بازدید 4883

کاهش قیمت ۴۵۰۰ قلم کالا با اجرای طرح درج قیمت

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هدف از اجرای طرح درج قیمت بر روی کالاها را شفافیت نظام قیمت دانست و گفت: قیمت چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 20 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علیرضا تابش بعد از ظهر شنبه در نشست تشریحی درج قیمت تولید کالا در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد ضعیف استان گیلان در این حوزه، اظهار کرد: در جلسه امروز بیشتر سوالات در زمینه ابهامات ایجاد شده رأی تولیدکنندگان و خود اعضای کارگروه تنظیم بازار استان گیلان بود.

وی با بیان اینکه سیاست و هدف از اجرای این طرح شفافیت نظام قیمت و حقوق مصرف کننده است، افزود: یکی از درخواست‌های ما از تولیدکنندگان درج قیمت بر روی کالاها است.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به دو تقسیم کالا در داخل کشور، گفت: کالاها یا مصرفی پُرگردش و یا مصرفی بادوام و سرمایه‌ای است.

وی با بیان اینکه در گروه اول که مصرفی پر گردش است مصرف کنندگان از قیمت روی کالا در حین پرداخت نباید ۳۰ درصد بیشتر و در کالاهای بادوام و سرمایه‌ای نیز نباید بیشتر از ۲۰ درصد پرداخت کنند، ادامه داد: از مجموع هفت هزار قلم کالا تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا که با اجرای این طرح کاهش قیمت داشته‌اند.

تابش با اشاره به اینکه متأسفانه با وجود درج قیمت کالا از برخی کانال‌ها اصناف رعایت نمی‌شود، افزود: هم مردم و هم ما به عنوان متولیان باید از حقوق مصرف کنندگان دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح استفاده از توان و ظرفیت مردم برای نظارت بر بازار است قطعاً آشنایی مردم به حقوق خود سبب می‌شود که در احقاق حق خود نیز ورود کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: با اجرای این طرح مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به سمت واحدهای صنفی می‌روند که حقوق آنها را رعایت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶
الکی
اسم سازمانتان خنده دار است !! مثل اینکه اسم دادگاه را بگذارند دادگاه حمایت از شاکیان و مجرمان ؟؟؟!!
توهم زدی
این طرح به هیچ عنوان به نفع مصرف کننده نبوده و بیشتر باعث شده است مغازه دار با مصرف کننده دائم در حال بحث باشد.
این طرح اصلا کارشناسی نشده و معایب زیادی دارد.
با این طرح تولید کنندگان نو پا که با ارائه پروموشن و هدایای تبلیغاتی ، دستشان بسته شده و احتمال ورشکستگی دارند.
یا میایند بجای پروموشن، هدایای دیگر مثل سکه طلا یا لوازم خانگی به مشتریان بزرگ خود میدهند که در فاکتورها تخفیف اعمال نگردد.
خیلی از کالاهایی که در فروشگاه های بزرگ طرح های تخفیف داشتند با این طرح دیگر طرح نخواهند گذاشت.
خیلی از تولید کنندگانی که بنا داشتند در سال آینده افزایش قیمت دهند، با این طرح افزایش قیمت خود را دادند و فقط با کم نمودن سود پخش و سود خرده فروشی ، این افزایش قیمت به چشم نمی اید.
ایرادات این طرح بسیار زیاد بوده و اگر فکری به حال آن نشود در 6 ماهه آینده بازار را کامل بهم خواهد ریخت.
شما راست می گویید ولی لعنت بر آدم دروغگو
دیروز یک بسته پوشک بچه گرفتم 141000 تومان، قبلش گرقته بودم 125000 تومن!!!!
همشهری لطفا یک سری به مغازه ها بزنید .اتفاقا قیمت ها رو مغازه داران هر طور میخواهند تعیین میکنند . کالاییکه هفته قبل میخریدی ۲۰۹۰۰ مغازه برچسب زده ۲۳۰۰۰ .البته افزایش قیمت هم نداشته
اگر راست است لطفا لیست کالاهای ارزان شده را اعلام نمایید .
تا اون جا که ما میبینیم همه چی داره روز به روز گرون میشه
شاید تو محل این آقا 4500 قلم کالا ارزان شده
دروغ است من هرچه را دیدم گرانتر شده بود. فروشندگان اغلب 30 درصد روی این مبلغ اضافه می کنند. وقتی خود تولید کننده 20 یا 30 درصد سود می کند چرا باید فروشنده یا به عبارتی دلال 30 درصد سود کند؟
بازار را بحال خود رها کنید بهتر است ..همه بدبختیها سر دخالت سازمانهای دولتی است
دوزش بالاست
همسان‌سازی رو با دولت انجام داده
قیمت چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا کاهش یافته است. !!؟؟؟
ایشون بازار کدوم کشور را کنترل کرده!!؟؟
برند ازش بخواند که این رقم از کاهش قیمت را با اسم و نشان ومشخصات در بازار به مردم نشون بدهد!!!
خوش خیال؟؟؟؟
شما این لیست کاهش قیمت را تو یه فایل اکسل ضمیمه کن ما هم ببینیم
بيچاره ملت شده موش آزمايشگاهي
فکر کنم داره خوابش را تعریف می کنه!!!
اسم این سازمان میبایست به اسمها تغییر نام پیدا کند سازمان جفا به مصرف کننده یا سازمان خیانت به مصرف کنند ضمناٌتا زمانیکه این سازمان از وزارت صمت منفک نشود وبه دستگاه قضایی سپرده نشود همین آش و همین کاسه است چون در وزارت صمت لابی ورانت نمیگذارد کالا به قیمت واقعی به دست مردم برسد.اگر این آقا راست میگوید یک سایتی را معرفی کند تا مردم قبل از خرید به این سایت مراجعه وقیمتها مشاهده نمایند میشود در کشور قیمت ها را ارزانتر کرد ولی همت میخواهد که در مسئولین سازمان حمایت وجود ندارد یاد می آید در گذشته قیمت سیگار گران شد ودر رادیو و تلویزیون نیز اعلام شد ولی سازمان حمایت منکر آن بود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست