بازدید 118426
با مذاکرات هسته ای

وال استریت ژورنال به نقل از منابع دیپلماتیک: برجام تا دو روز دیگر احیا می شود/ قول سخنگوی وزارت خارجه به مردم درباره مذاکرات/ نتانیاهو: باید کنگره آمریکا را علیه توافق با ایران بسیج کرد

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 21 February 2022

قول سخنگوی وزارت خارجه به مردم درباره مذاکرات/ نتانیاهو: باید کنگره آمریکا را علیه توافق با ایران بسیج کرد

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

واکنش اولیانوف به اظهارنظر نفتالی بنت درباره مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۲۱:۳۴

نفتالی بنت که این روزها سخت نگران نزدیک شدن مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به توافق نهایی است، روز گذشته گفته بود احتمالا مذاکرات وین به زودی به حصول توافق منجر خواهد شد اما این توافق، ضعیف تر از توافق سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

ساعاتی بعد از ادعاهای بنت، میخائیل اولیانوف رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در روند مذاکرات وین در توئیتی تصریح کرد: برخی افراد پیش از حصول توافق نهایی، ادعا می کنند که این توافق ضعیف تر از توافق ۲۰۱۵ خواهد بود. این حقیقت ندارد.

اولیانوف تاکید کرد: چنین تحلیلی درست نیست. توافق هسته‌ای جدید مثل همان توافق اصلی خواهد بود و قطعا ضعیف از توافق سال ۲۰۱۵ نیست.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع دیپلماتیک: برجام تا دو روز دیگر احیا می شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۲۱:۳۱

وال استریت ژورنال از قول منابع خود نوشت: ایران و امریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در حال نزدیک شدن به توافق برای احیای برجام هستند، البته مذاکره‌کنندگان هنوز بر سر خواسته‌های نهایی مهم تهران، از جمله محدوده‌ی کاهش تحریم‌ها، مشغول بحث و گفتگو هستند.

 در ادامه این مطلب آمده است: مقامات حاضر در این مذاکرات گفتند که ممکن است ظرف دو روز آینده در وین توافق تکمیل شود. بایدن احیای برجام را به عنوان یک هدف اصلی سیاست خارجی دولت خود تعیین کرده است. کاخ سفید توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کند را کلیدی برای ثبات خاورمیانه می‌داند که به ایالات متحده اجازه می‌دهد بر چین و روسیه تمرکز یابد.

این توافق محدودیت‌های سخت اما موقتی را مجددا بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال خواهد کرد. در مقابل، تحریم‌های ایالات متحده که بیشتر تجارت بین‌المللی با ایران را متوقف کرده بود، به حالت تعلیق در می‌آید. مقامات آمریکایی می گویند بر اساس توافقی که برای احیای برجام به دست می آید، زمان گریز هسته ای ایران - زمان لازم برای جمع آوری اورانیوم غنی شده کافی برای تولید یک بمب - می تواند به 6 ماه کاهش یابد. این محدوده در توافق اولیه(برجام) حدود یک سال بود.

هر توافقی احتمالاً به امضای نهایی رهبران کشورهای حاضر در مذاکرات مانند ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران نیاز دارد. یکی از مهمترین مسائل حل نشده این است که چه تعداد از تحریم های ایالات متحده از جمله تحریم های دفتر رهبری ایران و سپاه پاسداران باید لغو شود.


مقامات آمریکایی و اروپایی اعلام کرده اند که به دلیل پیشرفت در فعالیت های هسته ای ایران، خواهان توافق تا پایان فوریه هستند. دیپلمات‌های غربی هشدار داده‌اند که اگر توافقی در دسترس نباشد، می‌توانند در روزهای آینده میز مذاکره را ترک کنند.

افراد درگیر در مذاکرات می گویند احیای توافق به چندین ماه برای آماده شدن کامل نیاز دارد چرا که دولت بایدن باید تحریم های سنگین اعمال شده علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام توسط دولت ترامپ را لغو کند.

همچنین ایران باید چندین تن اورانیوم غنی شده را کاهش دهد یا آنها را به خارج از کشور بفرستد و صدها سانتریفیوژ پیشرفته را از سایت های هسته ای خود برچیند. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز باید فیلم‌ها و سایر فعالیت‌های نظارتی هسته‌ای خود را که در 12 ماه گذشته به آن ها دسترسی نداشته است، تجزیه و تحلیل کند.

به گفته افراد نزدیک به مذاکرات، تحریم‌های نفتی ایالات متحده تنها زمانی به طور کامل برداشته می‌شوند که ایران گام‌های لازم برای کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود را بردارد. این بدان معناست که لازم است چند ماه منتظر بمانیم تا نفت صادراتی ایران به طور کامل دوباره وارد بازارهای بین‌المللی شود و شرکت‌های غربی بتوانند درباره معاملات آتی با تهران گفتگو کنند.

ایران حداقل 30 میلیارد دلار درآمد نفتی دارد که به دلیل تحریم ها در خارج از کشور بلوکه شده است و دریافت برخی از منابع مالی بلوکه شده می تواند آغازگر مبادله زندانیان غربی و ایرانی شود.

ایران همچنین خواستار تضمین های قوی تر ایالات متحده برای عدم خروج مجدد از توافق است. بایدن گفته است که در صورت پایبندی ایران به توافق، ایالات متحده نیز خارج نخواهد شد و این متن تضمین هایی را برای کمک به ایران برای بهره مندی از منافع اقتصادی توافق ارائه می دهد، اما ایالات متحده می گوید ارائه هیچ تضمین قانونی در مورد اقدامات دولت های آینده آمریکا امکان پذیر نیست.

علاوه بر این ایران می خواهد آژانس بین المللی انرژی اتمی تحقیقاتی را که در سال 2018 درباره مواد هسته ای کشف شده در تهران آغاز کرده بود، رها کرده یا به زودی مختومه نماید. تحقیقات بر فعالیت های نظامی هسته‌ای متمرکز است و بسیاری از دولت‌های غربی معتقدند ایران در گذشته این کار را انجام داده است و این تحقیقات می‌تواند روشن کند که ایران تا چه حد به توانایی های لازم برای ساخت سلاح نزدیک شده است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه از ایالات متحده و شرکای آن خواست تا اطمینان حاصل کنند که تحقیقات ادامه یابد. او همچنین از آنها خواست مطمئن شوند که در صورت احیای برجام، بازرسان آژانس دسترسی وسیعی برای پیگیری هرگونه فعالیت ایران داشته باشند.

 سعید خطیب زاده روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که در محل وزارت امور خارجه برگزار شده بود، در پاسخ به سوالی درمورد روند مذاکرات وین و برداشته شدن تحریم های غیرهسته ای تصریح کبرد: هیئت ایران بعد از بازگشت از تهران به محل مذاکرات، پیشنهادات خود را در مورد موضوعات باقی مانده به صورت مکتوب ارائه داد. در چارچوب گفت وگوها، رفع همه تحریم هایی که با تعهدات طرف مقابل و انتفاع اقتصادی وعده داده شده ناهمخوان باشد، باید مرتفع شود. این جزو اصول ما بوده و تا امروز این موضوعات در مذاکرات وین پیگیری شده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه گفت وگوهای وین پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: دامنه و تعداد موضوعات کاهش جدی پیدا کرده ولی موضوعات باقی مانده سخت ترین، کلیدی ترین و جدی ترین موضوعاتی است که باید حل شود.

سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه مردم ایران مطمئن باشند که با حقوق شان مصالحه نخواهد شد، ادامه داد: منافع قطعی مردم ایران، حقوق حقه ایران و دستاوردهای هسته ای کشور همه در این مذاکرات صیانت می شوند و برای این نسل و نسل های آتی به عنوان افتخار باقی خواهند ماند.

خطیب زاده گفت: اگر در مورد دو، سه موضوع باقی مانده، تعهد طرف های مقابل را ببینیم می توانیم وارد فاز نهایی شدن توافق شویم. گفت وگوهای جدی در این زمینه در جریان است. ما هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا در این زمینه هستیم و متأسفانه هنوز آن اراده را در آن ها ندیده ایم که این تصمیمات از سوی آن ها گرفته شود.

نتانیاهو: باید کنگره آمریکا را علیه توافق با ایران بسیج کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه اختصاصی با یک رسانه صهیونیستی مدعی شد سیاستی که آمریکا در قبال ایران اتخاذ کرده، ضعیف است و خواستار هر اقدامی علیه توافق احتمالی در وین شد.

وی در مصاحبه با شبکه «آی ۲۴» گفت: فکر می‌کنم آنچه مهم است این است که سیاست درست چیست و سیاست غلط چیست نه این که چه کسی آن را انجام می‌دهد. وقتی من در طول سال‌ها می‌دیدم دولت‌های آمریکا سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کنند که فکر می‌کردم برای ما مضر یا خطرناک بودند، با آن‌ها مخالفت می‌کردم، (این دولت‌ها) گاهی جمهوری‌خواه بودند گاهی دموکرات.

نتانیاهو افزود: بنابراین فکر می‌کنم مسئله هویت دولت نیست بلکه سیاست‌هاست است و اکنون فکر می‌کنم سیاست ضعیف است و سیاست درست از نقطه نظر اسرائیل باید این باشد که علیه آن صحبت کند.

او در ادامه به سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۵ علیه توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: به کنگره رفتم تا علیه رئیس‌جمهور وقت آمریکا صحبت کنم. این کار را از روی سرخوشی انجام ندادم، می‌دانستم که کاری بی‌سابقه انجام می‌دهم ولی این را هم می‌دانستم که بقای کشورم (رژیم صهیونیستی) و به نظرم بقای بسیاری از کشورها در خطر بود، پس این کار را کردم، در فرمت سازمان ملل صحبت کردم، در مصاحبه‌ها ی بیشماری درباره آن حرف زدم هر کاری می‌توانستم برای بسیج کردن سنا و کنگره علیه آنچه که فکر می‌کردم توافق خطرناکی برای آمریکا، اسرائیل و هر کسی دیگری بود، انجام دادم. این کاری است که فکر می‌کنم اکنون باید انجام شود. اگر اکنون انجام شود، مردم توجه خواهند کرد.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی سپس به اتهام‌زنی تکراری علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران پرداخت و مدعی شد که اگر اقدامات دوران او چه به شکل عملیاتی و چه در زمینه سیاسی و اقتصادی علیه ایران انجام نشده بود، ایران به زرادخانه اتمی با صدها و شاید هزاران بمب اتمی دست یافته بود و افزود: فکر می‌کنم اکنون زمان اقدامات بیشتر (علیه ایران) است.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم دیروز (یکشنبه) درباره مذاکرات وین اظهارنظر کرد و مدعی شد مذاکرات جاری در وین ممکن است «به زودی با توافقی به پایان برسد که به اندازه کافی در قبال ایران سخت‌گیرانه نیست».

بنت گفت: «مذاکرات بین ایران و قدرت‌های [جهانی] برای بازگشت به توافق ایران بسیار پیشرفته است. ممکن است در مدت کوتاهی شاهد یک توافق باشیم». وی سپس مدعی شد که ظاهراً «توافق جدید کوتاه‌تر و ضعیف‌تر از توافق قبلی است». بنت در توضیح این ادعا گفت برجام که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، ۱۰ ساله بود، به این معنی که بازگشت به آن به معنای توافقی است که در آن بیشتر محدودیت‌ها بر غنی‌سازی اورانیوم ایران تا ۲.۵ سال دیگر منقضی می‌شود.

اظهارنظر تازه وزیر خارجه سعودی درباره مذاکرات وین

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی بعد از ظهر امروز دوشنبه در جدیدترین اظهارات خود درباره مذاکرات لغو تحریمهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد که اتحادیه اروپا نقش مهمی در این مذاکرات دارد.

بن فرحان به شبکه خبری الحدث گفت: «برای ما مهم است که توافق هسته‌ای، نقطه‌ آغازی برای حل مسائل منطقه باشد». وزیر خارجه سعودی روز گذشته نیز در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره آخرین تحولات در زمینه توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
اون بنده خدا روحانی و ظریف رو اینقدر کوبیدید ، ملت و مملکت رو به این روز انداختید آخرش دیدید سمبه طرف خیلی پر زوره مجبور شدید هر چی گقتن چهار تا هم بزارید روش تحویل بدید بگید .... ، بابت اینهمه هزینه تراشی تو هر کشور دیگه ای بود همه برکنار میشدند ، سانسور کن قدرت منطقه ای آفرین
۵ دقیقه اولیانوف هنوز وقتش تمام نشده، وال استریت ژورنال ادعایی ، خوب قصه ای شده مذاکراااااااااااااااااات وین
دولت مرکزی حداقل چارتا سوخو موخو به رعیتش بده که اینقدر این قراضه های ۵۰ ۶۰ ساله باعث از دست دادن جوونامون و حوادث تلخ نشن.
بادا بادا مبارک بادا
انشالله مبارک بادا
پس شروط ششگانه مجلس چی شد؟!
پاسخ ها
یاسمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
توکه هیچی حالیت نیست لطفا ساکت شوبگذار آنها که می‌دانند وهمه می‌داند که می‌داننداظهار وجود ونظرکنند
با چشم باز و با كمك حقوقدانان بين امالى كه از قوانين امريكا اطلاع واثق امضا كنيد
اسرائیل با دهها کلاهک هسته ای اتمی ، عضو هیچیک از سازمانهای اتمی بین المللی نبوده ، ولی چگونه برای دنیا شرط وشروط تعیین می کند ؟؟؟ اما ظاهراً قدرت حکومتی آمریکا در دستان اسرائیل غاصب وجنایتکار وحشی قراردارد .وخودش اعلام کرده درسراسر کشورهای دنیا ۱۵۰ هزار جاسوس مستقر کرده ..ومردم آمریکا به اینکه تمام مالیاتها وثروت خزانه خود را در شکم اسرائیل می ریزند باید معترض نباشند .
انشالله
برجام عامل رونق اقتصادایران بود وبدون رفع تحریم امریکا عملا هیچ گشایشی در اقتصاد ایجادنمی شود
اگر برای سفره مردم هم اثری داشته باشد.
اقای نتانیاهو اگر هسته ای ایران برای شما خطر است شما چرا زردخانه و هسته ای در خاورمیانه چندین سال دایر و استفاده و تولید م
سلام ، باز هم گفته می شود " در این توافق ، تحریم‌های ایالات متحده که بیشتر تجارت بین‌المللی با ایران را متوقف کرده بود، به حالت تعلیق در می‌آید " یعنی باز هم تحریمها " تعلیق " می شوند ، نه " لغو " ، یعنی اقتصاد ایران در بازه زمانی تعیین شده در توافق ، وابسته به نظر آمریکا خواهد بود و آمریکا می تواند بدون خروج از برجام ، تحریمها را تعلیق نکند ...
تازه دارید همون جنازه ای که چند سال جلوتر با افتخار رو دست ملت ایران گذاشتید رو احیا میکنید بعد افتخار هم میکنید
برنج 30 درصد گرانتر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
بله امروز رفتم برنج هفته پیش کیسه ای ۴۰۵ تومان بوده را میگه ۴۹۰ تومان ،برنج جنوب
باید آمریکا تضمین با اروپایی‌ها را به مردم بده دوباره.بعداز بایدن پاره نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
امضای کری تضمینه
تا سازش راه خیلی مونده دلخوش نباشید
من واقعا دلیل نگرانی اسرائیلی ها رو نمیفهمم! تازه باید الان خوشحال هم باشن. ایران بقول خودشون عاری از سلاح هسته ای که بهتر از ایران دارای توان هسته ایه! برای مردم ایران هم، ایران با وضع اقتصادی خوب که بهتر از ایران دارای انرژی هسته ایه!
جناب سخنگو،حقوق حقه مردم،صیانت از دستاوردهای هسته ای مسته ای نیست....اینها برای مردم بجز فلاکت و بدبختی و تخریب رویاهای جوانان چیزی دیگری، به همراه نداشته است..خواست مردم صلح با تمام ممالک دنیاست که بدون تردید رفاه و آرامش رو برای مردم به ارمغان خواهد آورد...
دوروزدیگه!؟بالاخره معجزه شد مرده رازنده کردید!!
پاسخ ها
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
سلام این گلک ها نخ نما شده نو بغل امریکا دارید بزرگ مب شید ....
دوروزدیگه!؟بالاخره معجزه شد مرده رازنده کردید!!
اگر باعث ارزونیه کالاها و زندگیه مردم نشه به چه دردی میخوره امیدوارم دولت وعده هاش یادش باشه و فکر نکنه مردم به این شرایطو گرونیها عادت کردن چون همه منتظریم توافق زندگیمونو از این سختیها در بیاره و امید به دلمون برگرده
همین که بگن توافق شد و کمی ماشین و ملک و دلار ارزون بشه برای ما کافیه
اقایون..خانومها..روحانیون..مرجعیت ..رهبری..دولتیون..حکومتیون ..دشمنی با امریکا رو تبدیل کنین به تفاهم..دوستی..
مشارکت..من شخصا از وقتی هیجده ساله بودم تا امروز که شصت و دو سال دارم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مسلمونم و عقیده و کشور و انقلاب رو هم دوست دارم..بسه دیگه عزیزانم..روسیه و چین و اروپا رو همه رو ازمودیم
و دیدیم و فهمیدیم که خب مشارکت و تفاهم و تبادل نظر با امریکا موثر هست.
این سیاست،سیاستمدارهای بز گ هست که از اول خلقت دارن مردم کره زمین رو اداره می‌کنند ،این حکومت برود،اون یکی بیاید ،جنگ بشود یا نشود ،همه دست سیاست مدارهایی هست که کل امور دنیا به دستشون میچرخه،مردم کره خاکی هم که بدبخت هستند و توی این بازی ها بعضی برنده و بعضی بازنده
توافق در کار نیست. آمریکا نمیتونه تضمین بده به ایران خیالت راحت .
خدا کند زوتر امضاء کنند .ولی اگر توافق صورت گیرد خیلی ها سکته را میزنند هما اونها که خون مردم تو شیشه کردن با دولار و گرانی مثل قطعنامه سال ۶۵ که پیکان از ۸۰۰ هزار به زیر صد هزار یکشبه آمد .اگر امضأ بشه چی می شه . یاعلی
تعامل با دنیا راه خوشبختی سعادت و رفاهو آسایش و ثبات قیمتهاست ،،،، مردم فقط میخوان زندگی کنن ، زندگی
۴۳ ساله مردم گرفتار گروه اندکی شدند که همه چیزشونو ازشون گرفته ........
ما همیشه مستعمره بودیم
چه روسیه چین یا انگلیس و آمریکا.
در دنیای استعماری امروز قدرت در دستان آمریکاست .چه بخواهیم وچه نخواهیم .روسیه هم دنبال دوشیدن مستعمره های خودش از جمله ایران هست . این دوقدرت جهانی رابایستی باور داشته باشیم .ولی آنچه برای دولت مردان میبایستی مهم باشد پیدا کردن راه حلی منطقی برای بدست آوردن منافع ملی است .حال این منافع چه از طریق مصالحه با غرب ویا با شرق باشد فرقی نمی کنه .هیچ نانوایی بخاطر دل مردم اول صبح نون نمی پزه وهیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره . آنهایی که صرفآ طرف شرق رامیگیرند اگه منافع شان در خطر بی افتد طرف غر ب را می گیرند. اینها افرادی هستند که جز منافع خودشون به هیچ چیز فکر نمی کنند .ولی آنچه مسلم است اینه که احیای منافع جمعی مساوی است با احیای منافع فردی . اگه مردم فقیر وضعیف شوند نمی ت آنند در مواقع حساس از کشور وموجودیتشان دفاع کنند . وبه سادگی هرچه تمامتر نابود خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی