بازدید 11584

لاریجانی در پی راه اندازی جریان سوم؟

سخنان اخیر علی لاریجانی با موضوع حکمرانی مطلوب نشان می‌دهد او همچنان می‌خواهد خود را در عرصه سیاست نگاه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 12 February 2022

به گزارش تابناک، سایت خبرسراسری نوشت: سخنان اخیر علی لاریجانی با موضوع حکمرانی مطلوب نشان می‌دهد او همچنان می‌خواهد خود را در عرصه سیاست نگاه دارد. سال۱۴۰۰ در کارنامه سیاسی لاریجانی سال پر فرازونشیب و بعضا هیجان‌انگیزی بود که از تنش با شورای نگهبان تا ردصلاحیت و اتفاقات سیاسی از این دست ادامه داشت. حالا مشخص است که او نه‌تنها از صحنه عقب ننشسته بلکه خواهان ماندن در سیاست روز است.

او بر خلاف دیگر سیاست‌مداران جمهوری اسلامی در ۴۳سال اخیر دارای یک نکته متغیر است و آن تضاد با شورای نگهبان در کنار همراهی با رهبری است. درست است که لاریجانی توسط بخشی از قدرت نسبت به حضور در صحنه انتخابات کنار زده شده است اما در واقعیت او هنوز یکی از مشاورین اصلی رهبری،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای انقلاب فرهنگی و یکی از گزینه های اصلاح طلبان است که آینده سیاسی خود را صرفا با یک بار رد صلاحیت توسط شورای نگهبان به پایان نمی‌برد.

اما لاریجانی برای بروز و ظهور بیشتر که عمدتا از صندوق انتخابات و ریاست جمهوری می گذرد به پایگاه رای مشخصی نیاز دارد که می توان نیرو های میانه رو جریان های سیاسی موجود را فصل مهمی از این سبد رای دانست از اصلاح طلبان راست و میانه رو تا اصولگرایان سنتی و میانه رو که گاه در قدرت حضور دارند و گاه توسط نواصولگرایان پایداری سرشان بی کلاه مانده است.

اما مسئله اینجاست که با وجود شرایط فعلی لاریجانی اولین طرف مذاکره کننده و نیازمند حمایت این طیف های میانه رو نیست زیرا دیگر نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان توانایی جمع‌آوری رأی لازم برای لاریجانی را ندارند و لاریجانی هم چندان تمایلی ندارد پس از این حجم درگیری میان خود و بخشی از هسته سخت قدرت زیر پرچم سوخته اصلاح طلبان قرار بگیرد.

آنچه در رفتار سیاسی لاریجانی مسلم است یافتن یک طیف جدید از میان تمامی نیروهای سیاسی است تا بتواند با مشی میانه روی و با بهره گیری از چهره هایی مانند خاتمی،باهنر،ناطق نوری و.. از پتانسیل تمامی جبهه های سیاسی برای پیروزی استفاده کند. لاریجانی نه تنها یک طیف جدید سیاسی را ایجاد خواهد کرد یا حداقل به شکل گیری آن کمک خواهد کرد بلکه درس محکمی برای شورای نگهبان شد که رد صلاحیت او برای دوره های آینده را ناممکن کند و یا در صورتیکه زمزمه رد صلاحیت او مطرح شد جامعه حق را به او دهد زیرا توجیهات شورای نگهبان برای رد صلاحیت لاریجانی در این دوره برای افکار عمومی بیشتر شبیه یک شوخی بود.

لاریجانی این روزها گویا می‌خواهد مانیفست حکمرانی خود را هم ارائه دهد و مسلما در کنار آن کادرسازی نیز فصلی از فعالیت‌های سیاسی او را تشکیل می‌دهد و باید منتظر ماند تا ببینیم کادر های هوادار او از چه طیف و چه کسانی خواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
دوران اینها گدشته. لاریجانی بهتره به فکر سپری کردن دوران بازنشستگی و توبه و طلب بخشش از ملت به خاطر خطاهای گدشته خود و خانوادش در زمان تصدی امور مملکت باشه.
خنده داره از اون طرف عدم تاييدش ميكيند از طرف ديگه جبهه سوم !!!!!!!!
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
تو نگران نباش اینا بلدن شیشه همدیگر و با جنس سنگ خودش بشکنن
یاد گار امام هم دنبال خط سوم بود .
در حدی نیست که بخواد جریان راه بندازه مردم ایران از مسئولی که بچه هاش خارج از ایران زندگی کنه مخصوصا انگلیس و آمریکا دل اصلا خوشی ندارن.
لاریجانی نالایق ترین سیاست مدار ایران است که چند سال صدارت درمجلس هیچ کار مفيدي انجام نداده حالا دیگر مردم به او وقعی نمی گذارند چه حرف نزند یا نزند بهترین پیشنهاد برد روستایشان و دور بعدی در شورای روستا ثبت نام کند
بازنشسته کردن این برادران تنها دلیلی بود که دوباره عاشق نطام کشورم بشم
رو که نیست سنگ پای قزوین
برادر محترم باید اول انهائی که بر شورای محترم نگهبان اعمال نفوذ مکنند شناسائی شود بعد اقدامات دیگر
ظاهرا که قراره ان ته مانده جمهوریت را هم با تغییر قانوم کاملا رفع و رجوع کنند..دیگه نگرانی این انتخابات و ان انتخابات هم نباشد..
بلند قدرت و ثروت آماده ایجاد جریان سوم!!!!!
اگه دنبال خدمت و ثواب هستند دیگه بس است خودشون باید عرصه را برای نیروهای جوان و کارآمد خالی کنند ؟ باید اجازه داد نیروهای جوان و نخبه که در تمام صحنه ها رکور زدند و هر جا موفقیت حاصل شد از دلسوزی و تعهد نیروهای جوان حاصل شد ؟! و هر جا درجا زدیم و پیشرفت نکردیم به خاطر نیروهای خسته و فرسوده بود ؛ بالاخره دوران بازنشیتگی دوران استراحت و انتقال تجربیات به نسل نو است ؟همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب همیشه از نیروهای مومن و جوان و نخبه حمایت و پشتیبانی میکنند و مورد توجه اقا هستند
مشکل این جا است که اقایان فکرمیکنن قیم ملت هستند بابا ملت از همه شما رد شده و دنبال چیز دیگری است این دست و پا زدنها هم فایده ای ندارد
رئیس جمهور بعدی است
لاریجانی تو اگر مدیر بودی ۴۰سال در راس کار بودی مملکت را گند نمی زدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار