بازدید 5895

واکنش بورل به اقدام مسکو درباره اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اقدام اخیر مقامات روسی در صدور دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 22 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اقدام اخیر مقامات روسی در صدور دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این مقام اروپایی گفت: اعزام نیروهای روسی به دونتسک و لوهانسک تجاوز آشکار به اوکراین و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت آن است. شورای امنیت سازمان ملل باید در اسرع وقت برای مقابله با پیامدهای آخرین تحولات در اوکراین تشکیل جلسه دهد.

وی افزود: به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار در اوکراین نقض آشکار قوانین بین‌المللی، تمامیت ارضی اوکراین و توافقنامه مینسک است. اتحادیه اروپا و متحدانش به تصمیمات پوتین به صورت متحد و محکم پاسخ خواهند داد.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم. وی همچنین دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین را صادر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی