بازدید 109955
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روزرسانی

باقری: بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم/ لودریان: به نقطه اوج مذاکرات وین رسیده ایم/ گزارش بلومبرگ درباره احتمال وقفه در مذاکرات وین

دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم های آمریکا بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌ها ۱۹ بهمن از سر گرفته شد و هنوز هم در سطوح و چارچوب‌های مختلف در شهر وین در جریان است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 16 February 2022

حضور نماینده اسرائیل در مذاکرات وین

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم های آمریکا بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌ها ۱۹ بهمن از سر گرفته شد و هنوز هم در سطوح و چارچوب‌های مختلف در شهر وین در جریان است.

باقری: بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۲۳:۵۰

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) ۲۷ بهمن ماه در توئیتی نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.
‏وی تصریح کرد: واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است.

‏باقری اعلام کرد: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرارسیده است.

لودریان: به نقطه اوج مذاکرات وین رسیده ایم/ گزارش بلومبرگ درباره احتمال وقفه در مذاکرات وین/ حضور نماینده اسرائیل در مذاکرات وین

چین: در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۲۰:۱۵

«وانگ کوان» عصر چهارشنبه (به وقت محلی وین) به خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت: ما در مرحله آخر مذاکرات هستیم. امیدوارم گام‌های (نهایی) به سمت یکدیگر برداشته شود، چرا که ما در یک قدمی توافق نهایی هستیم.

وی افزود که همه اطراف سخت سرگرم کار روی توافق هستند.

لودریان: به نقطه اوج مذاکرات وین رسیده ایم
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۲۰:۱۳

وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه درباره مذاکرات وین گفت: ما اکنون به نقطه اوج مذاکرات رسیده‌ایم. مساله هفته‌ها نیست، موضوع چند روز است.

به گزارش رویترز، «ژان ایو لودریان» که در جمع قانونگذاران فرانسوی و در پارلمان این کشور سخن می‌گفت، این اظهارات را مطرح کرد.

وی در عین حال بدون اشاره به خروج غیرمسوولانه آمریکا از این توافق بین‌المللی و عمل نکردن کشورهای اروپایی به وعده‌های خود ذیل برجام، مدعی شد که توپ هم اکنون در زمین ایران است.

لودریان با بیان اینکه قدرت‌های غربی، روسیه و چین بر سر طرح‌های این توافق با هم توافق دارند، اعلام کرد که تصمیم برای احیای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی مساله تعداد روزهای باقی‌مانده نیست بلکه تهران همچنان لازم است تا تصمیم‌های کلیدی سیاسی بگیرد.

دیپلمات‌های غربی پیشتر ابراز امیدواری کرده‌ بودند که تاکنون به پیشرفتی با ایران دست یابند، اما مسائل سخت حل نشده همچنان باقی مانده‌اند. ایران هرگونه ضرب الاجل تعیین شده توسط قدرت‌های غربی را رد کرده است.

لودریان مدعی شد: ایرانی‌ها لازم است تا تصمیمات سیاسی بگیرند. یا در روزهای آینده بحرانی جدی ایجاد می‌کنند یا توافقی را می‌پذیرند که به منافع همه طرف‌ها در آن احترام گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: ما در حال رسیدن به لحظه حقیقت هستیم. اگر می‌خواهیم ایران به تعهدات (هسته‌ای) خود در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در ازای لغو تحریم‌های آمریکا احترام بگذارد، باید کارهای باقی مانده را به سرانجام برسانیم.

اولیانوف: مذاکرت وین هنوز به زمان نیاز دارد
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۱۸:۰۶

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در گفت‌و‌گو با یک شبکه قطری توضیحاتی درباره روند مذاکرات رفع‌تحریم‌ها ارائه کرد.

بنابر گزارش امروز (چهارشنبه)‌ شبکه «العربی»، نماینده روسیه در این خصوص اظهار داشت: «گفت‌و‌گوها می‌تواند در پایان فوریه جاری به موفقیت بیانجامد». با این حال او اضافه کرد که مذاکرات «همچنان نیازمند زمان است؛ اما نه زمان طولانی».

خبرنگار شبکه «العربی» نیز در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر بخشی از اظهارات نماینده روسیه را انتقال داد و به نقل از او اضافه کرد که نماینده روسیه درباره احتمال به موفقیت رسیدن مذاکرات وین ابراز خوشبینی کرده است و خاطرنشان کرده که مذاکرات در مرحله نهایی قرار دارد.

طبق گزارش شبکه العربی، اولیانوف همچنین درباره دیدار روز گذشته‌اش با هیأت تل‌آویو اظهار داشته که در گفت‌و‌گو با اعضای این هیأت به مذاکرات وین نپرداخته است.

گزارش بلومبرگ درباره احتمال وقفه در مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۱۸:۰۵

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» امروز چهارشنبه (۲۷ بهمن/ ۱۶ فوریه) مدعی شده دیپلماسی در هتل کوبورگ وین بر سر برنامه هسته‌ای ایران در آستانه آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ دچار وقفه شده است.

این پایگاه خبری همچنین گزارش داده مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از جمله موضوعاتی خواهد بود که در نشست امنیتی مونیخ درباره آن بحث خواهد شد.

امیرعبداللهیان: کنگره آمریکا باید «بیانیه سیاسی» صادر کند
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۱۰:۳۷

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌ تایمز» تصریح کرد که کنگره آمریکا باید در خصوص تعهدات واشنگتن در قبال برجام و بازگشت به این توافق هسته‌ای، «بیانیه سیاسی» صادر کند.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش کرد که با ورود مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران به مقطعی حساس، ایران پیشنهاد کرده است که کنگره آمریکا در مورد تعهد خود به توافق هسته ای با تهران «بیانیه سیاسی» ارائه کند.

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که واشنگتن نتوانسته است به درخواست ایران برای تضمین اینکه هیچ طرفی نتواند، توافق هسته‌ای را ترک کند، پاسخ دهد و ایالات متحده یک بار در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» اقدام به ترک برجام کرده است.

از طرف دیگر، امیرعبداللهیان در مصاحبه خود همچنین بار دیگر تصریح کرد که تهران خواهان لغو تمامی تحریم‌هایی است که در دوران ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شد. وی در این خصوص توضیح داد: «اصولاً، افکار عمومی در ایران نمی‌تواند حرف‌های رئیس یک دولت را به عنوان یک تضمین بپذیرد، چه رسد به آمریکا که از برجام خارج شده است».

طبق آنچه در این گزارش آمده است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مذاکره‌کنندگان ارشد ایران گفته است که به طرف‌های غربی پیشنهاد دهند که «حداقل پارلمان‌هایشان یا رؤسای پارلمانی آن‌ها از جمله کنگره آمریکا به شکل یک بیانیه سیاسی، تعهدات خود را در قبال این توافق و بازگشت به اجرای برجام اعلام کنند».

امیرعبداللهیان در ارتباط با تعهدات ایران در قبال برجام توضیح داد: «تعهدات ایران به شفافی یک فرمول ریاضی است. آن‌چه که ما قرار است انجام دهیم و نحوه راستی‌آزمایی این اقدامات از طریق آژانس [دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل] کاملاً روشن است. بنابراین طرف مقابل نمی‌تواند هیچ نگرانی داشته باشد اما در وهله اول ما درباره تضمین‌ها [مبنی بر اینکه ایالات متحده خارج نمی شود] همچنان نگرانیم».

امیرعبداللهیان با ابراز ناامیدی تهران از موضع واشنگتن در حالی که هفته‌ها مذاکرات در وین در خطر توقف است، گفت: «ما در این مدت با مشکلاتی مواجه هستیم زیرا طرف مقابل فاقد ابتکار عمل جدی است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سپس به موضوع لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت ایران می‌خواهد این مذاکرات به «لغو کامل» تحریم‌ها منجر شود. او گفت، با این حال، چالش این‌جاست که دولت بایدن تنها مایل به حذف تحریم های اقتصادی است که در دوران ترامپ علیه ایران تحمیل شده است.

با اینحال، امیرعبداللهیان در این خصوص گفت: «این چیزی نیست که ما به دنبال آن هستیم. تحریم‌های یکجانبه و ناعادلانه ترامپ علیه شرکت‌های حقیقی و حقوقی در ایران تحت برخی اتهامات چون برنامه موشکی ایران، موضوعات منطقه‌ای یا حقوق بشری غیرقابل قبول است. این یکی از چالش‌های باقیمانده در میز مذاکرات است».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ارتباط با سیگنال‌های مقام‌های آمریکایی درباره مذاکرات مستقیم با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران گفت که مقام‌های آمریکایی «پیام‌های زیادی» برای مذاکرات مستقیم با ایران ارسال کرده‌اند اما ایران تمامی این پیشنهادات را رد کرده است. امیرعبداللهیان در این خصوص گفت: «پاسخ نهایی ما به آمریکایی‌ها و واسطه‌ها این بود: هرگونه گفت‌وگو، تماس و مذاکره مستقیم با ایالات متحده هزینه‌های بسیار هنگفتی برای دولت من خواهد داشت».

وی سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: « اگر چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده‌ای برای دستیابی به یک توافق خوب با تضمین‌های پایدار پیش روی خود نداشته باشیم، آماده ورود به روند مذاکرات مستقیم با آمریکا نیستیم».

امیرعبداللهیان در ادامه با تأکید بر لزوم اقدام آمریکا در برداشتن گام‌های ملموس ادامه داد که تهران به آمریکا تأکید کرده است که اگر «نیت واشنگتن واقعی است، قبل از انجام هرگونه گفت‌وگو و تماس مستقیم، باید گام های عملی و ملموسی بردارید که این می‌تواند شامل آزاد کردن میلیاردها دلارهای نفتی ایران باشد که به دلیل تحریم‌های ترامپ یا دستور اجرایی رئیس جمهور برای لغو برخی از تحریم‌ها در بانک‌های مرکزی خارجی گیر کرده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پایان ضمن ابراز خوشبینی درباره روند مذاکرات گفت: «در مجموع، ما خوشبین هستیم. ما از یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن استقبال می‌کنیم اما این توافق باید از حقوق مردم ایران حمایت کند».

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیام در توییتر به دیدار روز سه‌شنبه خود با «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین اتریش اشاره کرد.

گروسی در این پیام توییتری نوشت: «امروز مداکرات مهمی با باقری کنی، رئیس مذاکره کننده هیئت ایران درباره موضوعات دوجانبه کنونی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین درباره گفت‌وگوهای در حال انجام درباره برجام داشتم».

باقری همچنین پس از این دیدار با نمایندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار کرد. مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین روز سه شنبه با انریکه مورا دیداری دوجانبه داشت.

حضور نماینده اسرائیل در مذاکرات وین

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ۱۱ آذر ماه نیز با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

حضور نماینده اسرائیل در مذاکرات وین

یک رسانه صهیونیستی امروز سه‌شنبه مدعی شده رژیم صهیونیستی برای نخستین بار نماینده‌ای را عازم محل برگزاری مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین کرده است.

طبق گزارش پایگاه صهیونیستی «والانیوز» رژیم صهیونیستی «جوشوا زارکا»، معاون مدیر کل امور راهبردی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را برای دیدار با سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا و همچنین سایر کشورهای دخیل در مذاکرات وین روانه این شهر کرده است.

مطابق این گزارش، زارکا روز گذشته با «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد و قرار است امروز سه‌شنبه با سران تیم‌های حاضر در مذاکرات وین دیدار کند.

یک مقام صهیونیستی در گفت‌وگو با «والانیوز» مدعی شد که زارکا به غیر از هیئت ایران با تمامی طرف‌های حاضر در مذاکرات دیدار خواهد کرد.

مطابق این گزارش، تصمیم‌گیری برای ارسال این مقام صهیونیستی به وین بعد از ارزیابی‌های انجام‌شده در هفته گذشته در وزارت خارجه اسرائیل اتخاذ شده است. «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد موافقت کرده است.

این نخستین باری است که رژیم صهیونیستی بعد از آغاز مذاکرات رفع تحریم‌‌ها، نماینده‌ای را عازم وین کرده است.

اولیانوف: با اسرائیل درباره برجام اختلاف نظر داریم

مذاکره کننده ارشد روسیه با اشاره به اینکه دیدار روز سه‌شنبه او با هیات دیپلماتیک اسرائیل، ارتباطی با مذاکرات وین نداشت افزود: ما از مواضع یکدیگر آگاه هستیم و به این واقعیت احترام می گذاریم که در مورد برجام اختلاف نظر داریم. به همین خاطر چیزی برای بحث وجود ندارد.

 میخائیل اولیانوف که مقابل هتل کوبورگ صحبت می‌کرد افزود که در جلسه امروز «ما درباره مسائل مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی و کنفرانس خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی گفت‌وگو کردیم. کنفرانسی که تمام دولت‌های منطقه بغیر از اسرائیل شرکت می‌کنند.»

رایزنی سئول و تهران درباره دارایی‌های مسدود شده ایران

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نمایندگان کره جنوبی و ایران برای بحث درباره شیوه‌های رفع اختلافات چندین ساله در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، رایزنی‌های کاری برگزار کردند.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌ های آمریکا پرداخت نشده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در این خصوص گزارش کرد، در حالی که مذاکرات چندجانبه برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران وارد مرحله نهایی می‌شود، بانکداران و مسئولان شرکت نفت ملی و وزارت نفت ایران برای دیدار با مقام‌های دولت کره و مسئولان شرکتی این کشور به کره جنوبی سفر کردند تا درباره مسائل اقتصادی معلق گفت‌وگو کنند.

در جریان سفر دو روزه مقام‌های ایرانی به کره جنوبی که از روز گذشته (سه شنبه) آغاز شده است، دو طرف درباره گزینه‌های پرداخت دقیق و امکان از سرگیری تجارت نفت به منظور آماده‌سازی برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بحث کردند.

طبق گزارش یونهاپ، جمهوری اسلامی ایران دارنده جایگاه چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان قرار دارد و تأمین‌کننده اصلی نفت کره جنوبی بوده و کالاهای این کشور مانند تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و قطعات خودرو را وارد می کند.

اواسط دی ماه، منابع کره جنوبی خبر دادند سئول و تهران در حال بررسی برگزاری اولین نشست کاری خود در ماه میلادی جاری (فوریه) برای حل و فصل مسائل مربوط به دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مقامات سئول گفتند که کارگروه‌های پیشنهادی قرار است پس از اینکه تحریم‌های ایران لغو شد، جزئیات انتقال احتمالی پول‌ها را بررسی کنند و در صورت عدم توافق، سایر جنبه‌ها را نیز مورد بحث قرار دهند.

منبع مذکور در ادامه صحبت‌هایش به یونهاپ توضیح داد: انتظار می‌رود که این کارگروه‌ها عمدتاً درباره جزئیات روش پرداخت دارایی‌های ایران در صورت اعطای لغو تحریم‌ها از سوی ایالات متحده صحبت کنند. آن‌ها ممکن است در مورد احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران پس از لغو تحریم‌ها نیز گفتگوهایی داشته باشند.

شانزدهم دی ماه در بحبوحه مذاکرات در وین، «چوی جانگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی به اتریش سفر کرد و با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌ وگو کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در ۲۲ دی ماه اعلام کرد آمریکا به دولت این کشور اجازه داده است تا غرامت معوقه به گروه دیانی ایران بر اساس دستور مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) در سال ۲۰۱۸ را پرداخت کند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، اوفِک، در ۶ ژانویه «مجوز ویژه» ای صادر کرد تا به دولت کره اجازه دهد، به سرمایه گذار ایرانی بر سر مالکیت ناموفق دوو الکترونیک در سال ۲۰۱۰ غرامت بپردازد.

سوم بهمن ماه نیز خبرگزاری فرانسه خبر داد، سئول اعلام کرده است، کره جنوبی از محل دارایی های مسدود شده ایران، ۱۸ میلیون دلار برای پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل استفاده کرده است.

ایران به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل، حق رای در این سازمان را از دست داده بود.جمهوری اسلامی ایران، پیش از خروج یکجانه آمریکا از توافق هسته ای ۲۰۱۵، سومین شریک تجاری کره جنوبی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۳
اگر تضمین نگیرید هیچ کشوری یا شرکتی یا شخصی جرئت نمیکنه با ایران قرار داد ببنده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
شرکتها انجا خشوصی هستند و به توصیه دولتها نیستند
دقت داشته باشید
تضمین سیاسی هیچ پایه ای و تضمین اقتصادی نمی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
تضمین چه معنی داره؟ بایدن یول بده رییس‌جمهور بعدی پسر خوبیه؟ هیچ تضمینی معنی نداره؛ ایران باید از هر فرصتی استفاده کنه تا روابطش رو گسترش بده. اگه آمریکاییا تو ایران سرمایه‌گذاری کنن، دولتشون نمیاد راحت تحریممون کنه، چون اتباعش ضرر می‌کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
نظر امیر عبداللهیان شبیه جمهوری خواهان است چون انها هم گفتند که بایدن باید برجام را به کنگره بفرستد .
نعمت
| United States of America |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
چک تضمین شده بدون مبلغ بگیرید
یا مثلا یک استان امریکا رو برای تضمین بدهند به ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
جناب اقای امیر عبد الهیانن قبل از همه چیز اعتراف بفرمایید شما هم یکی از افراد ملت ایرا هستید مثل ما .شاید یک کم اطلاعات شما بیشتر یا کمتر باشد .
شاید کمی تقوای شما از ما بیشتر یا کمتر باشد .
لطفا خواسته و اراده ما را هم در نظر بگیرید .
لطفا توانایی ها و محدودیتهای ما را هم در نظر بگیرید
.
برادر عزیز ایا شعارها باعث گمراهی ما نشده است ؟
ایا تحلیلها باعث گمراهی ما نشده است ؟
جناب اقای امیر عبداللهیان ایا نمی خواهید به وجدان جمعی مردم ایران مراجعه کنید ؟
ایا شما تمام واقعیت را می بینید و بیان می کنید یا بخشی از انرا ؟
ایا دشمنی و بر خورد تند با دنیا به سود ملت ایران و به سود دین ما بوده است؟
اینکه بزرگان فرمودند با دنیا با زبان خوب صحبت کنید .
برادر محترم شما به خوبی می دانید هنور بسیاری از تحریمها بر علیه ایران عمل نشده است .
مثلا ایا شما از جی پی اس استفاده نمی کنید .
تلویزیو ن ما با چی پخش می شود ؟ ما دارو از کجا می اوریم ؟
علم پزشکی از کجا امده ؟
علم مهندسی چطور ؟
دانش اتمی چطور ؟
لطفا به اطراف خودتا ن نگاه کنید
لطفا انصاف را رعایت کنید . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
منافع ملی ایران و سیاست خارجی شده گوشت قربانی به نفر یه تیکه میکنن و میدن
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اگه این توافق انجام نشه من اسممو میذارم غضنفر !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
جوونی ما هدر شد.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
جان هرکی دوست دارید فقط تمامش کنید خسته شدیم
عبد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
تضمین و راستی آزمایی حنما لازمه ما یک بار چوب اعتماد به امریکا رو خوردیم و بدجوری هم خوردیم. این عزیزانی که اصرار به توافق بدون تضمین و عجله ای دارند گویا توافقات قبلی را فراموش کرده اند؟! امریکا از ما همه چیز گرفت هیچی که نداد تحریم ها رو هم بیشتر کرد با بی تربیتی و دهن کجی به ایران برجام رو پاره کرد!! آیا اینها رو فراموش کردید؟! یا دنبال چیزای دیگری هستید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
اقایی که میگی امریکا شرکتهاش خصوصی هست وهرکاری میتوانندانجام بدهنداین چندساله که ایران تحریم بود کجابودن. چرانیامدن سرمایه گذاری بکنند
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
نامه ۲۰۰ عضو کنگره به بایدن: مجوز ارائه تضمین به ایران را نمی دهیم و توافق جدید موقتی است!!!!
ظاهرا تا این لحظه فقط نماینده کشور جیبوتی وارد مذاکرات نشده !!!!!!!

همه دنبال منافع خودشان در این مذاکرات هستند بجز ایران .

متاسفانه ایران بدنبال تامین منافع کشورهای ........ و ........... است


با مذاکره مستقیم ایران و آمریکا همه منافع و رویاهای کشورهای بی خاصیت به نفع ملت و کشور ایران از بین خواهد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
روسیه و چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
آره همانند قبلی ها که مستقیما مذاکره کردید! حال منافع که بتن ریختید بماند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ما چه قدر باحال هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
اگر حضور نمایندگان به معنای فکر منافع بودن است که نمایندگان ایران یک پای ثابت تمام این حضور هستند و اصلا یک طرف اصلی هستند،
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
تمام جو دهی های موجود برای اثرگذاری روی بازار ارز است که در انجا هم خبری نیست
دولت برود کار اساسی کند
با اسراییل بشدیدترین حالت ممکن دشمنیم.چرا؟ چون اسراییل مساحتی حدود یک سیصدم(1/300) امپراتوری متلاشی شده عثمانی رو اشغال وسرزمین ساکنان اون منطقه رو آواره کرده.حالا بعد 100 سال ازفروپاشی عثمانی نوادگان آواره شدگان درحال صلح با اسراییلند.ولی ما به علت دشمنی با اونا بجرم اشغالگری بیش از100 پیششون همچنان باید به انحا مختلف هزینه بدیم واسراییل با قدرت لابیگری که درهمه جهان غرب وحتی شرق پیدا کرده هزارنوع هزینه سیاسی اقتصادی امنیت بین المللی امنیت داخلی (مثل تروردانشمندانمون )و.....بما تحمیل کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
غیرازحالات شعارگونه هیچوقت هیچکدام ازمقامات عالی درمورد فلسفه شدت دشمنی با اسراییل توضیح مشخصی نداده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
دشمنی با اسراییل و امریکا فقط بهانه ای برای توجیه

شکست ها و ناکارآمدی ها و فساد افسار گسیخته

یک اقلیت غیر پاسخگو بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
دفاع از مسلمانان مظلوم واجب شرعی هست و استکبار هم پشتیبان اسرائیل هست
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ما دنبال دشمنی نیستیم آنها دنبال دشمنی هستند و به کشورها حمله می کنند هرچند متعلق به اینجا هم نیستند و از سراسر دنیا افراد یهود را جمع کردن آوردن اینجا و کشور تاسیس کردن
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
پس چرا از مسلمانان مظلوم سین جیانگ دفاع نمیکنید؟ چین اجازه نمیده؟
گودرز
| Poland |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
جناب1503 مردم بوسنی مسلمان نبودندیا مظلوم؟ مردم مسلمان میانمار ومسلمانان زیرشکنجه ملحدان چینی دراویغورستان چطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
مردم بوسنی هم کمشان کردیم شما خبر نداری چین هم دروغ به شما گفتند و میانمار هم مسئله داخلی هست که بعضی مواقع مشکل ایجاد می شود و هر وقت قدرت‌های جهانی ورود کردن آن وقت ورود می کنیم
ناشناس
| Poland |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
1617 میدونی دربوسنی شهرسربرنیتسا یه روزه 7000 نفرغیرنظامی راتیرباران کردند؟کمکهایی هم که شد کمکهای دارویی وغذایی و...بوده که طبیعیه.ولی دیگه سربوسنی با یه دنیا شاخ به شاخ نشدیم.چین هم ارباب فضانوردت بهترمیدونه دروغ نیست.میانمارهم داخلی نیست چندکشورهم ازجمله برخی دولتهای ایالتی هند به کشتارمسلمانان کمک هم کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
آقای مدافع مسلمان،‌شما بهتره از مردم مظلوم ایران هم دفاع کنید. مردم فلسطین شرایطشون خیلی بهتر از خیلی از مردم ایرانه...از طرفی پول مال بیت المال است...چرا بدون اجازه مردم خرج این و اون میشه؟ در مورد سرزمین شما اگر خیلی هنر داری همین بحرینی که مال خودمون بود رو پس بگیر... پس شعار نده
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ناشناس ۱۶:۱۷ تکه تکه کردن یک کودک ۴ ساله فقط بخاطر اینکه مسلمان است مسئله داخلی است
شماها فقط هر چیزی را می خواهید توجیه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
خوب بلد هستی یک نظر مخالف را منتشر کنی و بقیه را که به به می کنند همگی منتشر کنی
جملاتی استفاده نکنید که بعدا مجبور بشوید ماست مالیش کنید ،!؟ برای آمریکا ایران هیچ اهمیتی نداره ، اینو هنوز نفهمیدید ، نون و درآمد بیشتر آمریکا دقیقا در حفظ این شرایط هست
اون کفن‌پوشان عزیز کجان ببینن نماینده اسراییل هم اومده توی مذاکرات؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ریاکار مومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
رفتن گل بچینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
در صف ساندیس هستند
انتخابات کنگره نزدیک و دمکراتهای فعلی در کنگره اکثرشان تغییر خواهند کرد و این کنگره بیانیه سیاسی هم میدهند چون هم پالکی های بایدن هستند منتهی اجرای برجام ربطی به بیانیه سیاسی کنگره ندارد چون لابی های اسراییل بسیار قوی هستند در امریکا و خزانه داری انجا انواع کارشکنی ها را تا انتخابات مجالس شان انجام خواهد داد.
احتمالا این طرح بیانیه سیاسی که به هیچ دردی هم نمی خورد را تیم‌مذاکره کننده قبلی به اقای امیرعبدالهیان‌پیشنهاد داده اند.
واقع بین باشید و الکی با امریکای بایدن قراردادی امضا نکنید که به بیراهه میروید و دولت نامحبوب بایدن در امریکا هیچ وجهه ای ندارد و تمام قراردادهای دولت او کنار گذاشته میشود.
جمهوری خواهان در حال تدارک وسیع علیه برجام هستند ان وقت ایران راضی به یک بیانیه سیاسی دمکراتها شده ؟؟؟؟؟؟
اشتباه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
تحلیل درستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
تیم مذاکره کننده مفلوک‌ ما، چاره دیگری ندارند
همین بیانیه فرمایشی سیاسی هم از طرف امریکا صادر نخواهد شد
طولانی شدن مذاکرات هسته ای همانند طولانی شدن جنگ هشت ساله است ایران را بیش از پیش فرسوده می کند تا جایی که توان تهیه سیم خاردار هم نداشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
هرچی مذاکره شود و توافق اتفاقا کشور بیشتر در دره می‌رود ولی در جنگ برعکس بود و دست ایران برتر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
چی چیو دستمان برتر بود
تا تضعیف نشدیم و رو به موت نشدیم که قبول نکردیم قطعنامه598رو
حالا ببین مذاکرات رو با خفت تمام تا رو به موت شدیم همه شرایطشونو قبول میکنیم
میگین نه صبر کنیم یه چند سالی دیگه
خجالت بکشید و مذاکرات 20 ساله که دخالت آشکار در امور داخلی ایران هست را پایان دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
شما لیوان ساندیس رو بگذار زمین و امر بفرمایید که اگر مذاکره نکنیم، چطور از این تحریم های لعنتی که حاصل خشک مغزی همفکران شما بود نجات پیدا کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
کوچولو تحریم ها حاصل دوستان غرب زده تو بود که مسئله داخلی را بین المللی کردن و با هر بار توافق تحریم‌ها بیشتر شد
گنگره آمریکا باید لبیک بگوید خخ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ظاهرا ارتباط با چین موجب این توهمات شده است!
آمریکا اگر مسلمان نشود و گنگره اش را انتصابی وزیر خارجه ما نکند از چین خریداری می کنیم و برایمان هم اورانیم را تا ۹۰ درصد غنی می کنند و بمب هم می سازند!!
تعهد هم ندادن و در کنگره هم تصویب نکردن مهم نیست! فقط بهشون بگین اگر یکبار دیگه از برجام خارج بشن بمب اتم رو ساخته شده فرض کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
یعنی الان قول بدن برات کافی هست ؟
این قدر از موضع ضعف و رقت انگیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
کامبیز جان، بمب اتم رو اگه میشد ساخت که تا حالا ساخت بودند و منتظر اجازه امریکا نمی‌شدند.
sun
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
گرانی امان مردمو بریده. یه ساندیس کوچیک 7-8 هزار. بیشترکارکن برادر اینطوری دخل وخرجت نمیخونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
واقعا اينقدر ساده اين يا خودتون و گذاشتين سر كار.مثلا 10 تا هم ساختين‏ كجا ميخواين مصرفش كنين؟؟؟مي خواين اسراييلي كه خودش بيش از 500 تا داره رو تهديد كنين يا آمريكا رو با 6هزارتا؟؟؟؟نفهميدين اينا همش بازيه سياسيه.براي سرگرميه من و شما؟؟؟
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ساخت بمب اتم توسط ایران طبق نظر رهبری حرام شرعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ساندیس که آمریکا می دهد با قیمت 2 دلاری مزه کرده نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
زبونت رو گاز بگیر
ما ۴۳ ساله که داریم اسرائیل را تهدید به محو شدن می کنیم
بدیهی است وقتی مذاکره می شود اسرائیل هم حضور داشته باشد و خواهان رفع تهدید از طرف ایران شود
اعراب باید خودشان مشکلات خود را با اسرائیل حل کنند
اینکه ما خط مقدم جدال با اسرائیل هستیم و خط،و نشان می کشیم و تهدید می کنیم و از جیب مردم ایران برای محو اسرائیل هزینه می کنیم منطق ندارد
وقت خودت نگیر اول قرار بود رئیس جمهور امریکا تعهد محضری بدهد که نداد، بعد رسید به تعهد کنگره که آن هم خیال باطل هست. تا چند روز دیگه شما نه تنها تعهدی دریافت نمی کنید بلکه چند ده تا تعهد دیگه هم به اروپایی ها وامریکایی ها میدهید بر می گردید خانه و فقط شریعتمداری از شما تعریف و تمجید خواهد کرد به خاطر این پیروزی جهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
شریعتمداری و صداسیما
با سلام واحترام
کره جنوبی نکته کلیدی را در مورد بازپرداخت بدهیش به ایران گفته ، البته قبلا هم گفته بودولی ظاهرا برخی دوستان در داخل متوجه نشده بودن، وآن این است"پس از رفع تحریم های آمریکا"
قابل توجه مسئولین داخلی "همه کشور ها حتی چین و روسیه هم بدون اجازه آمریکا بدهی خودر ا به ایران پرداخت نخواهند کرد."
بنابراین بهتر است یک بار برای همیشه اختلافات مان را با آمریکا حل کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
کره جنوبی
ژاپن
فقط بدهی های کشور از اینها است؟؟؟
چین ۲۱رمیلیارددلار ایران را بلوکه نکرده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
با برجام داشت حل میشد یهو ترامپ فکر کرد 28 مرداد قابل تکرار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
واردات از چین چگونه هست؟!!!
اگر این موضوع ( حضور نماینده اسراییل )در زمان مذاکرات روحانی اتفاق افتاده بود ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
خدا کنه اینها مسئله رو حل کنند هرچی میخوان به بقیه بتازند. اصلاً برن با اسرائیل هم مذاکره کنند. چون غیر از شعارهای خودشون کسی که مشکلی با این قضیه نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
دقیقا اکثر ملت خواهان بازگشایی سفارت امریکا و عدم دشمنی با اسراییل و تلاش برای تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی در کنار اسراییل هستند.
خودتان می گویید مذاکرات برای مسائل هسته ای است
خوب این موضوع شرکت های تحریم شده بابت مسائل موشکی از کجا آمد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
به دنبال هسته ای امد
احتمالاازترس امیرخان کنگره ودولت امریکاشب به خونه زنگ زدن که دیرمیان چون مشغول نوشتن بیانیه موردنظرعبداللهیان هستند!!
رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی تونه بکنه الکی آوردنش سر میز بگن تو هم بازی میدیم. برای مصرف داخلی صهیونیست هاس. هیچ کاری هم از دستش بر نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
فعلا که شما فقط شعار دادید و اونی که هرچی گفته عمل کرده اسراییل بوده .
چرا با آمدن هییت اسراییلی ودخالت آنها در مذاکرات ایران نمایندگان خود را برنگرداند ؟ چرا عکس الملی نشان ندادند ؟فقط باید ورزشکاران با اسراییلیها مسابقه ندهند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
تو دیگر چقدر پرتی
مگر آمدن در بین میز مذاکره با ما؟!!!
تلاقی حضور هیاتهای ایرانی و اسرائیلی در وین مبارک باد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
یک اقای بسیارانقلابی داشتیم به نام قاسم روانبخش . خبری از ایشان نیست؟
هیچ شرکت یا فرد خارجی ای حاضر به سرمایه گذاری در کشوری که شاید دوباره به احتمال زیاد تحریم بشه نیست.
این روند ادامه خواهد داشت و ما صد سال از همسایگان خود عقب خواهیم افتاد.
روسیه به خواستش یعنی ایران ضعیف رسیده و بدتر هم خواهد شد.
.
مرگ بر روسیه و انگلیس و نفوذی هایش.
اینها سر بم اتم مذاکره نمی کنند سر مبادله زندانیان مذاکره مکنند
آقای وزیر خارجه چرا آمریکا باید تعهد بده؟ برادر سر برادر کلاه میذاره اونوقت شما دنبال تعهد از یه کشور دیگه هستید؟ بزرگوار! برید علم سیاست یاد بگیرید. برید زبان خارجه یاد بگیرید که راحت با اینها ارتباط برقرار کنید. چه بخواهیم و چه نه دنیا دست اینهاست. نمیشه خلاف جهت آب شنا کرد. وقت بذارید برید علم اقتصاد یاد بگیرید. با شعار دادن و راه طلبی نمیشه مشکلات را حل کرد. اگه حل میشد توی این 43 سال وضع مملکت این نمیشد. آقا کافیه یه تکونی به خودتون بدید. چه شکلی باید گفت مردم محناج نون شب هستند. مردم شرمنده زن و بچه هستند. مگه هر انسان چند بار شانس زندگی در این دنیا را داره که اون هم به خطا و آزمون بی ثمر شما بخشیده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
دولت قبل که بلد بودآقای ظریف تحصیلاتشان درآمریکا بوده ازخودشان بودزبان وفرهنگشان بلد بود دست بوسی هم کردند بنده خدا اما توافق به کجا رفت به تفاهم که رسیدند به نظرم شما خواب بودی حالابیدارشدید ونظرمیدی بخواب عزیزم شاید دیگر دوستان اساتیدتان چیزی بهتر ازشما داشه باشندباشه عزیزم
سلام آمریکا قطعنامه سازمان ملل در باره برجام را به راحتی نقض کرده حالا مثلا
کنگره بیانیه سیاسی هم بده به چه دردی میخوره این بود تضمین های عملی از آمریکا حرفی نزنید که خودتان هم میدانید شدنی نیست
دیپلماسی و مذاکره با عزت میگفتین میگفتین این بودش؟؟ باز خدا پدر ظریف بیامرزه لااقل اون موقع نه خبری از اسرائیل بودش نه روسیه بجای ما حرف میزد و نه اینکه حرفی از توافق موقت دو ساله بودش. خسارتی که این افراد دلواپس زدن چطوری میخواند پرداخت کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
حافظه کوتاه مدت را یک کمی به کار بیانداز
انشاالله دیدارهای محرمانه مسوولین ایرانی و اسرائیلی در وین نتیجه بخش باشد و تحریم ها رفع شود با توافق ایران و اسرائیل برای کم کردن همش ها موجود ، درود بر رئیسی و عبداللهیان و باقری که بعد از ۴۳ سال توانستن رضایت اسرائیل از نظام مقدس اللهی مردمی ناب محمدی اسلامی ایران جلب کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ممنون:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
من موندم الان کفن پوش ها و استخر فرحی ها چه حالی دارن
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
گل گفتی
آقايون اصولگرا شما به مذاكرات ظريف و جان كري گير مي داديد اونوقت خودتون با اسراييل دارييد مذاكره مي كنيد ؟
در مورد آزاد کردن گروگانهای سفارت امریکا

و آتش بس جنگ ۸ ساله با عراق

هم ما پیاز را خوردیم

و هم کتک را خوردیم

و هم پول را دادیم

حالا هم چنان در برجام هر سه را خواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
در خفا و آشکار خیلی چیزهای دیگه هم خورده شده..........خبر نداری عزیززززززززز
:)))))))))))))))))))))))))))
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
تابی علایم نامفهوم این دیوونه رو واسه چی هرروز چنددفعه منتشر میکنی؟
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
صرفا جهت اطلاع ، این علائم به معنای خنده میباشد .
در مورد يكي از شروط اصلي ايران كه همان عذر خواهي آمريكا در مورد خروج از برجام بود ديگر سخني به ميان نمي آيد ؟ چرا ؟ ايران كوتاه آمده ؟
وی در این خصوص توضیح داد: «اصولاً، افکار عمومی در ایران نمی‌تواند حرف‌های رئیس یک دولت را به عنوان یک تضمین بپذیرد، چه رسد به آمریکا که از برجام خارج شده است».

افکار عمومی مردم نمی تواند بپذیرد یا خود شما؟
امر دیگری ندارید سفارش بدهم.
به نظر من اونی ک دست برتررو داره ایران هستش همه این نظرها محترم هستن و شاید درست اماایران باقدرتی ک داره همه این مشکلات رو پشت سر میذاره و غرامت دیرکرد این پول هارو میگیره .اون روز میاد شاید دیربشه اما دروغ نیس همشون از پا در میان .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
شما به همون غرامتی که احمدی نژاد بابت جنگ جهانی گرفت دلخوش باش کافیه. جهت اطلاع مهران خان باید بگم عراق بعد از جنگ با ما کویت رو اشغال کرد و کویت هم تا دلار آخر خسارت‌ رو از دولت عراق گرفت، ما نه تنها از عراق خسارتی نگرفتیم بلکه دکلی هم هزینه کردیم اونجا، تازه براشون خون هم دادیم ولی پول برق صادراتی مون رو نمیدن، اونم از ترس آمریکا، حالا شما خوابنما شدی که ما خسارت برجام رو از آمریکا میگیریم؟؟؟ با فرض گرفتنش هم می‌بریم در بلاد منطقه خرجش میکنیم پس زیاد به شکمت صابون نزن مهران جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
یه کلید بالابر شیشه سمند شده بالای 2میلیون میتونید به
نمیتونید قیمت فبل برگردونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
امیدواریم حرف شما درست باشد دوست عزیز
برجام کشکه . درباره موضوع دیگه مذاکره میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
درباره رفتن یا ماندن. مساله این است.
مگه برجام جنازه متعفن و مذاکره با آمریکا بعد از ترور سردار سلیمانی خیانت نبود؟ چی شد پس با اسراییلم غیرمستقیم رفتید توو مذاکره؟؟
هیچ تضمینی بالاتر از برقراری روابط دوجانبه وبازگشایی سفارت خانه های هر دو کشور در پایتخت هایشان نیست واز انجا که رفع تحریم ها مستلزم مبادلات تجاری و اقتصادی وبانکی هردو کشور میباشد واگر این مبادلات تجاری صورت نگیرد اصولا رفع تحریم ها راه به جایی نخواهد برد حد اقل در ده سال اخیر معما وبن بست برجام این را نشان داه است که عدم هرگونه رلابطه با امریکا یعنی تداوم تحری هاست که مسبب وبانی ان کشوری هست که حاضر به عادی سازی روابط نیست و خلاصه راه شکست بن بست تحریم ها و برقراری برجام باز گشایی وعادی سازی روابط سیاسی واقثصادی وفرهنگی هست.
کیهان از مخفی گاه خارج شو و مذاکره با اسراییل را تفسیرکن.
آقای وزیر بیانیه سیاسی یعنی تضمین؟ توافق خوب از منظر نظام جمهوری اسلامی یعنی رفع تحریم ها در دولت رئیسی ولو بصورت موقت و غیر قابل تضمین. آقای وزیر خارجه وقتی تحریم ها رفع شد شما دیگر چه نیازی به مذاکرات مستقیم و فرا برجامی دارید در حالیکه بتوان هم رفع تحریم ها را داشت و هم به سیاست تنش و تقابل در منطقه ادامه داد؟
سلام اسرائیل نقش کوکتل مولوتف را برای آمریکا و غرب دارد که با هجمه و سوزاندن صحنه بقیه را فراری دهد.
سلام به نظر می رسد کره جنوبی از ابتدا برای جلب اطمینان ایران و نگهداری و سپس توقیف اموال ایران با آمریکا تبانی و خوش رقص کرده است. شک نکنید.
چرا در سایت علی بابا که چینی است، امکان ثبت نام با کشور ایران وجود نداره؟ پس این قرارداد ۲۵ ساله چه کشکیه؟
چرا دیگه کسی داد هوار راه نمی اندازد؟ وای انقلابا وای اسلاما کسی نمی‌گوید مذاکره با نماینده آمریکا که هیچ با اسرائیل هم این دولت یک دست مذاکره کند از کسی صدا در نمیاد ولی به جایی نمی‌رسید همون بهتره دنبال تغییر قانون اساسی حذف رای مردم باشید که اگر نباشید انتخابات بعدی انتخابات بدتری خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
داد و هوار که نه.......
هیهات من الذله.......
امروز :
"حداقل پارلمان‌هایشان یا رؤسای پارلمانی آن‌ها از جمله کنگره آمریکا به شکل یک بیانیه سیاسی به عنوان تضمین بدهند"

چند روز بعد:
حداقل منشی روسای پارلمانی آنها یه پیام تو واتس اپ به عنوان تضمین بدهد ....."
پاسخ ها
احسانم
| Germany |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
عالی بود
گیریم که تمام پول های بلوکه شده ایران برگرده، چه سودی برای مردم و سفره معیشت آنها داره. مگه زمان اوباما میلیاردها دلار آزاد نشد آیا مردم از این پول بهره ای بردند؟ آیا وضعیت معیشتی بهتر شد؟
آزاد شدن این پولها فقط موجب خوشحالی مردم و دولت های منطقه خواهد شد.
امروز :
"حداقل پارلمان‌هایشان یا رؤسای پارلمانی آن‌ها از جمله کنگره آمریکا به شکل یک بیانیه سیاسی به عنوان تضمین بدهند"

چند روز بعد:
حداقل منشی روسای پارلمانی آنها یه پیام تو واتس اپ به عنوان تضمین بدهد ....."
جناب شما چیزی ورای اقتصاد و مملکت داری میخواهید مگر برجام از ابتدا به تحریم های حقوق بشری متصل بود که الآن میخواهید ربطش بدهید از ابتدا هم برجام با رفع تحریم اقتصادی پذیرفته شده بود
تا این دشمنی لجوجانه و بیمورد و بی حاصل با اسرائیل را کنار نگذاریم، مشکل با دنیای سرمایه داری برجای خواهد بود و نتیجه آن به جز همین هزینه های سنگین اقتصادی و روانی بر مردم ایران نخواهد بود.
نماینده اشغالگر انجا چه ....میکند
جواب دندان شکن اقای عبداللهیان همه حرفها را پوچ کرد
کنگره امریکا باید تضمین بدهد
نمایندگان ایران باید بلافاصله وین را ترک کرده و اعلام کنند شروع کرده اند به تولید 95 درصدی برگشتن به وین را منوط کنند به اینکه کشور کشور رژیم صهیونیستی به التماس بیافتد که دیگر از این غلط ها نمی کند.
انگار نه انگار که آب از آب تکون بخوره........گل بود به سبزه نیز آراسته شد..... عراق که سالها جوونای مارو کشت ، مگه نشد کشور دوست و برادر؟؟؟!!!! آمریکا و اسرائیل هم همینطور میشن در نهایت......
یعنی 43 سال حرف و شعار باد هوا بود؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
به نفع ایرانه که تحریمهای بانکی و سرمایه گذاری برداشته بشن اما تحریمهای نفتی باقی بمونن. اما آمریکا دقیقا برعکس عمل میکنه. اصلا تحریمها اساسا اینجوری طراحی شده که باعث سرمایه گذاری چندانی نشه. مثلا اینکه رییس جمهور آمریکا فقط میتونه تحریمها رو به مدت 6 ماه تعلیق کنه و این کار رو دایم تکرار کنه. اما نمیتونه یکدفعه به مدت یک سال تعلیق کنه.
یه عمره با مذاکرات سر کاریم. جوونی ما سوخت
مگه کنگره آمریکا مجلس دورهمی انتصابی و انتخابی شورای ۱۲ نفره است که از این شعارها و لوس بازیها دربیاره؟ در ضمن هر قانونی که کنگره تصویب می کنه باید به تایید سنا برسه که هیچکدوم این توافق را تایید نمی کنند اما جالبیش اینه نرمش قهرمانانه انجام دادن ولی عرزشی ها صداشون در نمیاد
شما سیاست جهانی را نمی شناسید
سو مدیریت گریبان کشور را انداخته بدست هر کس و ناکسی
این تیم توان مذاکره ندارد و نگران است جایی از کار خراب شود
کار را به اهلش بسپارید
از آن می ترسم که فرصتها از دست برود و از سر اضطرار بد ترین توافق را انجام دهید
سلام علیکم مگر آنهاییکه درحال مذاکره هستند چه کار سنگینی انجام داده اندکه 11روز تنفس لازم داشته اند مثلا باپیکور کوه کنده اند یا باکمپرستوردردل کوه تونل درست کرده اند اینکه آمریکا وبقیه می‌خواهند وقت تلف کنند
بلاایی که تو ان چهار سال سرملت آورد دیگه از باید گذشته اگر برجام این دفعه شکست بخوره مطمئن باش دلار از پنجاه هزار هم رد میشه بقیه قیمت هارا فقط خدا داند
جهانی سرکارند با این مذاکرات!
چرا بیخود چوب داخل سوراخ زنبور می کنید که مجبور بشید با مذاکرات وین هم برای کشور هزینه تراشی کنید و کشور را دچار یک بلا تکلیفی مزمن کنید
کشور ما دچار نفت زدگی و دلار زدگی است که باعث شده تحریم ها موجب کاهش دلار در کشور شود و همه چیز با افزایش دلار افزایش یابد
یعنی مهمتر از مذاکرات وین این است که کشور در ریل دخل و خرج حساب شده و استاندارد قرار گیرد و منابع کشور بدلیل بی تدبیری هدر نرود و کشور از حالت نفت زدگی و دلار زدگی خارج شود
علارغم میل باطنی امیدوارم تحریم رفع نشود تا کشور بطور اصولی درست شود و بعبارتی مرگ یکبار و شیون هم یکبار و هر سال تن و بدن مردم بخاطر تحریم نلرزد و مسئولین هم عاقل شوند و عاقلانه فکر کنند
از منابع انسانی و منابع مالی درست استفاده نمی شود
مسئولین در حوزه منابع انسانی بسیار ضعیف و نمی توانند از منابع انسانی درست استفاده کنند و انگیزه ها از بین رفته است و نیروی قابل مهاجرت و یا در حال مهاجرت است
به نام یارانه ها منابع مالی هدر می رود و بی تدبیری و تعارض منافع اجازه وصول مالیات از ثروتمندان را نمی دهد
اصطلاحاْ مصالح و بیل و کلنگ وجود دارد چیزی کخ وجود ندارد آدم کاربلد است و حتی آدم کاربلد هم وجود دارد اما از آنها استفاده نمی شود و منافع کوتاه مدت عده ای افراد کوتاه فکر اجازه استفاده از آنها را نمی دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
نظر معاون اقتصادی دولت
تعهدی از مسولین حکومت ایران اخذ گردد که آزاد سازی دارایی های ایران بگونه ای باشد که باعث تقویت پول ملی ایران ،ریال گردد
درود
حالا که یک هیأت از اسرائیل آمده تا روند مذاکرات را کند کنه...
کیهان عقب نیفته یک هیأت هم از کیهان بره..تا کلا بزنه زیر میز مذاکرات.....
آقای شریعتمداری کجاییییی
نه تونستید تضمین بگیرید نه راستی آزمایی نه تحریمها رو کامل بردارید ....پس چه فرقی کرد با مذاکرات دولت قبل
توافقات وفق مراد پیش میرود چانه زنیها سهم خواهیهای گشورهای دخیل ازایران است
جناب امیر به نظرفلیسطین یمن سوریه خودشان دولت وملت دارنند سربازنفت یاهرچیزی دارنند بیانیه درموردچیری بدهیدولی ملت خودتان فدای اجنی نکنید
اسرایل با کلی زرادخاته خیلی پررو هست .....امریکا با زدن زیر تعهداتش در زمان ترامپ بدتر از اسرایل.....‌‌عربستان...‌.باید متوحه شود ایرانیان زبان تهدید را متوحه ن باید امریکا پیش قدم شود چون سوابقدرخشانی ندارد.....
تابناک ممنون که نظر همه رو بدون کم کاست منتشر کردی. لذت بردم از خواندن نظرات حتی بیشتر از خود خبر. خدارو شکر تو این مصیبت اقتصادی هم درد زیاد دارم. مسولین به فریاد ملت برسید
چرا بیخود چوب داخل سوراخ زنبور می کنید که مجبور بشید با مذاکرات وین هم برای کشور هزینه تراشی کنید و کشور را دچار یک بلا تکلیفی مزمن کنید
از ترکیه، عربستان، امارات، ژاپن، کره جنوبی، یاد بگیرید
جناب باقری تا یک هفته دیگر اکی دادید دادید در غیر اینصورت دنبال پناهندگی به روسیه و با سوریه باشید، چین، روسیه، عرب و آمریکا توافق کرده‌اند که اگر ایران موافقت نکند ………
شرکت بازرگانی دولتی که مسئول خرید کالاهای اساسی هست با نرخ 4200 کالا وارد می کند و با نرخ آزاد می فروشد، بعد دولت دنبال سلطان برنج و قند و شکر می گردد!.... کسری بودجه دولت را از جیب ملت بر ندارید...!!
امیدوارم اقای عبدالهیان بیانیه سنا را شنیده باشد
بابا چیمیگی شرکتهای امریکایی بیا نمتونن بیان سرمایه گزاری کنن چون همه چی احصاری شده برو تحقیق بکن خیلی واضححهن توایران سرمایه گزاری بکنن ما ایطرف تحریم امریکای جهانخوار شدیم واز طرفی دیگه تحریم داخلی شدیم یعنی هیچ کشوری بجز چین وروسیه
دولت ایران هم ‌تضمین بدهد توافق که صورت گرفت پولهای مردم ایران را نفرسته برای لبنان و‌ سوریه و …
تنها راه حل این هست که دیگه مرگ بر آمریکا را تعطیل کنید و دوباره برای آمریکا سفارت در ایران مشخص کنید مثلا انگلستان روباه پیر از امریکا بهتره که در ایران سفارت داره و امریکا نداره
بله تضمین می‌دهیم ما ملت ایران به ملت مسلمان سوریه ولبنان کمک
خواهیم کرد واسرائیل باید نابود شود وبدخواهان نیز این را بدانند
که ما از این کار کوتاه نخواهیم آمد
مرگ بر اسرائیل
دولت ایران هم ‌تضمین بدهد توافق که صورت گرفت پولهای مردم ایران را نفرسته برای لبنان و‌ سوریه و …موشک بازی هم بگذارد کنار.
به مردم هم احترام بگذارد.
اصل مشکل همین است اگر ایران تضمین بدهد فردایش آمریکا و حتی جمهوریخواهان هم تضمین میدهند و هم کمک میکنند که ایران از مشکلات اقتصادی بیرون بیاید.هواپیما میدهند و هر چه بخواهید میدهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی