کد خبر: ۱۱۰۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 24 February 2022

حجم زیاد تبلیغات در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها به مسئله‌ای آزاردهنده تبدیل شده و کاربران با دیدن بنرها و تصاویری که رنگ و بوی تبلیغاتی داشته‌باشد، فورا آن را رد می‌کنند و حتی ممکن است زحمت خواندن آن را هم نکشند! اما جای نگرانی نیست چون تبلیغات همسان (نیتیو ادز) به کمک ابزارهای تبلیغاتی آمده تا این مشکل را رفع کند.

تبلیغات همسان Native | کاربرد تبلیغات نیتیو

تبلیغات همسان چیست؟

نیتیو ادز به تبلیغاتی گفته می‌شود که ظاهر، فونت و محتوایی شبیه به محل ارائه تبلیغ دارند و به دلیل همسان و هم‌شکل بودن با سایر اجزای سایت یا اپلیکیشن، احتمال تشخیص آن‌ها به عنوان آگهی از سوی مخاطب، کم است و از این لحاظ تاثیرگذاری بیشتری دارند.

در واقع تبلیغات همسان به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با رابط کاربری وبسایت هماهنگ باشند و به دلیل این که در صفحاتی مرتبط با موضوع آگهی گذاشته می‌شوند، کاربران آن‌ها را بخشی از مطالب سایت تلقی می‌کنند و اگر از متن و تصویر جذابی استفاده شده باشد، نرخ کلیک و بازدید بسیار زیاد می‌شود. به طوری که CTR (نرخ لیک) نیتیوها نسبت به تبلیغات بنری، سه برابر است و در رابطه با آگاهی از برند، ۷۰ درصد بهتر از بنرهای تبلیغاتی عمل می‌کنند.

کاربرد و مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات نیتیو اغلب برای افزایش ترافیک ورودی سایت و بازدید از یک پست یا مقاله، طراحی می‌شوند. Native Ads ها به دلیل این که احساس تبلیغاتی بودن را در مخاطب ایجاد نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که یک محتوای پیشنهادی از طرف مدیر سایت هستند، درصد بازدید از آن‌ها نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی مانند بنری، کلیکی و... بیشتر است.

همچنین تبلیغات همسان (نیتیو) علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر، به سرمایه کمتری نیاز دارند و برای بیزینس‌هایی با بودجه کم و تازه‌کار مناسب هستند. در واقع شما تنها به ازای کلیک روی آگهی هزینه پرداخت می‌کنید و اگر مخاطبی از این روش بدست نیاورید، هیچ سرمایه‌ای از دست نمی‌دهید، درصورتی که اگر از محتوای جذاب و تصویر مرتبط استفاده کنید، کاربران زیادی را جذب می‌کنید و حتی امکان به اشتراک‌گذاری مطالبتان توسط علاقه‌مندان وجود دارد.

تبلیغات همسان Native | کاربرد تبلیغات نیتیو

انواع تبلیغات همسان

تبلیغات همسان (نیتیو) در اشکال مختلفی ارائه می‌شوند و با توجه به این که اکثر مخاطبان شما از چه طریقی جذب می‌شوند، مدل مناسب را می‌توانید انتخاب کنید.

تبلیغات جستجو ( Search Ads)

در تبلیغات جستجو (سرچ ادز)، شما یک تا چند کلمه کلیدی از وبسایت و یا اپلیکیشن خود را به سرویس گوگل ادز، کافه بازار، پلی استور و... می‌دهید تا هنگامی که کاربران عبارت کلیدی و یا مشابه آن را سرچ کردند، اپلیکیشن و یا وبسایتتان برای آن‌ها نمایش داده شود.

بیشتر بدانید: تبلیغات CPA

پس زمانی که تبلیغات همسان در قالب نتایج سرچ برای کاربران ظاهر شود از تبلیغات جستجویی استفاده شده است.

محتوای پیشنهادی ( Recommendation Widgets)

یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان، ویجت‌های پیشنهادی است که در انتها یا کنار صفحات وبسایت قرار می‌گیرند و مخاطب را به کلیک روی آن تشویق می‌کند. این تبلیغات گاهی در نتایج سرچ کاربران و شبکه‌های اجتماعی نیز تحت عنوان محتوای پیشنهادی، نمایش داده می‌شود.

تبلیغات بنری ( Banner Ads)

تبلیغات بنری در قالب تصاویر گرافیکی روی سایت تبلیغ‌کننده قرار می‌گیرند و نوع همسان آن به صورت کاملا یکپارچه و هماهنگ با رابط کاربری و محتوای سایت طراحی می‌شود.

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

تبلیغات ریتارگتینگ به معنی هدف‌گذاری مجدد است و افرادی را هدف قرار می‌دهد که حداقل یکبار با شما تعامل کردند و در مراحل مختلف، استفاده از خدمات یا خرید محصولات را متوقف کردند. تبلیغات همسان ریتارگتینگ در وبسایت‌های مختلف و متناسب با ظاهر و محتوای محیط میزبان به مشتریان احتمالی نشان داده می‌شود تا دوباره آن‌ها را تشویق به بازگشت کنند.

تبلیغات ریتارگتینگ به دلیل این که فقط برای جامعه هدف و کسانی که به نحوی نیازمند کالا و خدمات شما هستند، نمایش داده می‌شود از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است. در اکثر روش‌های‌ بازاریابی، حجم زیادی از کاربران مورد هدف قرار می‌گیرند که ممکن است اصلا نیازی به محتوای تولیدی سایتتان نداشته باشند و روی تبلیغات کلیک نکنند، اما هدف‌گیری مجدد نرخ کلیک و تبدیل بالایی را برای شما به وجود می‌آورد.

تبلیغات درون محتوایی (In Feed)

این تبلیغات در میان محتوای اصلی سایت ناشر قرار می‌گیرد و تنها تفاوت آن با اجزای اصلی، برچسب کوچکی تحت عنوان Ad یا Sponsored است که به کاربران یادآوری می‌کند این محتوا در ازای دریافت پول از صاحب آگهی، نمایش داده شده و جنبه تبلیغاتی دارد که گاهی برخی از سایت‌ها از گذاشتن این عبارت نیز خودداری می‌کنند تا نرخ کلیک بیشتری بدست آورند.

لیست‌های تبلیغاتی آنلاین

این تبلیغات معمولا در سایت‌های خرید اینترنتی کاربرد دارند و هنگامی که در حال خرید کالایی هستید، لیستی از محصولات مشابه و یا مکمل به شما پیشنهاد می‌شود که این‌ها نیز نمونه‌ای از تبلیغات نیتیو در بازاریابی دیجیتال هستند.

سخن پایانی

تبلیغات همسان Native | کاربرد تبلیغات نیتیو

تبلیغات همسان به دلیل ظاهر یکپارچه با محیط عرضه‌شده و عدم ایجاد حس تبلیغاتی بودن در کاربران، اثربخشی بسیار بالایی دارد و از این جهت توجه مخاطبین و CTR (نرخ کلیک) را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد که موجب سودآوری می‌شود.

 تنها اشکالی که برای تبلیغات نیتیو مطرح می‌شود ایجاد احساس عدم اعتماد و سواستفاده از سوی کاربران است چون شاید آن‌ها متوجه تبلیغاتی بودن بنر و محتوا نشوند و پس از کلیک روی آن و انتقال به سایت‌ مرجع، از این موضوع آگاه شوند و اعتماد خود را نسبت به سایت ناشر از دست بدهند و تصویر برند تبلیغاتی نیز در ذهن آن‌ها تضعیف شود. پس بهتر است برای حل این موضوع اول تلاش کنید تا محتوای خود را آنقدر با کیفیت تولید کنید که مخاطبین از وارد شدن به وبسایت شما پشیمان نشوند و در قدم بعد از برچسب‌های مناسب برای تشخیص محتوای اسپانسری جهت آگاهی کاربران استفاده کنید.

یادتان باشد که اگر محتوای سایت مقصد، مشابه محتوای سایت خودتان باشد، نتایج بهتری می‌گیرید. مثلا اگر فروشگاه آنلاین فروش گوشی همراه و موبایل دارید، بهترین جایی که می‌توانید تبلیغات همسان را پیاده‌سازی کنید، بلاگ‌های حوزه تکنولوژی و تازه‌های موبایل خواهد بود. بهتر است قبل از اجرای کمپین‌های تبلیغات همسان، لیستی از سایت‌های مقصد مفید برای خود تهیه کنید تا دید بهتری نسبت به محل‌های انتشار محتوای تبلیغات نیتیو داشته باشید.

 

 انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
جام جهانی قطر آلودگی هوا تیم ملی فوتبال ایران حماسه ملبورن روز پرستار
آخرین اخبار