرون دوز سوم بزنیدبعد میگن در حال تولید نسخه ویژه امیکرون هستیم؟!!
در مورد عوارض واکسن هم هیج گزارشی منتشر نمی شود!
رئیسی آیت الله نیست
این برکت تا نفری یکی حداقل بما نزنه، ول کن ماجرا نیست! من حاضر قیمت واکسنش چقدره 9 دلاره 10 دلاره چقدره، بدم دست از سر من برداره به شماهم همین پیشنهاد رو میکنم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار