بازدید 32352
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روزرسانی

امیرعبداللهیان: در چند ساعت می‌توانیم توافق کنیم/ اعلام 6 شرط نمایندگان مجلس برای توافق هسته ای در نامه به رئیسی/ نخست وزیر اسرائیل؛ توافق ضعیف‌تر با ایران در راه است

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نتیجه گفت‌ وگوها به تصمیمات سیاسی طرفین و به ویژه غربی ها بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ 20 February 2022

گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره مذاکرات وین

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نتیجه گفت‌ وگوها به تصمیمات سیاسی طرفین و به ویژه غربی ها بستگی دارد.

امیرعبداللهیان: در چند ساعت می‌توانیم توافق کنیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۲۳:۲۵

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با اذعان به نزدیک شدن جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های غربی به حصول توافق، نهایی شدن آن را منوط به انعطاف‌پذیری بیشتر آمریکا و اروپا دانست.

وزیر خارجه ایران در این گفتگوی تفصیلی با اشاره به این که جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات وین که با هدف احیای برجام و رفع تحریم‌های آمریکا در جریان است، ابتکار عمل بالایی از خود به نمایش گذاشته و با انعطاف‌پذیری زیادی بر سر میز مذاکره حاضر شده، گفت: «با وجود این که طرف غربی در طول این مذاکرات دشوار بارها احتمال ترک میز مذاکره را مطرح کرده ولی ما همواره تاکید کرده‌ایم که با جدیت بر سر میز مذاکره خواهیم ماند.»

امیرعبداللهیان تصریح کرد: «در حال حاضر نیز اگر می‌گوییم که بیش از هر زمان دیگری به حصول توافق نزدیک هستیم. به همین جهت است که به آمریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها اطلاع داده‌ایم و به ۳ کشور اروپایی هم از سوی همکارانم در وین یا خودم گفته‌ایم که دیگر کاملا واضح است که نوبت شما فرا رسیده و زمان مشاهده ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری طرف غربی است.»

آقای امیرعبداللهیان ادامه داد: «ما در حال نزدیک شدن به حصول توافق هستیم اما هنوز برخی از مسائل باقی مانده که خطوط قرمز ما هستند.» او افزود: «ما فکر می‌کنیم اگر طرف غربی امروز واقع‌بینانه‌ با آنچه در میز مذاکرات وین می‌گذرد برخورد کند، ما می‌توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم.» وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: «بنابراین، تعیین زمان دقیق توافق وابسته به انعطاف و ابتکار طرف غربی است.»

نشست دوجانبه ایران و چین
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۲۱:۴۳

رایزنی ها در وین امروز (یکشنبه) اول اسفند ماه نیز در جریان بود. در همین راستا نشستی جلسه دوجانبه علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای وین بعدازظهر امروز در هتل کوبورگ برگزار شد.

پس از آن نیز نشست دوجانبه هیأت‌های ایران و چین با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد دو کشور و همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سفیر اسبق ایران در پکن حال برگزاری است.

۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۹:۴۲

سید محسن دهنوی عضو هئیت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه اول اسفند) قوه مقننه بیانیه بیش از ۲۵۰ نفر از نمایندگان درخصوص مذاکرات ایران خطاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور را قرائت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه بیش از ۲۵۰ نفر از نمایندگان درخصوص توجه و رعایت نکاتی بسیار مهم در مذاکرات ایران در موضوع برجام را خطاب به رئیس جمهور قرائت کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

جناب حجت الاسلام آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

مذاکرات ایران در مورد رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به نقطه حساسی رسیده است، ما نمایندگان مردم عزیز و سربلند ایران، ضمن تشکر نسبت به دیپلماسی فعال و عزتمندانه حضرتعالی و تیم مذاکرات، ضمن همکاری های لازم، توجه شما و مسئولان مذاکرات را به نکات زیر جلب می کنیم:

1- دولت ظالم و تروریست آمریکا و نیز دنباله روان ضعیف و ذلیل آمریکا یعنی سه کشور اروپایی در طول 8 ساله گذشته نشان داده اند که به هیچ تعهدی پایبند نبوده و از هر وسیله ممکن جهت ضربه وارد کردن به منافع ملت ایران، استفاده و حتی برخلاف تمام قوانین دنیا، دارو را نیز علیه ملت ایران تحریم کرده اند، بر این اساس، باید از تجربه سابق درس عبرت بگیریم و با خط قرمز قراردادن منافع ملت ایران، بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نگردیم.

٢- دولت تروریست آمریکا و سایر کشورهای عهدشکن غربی باید تضمین دهند که از برجام خارج نمی شوند.

٣- رژیم آمریکا و سایر کشورهای طرف برجام باید تعهد دهند که از مکانیسم ماشه استفاده نخواهند کرد.

4- رژیم آمریکا و سه کشور اروپایی باید به ملت ایران تعهد دهند که تحریم ها علیه ملت ایران به بهانه های واهی هسته ای، تروریسم، موشکی و حقوق بشر را لغو می کنند، از جمله باید تحریم های آیسا، کاتسا و U-Turn لغو شود.

5- در مقام اجرا نیز ابتدا باید آمریکا و سایر اطراف بدعهد برجام به تعهد خود در لغو تحریم ها عمل کنند، و بعد از راستی آزمایی، ایران به سراغ انجام تعهدات خود رفته و آن را انجام دهد.

6- مطابق ماده 7 قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی موظف است انجام تعهدات از سوی طرف غربی در لغو تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی و بانکی و برگشت پول صادرات ایران به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس گزارش کند و در صورت تایید و تصویب مجلس، می تواند نسبت به گام های کاهشی در زمینه هسته ای اقدام نماید.

امیرعبداللهیان: سه کشور اروپایی تلاش کنند حقوق و منافع مشروع ایران رعایت شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۹:۳۴

حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ آلمان حضور دارد، امروز (یکشنبه) با «خوسه مانوئل آلبارز» همتای اسپانیایی خود دیدار کرد.

روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات جاری در وین از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین خاطرنشان کرد: گفت‌وگوها در وین به نقطه‌ای رسیده است که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی طرف غربی برای رسیدن به توافق هستیم و در این راستا سه کشور اروپایی به ویژه باید به نقش خود به عنوان اعضای برجام‌ توجه کنند و تلاش کنند حقوق و منافع مشروع ایران رعایت شود.

 

نخست وزیر اسرائیل؛ توافق ضعیف‌تر با ایران در راه است

در همین رابطه، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه دست و پازدن‌های این رژیم برای اخلال در روند مذاکرات وین و فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، در جلسه امروز (یکشنبه) کابینه این رژیم به اظهارنظر درباره این مذاکرات پرداخت و گفت مذاکرات جاری در وین ممکن است «به زودی با توافقی به پایان برسد که به اندازه کافی در قبال ایران سخت‌گیرانه نیست».

بنت گفت: «مذاکرات بین ایران و قدرت‌های [جهانی] برای بازگشت به توافق ایران بسیار پیشرفته است. ممکن است در مدت کوتاهی شاهد یک توافق باشیم». وی سپس مدعی شد که ظاهراً «توافق جدید کوتاه‌تر و ضعیف‌تر از توافق قبلی است». بنت در توضیح این ادعا گفت برجام که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، ۱۰ ساله بود، به این معنی که بازگشت به آن به معنای توافقی است که در آن بیشتر محدودیت‌ها بر غنی‌سازی اورانیوم ایران تا ۲.۵ سال دیگر منقضی می‌شود.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، او در ادامه اظهار داشت: از زمان امضای توافق اولیه، دو اتفاق افتاد: ایرانی‌ها توانایی‌های غنی‌سازی خود را بسیار ارتقا دادند و زمان گذشته است. بنت افزود طبق توافق (جدید)، در ۲.۵ سال آینده، «ایران قادر و محق توسعه و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته بدون محدودیت، استادیوم‌های پر از سانتریفیوژ، خواهد بود».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس با بیان این که «در مقابل، ایرانی‌ها در حال حاضر ده‌ها میلیارد دلار دریافت خواهند کرد و تحریم‌ها برداشته می‌شود، به لفاظی علیه ایران پرداخت و گفت: در نهایت، این پول به تررویسم در منطقه خواهد رسید. این تروریسم ما و سایر کشورهای منطقه را به خطر می‌اندازد-همانطور که اخیراً دیدیم-و همچنین نیروهای آمریکایی در منطقه را به خطر خواهد انداخت. اسرائیل آماده است تا در هر سناریویی به تنهایی از امنیت شهروندان خود محافظت کند.

گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره ایران گفت‌وگو کردند.

 رسانه‌های بین‌المللی عصر یکشنبه از دیدار فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با «جوسپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.

طبق گزارش پایگاه عرب‌نیوز، دو طرف درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی جاری در وین بحث و تبادل نظر کرده‌اند. تلاش برای آنچه «تقویت تلاش‌ها برای متوقف کردن تخلفات حوثی‌ها (انصارالله)» خوانده شده نیز از جمله محورهای گفت‌وگوی بورل و فیصل بن فرحان بوده است.

ساعاتی قبل‌تر هم منابع خبری گزارس داده بودند فیصل بن فرحان و آنتونی بلینکن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ باهم دیدار کردند و به بحث و تبادل نظر درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین المللی صورت گرفته در این خصوص پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۸
باشه - چشم - حتما!!!!!!!!!!!!!
توهین کنید حتما بهت خوش آمد هم می گویند انگار مردم امریکا و اروپا تحت تحریم ما هستند
اصلا برو بمب بساز فوق ش بشنی دم دست کره شمالی ....
بعد چی !؟؟؟
پاسخ ها
محمدجواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
حالا تو چرا اینقدر می سوزی و حرص می خوری
مجلس در این فقره هم کوچکترین اختیاری نداره ! تصمیات جایی دیگه گرفته میشن
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
مگه لیاقت صلاحیت یا مقبولیت مردمی رو داره مجلس؟
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
مجلسی که فقط هزینه از جیب و جان مردم میکنه
مایه شرم است
محسن
| Belgium |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
مگر رٸیس جمهور ارزشی برای مجلس بی خاصیت قاٸل می شود که نامه زده،؟تا برسد مردم....؟
چه تضمین چه غیر تضمین چه اجرا بشود و چه نشود این موارد همانند قبلی ها آمریکا می زند زیرش و این بار از تحریم 1500 به 3000 عدد خواهید رسید
عجب اعجوبه هایی دارد ایران در سیاست در این دو دهه!
عمو پوتین هنوز اوکی نداده؟
باید تحویل ترامپ و پمپئو به دادگاه انقلاب جهت اعدام هم یکی از شرایط اصلی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
چشم بهشون میگم تو متن توافق این رو هم بنویسند.
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
خخخخخخ
ترامپ خودش رو تا فردا تقدیم مجلس پر قدرت ایران میکنه.
ضمنا مردم آمریکا از بیم تحریم ایران دچار تورم 1000 درصدی شدند و دعای عاشورا میخوانند و...
تا آنجا که ما می‌دانیم قانون بین‌الملل که آژانس مشخص کرده یک چیزی هست و شما چیز دیگری را رعایت می کنید که فرا قانون ان سازمان هست که با برجام اجرا شد
پس لطفا نگویید با احیای برجام منافع ایران تامین می شود بلکه تاراج منافع ملی ایران هست
یکی بگه کی تحریمه؟
یا اینها نمی دانند یا ما
تا اين نمايندگان و اين مسيولين هستند مردم رنگ ثبات و راحتي را نخواهند ديد .
بعد از فروپاشی شوروی اوکراین چند هزار کلاهک هسته ای داشت همه رو داد در ازای تضمین امنیتی!!! ای کاش ما هم درس بگیریم. قدرت نظامی به اندازه نون شب واجبه چون هرکدومش نباشه بدبختیم!
ناشیان محترم دولت قبل 8 سال فرصت داشت اقتصاد را علمی کند و از نفت خلاص که با وجود تحریم الان صحبت از اقتصاد با تبات و رشد یافته می داشتیم ولی نکرد شما هم راه آنها بروید نفرین خواهید شد
کاسبان تحریم ها فعال شدند. کوچک ترین توجه ای به وضعیت مردم و تورم روزانه ندارند‌
نمایندگان مجلس اصلا می دونم برجام برای چی هست یا دارن سنگ بزرگ می اندازن تا کاسبان تحریم را خوشحال کنند؟
اینجاست که باید به مجلسیان گفت عجب!!
من با نظریات این نمایندگان محترم موافقم . دولت حق ندارد بدون در نظر گرفتن این شرایط چیزی را امضا کنه . البته با چین وروسیه هرچی خواست میتونه امضا کنه لازم هم نیست به مجلس و ملت توضیح بده
نمایندگان اوضاع داخل را درست کردن و حالا رفتن بطرف برجام ای مجلسیان 10.درصدی کار برجام را خراب نکنید هرچند تصمیم گیرنده جای دیگر است لطفا به رتق وفتق و رانت مشغول باشید
مگر نگفتند از رییس جمهور قبلی عبرت بگیرید ؟ نکرد برجام درس عبرت نبود؟ چی شده که همه ارکان دولت به امید احیای آن توافق ننگین است؟!
خودتان بهترمیدونید که هیچکدام از این شروط انجام نخواهدشد
از وقتی که چشم باز کردیم تحت تحریم هستیم.این همه زمانی که صرف رفع تحریم کردیم اگر صرف ساختن کشور میکردیم الان جز پنج کشور برتر اقتصادی جهان بودیم.
ایران ۴۰ ساله توسط روسیه کنترل میشه تا پیشرفت نکنه و به دردسری برای روسیه مخصوصا در حوزه انرژی تبدیل نسه.
از کی تا حالا نماینده نماهای استصوابی انتصابی زبون باز کردن؟؟؟؟ دلتون برای روسیه می تپه که نمی خواهید ایران با غرب توافق کنه؟
تصاویر عاقبت نقد فروشی و عاقبت نسیه فروشی در اینترنت است۔جستجو کنید۔بعنوان یک یاد اوری فکاهی جالب است در صفحه قرار دهید۔
تحریم علیه ملت مظلوم ایران نگید آدم حرصش در میاد. تحریم علیه دولت بی کفایت ایران
درروزاشتی که به طرف توهین نمی کنندماچه کسانی فرستادی مجلس
شش ماهه با یک هیبت چهل نفره رفتی هر روزهم داری میگی توافق نزدیک است
پس کو اینهمه هزینه‌های مردم
چرا نماینده های مجلس واسه مردم تعیین تکلیف میکنن ؟ خودشون شکمشون سیره . مردم ... ! ما مردم ایران دوست داریم با همه دنیا اعم از آمریکا و اسرائیل رابطه داشته باشیم . خسته شدیم . چرا ما باید بگیم مرگ بر آمریکا اونوقت نماینده ها و بچه هاشون گرین کارت داشته باشن . برای مردم اخه برای خودشون خوب .
هنوز برخی از مسائل باقی مانده که خطوط قرمز ما هستند.آنها هم از این خط قرمزها زیاد دارند.چنان برای مصرف داخلی حرف می زنند مثل اینکه مردم آمریکا و اروپا به خاطر تحریم و دشمنی بین ما و آنها به گدایی افتاده اند.!!!نه عزیز کل پول نفت دنیا را هم بریزن به این مملکت چیزی درست نمیشه .جیبهای خالی قدرت طلبان بزرگتر از این حرفها است.کدام تضمین؟مگر در معاهدات تضمینی هست؟تضمین قدرت مخصوصا اقتصادی و نفع دو طرفه است.و یا زیان دو طرفه حاصل از خروج.
این نماینده های ترسو که جرات نمی‌کنند حق وحقوق شهروندی مردم را از دولت بگیرند چجوری می‌خواهند به اروپا وآمریکا خط ونشان بکشند خجالت بکشید داریم از گرونی وفشار اقتصادی تلف میشیم.. بخدا همیشه در برابر خانواده خجل وشرمنده هستیم..
اقایون محترم نماینده مجلس خواهشا شیطنت نکنید . کارهای شما دقیقا مثل مدیریت دولت روحانی شده دست رو هرچی میذاشت مردم بیچاره میرفتن رو هوا . حالا شما مجلسیها هم تو هرچی دخالت کردید نابودش کردید و دودش به چشم مردم رفت . لطفا توی برجام دخالت نادرست نکنید تا کارشون انجام بدن . شما که همه امکاناتی دارید نمیفهمید مردم چی میکشن
به نظر من هر علمی تخصص ویژه خودش رو داره علوم سیاسی هم مستثنی نیست نمیدانم چرا کشاورز و هنرمند و بازاری و غیره همه فکر میکنن از همه چیز سیاست و مسایل امنیتی که به مراتب هم پیچیده تر هست سر در میارن و اظهار نظر میکنن
بنظرم هیچ توافقی بنفع ملت ایران انجام نخواهد شد مگر۰۰۰۰۰
وزیر محترم خارجه هیچ گونه تخصص در برجام ندارد و حرفهاشون همه تکراری و کلیشه ای است
تصمیم گیرندگان حساباشون وجیباشون پره به ضررشونه اگه توافق بشه ممکنه ارزش دلارشون واملاکاشون واجناس احتکار شدشون بیاد پایین !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی