بازدید 4523

بارش باران و برف در نقاطی از کشور

کد خبر: ۱۱۰۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 21 February 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان،‌ کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان‌جنوبی، گلستان، مازندران، یزد، سمنان، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و خوزستان، بارش باران، وزش باد شدید موقتی، گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است که بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود. فردا فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور به شکل پراکنده در شمال‌شرق و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. اما از روز جمعه سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور خواهد شد. همچنین امروز در بخش‌هایی از شرق، مرکز، جنوب، جنوب‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز در نیمه شرقی کشور کاهش دمای ۴ تا۶ درجه رخ خواهد داد. از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

رفیعی اظهار کرد: آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، امروز مواج و متلاطم است. سه‌شنبه علاوه بر خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، دریای عمان نیز مواج و متلاطم می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران برای روز سه شنبه صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که گاهی وزش باد را به همراه خواهد داشت. حداقل دمای تهران ۵ و حداکثر دما به ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید. اما در روز چهارشنبه هوای تهران قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها با غبارمحلی همراه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار