بازدید 11205

بازدید اردوغان از دبی

رئیس جمهوری ترکیه در دومین روز سفر خود به امارات متحده عربی پس از اتمام دیدارها در ابوظبی، وارد دبی شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ 15 February 2022


به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دومین روز از سفر خود به امارات متحده عربی پس از اتمام دیدارها در ابوظبی، وارد دبی شد.

اردوغان و محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر این کشور و حاکم دبی در پاویون رهبری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی دیدار و در جلسه بین هیئت‌ها شرکت کردند.

رئیس‌جمهوری ترکیه در دفتر یادبود نوشت: از بازدید نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مناسبت روز ملی ترکیه، بسیار خوشحال شدم، از مهمان‌نوازی صمیمانه برادر گرانقدرم آل مکتوم تشکر می‌کنم. موفقیت اکسپو ۲۰۲۰ دبی که با موضوع "ارتباط ذهن‌ها و ایجاد آینده" برگزار شد را به امارات متحده عربی تبریک می‌گویم.

 

رئیس جمهوری ترکیه با بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی در ابوظبی دیدار و بر گسترش روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان که به منظور انجام دیدارهای رسمی در امارات متحده عربی به سر می‌برد در دیدار با بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی در ابوظبی اظهار داشت: پس از سفر محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به ترکیه در نوامبر سال گذشته، دوره جدیدی در روابط دو کشور آغاز شده است.

اردوغان با تاکید بر اراده مشترک قوی برای توسعه روابط تجاری و افزایش سرمایه گذاری، گفت: در دیدارهای روز گذشته بار دیگر بر این درک متقابل تاکید و ۱۳ توافقنامه امضا کردیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه امارات متحده عربی از شرکای تجاری مهم ترکیه در منطقه خلیج فارس است، خاطرنشان کرد: حتی در دوره رکود روابط دوجانبه، روابط تجاری حجم خود را حفظ کرده و مشارکت بین بخش‌های خصوصی بدون وقفه ادامه یافت.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: این گواه آن است که روابط دوجانبه اقتصادی و انسانی دارای تاریخ دیرینه و زیرساخت محکمی است.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه با جمعیت ۸۵ میلیون نفری، افزایش تولید صنعتی، ظرفیت اشتغال، زیرساخت‌های فیزیکی و موقعیت جغرافیایی خود کشوری مورد توجه است، گفت: رشد و شکوفایی اقتصاد ترکیه در ۲۰ سال گذشته و عملکرد موفق آن در دوران همه‌گیری به وضوح قدرت و انعطاف‌پذیری کشور را به نمایش گذاشت.

وی افزود: ما با ثبات سیاسی، مکانیسم‌های تصمیم‌گیری سریع و رویکرد مدیریتی‌مان که تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری را تشویق می‌کند، فرآیند همه‌گیری را به طور موفق مدیریت کردیم. در سال ۲۰۲۰ میلادی، زمانی که اقتصاد جهانی ۳.۴ درصد کاهش یافت، به نرخ رشد ۱.۸ درصدی دست یافتیم. در همان دوره تولید صنعتی ما در G۲۰ بالاترین میزان را داشت.

اردوغان خاطرنشان کرد: سال گذشته را با ۳۳ درصد افزایش صادرات به بیش از ۲۲۵ میلیارد دلار رسانده و حجم تجارت خارجی را با ۵۰۰ میلیارد دلار به پایان رساندیم. امیدوارم موفقیت خود را با ارقام رشد سال ۲۰۲۱ که معتقدیم به نرخ‌های دو رقمی می‌رسد، مزین کنیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به همکاری تجاری موفق ترکیه و امارات گفت: اراده و تلاش دولتمردان برای رسیدن روابط ترکیه و امارات به سطحی که شایسته آن است بسیار حائز اهمیت است. وظیفه رهبران ایجاد بستری است که همکاری‌ در تمام زمینه‌ها از تجارت تا صنایع دفاعی، از گردشگری تا انرژی و حمل و نقل افزایش یابد. وزارت بازرگانی، وزارت صنعت و فناوری، امور مالی سرمایه‌گذاری و دفاتر نوآوری‌های دیجیتالی ریاست جمهوری و سایر نهادها آماده هستند تا در پروژه‌های جدید سرمایه گذاری شما، تمامی حمایت و تسهیلات لازم را ارائه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان