بازدید 28808
بازی حقوقی برای حذف امضاکنندگان نامه معروف

پشت پرده ورود کمیته اخلاق به ماجرای عزل رئیس فدراسیون فوتبال؛ نقش بهاروند چیست؟

حیدر بهاروند آخرین تیر ترکش عزیزی خادم برای بقا در فدراسیون فوتبال است؛ زمانی که هیات رییسه عزل موقت او را تصویب کند و کار برای رد یا پذیرش این تصمیم به رای مجمع عمومی بکشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 12 February 2022

در حالی که اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در روندی قانونی و منطبق با اساسنامه فعلی این تشکیلات، اقدام به درخواست جلسه برای عزل عزیزی خادم کرده‌اند، ناگهان دخالت عجیب کمیته اخلاق و صدور حکم محرومیت شش ماهه برای یکی از امضاکنندگان این درخواست، تحولات فدراسیون فوتبال را دارای ابعاد جدید و فراقانونی کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی، البته این کمیته قضایی که از انتخابات اسفند ماه سال گذشته با ورود هیات رئیسه جدید، هنوز پروسه مشروعیت خود را طی نکرده است، بعداز این اقدام عجیب و شتابزده، طی حکمی دیگر مشاور عالی رئیس فدراسیون یعنی غلامرضا رفیعی را نیز بیست روز با دستور موقت محروم اعلام کرد تا به خیال خودش موازنه و عدالت را برای دو طرف اجرا کرده باشد!

اما سوال اینجاست که کمیته اخلاق چه پشت پرده‌ای دارد و پشتوانه تصمیم عجیبش چه کسی است؟ ادامه این گزارش به شما جواب این پرسش را خواهد گفت.

 

پشت پرده ورود کمیته اخلاق به ماجرای عزل رئیس فدراسیون فوتبال؛ نقش بهاروند چیست؟

مهره همیشگی یک دهه اخیر فوتبال ایران!

نه قانون منع به کارگیری بازنشستگان، نه ماجرای جنجالی پرونده ویلموتس و نه بسیاری از اتفاقات مشکوک و سوال برانگیز همچنین پرونده‌های متعدد مرتبط با حوزه فوتبال و خصوصا سازمان لیگ، نتوانست سرپرست موقت و غیر قانونی فعلی این سازمان را از میز محبوبش دور کند.

حیدر بهاروند از دوره علی کفاشیان، تا مهدی تاج، تا سرپرستی غیر قانونی خودش که مورد اعتراض سازمان بازرسی قرار گرفت و تا همین امروز دست بردار قدرت در فدراسیون فوتبال نیست.

دل بسته به خدمت و نه دلداده قدرت در انتخابات قبلی اسفند ۱۳۹۹ رد صلاحیت شد، اما در شایعات گفته می‌شد، در صورتی که یار و همشهری نزدیکش عزیزی خادم تایید صلاحیت نشود، حاضر به برگزاری انتخابات نیست. بر اساس توافق او و اعضای مجمع هر یک از دو گزینه که تایید می‌شد، به سنت پوتین مدودوف قدرت را تقسیم می‌کرد و به همین دلیل، بعد از تایید ناپلئونی عزیزی خادم، کرسی‌های نایب اول و دوم خالی ماند چون نوابش از جمله بهاروند رد صلاحیت شده بودند.

بهاروند نه قانون منع به کارگیری بازنشستگان را پذیرفت که از سمت خودش کناره‌گیری کند، نه در ماجرای قرارداد ویلموتس و پس از استعفای تاج حاضر به پذیرش تقصیر شد، نه پس از رد صلاحیت خدمت در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نگونبخت را رها کرد و نه حالا که گفته می‌شود از دادگاه حکم گرفته، حاضر است دست از مبارزه برای حفظ این کرسی بردارد.

سرپرست موقت سازمان لیگ که دوره سرپرستی اش هم بر اساس قانون گذری شده و با توجه به رد صلاحیت در انتخابات امکان ادامه فعالیت در این جایگاه را ندارد، عضو قانونی هیات رئیسه هم نیست و رای اعضای مجمع را هم کسب نکرده که بتواند از رفیق شفیقش در این ماجرا حمایت کند؛ اما آخرین راهکار از نگاه او، توسل به نفوذ در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال است؛ همان ابزاری که پیش از این برای دور نگاه داشتن کفاشیان از بازگشت به فدراسیون مورد استفاده قرار گرفت و البته همان کمیته‌ای که سه سال پیش و در دوره ریاست تاج به منظور اعمال فشار بر بهاروند او را از فعالیت فوتبالی محروم کرده بود!

سرپرست سازمان لیگ حالا به شیوه قدیمی رفیق سابقش متوسل شده و برای مقابله به تصمیم قانونی هیات رئیسه به همان ابزار متوسل می‌شود؛ حکم کمیته اخلاق. این بار البته ماجرا جدی‌تر از توسل به این بازی‌های حقوقی است و بهاروند بدون رای اعضای مجمع و کرسی قانونی در هیات رئیسه توان ایستادن در برابر قانون را نخواهد داشت.

او همچنان به هر ابزاری متوسل می‌شود حتی اگر کاظم طالقانی را همچون سال‌های گذشته در کنار خودش نداشته باشد، یا مجیزگویان و مصاحبه کنندگان همیشگی که رنگی بر حنای‌شان نمانده، بالاخره به نقطه‌ای می‌رسد که راهی جز تسلیم برابر قانون ندارد.

حیدر بهاروند آخرین تیر ترکش عزیزی خادم برای بقا در فدراسیون فوتبال است؛ زمانی که هیات رییسه عزل موقت او را تصویب کند و کار برای رد یا پذیرش این تصمیم به رای مجمع عمومی بکشد. آنجاست که بار دیگر سبد آرای حیدر بهاروند به کار خواهد آمد. شاید رئیس فدراسیون روی آن رای‌گیری حساب باز کرده است.

نویسنده: امید صبوری

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
آقا ملت اگه نخوان شما بهشون خدمت کنید باید چیکار کنند؟؟؟؟؟؟
لجنزار = فدراسیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
اگر نسبت به لرستانی ها شناخت داشتی میدونستی که برای حفظ میز هر کاری لازم باشه انجام میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
این نزاع و دقابت و بزن بزن بر صندلی قدرت و ثروت

در کل کشور و در تمام ادارات و سازمانها و نهادها ووو

بشدت‌در حال انجام است

شیفتگان خدمت اکثرا ، فقط به خود و خانواده و حساب بانکی تغییر داده

تشنگان خدمت هم انقدر کم شده اند که کم کم باید در

موره ها و اسناد تاربخی و افسانه ها بگردیم !؟ق
ناشناس
| - |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
چه ربطی به لرستانی بودن داره. لرستانی ها اگه می تونستن از حق خودشون دفاع کنن یکی مونده به آخرین استان محروم نبودن. شما برو تحقدق کن که عزیزی خادم کی بود که حتی احسان حاج صفی به علی کریمی رای نمی ده.
به قول مرحوم ناصر حجازی ما کجامون پاکه که فوتبالمون پاک باشه! مشت نمونه خرواره. حالا چند روز دیگه یه سلطان هم از فوتبال رونمایی خواهدشد. فساد عیان همه جای مملکت رو بلعیده
باید در این فدراسیون را گل گرفت، همه چی اش غیر قانونیه، چرا کسی چیزی نمیگه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
بفرمایید کجامون پاک باقی مانده است ،؟

مثلا دیروز در روز پایانی جشنواره فیلم فجر

تعداد زیادی آغازاده بعنوان : سرمایه گزار و تهیه کننده

و رییس شرکت های فیلم سازی و عوامل !!؟

و حتی کارگردان و هنر پیشه حضور فعالی داشتند

و البته اصل کاریها هم در پشت پرده و صحنه ، حضور

داشته و دارند

از قضا لیست برندگان یکساعت قبل از اعلام رسمی در

سایتها منتشر شد !!!!؟

و خلاصه شلوغ و پلوغه و سفره پر ترافیک و جذابی

است، ظاهرا نان و ابدار است ،/ق
امان از این تشنگان خدمت!
بهتره بجای فدراسیون فوتبال بگوییم فدراسیون فساد
چرا ورود کردن وقتی طبق قانون می شود رئیس فدراسیون را عزل کرد پس جلوگیری از اجرای قانون یک تخلف مشهود از کمیته اخلاق است باید کمیته اخلاق رو هم منحل کرد تا کمیته جدید و بی طرف و بر مبنای قانون برگذیده شود هنوز پرونده توصیه پذیری ارکان فدراسیون باز نشده که حکم به ضرر گل گهر دادن
طنز تلخ قضیه عنوان کمیته است
کمیته اخلاق!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
گل گفتید
چه مملکت باحالی داریم
واقعا قانونش برایزضعفا هست و قدرتمندان راه های دورزدن این قانون رو بلدن
اگر در یک کشوری که ادعا می کند جلوی همه ابرقدرتها ایستاده هیچ کس نتواند حیدر بهارمست را با هزاران تخلف بر کنار کند باید فاتحه کل مملکت را خواند رئیس جمهور کشور را هم میتوان استیضاح و بر کنار کرد این که عددی نیست اما قطعا پشتش به جایی گرم است که خیلی پر زور است
وای به حال کشوری که کارمندش تعیین تکلیف می کنه برای قانون
هر وقت مختاری از سازمان پارکهای شهرداری رفت ایشون هم از فدراسیون فوتبال میره
فدراسیون کارنامه موفقی داشته، نمی دونم شاید قرار مهدی تاج و ویلموتس رو برگردنن..
چرابه لرها تحمت می زنید شجاعت وغیرت لرها در دفاع مقدس ف اموش نشدنی است من خودم در جبهه شاهد غیرت آنها بودم.
گذشته از اینها دقیق نگفتند علت عزل رئیس فدراسیون چی هست غیر از چند مطلب کلی. لطفا شفاف بفرمایید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار