بازدید 7574
۷

ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت ترسی نداشته باشند

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: اگر ایرانیان خارج از کشور جرمی مرتکب نشده باشند، نباید از بازگشت به کشور ترس و واهمه ای داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 14 February 2022

به گزارش «تابناک»، کارن روحانی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با درخواست محسنی اژه ای از معاونت امور بین الملل قوه قضائیه برای تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران گفت: سخنان رییس قوه قضاییه در خصوص بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور و نداشتن بیم آنها از تحت تعقیب قرار نگرفتن بسیار اثر مثبتی را در اطمینان خاطر شهروندان ایرانی مقیم خارج از کشور و در بازگشت آنها به ایران دارد.

وی افزود: اگر ایرانیان خارج از کشور جرمی مرتکب نشده باشند نباید از بازگشت به کشور ترس و واهمه ای داشته باشند.

این حقوقدان ادامه داد: باید کنسولگری ها و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور و معاونت بین الملل قوه قضاییه و بخش های قضایی برای ایرانیانی که تمایل به بازگشت به کشور را دارند و نگرانند که مبادا تحت تعقیب قرار گیرند، اقدامات لازم را انجام دهند و با ایجاد سامانه استعلام و راهکارهای مناسب دیگر به ایرانیان اطمینان خاطر دهند که اگر مرتکب جرمی نشدند تحت تعقیب قرار نمی گیرند.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: ایرانیان مقیم خارج دارای تحصیلات و مهارت‌های خاصی هستند و می توانند در سرمایه گذاری و شرایط اقتصادی کشور موثر باشند. آنها شهروند ایرانی اند و همانطور که رییس قوه قضاییه گفته برخی ها درصد هستند هراسی را در دل آنها ایجاد کنند که اگر برگردند تحت تعقیب قرار می گیرند ولی می شود به آنها اطمینان داد که این گونه نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۷
اصلا نگران نباشند فوقش به دلائل خاصی دستگیر و مدتی نه چندان زیاد (10 الی 15 سالی) زندانی خواهند شد. که جای هیچگونه نگرانی ندارد.
همین جمله اگر جرمی مرتکب نشده باشند حجت رو تموم میکنه. مگه حتی داخل کشور داریم کسی رو که طبق تفسیر مسولین عزیز مرتکب جرمی نشده باشد؟
آدم عاقل خودشو تو چاه نمی اندازد
ای جان
جدیدا اگه خودشونم نیان میرید میاریدشون
خخخخخ
جناب آقای رئیسی متأسفانه مرزها در کنترل قوه قضائیه نیست. یک دوجین مراجع رسمی و غیر رسمی با نام خود و با نام دیگران در بدو ورود و خروج از کشور مزاحم ایرانیان خارج نشین هستند. یک عده با نام ریاست جمهوری، یک عده با نام سپاه، یک عده با نام نیروی انتظامی و .... مشکل از قوه ی قضائیه نیست که جناب عالی بتوانید حل و فصلش کنید. تا پرونده به قوه ی قضائیه برسد عمر زیادی از افراد در بازداشتگاه ها تلف می شود. شما به قوه ی قضائیه یک سر و سامان بدهید کافی است. وقتی یک پرونده ی کیفری چندین سال در جریان مجرمان جری تر می شوند و در این فاصله به لطایف الحیل مانع رسیدگی عادلانه می شوند و شاکیان را تهدید و تطمیع از پی گیری شکایت خود باز می دارند و تطویل دادرسی هم مزید بر علت می شود. اگر این گونه نبود این همه قمه قداره کش در کشور وجود نداشت، این هم معتادنبود و بالاتر از همه این همه قاچاقچی سازمان یافته نبود.
از وقتی جناب رییسی اومدند، سخت‌گیری برای ورود ایرانیان به کشور و بی احترامی بی دلیل بهشون چندین برابر شده و فقط حرف زده میشه
نهایتش اعدام میشید اینقدر نازک نارنجی نباشید.این که میگن برگردید هم برای خودتون نیست برای اموالتونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی