بازدید 4248

بیکاری ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، گفت: از همه اساتید و دانشجویانی که رساله‌های دکتری خود را متناسب با نیاز جامعه انجام دهند، با پرداخت یک میلیارد ریال حمایت مالی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 18 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از شفقنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح خوابگاه خیرساز دانشگاه سمنان اظهار کرد: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و پارک‌های علم و فناوری از برنامه‌های جدی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم بوده و برنامه‌های مختلفی را در این زمینه تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: در قالب گرنت فناورانه، از همه اساتید و دانشجویانی که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری خود را متناسب با نیاز جامعه انجام دهند، با پرداخت یک میلیارد ریال حمایت مالی می‌کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دیگر برنامه‌های این معاونت با کمک خیران اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با ۶۵ هزار شغل ایجاد شده، بستر خوبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند و خیران می‌توانند در این زمینه نیز ورود پیدا کنند و برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کنند.

وی گفت: در حوزه فناوری و نوآوری، شرکت‌های فناور به‌راحتی می‌توانند بستر اشتغال‌زایی را فراهم کنند؛ چراکه ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

خیرالدین از ایجاد کانون خیرین فناوری و نوآوری در این معاونت خبر داد و گفت: خیرانی که تمایل دارند در زمینه اشتغال فعالیت کنند در این کانون پذیرای آنان هستیم.

وی به سرمایه‌گذاران فرشته به عنوان دیگر طرح این معاونت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح نیز خیران با سرمایه‌گذاری و خطرپذیری در یک شرکت فناور به تبدیل شدن ایده‌ها به محصول کمک می‌کنند و از سود آن نیز بهره‌مند خواهند شد و در این زمینه نیز آماده همکاری با خیران هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور گفت: از این تعداد، ۱۱ پارک دانشگاهی است.

خیرالدین افزود: ۲۲۳ مرکز رشد، حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور و ۸۰ مرکز کارآفرینی و حدود چهار پارک سازمانی داریم که حمایت‌های خوبی از این پارک‌ها می‌شود.

به گفته وی، کمک به سطوح فناوری پایین (از یک تا چهار) و تبدیل ایده‌ها به نمونه آزمایشگاهی از جمله حمایت‌های معاونت فناوری و نوآوری از پارک‌های علم و فناوری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست