بازدید 4447

ساختار آموزشی کارکنان را باید تقویت کرد

بانک ایران زمین درصدد است که به‌منظور افزایش سطح کیفی و اطلاعات کارکنان، ساختار آموزشی را در سال آینده تقویت کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰ 18 February 2022

به گزارش خبرنگار« تابناک» یکی از موضوعاتی که امروزه در کنار ارائه هر خدمت یا فعالیتی مهم است، بحث ارائه آموزش‌های نوین به کارکنان هر نهاد یا سازمان است تا از این طریق بتوانند خودشان با مهارت‌ها و دانش نوین تطبیق دهند؛ چرا که غفلت از آموزش‌های جدید و اداره آن نهاد به روش‌های سنتی و قدیمی آسیب‌های جبران ناپذیری را در آینده برای آنها تحمیل خواهد کرد. در این میان یکی از حوزه‌هایی که باید به مبحث آموزش توجه بیش از اندازه داشته باشد حوزه صنعت بانکداری است که همه کشور در این زمینه سرمایه‌گذاری کلانی را انجام می‌دهند تا سواد و دانش کارکنان خود را ارتقا دهند.
براساس این گزارش آموزش ضمن خدمت در سازمان‌های مختلف اعم از بانک‌های خصوصی و دولتی یکی از وظایف اصلی و انکارناپذیر مدیران سازمان‌ها به شمار می‌رود. سازمان های موفق و رقابتی زمانی در مسیر توسعه و پیشرفت گام بر می دارند که دارای نیروی کارآمد و ماهر و مدیران لایق و آینده نگر داشته باشند.
بنابراین هر سازمانی برای این که بتواند در عصر رقابتی امروز به حیات خویش ادامه دهد، ناگزیر است از منابع محدود در دسترس خود، بهینه ترین استفاده را ببرد که این همان مفهوم بهره وری است. جهت رسیدن به این مهم به طور اصولی و علمی، سازمان باید یک برنامه بهبود بهره‌وری رسمی که شامل چرخه بهره وری باشد را به کار گیرد. در این بین، یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر بهره وری دارد آموزش است و نوعی سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود.
بنابراین بانک ایران زمین برای تحقق این موضوع بحث آموزش را در دستور کار خود قرار داده است تا جاییکه مصطفی یزدانجو مدیر امور شــعب استان تهران حوزه سرمایه انسانی را از محورهای اصلی برنامه سال 1401 مطرح کرده و گفته است به‌منظور افزایش سطح کیفی و اطلاعات کارکنان، ساختار آموزشی را تقویت خواهیم کرد. همچنین علاوه بر کسب آموزش‌های لازم در این زمینه، باید مشتریان را به بهره‌برداری از بستر بانکداری دیجیتال دعوت کرده و اطلاعات کامل این خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم.
گفتنی است؛ استقرار فرهنگ یادگیری در سازمان بدون مشارکت فعال مدیران ارشد در تدوین برنامه آموزشی امکانپذیر نیست. باید برای مدیران ارشد بانک‌ها نیز اهداف آموزشی تعریف شود. ابزارها و شیوه‌های آموزشی بسیار متنوع است. تجربه‌های برتر بین‌المللی حاکی از آن است که برگزاری کلاس‌های آموزشی به شکل سنتی دانشگاهی کمتر مورد استفاده بانک‌ها قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی