بازدید 6070

کاهش بارداری نوجوانان در آمریکا

یک برنامه آموزشی که رییس جمهور اسبق آمریکا آن را معرفی کرد باعث شده تا بارداری در میان نوجوانان دختر کاهش محسوسی یابد.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 15 February 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس۲۴؛ یک برنامه آموزش مسائل جنسی به نوجوانان که در دوران اوباما مخالفت‌های بسیاری را سبب شده بود، باعث شده تا اکنون از میزان بارداری نوجوانان دختر در آمریکا کاسته شود. با این حال آمریکا همچنان بالاترین میزان بارداری نوجوانان دختر را در میان هفت کشور صنعتی و ثروتمند دنیا دارد.

در سال ۲۰۱۰ رئیس جمهور وقت باراک اوباما، دو برنامه جامع آموزش جنسی را آغاز کرد: برنامه آموزش مسئولیت شخصی و برنامه پیشگیری از بارداری نوجوانان.

یک تحقیق نشان می‌دهد که نرخ زاد و ولد در میان جوانان ۱۴ تا ۱۹ ساله در شهرهایی که بودجه این برنامه آموزشی را دریافت می‌کردند در سال‌های مورد مطالعه تقریباً سه درصد کاهش یافته است. بسیاری از بارداری‌های نوجوانان و زایمان‌های بعدی توسط مادر ناخواسته هستند و بنابراین می‌توانند تحت تأثیر دسترسی به سقط جنین قرار گیرند.

این درحالی است که به طور کلی میزان زادآوری در آمریکا رو به کاهش است. براساس یک گزارش که از سوی موسسه نظرسنجی پیو انجام شده، ۴۴ درصد از مردان و زنان مجرد آمریکایی که بین ۱۸ تا ۴۹ سال قرار دارند می‌گویند در صورت تاهل هیچگاه بچه‌دار نخواهند شد. همه‌گیری بیماری کرونا، افزایش هزینه‌های زندگی و همچنین تمایل برای حفظ کره‌زمین و محیط زیست از علل این عدم تمایل به فرزندآوری عنوان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل