بازدید 5984

صدور سند مالکیت برای ۹۰ درصد اراضی ملی

مدیرعامل کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور گفت: تاکنون برای ۱۲۴ میلیون هکتار از اراضی ملی سند مالکیت کاداستر صادر شده و حدود ۱۳ میلیون هکتار باقی مانده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 25 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی فلاح در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره اجرای طرح کاداستر در عرصه‌های ملی افزود: از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کل کشور بالغ بر ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی و دولتی داریم که تاکنون برای ۱۲۴ میلیون هکتار سند مالکیت کاداستر صادر شده است.

وی ادامه داد: برای ۹۰ درصد از اراضی ملی سند مالکیت کاداستر صادر شده است.

فلاح درباره دلایل سرعت گرفتن انجام حدنگار در کشور گفت: از زمان لازم الاجراء شدن قانون جامع حدنگار تا ابتدای سال ۹۹ پیشرفتی نداشتیم، اما در ابتدای سال ۹۹ با اقداماتی که توسط رئیس وقت سازمان ثبت اسناد انجام شد این حرکت آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: با تعامل خوب دستگاه ها، تخصیص اعتبارات طی این دو سال بسیار مؤثر بوده است و زیرساخت‌های لازم فراهم شد تا این اقدامات را انجام دادیم.

فلاح درباره تأثیر این کار در مقابله با زمین خواری هم گفت: زمانی که اسناد کاداستر اراضی ملی را صادر می‌کنیم محدوده‌های اراضی ملی و مستثنیات آن دقیق پیاده سازی می‌شود و در بانک جامع کاداستر تثبیت و سند مالکیت صادر می‌شود، وقتی که این محدوده‌ها به صورت دقیق مشخص می‌شود امکان تثبیت قطعه و صدور سند مالکیت قطعه‌ای خارج از محدوده مستثنیات و داخل در محدوده اراضی ملی بدون طی تشریفات قانونی وجود ندارد بنابراین سوء استفاده‌هایی که در گذشته نسبت به زمین خواری و در محدوده اراضی ملی صورت می‌گرفت امکان پذیر نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل