بازدید 3910

بفتا به دنبال حذف جنسیت از جوایز

جوایز بفتا اصلی‌ترین جوایز سینمایی بریتانیا در حال بررسی برای حذف جنسیت از جوایز بازیگری خود است. این به این معناست که به جای دادن جایزه بهترین بازیگر مرد و زن در دو رشته اصلی و مکمل، تنها دو جایزه بازیگر اصلی و مکمل فارغ از جنسیت بازیگر اهدا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 17 February 2022

 


به گزارش تابناک، دیلی‌میل به نقل از ددلاین نوشت: بفتا که توسط آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا اهدا می‌شود، در سال ۲۰۲۰ مورد انتقاد قرار گرفت که بیشتر نامزدی‌هایش متعلق به مردان سفیدپوست است و از آن زمان تصمیم گرفت تصمیماتی برای بهبود این وضع ایجاد کند. این بحث بعد از این بیشتر شد که جوایز مهمی مثل خرس طلای برلین، جوایز بریت آواردز، جوایز گاتهما، جایزه TCA هم در جوایز سینمایی دسیت به حذف بخش زنان و مردان به صورت جدا کردند. همچنین در جوایز موسیقی مثل گرمی و MTV VMA سال‌هاست که نامزدهای بخش‌های مختلف تفکیک جنسیتی نمی‌شوند.

این حرکت موافقانی دارد که استدلال می‌کنند در بخش‌های دیگر مانند بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین موسیقی زنان و مردان در کنار هم رقابت می‌کنند و چرا باید برای بازیگری در این مورد استثنا قائل شد و مردان و زنان را جدا کرد؟ هرچند این استدلال قوی است، اما مخالفان این جدایی استدلال می‌کنند که در وضعیت سیاسی و جنبش‌های جنسیتی کنونی، امکان ندارد که هیچ فستیوالی بازی یک مرد را بر زن ترجیح دهد و در نهایت این ترکیب جوایز سبب نادیده گرفتن بازی‌های مردان در فصل جوایز خواهد شد. این مخالفین جشنواره برلین سال گذشته را مثال می‌زنند که هردو خرس نقره‌ای بازیگری که بدون در نظر گرفتن جنسیت داده شد به دو زن رسید.

حال باید دید که در صورت پیش‌گرفتن این رویه توسط بفتا، جوایز مهم دیگر مانند کن و اسکار هم این رویه را پیش خواهند گرفت و این جداسازی جنسیتی پایان خواهد یافت یا نه؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار